JIRA Software

JIRA Software

Tickets, gestion de projet, service d'assistance

4.3/5 (7242 avis)

JIRA Software - Présentation

Grâce à la gestion de projet Agile, Scrum ou Kanban, restez agile et augmentez vos chances de réussir vos projets en gardant un oeil sur chaque processus, à l'échelle que vous voulez.

Accessible depuis votre mobile, ou bureau, communiquez avec votre équipe en temps réel, à tout moment: flexible et personnalisable à l'infini, il s'adapte à tous vos besoins.

Créez des user stories et des tickets, planifiez des sprints et affectez les tâches à l'ensemble de votre équipe de développement.

- Définissez des priorités et bénéficiez d'une visibilité totale pour discuter du travail de votre équipe dans son contexte.
- Livrez vos logiciels en toute confiance, car vous savez que les informations dont vous disposez sont toujours à jour.
- Faites le suivi et améliorez les performances de l'équipe en exploitant en temps réel les données visuelles des rapports.

Prix

À partir de
10,00 $US/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Canada, Chine, Europe et 5 autres, Inde, Amérique latine, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

chinois (traditionnel), tchèque, danois, anglais, français et 7 autres, allemand, italien, japonais, polonais, portugais, russe, espagnol

JIRA Software - Avis

Note globale
4.3/5
88% d'avis positifs
3537
Excellent
2842
Très bien
705
Moyen
104
Médiocre
54
Horrible
Youness M.
Traduire avec Google Translate

Jira is the Best Project Management Software

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

THe best software for project management ever.
It's paid, but even for our size of projects, we still love to spend some money on it and enjoy the good project management.

Avantages

Everything ! the software is very powerful, it has a lot of options and features:
- Scrum, Agility and flexibility of changing flows.
- Security setup for every type of users.
- A lot of features ( no way to compare it with any other software i know )
- Very simple to use
- Sprints support..
- High Availability.
- Awesome Designs ( old and new ).
And so many other things i love about JIRA

Inconvénients

I wish the cost was a little more less for small sized companies.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Cristian B.
Traduire avec Google Translate

Jira for bug tracking and project management

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 18/07/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I highly recommend Jira for a bug tracking tool and especially for Agile software teams. For us it has really made a difference in terms of: team collaboration, Agile methodology adoption, decreased time to market of new projects/new features and on the overall teams' spirit. We have seen a wide adoption for the other departments as well, non software development.

Avantages

We used several bug tracking tools in the past but Jira is by far the best one. What I like most:
- user friendly interface, provides a nice user experience
- Agile SCRUM/Kanban support out of the box
- extremely configurable on almost everything
- extendable through custom scripting, either built-in or via addons
- very collaborative
- there are thousands of addons in the marketplace; you can even write your own

Inconvénients

Being so flexible to be configured, the learning curve for admins is a little steep.
The price is based on the number of users and if you experience wide user adoption in a big company, you end up in paying more for upgrading to the next tier, than if you would pay for that tier first time.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Adam S.
Traduire avec Google Translate

Great for Backlogs and Organizing Software Releases - Bad For Agility

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 15/07/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Great software, but I couldn't believe there was no native chat support for assisting with issues. Really Atlassian? Are you that proud of the UI? You shouldn't be... you probably bought Trello because enough people were having a hard time figuring out all of Jira's quirks. Trello is so much easier and faster to get up and running for projects, so that was a good buy. Take notes.

Avantages

The backlog and features for managing the backlog with different methodologies such as Kanban, Scrum, or Kanban + Scrum hybrid are very flexible. Planning sprints, releasing sprints, and looking at history of what was done is very organized.

Inconvénients

Cumbersome to setup. Workflows for issues and UI/UX for creating them is not easy to understand. Sure you can figure it out, but it will require a lot of facepalms. It's good for larger organizations with several cross-functional teams, but if you are a smaller organization stick with Trello and checklists for the cards if sub-tasks are needed. The sub-tasks in Jira are just plain awful to work with, and will end up wasting a lot of time for your team.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
Utilisateur vérifié
Traduire avec Google Translate

Perfect Combination of Customizable, Detail-Oriented, and Easy to Use

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 20/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

I love JIRA. I use it professionally and personally. Even though it is primarily a task manager for software development, I have found that it is flexible enough to be used for all sorts of projects. It is amazing how customizable it is; you can configure your project settings to your already existing workflow, whatever it may be. While the initial setup can be time consuming, once you have your settings configured, using the tool is a breeze. It takes seconds to create tasks, start springs, evaluate progress, etc. I find that this makes JIRA standout from other task managers. In most cases, if the software allows for detail-oriented task management the process of inputting and tracking the tasks themselves is cumbersome. Entering and tracking tasks should not have to be another time-consuming task! The JIRA web application is also excellent, making it easy to enter or track tasks on-the-go.

Inconvénients

I think there is a lot of potential with Jira's NextGen projects, however, the software rollout has been uneven and often not well documented. I wish this process would have been better thought out to make transitioning to NextGen projects smoother.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Patrick B.
Traduire avec Google Translate

JIRA is a Great Tool - for the Right Teams

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 21/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

The best part about JIRA is how visual the UI is. It is incredibly easy to track down and track through different tasks and sprints without having the hassle of digging through a 90s-style ticket system. My other absolute favorite thing about JIRA is the simple ability to tag individual users basically anywhere. This saves an incredible amount of time due to the way in which notifications are handled in and outside of the system. Collaboration is beyond easy with JIRA.

Inconvénients

Many of the most important features are being deprecated over time, and the customer service component of the software seems ineffective at best. Some of the best features have been removed and the highest priorities on their roadmap aren't those that would severely increase users' quality of life. I think this is part of a growing process that the company is going through, but it does cause some heartache on the regular to think that our business desires aren't being met - even through months of users requesting the simplest of features.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

6.0/10

JIRA Software - Prix

À partir de
10,00 $US/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Projets - 10 US$/mois
- Gestion de ticket

Développement - 20 US$/mois
- Gestion de ticket et Suivi de projet agile

Assistance - 20 US$/mois
- Gestion de ticket et Service d'assistance

JIRA Software - Fonctionnalités

  • API
  • Commentaires
  • Hiérarchisation
  • Intégration de tiers
  • Notifications automatiques
  • Outils de collaboration
  • Projections
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi du temps des projets
  • Tableau de bord d'activités

  • Diagrammes de Gantt
  • Feuilles de temps
  • Gestion de projets
  • Gestion des tâches
  • Interface glisser-déposer
  • Planification de projets
  • Planification des tâches
  • Suivi des projets
  • Suivi des tâches

Plus d'informations sur JIRA Software

JIRA Software - Principales fonctionnalités

Avantages

- Profitez des milliers d'add-ons de JIRA

- Accessible depuis un mobile, restez agile en déplacement
- Personnalisation du flux de travail
- Recevez des notifications par e-mail
- Service accessible onDemand (en ligne) ou hébergé sur vos serveurs

JIRA Software - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur JIRA Software.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour JIRA Software ?

Types de licences disponibles pour JIRA Software :

À partir de: 10,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Projets - 10 US$/mois
- Gestion de ticket

Développement - 20 US$/mois
- Gestion de ticket et Suivi de projet agile

Assistance - 20 US$/mois
- Gestion de ticket et Service d'assistance

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel JIRA Software ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de JIRA Software.

Q. Qui utilise JIRA Software ?

Utilisateurs habituels du logiciel JIRA Software :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Non Profit, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues JIRA Software est-il disponible ?

Langues dans lesquelles JIRA Software est disponible :

chinois (traditionnel), tchèque, danois, anglais, français, allemand, italien, japonais, polonais, portugais, russe, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour JIRA Software ?

Types de licences disponibles pour JIRA Software:

Abonnement

Q. JIRA Software prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par JIRA Software :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications JIRA Software peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à JIRA Software :

AppFusions, Get Satisfaction, Innotas, LeanKit, SpiraTeam, Testuff, Usersnap, Workfront, Zendesk, time cockpit

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour JIRA Software ?

Ressources d'aide disponibles pour JIRA Software :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents

Logiciels les + demandés