En savoir plus sur LiveChat

LiveChat est une solution de chat en ligne esthétique et simple qui permet aux agents de service client de contacter les clients directement sur leur site web. Quelques minutes seulement après leur inscription, les utilisateurs sont en mesure d'aider les visiteurs en ligne à trouver ce dont ils ont besoin avant de quitter le site.

LiveChat est livré avec :

- une fenêtre de chat sur le web
Facile à implémenter, personnaliser et requalifier. Fenêtre de chat d'une grande simplicité avec des modèles prêts à l'emploi. Compatible avec tous les navigateurs modernes.

- des applications d'agent simples à utiliser
LiveChat est disponible pour les agents utilisant un navigateur web, des applications dédiées pour Windows, Mac OS X et des appareils mobiles fonctionnant sous iOS et Android. Conçu spécifiquement pour fournir un service client de premier ordre.

- Analytics et reporting
Les rapports couvrent l'activité quotidienne de chaque agent. Cela inclut non seulement l'efficacité des invitations, le nombre de discussions et les informations sur le temps passé avec le client, mais aussi la satisfaction des clients ventilée par agent, groupe et équipe dans son ensemble. Des résumés quotidiens sont livrés directement dans la boîte aux lettres de l'utilisateur, le tableau de bord peut s'afficher sur le grand écran du bureau et un reporting à la demande vient compléter LiveChat pour offrir une solution parfaite aux entreprises basées sur les données.

Options de tarification dès :

16,00 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Abonnement
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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne et 5 autres, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, chinois traditionnel et 21 autres, coréen, danois, espagnol, finnois, français, hongrois, hébreu, indonésien, irlandais, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, tchèque, thaï, turc, ukrainien

Options de tarification dès :

16,00 $US/mois

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Images

LiveChat makes customer service more efficient by letting you hold multiple live chat sessions at the same time
Gather relevant information on your on-site visitors. You can track their name, currently viewed page, time zone and more, without leaving the live chat app.
Each part of the live chat box can be customized to make it work with the rest of your website’s design; brand your live chat with a logo and include social media channels.
Group teammates by expertise – sales, support and finances – and assign live chat conversations to them.
Spot areas that can be optimized and more efficient with built-in live chat and ticket metrics.
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Vidéo de LiveChat
Vidéo de LiveChat
Vidéo de LiveChat
Vidéo de LiveChat
Vidéo de LiveChat
Capture d'écran pour LiveChat : LiveChat makes customer service more efficient by letting you hold multiple live chat sessions at the same time Capture d'écran pour LiveChat : Gather relevant information on your on-site visitors. You can track their name, currently viewed page, time zone and more, without leaving the live chat app. Capture d'écran pour LiveChat : Each part of the live chat box can be customized to make it work with the rest of your website’s design; brand your live chat with a logo and include social media channels. Capture d'écran pour LiveChat : Capture d'écran pour LiveChat : Group teammates by expertise – sales, support and finances – and assign live chat conversations to them. Capture d'écran pour LiveChat : Spot areas that can be optimized and more efficient with built-in live chat and ticket metrics.

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour LiveChat : 95

  • API
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Actions découlant d'un événement
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse du service client
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Archivage et rétention
  • Assignation de demandes
  • Authentification
  • Authentification unique
  • Authentification à 2 facteurs
  • Base de données de clients
  • CRM
  • Catalogage/catégorisation
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Chat proactif
  • Communication multicanal
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Contrôle des réponses par e-mail
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Enquêtes clients
  • Enquêtes et feedback
  • FAQ
  • Formulaire hors ligne
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des audits
  • Gestion des billets
  • Gestion des candidatures
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion du calendrier
  • Graphiques
  • Géociblage
  • Historique des clients
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Macros et réponses types
  • Marquage
  • Messagerie client en temps réel
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Notes/avis
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Planification automatisée
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Profils de clients
  • Profils des employés
  • Rapports d'historique
  • Rapports de synthèse
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche/Filtre
  • Relevés et historique des chats
  • Remontée des demandes
  • Routage
  • Routage automatisé
  • Répondeurs automatiques
  • Réponses préenregistrées
  • Scénarios possibles
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des interactions
  • Suivi des interactions
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Suivi des visiteurs
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Support client
  • Surveillance en temps réel
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Transcription des conversations par chat
  • Transfert de fichiers
  • Transferts/Routage
  • Visualisation de données
  • Étiquetage

Alternatives

LiveAgent

4,7
Alternative n° 1 à LiveChat
LiveAgent est une solution d'assistance basée sur le web qui permet de gérer les tickets d'assistance à partir de...

User.com

4,6
Alternative n° 2 à LiveChat
User.com est une plateforme de marketing automation visant à stimuler l'engagement et à augmenter le taux de conversion...

Zendesk

4,3
Alternative n° 3 à LiveChat
Zendesk est une application vous permettant de gérer votre service client dans le Cloud, qui s'intègre de façon...

DeskPRO

4,6
Alternative n° 4 à LiveChat
Deskpro est un logiciel de support multicanal qui peut être sur cloud ou auto-hébergé. L'application de support...

Avis

Note globale

4,6 /5
(1 109)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,6/5

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Greg D.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

LiveChat Connects Me to My Candidates Fast!

Publié le 08/02/2018

I get instant connection to my customers with tons of features, customizations, and robust...

I get instant connection to my customers with tons of features, customizations, and robust reporting.

Avantages

What I like most about LiveChat is it's reliability. When I began researching chat applications to recommend to a client for use in their recruiting efforts, I found a lot of options. I also found a lot of issues. Many of the applications I looked at were complicated and glitchy.

Then I found LiveChat. LiveChat just worked. It was solid application whether online or on my desktop and it handled chat conversations reliable while offering all the features I was looking for in a manned chat application. When I spoke with a representative from the company, I found out why.

LiveChat set out from the beginning to be a manned chat solution and to be the best in the business. I was kind of disappointed with this at the beginning, because I was hoping for a solution to handle both manned and bot style chats. LiveChat didn't have bots, but they were so far above every other manned chat platform, that I had to choose them.

Incidentally, they have developed a bot situation since I first signed up with them and it is just as robust. It's called botengine.ai and I highly recommend it. BotEngine integrates seamlessly with LiveChat and both applications work reliably with Facebook Messenger, Web Pages, Landing Pages, and more.

LiveChat offers tons of customization, professional looking interfaces, and robust reporting. I can easily use it on my desktop computer, my notebook, my tablet, or my phone. And just like I said before, it just works.

Inconvénients

If there was anything to dislike about LiveChat, it would be that it is resource-intensive on my iMac. This is a casualty of my business, though. I have to use a lot of memory-hog applications every day, so a lot of times I will enable LiveChat just on my mobile device or my notebook while I'm working at my desk. That way I can still respond to chats without slowing down my main machine.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent Software For Your Website

Publié le 13/10/2020

The experience that i encountered with this software has been superb, it has helped our company...

The experience that i encountered with this software has been superb, it has helped our company turn live visitors into qualified prospective clients, in this day and age instant customer service and support are essential for any business.

We use live chat in combination with other software to complete the next steps in our prospect conversion and follow through.

Avantages

I like how easy it is to deploy the software on my website and the customization ability that it provides to me.

One can customize everything from the chat design the colors and the pop ups the visitor will see. There is availability to custom design it to go with your websites design.

The software has availability for multiple users, and 3rd party app integration enabling us to take our prospective client from start to closing in our sales process

Inconvénients

The only feature id like to be able to remove is the live chat link at the bottom of our chat pop up. Other than that everything is superb.

Christiane D.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services financiers
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Easy to use and also offers ticket system

Publié le 28/02/2021

Livechat is good, and user interface is very intuitive. They also have ticket system, canned...

Livechat is good, and user interface is very intuitive. They also have ticket system, canned responses, and apps that we can add to their system, free or paid. Price is good, however it needs to increase the speed, response for loading pages/features.

Avantages

Livechat is a good option, they also offer ticket system, apps as Knowledge Base that can have internal or public knowledge base that can be shared with clients. User interface is really easy to use, no need for training, very intuitive.

Inconvénients

Too slow, if your demand is high, and you have more than 200 clients waiting on queue the system can get stuck, if you have less clients it should be ok to use.

Annabel D.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Good value but lacks some key functionality and integration

Publié le 17/12/2018

Livechat gives us the ability to engage more directly with visitors to our site. It has certain...

Livechat gives us the ability to engage more directly with visitors to our site. It has certain functional limitation which my team find frustrating, however for the price that we pay, it is still good value.

Avantages

Livechat has provided a really useful platform for us to get started with livechat provision on our site.

The chat interface itself is easy for agents to use. It is also inexpensive compared with other similar platforms.

Inconvénients

There are some important features missing or lacking. Spell check within the livechat itself is crucial for agents to ensure we are always putting our 'best foot forward', while trying to respond quickly to visitors. The automated greetings are great but lack the ability to set logic within the conditions, meaning I don't have quite the level of control I would like over the greetings.
The CRM integration has also been difficult to implement, and hasn't worked well for all our agents. Which has caused some issues with manual data entry and some lost data. This integration is crucial to our workflow.
The customer service has, overtime, become much more automated and it has therefore taken me longer and been more frustrating to get solutions to issue that I have come up against. While the platform itself has improved in functionality through the time i've been using it, I find the customer support has become less helpful and personal.

Réponse de LiveChat Software

Hi Annabel,

Thank you for your feedback, we do our best to create the best live chat experience for our customers and to constantly improve our product.

If you don't mind, our Customer Success Team will be in touch to collect a few more information regarding some of the issues you experienced.

Cheers,
LiveChat Team

Tedd W.
Note globale
  • Secteur d'activité: Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Works so well we don't notice it

Publié le 23/12/2020

Livechat has, simply put, been the best chat software our company has ever used.

Livechat has, simply put, been the best chat software our company has ever used.

Avantages

Talkdesk allows us to configure every aspect of our chat presence, from how often chat boxes pop up to what messages are displayed. Its ticketing system is convenient, powerful, and easy to use. Cloud access has allowed easy continued use through COVID-19

Inconvénients

It's tough to think of something our users don't like about LiveChat. We haven't need to contact support, so I'm not sure how robust it is.

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LiveChat - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur LiveChat.

Types de licences disponibles pour LiveChat :

  • À partir de: 16,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de LiveChat.

Utilisateurs habituels du logiciel LiveChat :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles LiveChat est disponible :

allemand, anglais, arabe, chinois, chinois traditionnel, coréen, danois, espagnol, finnois, français, hongrois, hébreu, indonésien, irlandais, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, tchèque, thaï, turc, ukrainien

Appareils pris en charge par LiveChat :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à LiveChat :

1CRM, 1Password, 3dcart, ActiveCampaign, Adobe Business Catalyst, Asana, Autopilot, Basecamp, Benchmark Email, Bigcommerce, Campaign Monitor, Capsule, Chatbot, Close, Constant Contact, CoreCommerce, Desk.com, Dropbox Business, Drupal, Ecwid, Evernote Business, Facebook, Firefly, FreshBooks, Freshdesk, FullContact, GetResponse, GitHub, GoDaddy Website Builder, Gold-Vision CRM, Google Ads, Google Analytics, Google Contacts, Google Docs, Grasshopper, Helpmonks, Highrise, HipChat, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, IRIS CRM, Instapage, JIRA Service Management, Jimdo, Jira, Join.Me, Joomla, Keap, Kissmetrics, Landingi, LeadSquared, LemonStand, LogMeIn Rescue, Magento Commerce, Magentrix, Mailchimp, Mailigen, Mixpanel, Nutshell, Omnistar Affiliate, OpenCart, Pinnacle Cart, Pipedrive, PlayVox, Podio, PrestaShop, ProProfs Knowledge Base, ProProfs LMS, ProjectManager.com, Salesforce Sales Cloud, Segment, Shopify, Shoplo, Slack, SparkPay, Squarespace, SugarCRM, Talkdesk, TeamViewer, Todoist, Toggl Track, Trello, TriggerBee, Twilio Voice, Twitter, Unbounce, Volusion, WHMCS, Webflow, Weebly, WhatConverts, Wishpond, Wix, WooCommerce, Woopra, WordPress, Wunderlist, X-Cart, Zapier, Zen Cart, Zendesk, Zendesk Sell, Zoho CRM, amoCRM, ekmPowershop, elevio, iContact

Ressources d'aide disponibles pour LiveChat :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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