Freshdesk

Freshdesk

Logiciel d'assistance à la clientèle

4.5/5 (1822 avis)

Freshdesk - Présentation

Freshdesk est un logiciel basé sur Cloud. Il contient tous les outils nécessaires pour fournir une assistance de qualité aux clients : fonctions multicanales, mécanique ludique intégrée pour surdévelopper la productivité des agents, automatisation intelligente, portail en libre service, forums communautaires...

Il comprend notamment un système avancé de gestion de tickets, une base de connaissances moderne, une plate-forme communautaire et une fonction de gestion des listes de contacts.

La prise en main est très simple au démarrage, et en quelques minutes, vos emails peuvent être considérés comme des tickets. En utilisant Dispatch'r, vous pouvez automatiser la répartition des tickets entre les membres de votre équipe d'assistance client.

Freshdesk comprend également plusieurs fonctionnalités innovantes comme l'automatisation de scénarios, la mise en place de SLAs et d'horaires de disponibilité, des catégories de tickets personnalisables et des notifications par emails.

Vous pouvez aussi synchroniser votre forum de discussion avec le système de ticketing. Ainsi, une question posée sur le forum peut être convertie en billet, et une réponse à un ticket peut être postée en tant que réponse sur le forum.

Enfin, il est possible d'utiliser la base de connaissances Freshdesk afin de répertorier les questions fréquentes, les problèmes récurrents, et ainsi constituer une base de réponses communes. Vous pouvez y inclure des vidéos YouTube, des présentations Slideshare et autres widgets intégrables dans les articles de votre base de connaissances.

Prix

À partir de
19,00 €/mois
Types de licence
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine

Langues

arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois et 14 autres, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois

Freshdesk - Avis

Note globale
4.5/5
94% d'avis positifs
1066
Excellent
641
Très bien
90
Moyen
16
Médiocre
9
Mauvais
Alphonso B.
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Easy to setup and use. Great ticketing system

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 11/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We are an MSP and Freshdesk is the core of our support business. Without it we wont be able to keep track of what work needs to be done. Our client tickets get logged on Freshdesk and assigned to technicians.

Time logs gets added, tickets get exported and processed for billing.

Any issues that we've had, we simply contacted them via in support chat and it was resolved quickly.

Avantages

Incredibly easy to get going with the software. Your in house IT team can set this up themselves and you dont need to spend a fortune getting a consultancy firm to do it for you.

The interface is also very intuitive and even without any training your staff should be able to do the basics.

We looked at other solutions that were more of an all in one kinda package that also included financial, stock/warehousing etc but found that these were overly complex and as a result made us work less efficient and the helpdesk staff also did not want to use it because it was just too bloated for their needs.

Freshdesk does ticketing and it does it well. The company does have other software modules and integrations that you can add if you want (addon integration apps or maybe look at their other products like Freshsales or Freshservice)

If you just want a great easy to use ticking system, definitely give Freshdesk a try. The free trial should be more than enough to give you a fell for the system.

Inconvénients

I cant really think of a con. Some might want something that has more features or customization but we are seeing that as a pro as it keeps it simple and efficient (not that Freshdesk lacks features. For us, it has everything that it needs to have and more)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Utilisateur vérifié
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Freshdesk is a great alternative to over priced industry stalwarts.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 28/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Freshdesk has been a breeze to set up and use effectively. My team loves how easy it is to quickly work through tickets. We heavily use Trello and their integration is top tier.

When issues do come up, the support team is always available to answer my questions. Even when it doesn't support a particular workflow, I've always been given excellent suggestions to work around its limitations.

Inconvénients

Many integrations are v1 products that were built years ago and never updated. Salesforce integration needs a lot of work. We had to disable it because it was using too many API calls.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Mark K.
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Freshdesk proving their worth on the CRM market

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 20/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We have moved from Desk.com half a year ago. The decision was made based on our comparison. We have selected Freshdesk as it seemed to give the best value for the price and people also seem really satisfied in general.
To me Freshdesk is a developing underdog on the CRM market with some huge advantages and opportunities. We selected them because we can have some top notch solutions just like we had Freshdesk or Zendesk, but we do not have to leave a fortune there. They still need to spend a lot to improve the software as the market is really competitive with other companies like Salesforce, Zendesk but it seems they have the ambition to be the best.

Moving to Freshdesk still seems a great decision.

Avantages

Learning the software was quite easy for the agents as well which is a huge advantage. This is partially because of their support team as we have always been able to contact then and ask any type of questions regarding their software. The CS Team is always helpful and pretty professional. They did not forger us even after we started using their software (which happens with many companies).

Ticket handling is really efficient and the agent portal has a nice design from a practical viewpoint as well. We like canned responses. A nice little feature is to add support page article links / contents to reply messages just like canned responses. Another huge advantage is the knowledge base / support page which is highly customizable. In general we like ticket automation rules as well and it helped to solve some of our special requests.

Inconvénients

At this point we are not able to use our own SSL and we cannot afford to have extra expenses to rent an SSL from Freshdesk (probably third party) or buy their top plan to have their SSL. This is a good indicator that some essential functions are only available if you are using their top plan. It is good that you are able to customize your portal URL, but if you do you are not going to have HTTPS until you pay more. This makes this whole function questionable. I am hoping the development team will solve this soon.
Apparently there are some minor function that we have to solve with a workaround but it is straightforward available for competition.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Sinencia V.
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Freshdesk makes working easier!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 12/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

In general, I think there are plenty of customizations and features with Freshdesk. The real selling point for our company was the analytics because we can see the history of our tickets and prevent them from reoccurring in the future.

Avantages

I love the analytics and history log in Freshdesk. Freshdesk tracks agents' productivity through out the day and breaks up this information by the hour. We can also look up who has resolved the most tickets or who sends out immediate responses. All of this information is especially helpful when assigning new tickets because we can see a history of our most efficient employees. Previous tickets can be easily searched by key words, agent, or time frame. When multiple people are working on one project, it really helps to decipher who did what and when!

Inconvénients

One thing that I believe can be improved is having a group option to send out an email. It's not common when we have to include multiple people on a ticket but when we do, we have to cc them in the very beginning as opposed to adding "Group A". -- The information still gets everyone on the same page, however it is an additional step on the agent's end.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Utilisateur vérifié
Traduire avec Google Translate

Freshdesk Is Polished & Professional

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 09/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

It's hard to argue with Freshdesk. We've been using it for 2 years now (free version), and have very few complaints. The mobile app keeps us on top of support tickets, and our support portal is branded with our logo and brand colors. Freshdesk is simply polished and professional, and it's hard to find reasons to build a support desk elsewhere.

Freshworks (owns Freshdesk) has a suite of services (Freshworks 360) similar to Zoho One. I'd love to learn more about 360, but they don't publicize the price.

Avantages

I love the Freshdesk simplicity of setting up a help desk and knowledgebase with very little friction or custom coding. Once you updated the layout with your brand assets, it's pretty much ready to go out-of-the-box. They have a generous free tier, and can imagine the paid plans are worth upgrading if your needs are more demanding. We've looked into lots of other suites and building our own support desk, but......why?

Inconvénients

We don't like the narrow width of the window when browsing support articles in desktop view, and the fonts could be larger be default for accessibility - though fonts can definitely be enlarged with a bit of manual tweaking to each article. Not many cons frankly!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

Freshdesk - Prix

À partir de
19,00 €/mois
Types de licence
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Tarifs par utilisateur et par mois.

- Sprout : 0€(Pour des agents illimités)

- Blossom : 18€/utilisateur/mois

- Garden : 34€/utilisateur/mois

- Estate : 48€/utilisateur/mois

- Forest : 86€/utilisateur/mois

Réductions pour tarification annuelle

Freshdesk - Fonctionnalités

  • API
  • Champs personnalisables
  • Importation et exportation de données
  • Intégration CRM
  • Intégration de tiers
  • Intégration des e-mails
  • Intégration des médias sociaux
  • Modèles personnalisables
  • Notifications automatiques
  • Rappels
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités

  • Base de données de clients
  • Données en temps réel
  • Gestion des calendriers
  • Intégration mobile
  • Paiements électroniques

Plus d'informations sur Freshdesk

Freshdesk - Principales fonctionnalités

Avantages

- Intégration aux outils de suivi temporel et de facturation

- Intégration avec plus de 30 outils populaires

- Liste blanche des IP

- Vous pouvez fournir de l'assistance à vos clients n'importe quand, de n'importe ou et utilisant n'importe quel appareil (PC, iPad, iPhone, etc.)

- Possibilité pour vos clients de voir en ligne le statut de leurs tickets

- Encouragez l'interaction entre clients avec le portail communautaire, où ils peuvent partager leurs idées, poser des questions et voter sur les idées d'autres clients

- Validez de nouvelles idées et faites ainsi participer vos clients aux processus de développement produit

- Votre équipe assistance gagne en visibilité sur les réseaux sociaux

Freshdesk - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Freshdesk.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Freshdesk ?

Types de licences disponibles pour Freshdesk :

À partir de: 19,00 €/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Tarifs par utilisateur et par mois.

- Sprout : 0€(Pour des agents illimités)

- Blossom : 18€/utilisateur/mois

- Garden : 34€/utilisateur/mois

- Estate : 48€/utilisateur/mois

- Forest : 86€/utilisateur/mois

Réductions pour tarification annuelle

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Freshdesk ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Freshdesk.

Q. Qui utilise Freshdesk ?

Utilisateurs habituels du logiciel Freshdesk :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Non Profit, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Freshdesk est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Freshdesk est disponible :

arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Freshdesk ?

Types de licences disponibles pour Freshdesk:

Gratuit, Abonnement

Q. Freshdesk prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Freshdesk :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Freshdesk peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Freshdesk :

Bitium, Constant Contact, HelpOnClick Live Chat Software, Instapage, Nimble, Olark, Pipeliner CRM, SeamlessGov, WorkflowMax, Zapier

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Freshdesk ?

Ressources d'aide disponibles pour Freshdesk :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents

Logiciels les + demandés