Front

Logiciel de messagerie et boîte de réception partagée pour les équipes

4,5 /5 (168 avis) Donnez votre avis !

Front - Présentation

Description du logiciel Front

Front est la boîte de réception partagée pour les équipes qui regroupe toutes les communications d'entreprise au sein d'une plateforme collaborative unique. Les équipes de support client, ventes, opérations, informatique et marketing peuvent gérer le support@, sales@ et d'autres adresses e-mail de groupe, Facebook, Twitter, chat et SMS en un seul endroit, et répondre sans basculer entre plusieurs outils.

Conçu pour la collaboration d'équipe : les e-mails et les messages de la boîte de réception partagée peuvent être attribués à des coéquipiers pour indiquer clairement qui est responsable de la réponse et la détection des collisions empêche plusieurs réponses au même message. Possibilité de spécifier directement les coéquipiers pour partager et discuter des messages et des brouillons avant d'envoyer une réponse à un client. Les modèles d'e-mail permettent de répondre rapidement aux questions courantes.

Améliore la productivité de l'équipe : Front fonctionne comme un client de messagerie, mais il est plus puissant que Gmail ou Outlook. Des fonctionnalités telles que les commentaires internes, les rappels de suivi, les confirmations de lecture, les publipostages, les séquences d'e-mail et les réponses prédéfinies permettent de répondre 2-3 fois plus rapidement aux clients. Les applications mobiles sur iOS et Android sont disponibles pour répondre et trier en déplacement. Les analyses complètes de Front affichent le temps de réponse, le volume des messages et bien d'autres critères de mesure de la productivité.

S'intègre à toutes les applications : Front fonctionne avec de nombreux autres logiciels : Salesforce, Slack, Trello, GitHub, Intercom, Asana, etc., ce qui permet d'accéder et de synchroniser ces informations dans Front. Des intégrations personnalisées pour des besoins spécifiques peuvent être développées en utilisant l'API.

Essayer Front gratuitement avec une version d'essai de 14 jours.

Front - Présentation

Prix

À partir de
9,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Front - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
anglais

Media

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Capture d'écran pour Front : Manage email, chat, social media, SMS in one place Capture d'écran pour Front : Assign messages to your teammate for clear accountability and ownership Capture d'écran pour Front : Direct mention teammates to internally discuss messages and leave comments Capture d'écran pour Front : Connect to other apps, like Salesforce, to access and sync information in Front Capture d'écran pour Front : Track and analyze your message volume and response times to improve performance over time Capture d'écran pour Front : Android mobile app to respond on the go Capture d'écran pour Front : iOS mobile app to respond on the go

Front - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
112

Très bien
40

Moyen
7

Médiocre
6

Mauvais
3

Rapport qualité-prix
4,2
Fonctionnalités
4,3
Simplicité d'utilisation
4,5
Support client
4,4
90% des utilisateurs recommandent cette application
Marjolaine L.

Best email software ever

We have a shared inbox and we had trouble to avoid double answers and we had to forward the emails to each other or CC them on our replies so they could get informed of a conversation


Traduire avec Google Translate
John F.

Great Software, Terrible Billing and Support Policies


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

One of the worst email applications I've ever used


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Adam G.

Great software, hard to be without


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Jessica S.

Multiplayer email! Can't believe some people don't use this

Fantastic! We are a team of two, and one of us is the main visionary, the other is the one communicating with customers. We needed a quick and efficient way of having one person write an email, the other person check it and add notes, and both parties okaying it before sending. Also, with customer support, it's nice to be able to store responses I use a lot, and quickly modify them to suit the individual recipient. Front helps us in these two ways, primarily, and that makes it by far worth the money.


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Marjolaine L.
Secteur d'activité: Transport routier/ferroviaire
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Best email software ever

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 12/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We have a shared inbox and we had trouble to avoid double answers and we had to forward the emails to each other or CC them on our replies so they could get informed of a conversation

Avantages

Sharing emails without having to forward them, being able to have internal conversations within an email, plenty of integrations

Inconvénients

When I need to speak to all the team, I have to create a discussion and add them all, one by one.
I'd rather have the possibility to @team within an email or a discussion to make sure they are all included.
I also whish we could find a slack inbox where we could find all the channels we have and avoid having to switch between the two softwares.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

John F.
Secteur d'activité: Télécommunications
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Great Software, Terrible Billing and Support Policies

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 31/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

It has a number of very good features for helping teams work together for sales and support. The abilities to share, assign, comment on, snooze and resurface issues makes zero inbox possible. Keeps clutter down and focus on what is most important at the moment. We really like the 'product'.

Inconvénients

-Front's Billing policies are absurd. If one signs up for an annual plan adding a user even if only temporarily for a day or a month while transitioning employees results in a charge for as much as a full year for that seat.

-During the sales process, you will experience significant personal, real-time communications. Once the sales process is over, don't hope to EVER be able to have a real-time conversation with anybody. Regardless of the severity or complexity of the issue, the only option is email that often takes days to get a response which can be a real problem when the platform is down since it is the only way to contact them. They had a chat ability for a while but turned it off apparently because customer expectations for a timely response were too high.

-Don't bother making suggestions. Although they have what appears to be a strong attitude towards involving customers, suggestions get a pat on the head and swept into a 'we'll pass that on' basket. No methods or interest to surface ideas and suggestions in a way that other end-users can expand upon or upvote/prioritize.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 1.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

One of the worst email applications I've ever used

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 02/04/2018
Provenance de l'avis : GetApp

Avantages

The overall look of Front is simple, which is nice.

The snooze function on emails.

The support staff were friendly and quick to answer.

Inconvénients

My company switched my team over to Front after a couple people who shared an inbox had issues with managing it. I didn't have a shared inbox, but struggled with the lack of functionality for just personal inboxes.

There are so many missed functionalities to Front it made my job incredibly inefficient. I found myself spending more time doing my job which consists of heavy emailing because of Front problems.

1. No calendar. Cannot make appointments, set up meetings, etc.

2. Unable to edit messages in a previous thread. Say someone sends you a list of questions. You cannot just answer next to their list in the previous email and say "see below."

3. Archiving messages... when we first switched to Front, the management team used it for a few weeks to test it. When the team was instructed to switch within the next couple weeks, and BOOM thousands of emails that Front could not autoarchive. I had about 10 emails in Outlook during the switch. The front inbox had accumulated thousands over the course of the management test period. Front could only auto archive shared inboxes, not personal. I had to spend 20 minutes selecting 3000 emails to auto archive since it didn't sync correctly with Outlook.

4. Saving emails... you can't. You only have the option to send a link of the email which only works for those that also used front.

5. You cannot edit pasted tables in front, as far as formatting goes. No deletion of columns or making rows smaller.

6. No red flags or categorizing. Often I'd keep emails in Outlook and red flag them to remind myself to check on it before I leave. No flagging in Outlook. This is replaced by snoozing in Front to make it reappear later, but I do miss the flag option.

7. You archive something in someone else's inbox that they share with you... it archives in their inbox, too.

8. No options to make folders. You want to move emails to a folder to refer to later? You cannot.

I could go on and on and ended up emailing a list of 18 problems after using Front for the first 3 months to management who sent to Front support. The responses were basically they hope to rollout that feature one day. Which obviously doesn't help now.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Adam G.
Secteur d'activité: Meubles
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Great software, hard to be without

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 22/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

The best part of Front is that it only adds a layer on top of already existing things, such as an e-mail inbox. Other helpdesk software systems tend to be built around their own database structures and add e-mail on top of that instead. The approach that Front uses also means that if one were to ever leave Front, every single correspondence with customers is still sitting in your e-mail account (s).

Inconvénients

There's not really anything I've ever disliked about the software. My pet peeve is that they've raised the prices quite dramatically over the last years. I'm disappointed that software creators these days seem to lure customers in with low prices to build their base and then raise the prices once they have a big enough customer base. But all in all, the software in itself is great.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jessica S.
Secteur d'activité: Biotechnologie
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Multiplayer email! Can't believe some people don't use this

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 25/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Fantastic! We are a team of two, and one of us is the main visionary, the other is the one communicating with customers. We needed a quick and efficient way of having one person write an email, the other person check it and add notes, and both parties okaying it before sending. Also, with customer support, it's nice to be able to store responses I use a lot, and quickly modify them to suit the individual recipient. Front helps us in these two ways, primarily, and that makes it by far worth the money.

Avantages

Being able to chat with coworkers about emails before they send. Being able to take over a draft someone else wrote, and send from my account, and share drafts with colleagues and have them edit, take them over, OR just give them back to me. Basically it's multiplayer mode for email. And I love the canned responses feature.

Inconvénients

There are issues with the canned responses that make it not 100% efficient. Example: hard to filter canned responses other than by keyword in the title, not easy to make quick edits to them or replace an old one. Maybe because not everyone likes that feature other than me. But it still works and I have confidence it will improve in the future.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,5/10
Basé sur 168 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Front - Prix

Front - Prix

À partir de
9,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,2/5
Basé sur 168 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Front - Fonctionnalités

Front - Fonctionnalités

API
Chat
Commentaires
Contrôle d'accès
Espace de travail collaboratif
Fonctionnalité de recherche
Gestion des autorisations
Gestion des documents
Gestion des fichiers
Gestion des flux de travail
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Projections
Rapports et statistiques
Stockage de documents
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,3/5
Basé sur 168 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Front - FAQ

Front - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Front.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Front ?

Types de licences disponibles pour Front :

À partir de: 9,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Front ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Front.

Q. Qui utilise Front ?

Utilisateurs habituels du logiciel Front :

PME, Grandes entreprises, Administration publique, À but non lucratif, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Front est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Front est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Front ?

Types de licences disponibles pour Front:

Abonnement

Q. Front prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Front :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Front peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Front :

Aircall, Asana, Co:tunity, FCS CosmoPMS, Intercom, Nicereply, Pipedrive, Slack, Smooch, Truly

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Front ?

Ressources d'aide disponibles pour Front :

FAQ, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo, Base de connaissances, Forum