Front

Front

Logiciel de messagerie et boîte de réception partagée pour les équipes

4.3/5 (103 avis)

Front - Présentation

Front est la boîte de réception partagée pour les équipes qui regroupe toutes les communications d'entreprise au sein d'une plateforme collaborative unique. Les équipes de support client, ventes, opérations, informatique et marketing peuvent gérer le support@, sales@ et d'autres adresses e-mail de groupe, Facebook, Twitter, chat et SMS en un seul endroit, et répondre sans basculer entre plusieurs outils.

Conçu pour la collaboration d'équipe : les e-mails et les messages de la boîte de réception partagée peuvent être attribués à des coéquipiers pour indiquer clairement qui est responsable de la réponse et la détection des collisions empêche plusieurs réponses au même message. Possibilité de spécifier directement les coéquipiers pour partager et discuter des messages et des brouillons avant d'envoyer une réponse à un client. Les modèles d'e-mail permettent de répondre rapidement aux questions courantes.

Améliore la productivité de l'équipe : Front fonctionne comme un client de messagerie, mais il est plus puissant que Gmail ou Outlook. Des fonctionnalités telles que les commentaires internes, les rappels de suivi, les confirmations de lecture, les publipostages, les séquences d'e-mail et les réponses prédéfinies permettent de répondre 2-3 fois plus rapidement aux clients. Les applications mobiles sur iOS et Android sont disponibles pour répondre et trier en déplacement. Les analyses complètes de Front affichent le temps de réponse, le volume des messages et bien d'autres critères de mesure de la productivité.

S'intègre à toutes les applications : Front fonctionne avec de nombreux autres logiciels : Salesforce, Slack, Trello, GitHub, Intercom, Asana, etc., ce qui permet d'accéder et de synchroniser ces informations dans Front. Des intégrations personnalisées pour des besoins spécifiques peuvent être développées en utilisant l'API.

Essayer Front gratuitement avec une version d'essai de 14 jours.

Prix

À partir de
15,00 $US/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine

Langues

anglais

Front - Avis

Note globale
4.3/5
85% d'avis positifs
58
Excellent
30
Très bien
7
Moyen
5
Médiocre
3
Horrible
Nic M.
Traduire avec Google Translate

A Great App for Unifying and Streamlining your Communication Workflow

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 01/04/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Front has a positive influence on the way I process communication because it allows me to aim for and realistically reach inbox zero. This is possible by allowing me to either respond immediately to a message, snooze it for a later reply or most importantly to me, easily delegate the message to another team member while still being able to follow the conversation. These features allow me to realistically manage multiple inboxes and ensure timely responses to all inbound communication.

Avantages

Front is a beautifully designed app for managing private and team emails as well as your company's other communication channels such as chat widgets, social media platforms and even SMS through a service like Twilio. I appreciate the thoughtfulness that has guided Front's development over the years. The Front team's dedication to optimizing the app based on customer feedback is evident in each iteration, and it's great that the Front app is regularly freshened with feature updates and additions. Today's existing integrations with Front coupled with new regularly added services makes Front the perfect platform for unifying your communication workflow. One "inbox" for all your accounts is awesome!

Inconvénients

There are a couple of pain points for me when it comes to my daily usage of Front. My chief complaint is that at this time there is not bi-directional sync of archived or permanently-deleted messages. In my case, archives and deletes in my Office 365 account are synced to Front, but when I apply the same actions in Front, they do not sync to Office 365. This behavior is annoying in the context of my personal inbox—messages acrue and clutter the inbox—but counterproductive for a shared inbox with a mix of Front and Office 365 users. The obvious solution is to move all users to Front but in my case it is not realistic to onboard our entire team at once. Front should sync all actions back to Office 365. My second and last complaint is Front's calendar: it's not as robust as it should be if it's intended to be used instead of, say, Office 365. The experience for creating timed versus all-day events is cumbersome and to my knowledge, cannot be toggled between. Additionally, there is no functionality for creating recurring events. Unfortunately, my time is currently wasted switching between Front and Office 365 for simple calendaring tasks. I am looking forward to the Front team addressing both the sync and calendaring issues in an upcoming release. These pain points are partially behind my hesitation to push Front to all team members.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
Traduire avec Google Translate

Front has allowed our company to save about a 5 to 1 ROI in time savings

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 10/07/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Major time savings and better organization is the key benefit we get as well as being able to build our own custom plugins.

Avantages

Front allows teams to work in a more organized flow with incoming emails. One of the ways we have been able to utilize Front has been to group all emails for specific teams into Team inboxes and then team members can take emails out of the queue and work to bring the box to zero. This has saved us a lot of time from trying to organize emails in outlook.

The main selling feature for us however was the ability to create a custom plugin in the panel on the right as well as pull data from the current conversation from the Front API that is well built. This allows us to customize our flow.

Front also has several default integrations some more useful than others. They seem to be growing at a large pace so you can expect to see major enhancements with the product in the future.

Inconvénients

The price can be a little high per user and the Enterprise version doesn't seem to offer the kinds of benefits you would want to see for such a large price jump. There also seem to be some features on enterprise that feel like they should be one tier down like user roles and authorization.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Matt P.
Traduire avec Google Translate

Front is the best tool we ever added to our team!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 12/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Front is an amazingly powerful tool backed by a team of professionals who provide us with the ability to manage our email as a team. We work together to help our customers succeed and share an email account — with Front we're able to assign out emails, have thread-specific chats by mentioning team members and use the Sequences feature to send personalized messages to our customers. Using Front has increased our communication internally and has dramatically improved our efficiency when addressing customer requests. Sequences allow us to stay personal and deliver proactive outreach without sacrificing time.

Inconvénients

Front is a growing company which means they roll out updates from time-to-time — anytime there are bugs they are quick to address the concerns. The CSM team and technical support have been super helpful anytime we've run into issues.

Réponse de Front

Hi Matt, thanks for taking the time to review Front! We love helping the Instructure team be so efficient :)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Stefany B.
Traduire avec Google Translate

Organized and Efficient

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 13/10/2016
Provenance de l'avis : Capterra

My company uses Front in a way that it was not created. I say this because the company accommodated our use rather than letting us go. Because of this allowance, they have made our day to day use of hundreds of emails efficient and effective. We are able to assign incoming email, share with unlimited employees and a number of integrations keeps the app connected to our CRM and other integral apps. Folders allow us to keep a very organized view of our incoming mail stream with employees that are offsite or in different countries.

The number one reason for choosing Front was their phone app. Beautifully designed and easy enough to use by my least technical employee with ease. Compatible with IOS and Android. There are regualr upgrades so they are a growing and innovative group of people.

Their willingness to work with us and even take suggestions for upgrades was a deciding factor to stick with Front.

Avantages

Easy to use, scalable to any size company and has a fantastic phone app.

Inconvénients

No issues so far.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Stefanos S.
Traduire avec Google Translate

Excellent tool for a team that has a number of email accounts!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 06/09/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Centralized mail management was the main reason for choosing Front. It is a great tool indeed.

Avantages

Front if used correctly can be a powerful service. We use it for our company. Everyone has access to Front with their personal account (after they get invited) and they can manage themselves which inboxes to receive emails from. The main features that I see are the following:

- User friendly interface
- Customization
- Excellent support

All in all I would recommend it for anyone searching for such a service. We are very pleased so far.

Inconvénients

Front hasn't got many things going the wrong way. If I should say something that would be that at first glance it might be a bit too much and intimidating to have all those inboxes and emails coming in but after you find your way around Front you realize that it was just wedding jitters! Everything turns out fine in the end :)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Recommandation utilisateur
8/10
Calculé à partir de 103 avis
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur

Front - Prix

À partir de
15,00 $US/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4/5
Calculé à partir de 103 avis
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix

Front - Fonctionnalités

  • API
  • Chat
  • Commentaires
  • Espace de travail collaboratif
  • Fonctionnalité de recherche
  • Gestion de la communication
  • Outils de collaboration
  • Suivi des activités

  • Contrôle d'accès
  • Gestion des autorisations
  • Gestion des documents
  • Gestion des fichiers
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration de tiers
  • Notifications automatiques
  • Projections
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.1/5
Calculé à partir de 103 avis
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités

Front - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Front.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Front ?

Types de licences disponibles pour Front :

À partir de: 15,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Front ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Front.

Q. Qui utilise Front ?

Utilisateurs habituels du logiciel Front :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Non Profit, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Front est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Front est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Front ?

Types de licences disponibles pour Front:

Abonnement

Q. Front prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Front :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Front peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Front :

Aircall, Asana, Co:tunity, FCS CosmoPMS, Intercom, Nicereply, Pipedrive, Slack, Smooch, Truly

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Front ?

Ressources d'aide disponibles pour Front :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo