Front - Prix, fonctionnalités, avis et comparateur de logiciels

Front

Logiciel de messagerie et boîte de réception partagée pour les équipes

4.4/5 (90 avis)

Front - Présentation

Front est la boîte de réception partagée pour les équipes qui regroupe toutes les communications d'entreprise au sein d'une plateforme collaborative unique. Les équipes de support client, ventes, opérations, informatique et marketing peuvent gérer le support@, sales@ et d'autres adresses e-mail de groupe, Facebook, Twitter, chat et SMS en un seul endroit, et répondre sans basculer entre plusieurs outils.

Conçu pour la collaboration d'équipe : les e-mails et les messages de la boîte de réception partagée peuvent être attribués à des coéquipiers pour indiquer clairement qui est responsable de la réponse et la détection des collisions empêche plusieurs réponses au même message. Possibilité de spécifier directement les coéquipiers pour partager et discuter des messages et des brouillons avant d'envoyer une réponse à un client. Les modèles d'e-mail permettent de répondre rapidement aux questions courantes.

Améliore la productivité de l'équipe : Front fonctionne comme un client de messagerie, mais il est plus puissant que Gmail ou Outlook. Des fonctionnalités telles que les commentaires internes, les rappels de suivi, les confirmations de lecture, les publipostages, les séquences d'e-mail et les réponses prédéfinies permettent de répondre 2-3 fois plus rapidement aux clients. Les applications mobiles sur iOS et Android sont disponibles pour répondre et trier en déplacement. Les analyses complètes de Front affichent le temps de réponse, le volume des messages et bien d'autres critères de mesure de la productivité.

S'intègre à toutes les applications : Front fonctionne avec de nombreux autres logiciels : Salesforce, Slack, Trello, GitHub, Intercom, Asana, etc., ce qui permet d'accéder et de synchroniser ces informations dans Front. Des intégrations personnalisées pour des besoins spécifiques peuvent être développées en utilisant l'API.

Essayer Front gratuitement avec une version d'essai de 14 jours.

Prix

À partir de
$15/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine

Langues

anglais

Front - Avis

Note globale
4.4/5
90% d'avis positifs
55
Excellent
26
Très bien
3
Moyen
4
Médiocre
2
Horrible
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A good fit for multi-inbox management and delegation

Logiciel utilisé tous les jours pendant Version d’essai gratuite
Publié le 12/11/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, Front is a pleasure to use because it is feature-filled yet not overwhelming, and certainly one of more aesthetically-pleasing apps in our workflow. I appreciate that as I use Front, I am motivated to quickly process messages and get to inbox zero.

Avantages

From the moment you launch either the desktop, web or mobile views, Front is an easy-on-the-eyes tool for processing high volumes of email in an efficient way. Unlike other solutions I have explored, Front finds the right balance between traditional inbox and ticket-based helpdesks -- both of which have strengths for digital comms power users. In Front you will find useful tools for snoozing messages, discussing messages in an iMessage-style chat and most importantly, delegating emails to specific team members using the 'Assign To' function. Teams that utilize Slack in their workflows will appreciate Front's Slack integration which lets you seamlessly move conversations to and from the chat platform. Two smaller but highly valuable features are the ability to set a buffer between when you click send on an email and when the message is actually sent, allowing you to cancel a misfired email, and the auto BCC feature which is great for logging emails in our CRM.

Inconvénients

There are two annoyances I have with Front. First, the app doesn't seem to properly process received calendar invitations. Instead of allowing me to accept, decline or otherwise respond to invitations, Front simply downloads the .ics file, which is then opened in my default calendar app, Outlook. Second, though Front syncs with Office 365, messages deleted in Front are not removed from Outlook. For some users this may be beneficial, but for me it creates extra work and annoyance.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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Front has allowed our company to save about a 5 to 1 ROI in time savings

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 10/07/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Major time savings and better organization is the key benefit we get as well as being able to build our own custom plugins.

Avantages

Front allows teams to work in a more organized flow with incoming emails. One of the ways we have been able to utilize Front has been to group all emails for specific teams into Team inboxes and then team members can take emails out of the queue and work to bring the box to zero. This has saved us a lot of time from trying to organize emails in outlook.

The main selling feature for us however was the ability to create a custom plugin in the panel on the right as well as pull data from the current conversation from the Front API that is well built. This allows us to customize our flow.

Front also has several default integrations some more useful than others. They seem to be growing at a large pace so you can expect to see major enhancements with the product in the future.

Inconvénients

The price can be a little high per user and the Enterprise version doesn't seem to offer the kinds of benefits you would want to see for such a large price jump. There also seem to be some features on enterprise that feel like they should be one tier down like user roles and authorization.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
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Organized and Efficient

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 13/10/2016
Provenance de l'avis : Capterra

My company uses Front in a way that it was not created. I say this because the company accommodated our use rather than letting us go. Because of this allowance, they have made our day to day use of hundreds of emails efficient and effective. We are able to assign incoming email, share with unlimited employees and a number of integrations keeps the app connected to our CRM and other integral apps. Folders allow us to keep a very organized view of our incoming mail stream with employees that are offsite or in different countries.

The number one reason for choosing Front was their phone app. Beautifully designed and easy enough to use by my least technical employee with ease. Compatible with IOS and Android. There are regualr upgrades so they are a growing and innovative group of people.

Their willingness to work with us and even take suggestions for upgrades was a deciding factor to stick with Front.

Avantages

Easy to use, scalable to any size company and has a fantastic phone app.

Inconvénients

No issues so far.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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Front is the best tool we ever added to our team!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 12/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Front is an amazingly powerful tool backed by a team of professionals who provide us with the ability to manage our email as a team. We work together to help our customers succeed and share an email account — with Front we're able to assign out emails, have thread-specific chats by mentioning team members and use the Sequences feature to send personalized messages to our customers. Using Front has increased our communication internally and has dramatically improved our efficiency when addressing customer requests. Sequences allow us to stay personal and deliver proactive outreach without sacrificing time.

Inconvénients

Front is a growing company which means they roll out updates from time-to-time — anytime there are bugs they are quick to address the concerns. The CSM team and technical support have been super helpful anytime we've run into issues.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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Excellent tool for a team that has a number of email accounts!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 06/09/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Centralized mail management was the main reason for choosing Front. It is a great tool indeed.

Avantages

Front if used correctly can be a powerful service. We use it for our company. Everyone has access to Front with their personal account (after they get invited) and they can manage themselves which inboxes to receive emails from. The main features that I see are the following:

- User friendly interface
- Customization
- Excellent support

All in all I would recommend it for anyone searching for such a service. We are very pleased so far.

Inconvénients

Front hasn't got many things going the wrong way. If I should say something that would be that at first glance it might be a bit too much and intimidating to have all those inboxes and emails coming in but after you find your way around Front you realize that it was just wedding jitters! Everything turns out fine in the end :)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10

Front - Prix

À partir de
$15/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Front - Fonctionnalités

  • API
  • Chat
  • Commentaires
  • Espace de travail collaboratif
  • Fonctionnalité de recherche
  • Gestion de la communication
  • Outils de collaboration
  • Suivi des activités

  • Contrôle d'accès
  • Gestion des autorisations
  • Gestion des fichiers
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration de tiers
  • Messagerie instantanée
  • Notifications automatiques
  • Projections
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités

Front - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Front.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Front ?

Types de licences disponibles pour Front :

À partir de: $15/mois

Type de licence: Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Front ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Front.

Q. Qui utilise Front ?

Utilisateurs habituels du logiciel Front :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Organismes à but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Front est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Front est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Front ?

Types de licences disponibles pour Front:

Abonnement

Q. Front prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Front :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Front peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Front :

Aircall, Asana, Co:tunity, FCS CosmoPMS, Intercom, Nicereply, Pipedrive, Slack, Smooch, Truly

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Front ?

Ressources d'aide disponibles pour Front :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

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