
Front
En savoir plus sur Front
Front est la boîte de réception partagée pour les équipes qui regroupe toutes les communications d'entreprise au sein d'une plateforme collaborative unique. Les équipes de support client, ventes, opérations, informatique et marketing peuvent gérer le support@, sales@ et d'autres adresses e-mail de groupe, Facebook, Twitter, chat et SMS en un seul endroit, et répondre sans basculer entre plusieurs outils.
Conçu pour la collaboration d'équipe : les e-mails et les messages de la boîte de réception partagée peuvent être attribués à des coéquipiers pour indiquer clairement qui est responsable de la réponse et la détection des collisions empêche plusieurs réponses au même message. Possibilité de spécifier directement les coéquipiers pour partager et discuter des messages et des brouillons avant d'envoyer une réponse à un client. Les modèles d'e-mail permettent de répondre rapidement aux questions courantes.
Améliore la productivité de l'équipe : Front fonctionne comme un client de messagerie, mais il est plus puissant que Gmail ou Outlook. Des fonctionnalités telles que les commentaires internes, les rappels de suivi, les confirmations de lecture, les publipostages, les séquences d'e-mail et les réponses prédéfinies permettent de répondre 2-3 fois plus rapidement aux clients. Les applications mobiles sur iOS et Android sont disponibles pour répondre et trier en déplacement. Les analyses complètes de Front affichent le temps de réponse, le volume des messages et bien d'autres critères de mesure de la productivité.
S'intègre à toutes les applications : Front fonctionne avec de nombreux autres logiciels : Salesforce, Slack, Trello, GitHub, Intercom, Asana, etc., ce qui permet d'accéder et de synchroniser ces informations dans Front. Des intégrations personnalisées pour des besoins spécifiques peuvent être développées en utilisant l'API.
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- Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Facilite la communication
Publié le 26/04/2022
Avantages
Front permet aux équipes d’interagir de façon simple, rapide et efficace.
Inconvénients
L’intégration avec Aircall n’est pas la plus optimale

- Secteur d'activité : Électronique grand public
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Front, a must need in your business!
Publié le 27/06/2020
I strongly recommend using Front. Not only is the program / email-client very good, but the...
I strongly recommend using Front. Not only is the program / email-client very good, but the employees at Front are also equally capable. Through the e-mails they send and the experience I've had with their customer service, I noticed they really care about their program and what the consumer thinks of it. If you have any questions, they will answer it properly. If you have any suggestions, they will sincerely think about it.
Front has impacted my work, by making my work easily manageable. I can clearly see incoming e-mails being divided into different inboxes. Everyone can have different rights, so not everyone can see how cases are handled. Furthermore I can easily search my sent e-mails, even by using formula's such as ‘from:’ or ‘to:’, which makes searching older conversations or e-mails for bigger cases very easy. This can be very though in other e-mail clients.
I can conclude that my overall experience with Front is very good!
Avantages
I like how everything is organized and therefore is easy to see. I can clearly see the divided inboxes on the left, making it easy to see how much work still needs to be done. Also, the e-mail conversations itself are shown like they are in e.g. iMessage or Whatsapp. This feels really familiar and makes it easy to read really long conversations.
Moreover, there are many settings, which can make the difference for various different users. For example, I use the 'Paste as text' setting, so everything I paste is stripped of its formatting. I know some of my colleagues dislike this, but I love it.
Furthermore, shortcuts are easy to learn and this makes it possible to work even faster.
Overall, I think Front feels very intuitive, it is easy to learn, and makes e-mailing a lot easier.
Inconvénients
At the moment, there is but 1 thing I dislike. When you’ve just sent a new e-mail, it takes a while to show up in the ‘sent’ folder. We used to be able to see that immediately. Because of the way we work, we copy and paste the text of the sent e-mail in our other systems. This delay, especially when one sends many e-mails, is particularly annoying. This is the only minor thing I think can be improved.
- Secteur d'activité : Télécommunications
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 1.0 /10
Great Software, Terrible Billing and Support Policies
Publié le 31/07/2020
Avantages
It has a number of very good features for helping teams work together for sales and support. The abilities to share, assign, comment on, snooze and resurface issues makes zero inbox possible. Keeps clutter down and focus on what is most important at the moment. We really like the 'product'.
Inconvénients
-Front's Billing policies are absurd. If one signs up for an annual plan adding a user even if only temporarily for a day or a month while transitioning employees results in a charge for as much as a full year for that seat.
-During the sales process, you will experience significant personal, real-time communications. Once the sales process is over, don't hope to EVER be able to have a real-time conversation with anybody. Regardless of the severity or complexity of the issue, the only option is email that often takes days to get a response which can be a real problem when the platform is down since it is the only way to contact them. They had a chat ability for a while but turned it off apparently because customer expectations for a timely response were too high.
-Don't bother making suggestions. Although they have what appears to be a strong attitude towards involving customers, suggestions get a pat on the head and swept into a 'we'll pass that on' basket. No methods or interest to surface ideas and suggestions in a way that other end-users can expand upon or upvote/prioritize.
- Secteur d'activité : Production audiovisuelle
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
Buggy and slow product, with lack of attention to detail
Publié le 06/05/2018
Ability to respond to and manage emails as a team.
Ability to respond to and manage emails as a team.
Avantages
I can share and comment on threads with the rest of my team. As an admin, I also have granular control over users' access permissions to email inboxes.
Inconvénients
The disregard the little details over and over again in favor of new updates. The app (iOS especially) makes me wait a lot of times when it shouldn't, making it feel slow in stark contrast to other mail apps. Things don't load instantly. Contacts aren't cached. Their UI designers blatantly disregard Android / iOS / Mac / web design conventions (which are there for a reason) in favor of their own convoluted system. Their release notes are boring and they make me update my app even when it's perfectly usable (this condescending attitude is particularly annoying). Many of these small glitches have actually led to catastrophic disasters within my team like unwittingly sending followup emails ("sequences") to 200+ recipients. My advice to them: focus on stabilizing your current, buggy product rather than trying to introduce a million features that don't work 100%.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Great Experience with Front
Publié le 15/04/2022
I love Front. It's a great tool, very easy to implement, teach and use. The communication between...
I love Front. It's a great tool, very easy to implement, teach and use. The communication between teams is great and we can track and talk to our customers in a great way.
Avantages
The interface and how is easy to teammates collaborate and organize conversations with customers.
Inconvénients
Language only in English
Some features were thought exclusive for emails and we use a lot WhatsApp and Chat channels (custom channels) that not might work that great
API Rate Limit for custom channels that we always talked that would be our main channel and after purchasing, we discovered this "limitation"
Pourquoi choisir Front
We didn't like Zendesk layout and supportLogiciel antérieur
Zendesk SuitePourquoi passer à Front
Layout, features, support, sales proccess, pricing.Front - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Front.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Front ?
Types de licences disponibles pour Front :
- À partir de : 19,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Front ?
Utilisateurs habituels du logiciel Front :
11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Front est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Front est disponible :
anglais
Q. Front prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Front :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Front peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Front :
Aircall, Asana, AskNicely, CallHippo, Caravel, Census, ChargeDesk, Chatdesk Teams, Chatra, Clearbit, ClickUp, CloudTalk, Delighted, Dialpad, Dialpad Meetings, Doorbell.io, Drift, Dropbox Business, Fivetran, Flow.ai, FormCrafts, Forumbee, FullContact, Gainsight CS, GitHub, Gmail, Google Drive, HelpCenter.io, HelpDocs, Herald, HipChat, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, Influx, Instabug, Instagram, Intercom, Jira, JustCall, Make, Meta for Business, Microsoft 365, Miuros, Nicereply, Olark, Outreach, PagerDuty, Parabola, Pipedrive, Retool, Salesforce Sales Cloud, Shipamax, Shopify, Slack, Smooch, Stitch, Stonly, Talkdesk, Toky, Trello, Twilio, Twitter/X, Upscope, Vyte, WhatsApp, Zapier, Zendesk Sell, Zoho CRM, Zoho CRM Plus, Zonka Feedback, Zoom Meetings, monday.com
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Front ?
Ressources d'aide disponibles pour Front :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Chat
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- Logiciels de chat
- Outils de télétravail