LiveChat

LiveChat

Logiciel de service client Premium pour le chat en direct et bureau d'aide

4.6/5 (992 avis)

LiveChat - Présentation

Description du logiciel LiveChat

LiveChat est une solution de chat en ligne esthétique et simple qui permet aux agents de service client de contacter les clients directement sur leur site web. Quelques minutes seulement après leur inscription, les utilisateurs sont en mesure d'aider les visiteurs en ligne à trouver ce dont ils ont besoin avant de quitter le site.

LiveChat est livré avec :

- une fenêtre de chat sur le web
Facile à implémenter, personnaliser et requalifier. Fenêtre de chat d'une grande simplicité avec des modèles prêts à l'emploi. Compatible avec tous les navigateurs modernes.

- des applications d'agent simples à utiliser
LiveChat est disponible pour les agents utilisant un navigateur web, des applications dédiées pour Windows, Mac OS X et des appareils mobiles fonctionnant sous iOS et Android. Conçu spécifiquement pour fournir un service client de premier ordre.

- Analytics et reporting
Les rapports couvrent l'activité quotidienne de chaque agent. Cela inclut non seulement l'efficacité des invitations, le nombre de discussions et les informations sur le temps passé avec le client, mais aussi la satisfaction des clients ventilée par agent, groupe et équipe dans son ensemble. Des résumés quotidiens sont livrés directement dans la boîte aux lettres de l'utilisateur, le tableau de bord peut s'afficher sur le grand écran du bureau et un reporting à la demande vient compléter LiveChat pour offrir une solution parfaite aux entreprises basées sur les données.

LiveChat - Présentation

Prix

À partir de
16,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

LiveChat - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois et 21 autres, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, irlandais, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, thaï, turc, ukrainien

Captures d'écran

Capture d'écran pour LiveChat : Install live chat support at your website
Capture d'écran pour LiveChat : Install live chat support at your website Capture d'écran pour LiveChat : Respond using online app Capture d'écran pour LiveChat : Monitor customers on your website and initiate chats Capture d'écran pour LiveChat : Customize chat window to match your brand's style Capture d'écran pour LiveChat : Analyze your chats' performance Capture d'écran pour LiveChat : Display real-time customer service activity on a big screen Capture d'écran pour LiveChat : Connect LiveChat with 100+ other apps Capture d'écran pour LiveChat : Create an automated bot using LiveChat's Chatbot extension

LiveChat - Avis

LiveChat - Avis

Note globale
4.6
/
5 992 avis
Excellent
693

Très bien
249

Moyen
42

Médiocre
6

Mauvais
2

Rapport qualité-prix
4.5
Fonctionnalités
4.4
Simplicité d'utilisation
4.6
Support client
4.6
95% des utilisateurs recommandent cette application
Greg D.

LiveChat Connects Me to My Candidates Fast!

I get instant connection to my customers with tons of features, customizations, and robust reporting.


Traduire avec Google Translate
Yvonne E.

Live Chat is Great!

overall, live chat is the most helpful tool to utilize when your not able to get up. There are a lot of people to help but sometimes the answers come a little slower than usual when theirs limited worker.


Traduire avec Google Translate
Ann P.

Live Chat

From a conversation on Livechat we often find that it leads to an enquiry for our services. So a very important tool.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Great way to connect with customers

It's good! A great way to connect with people in addition to phone & email. These days, people don't want to get on the phone or wait for an email response that could maybe take a week before getting a response. LiveChat is quick and easy!


Traduire avec Google Translate
Annabel D.

Good value but lacks some key functionality and integration

Livechat gives us the ability to engage more directly with visitors to our site. It has certain functional limitation which my team find frustrating, however for the price that we pay, it is still good value.


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Greg D.
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LiveChat Connects Me to My Candidates Fast!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 08/02/2018
Provenance de l'avis : Capterra

I get instant connection to my customers with tons of features, customizations, and robust reporting.

Avantages

What I like most about LiveChat is it's reliability. When I began researching chat applications to recommend to a client for use in their recruiting efforts, I found a lot of options. I also found a lot of issues. Many of the applications I looked at were complicated and glitchy.

Then I found LiveChat. LiveChat just worked. It was solid application whether online or on my desktop and it handled chat conversations reliable while offering all the features I was looking for in a manned chat application. When I spoke with a representative from the company, I found out why.

LiveChat set out from the beginning to be a manned chat solution and to be the best in the business. I was kind of disappointed with this at the beginning, because I was hoping for a solution to handle both manned and bot style chats. LiveChat didn't have bots, but they were so far above every other manned chat platform, that I had to choose them.

Incidentally, they have developed a bot situation since I first signed up with them and it is just as robust. It's called botengine.ai and I highly recommend it. BotEngine integrates seamlessly with LiveChat and both applications work reliably with Facebook Messenger, Web Pages, Landing Pages, and more.

LiveChat offers tons of customization, professional looking interfaces, and robust reporting. I can easily use it on my desktop computer, my notebook, my tablet, or my phone. And just like I said before, it just works.

Inconvénients

If there was anything to dislike about LiveChat, it would be that it is resource-intensive on my iMac. This is a casualty of my business, though. I have to use a lot of memory-hog applications every day, so a lot of times I will enable LiveChat just on my mobile device or my notebook while I'm working at my desk. That way I can still respond to chats without slowing down my main machine.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Yvonne E.
Secteur d'activité: Télécommunications
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Live Chat is Great!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 11/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

overall, live chat is the most helpful tool to utilize when your not able to get up. There are a lot of people to help but sometimes the answers come a little slower than usual when theirs limited worker.

Avantages

What I like most about Live chat is having someone on the other end ready to help and assist with any questions. Sometimes your not able to get up from your work area and quickly chatting is super convenient.

Inconvénients

What I least about live chat is the weekends. Someone may not be available to chat as quickly as someone would be during the week Monday-Friday. I know how it can be but sometimes calling in takes even longer.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Ann P.
Secteur d'activité: Hôtellerie
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Live Chat

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 18/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

From a conversation on Livechat we often find that it leads to an enquiry for our services. So a very important tool.

Avantages

In out business (travel) it is a very handy tool. We can see where browsers are coming from and what they are interested in. It allows us to answer their questions very quickly thereby providing an efficient service.

Inconvénients

One feature I would suggest is a window where guests can put their email address and other contact information.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Appareils médicaux
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Great way to connect with customers

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 14/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

It's good! A great way to connect with people in addition to phone & email. These days, people don't want to get on the phone or wait for an email response that could maybe take a week before getting a response. LiveChat is quick and easy!

Avantages

It's super user friendly & a great way to connect with customers & potential customers. I love how you can see who's currently browsing the website & you can actually start a chat with people who are currently browsing. You don't have to wait for someone to start the chat with you. The hashtag shortcuts are also really great & make it fast & easy to respond

Inconvénients

There aren't a lot of themes to choose from. They're very basic. So from a visual standpoint, the chat box doesn't have a unique look. A blessing & a curse is that you can see what people are typing before they send it. So sometimes I respond before they can even ask me, or they'll delete their message half way through and I'll already respond.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Annabel D.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Good value but lacks some key functionality and integration

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 17/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Livechat gives us the ability to engage more directly with visitors to our site. It has certain functional limitation which my team find frustrating, however for the price that we pay, it is still good value.

Avantages

Livechat has provided a really useful platform for us to get started with livechat provision on our site.

The chat interface itself is easy for agents to use. It is also inexpensive compared with other similar platforms.

Inconvénients

There are some important features missing or lacking. Spell check within the livechat itself is crucial for agents to ensure we are always putting our 'best foot forward', while trying to respond quickly to visitors. The automated greetings are great but lack the ability to set logic within the conditions, meaning I don't have quite the level of control I would like over the greetings.
The CRM integration has also been difficult to implement, and hasn't worked well for all our agents. Which has caused some issues with manual data entry and some lost data. This integration is crucial to our workflow.
The customer service has, overtime, become much more automated and it has therefore taken me longer and been more frustrating to get solutions to issue that I have come up against. While the platform itself has improved in functionality through the time i've been using it, I find the customer support has become less helpful and personal.

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Réponse de LiveChat Software

Hi Annabel,

Thank you for your feedback, we do our best to create the best live chat experience for our customers and to constantly improve our product.

If you don't mind, our Customer Success Team will be in touch to collect a few more information regarding some of the issues you experienced.

Cheers,
LiveChat Team

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Recommandation utilisateur
8.7/10
Basé sur 992 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

LiveChat - Prix

LiveChat - Prix

À partir de
16,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.5/5
Basé sur 992 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

LiveChat - Fonctionnalités

LiveChat - Fonctionnalités

API
Chat
Communication multicanal
Enquêtes et feedback
Gestion de la base de connaissances
Gestion des flux de travail
Gestion des tickets de support
Historique des contacts
Intégration CRM
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Messagerie instantanée
Monitoring
Notifications automatiques
Portail libre-service
Rapports et statistiques
Stratégie de marque personnalisable
Surveillance en temps réel
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.4/5
Basé sur 992 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

LiveChat - FAQ

LiveChat - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur LiveChat.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour LiveChat ?

Types de licences disponibles pour LiveChat :

À partir de: 16,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel LiveChat ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de LiveChat.

Q. Qui utilise LiveChat ?

Utilisateurs habituels du logiciel LiveChat :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues LiveChat est-il disponible ?

Langues dans lesquelles LiveChat est disponible :

arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, irlandais, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, thaï, turc, ukrainien

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour LiveChat ?

Types de licences disponibles pour LiveChat:

Abonnement

Q. LiveChat prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par LiveChat :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications LiveChat peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à LiveChat :

ActiveCampaign, Campaign Monitor, Cayzu, Logicbox, Talkdesk, Toonimo, VidGrid, Vision Helpdesk, Zendesk, amoCRM

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour LiveChat ?

Ressources d'aide disponibles pour LiveChat :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo