JIRA Software - Présentation

Description du logiciel JIRA Software

Grâce à la gestion de projet Agile, Scrum ou Kanban, restez agile et augmentez vos chances de réussir vos projets en gardant un oeil sur chaque processus, à l'échelle que vous voulez.

Accessible depuis votre mobile, ou bureau, communiquez avec votre équipe en temps réel, à tout moment: flexible et personnalisable à l'infini, il s'adapte à tous vos besoins.

Créez des user stories et des tickets, planifiez des sprints et affectez les tâches à l'ensemble de votre équipe de développement.

- Définissez des priorités et bénéficiez d'une visibilité totale pour discuter du travail de votre équipe dans son contexte.
- Livrez vos logiciels en toute confiance, car vous savez que les informations dont vous disposez sont toujours à jour.
- Faites le suivi et améliorez les performances de l'équipe en exploitant en temps réel les données visuelles des rapports.

JIRA Software - Présentation

Prix

À partir de
10,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Projets - 10 US$/mois
- Gestion de ticket

Développement - 20 US$/mois
- Gestion de ticket et Suivi de projet agile

Assistance - 20 US$/mois
- Gestion de ticket et Service d'assistance


JIRA Software - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Canada, Chine, Europe et 5 autres, Inde, Amérique latine, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
chinois (traditionnel), tchèque, danois, anglais, français et 7 autres, allemand, italien, japonais, polonais, portugais, russe, espagnol

Captures d'écran

Capture d'écran pour JIRA Software : Agile Development
Capture d'écran pour JIRA Software : Agile Development Capture d'écran pour JIRA Software : Prioritization Capture d'écran pour JIRA Software : Development Panel Capture d'écran pour JIRA Software : Workflow Designer Capture d'écran pour JIRA Software : Release Hub Capture d'écran pour JIRA Software : Customization Capture d'écran pour JIRA Software : Collaboration Tools Capture d'écran pour JIRA Software : Visibility Capture d'écran pour JIRA Software : Service Desk Capture d'écran pour JIRA Software : Code Integration

JIRA Software - Avis

JIRA Software - Avis

Note globale
4.3
/
5 8333 avis
Excellent
4124

Très bien
3252

Moyen
787

Médiocre
115

Mauvais
55

Rapport qualité-prix
4.2
Fonctionnalités
4.4
Simplicité d'utilisation
3.9
Support client
4.1
89% des utilisateurs recommandent cette application
Paulhenri P.

Excellent produit, la référence dans le domaine


Sreekumar J.

The best way to synchronise requirements, roadmap, agile roadmap, scrum, reporting and much...


Traduire avec Google Translate
Usman K.

Useful to track software project progress

Overall, I have had a good experience with JIRA. It makes software development easier certainly. But it is by no means a perfect tool. Every team I have worked with that does software development has used this tool, so it is a popular choice for software projects.


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Utilisateur vérifié

Entry level to management - tool for everyone

Overall Jira is a nice tool which helps to create and track issues and also agile boards are really helpful. I would recommend it to everyone because for basic level you need not to guide anyone (how to use it etc.) entry level people can use it themselves.


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Yaroslav K.

More then you will ever need / Tool to handle thousands of problems one by one


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Paulhenri P.
Secteur d'activité: Agriculture
Taille de l'entreprise: 13-50 employés

Excellent produit, la référence dans le domaine

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 07/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Répond tout à fait a nous problèmess de gestion et de suivi.

Inconvénients

L'implémentation est longue due a une ultra personnalisation possible. Le gestion des notifications est largement améliorable.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Sreekumar J.
Secteur d'activité: Services d'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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The best way to synchronise requirements, roadmap, agile roadmap, scrum, reporting and much more in a single solution

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 10/07/2018
Provenance de l'avis : GetApp

Avantages

I have been working in information technology field for more than twelve years. For a long period, I was a big fan of Bugzilla. However in my previous company, when we have migrated to Atlassian Jira, it was a very difference experience.

When the entire organization moved more in to agile, the product also changed priorities around understanding customers' problems. The migration was tough as we were not in a position to ignore the requirements from our users. The import functionality helped us a lot and thanks to our engineering team to put huge effort in doing research on Jira.

I love the way information is organized across, projects, boards with decent agile reporting capabilities.

Being in product management, I have enjoyed the flow of user stories, backlog review, estimation, roadmap and Atlassian Jira's functionality to customize workflow.

The transparency which Jira brings to the product management team is a big plus. What we are working on, what is going to come next and when, what is in the pipeline are a big relief to any customer facing product development organization.

Another beauty is the categorization of user stories and epics, which helps the product owners to start filtration of issues at the entry level itself.

The knowledge handover from product team to other teams collaborating for product success ( Eg:- CS, Marketing) became seamless with Jira.

The dashboards are great for monitoring purpose.

Finding Jira, an effective and comprehensive solution to ensure that every action in a user story is accounted and traceable across the product life cycle without loosing the goal of delivering iterative and incremental value to customers, as fast as possible.

Inconvénients

I like learning new things. Jira require good learning and is not a very light tool. The user interface act a bit confusing sometime. Setup, project/workflow creation, user management etc. are tough tasks and require brains from Dev ops with good knowledge of agile practices.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Usman K.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
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Useful to track software project progress

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, I have had a good experience with JIRA. It makes software development easier certainly. But it is by no means a perfect tool. Every team I have worked with that does software development has used this tool, so it is a popular choice for software projects.

Avantages

This tool lets you create projects, and subdivide them into smaller projects. This allows for separation of development tasks from product and project management. It has messaging/comments in each ticket that is created, where people can be tagged and notified when their input is required. This makes for collaborative solutions. Informational data objects such as documents, images, zip files, videos can be attached to each ticket to add to the task description. JIRA also has Bitbucket integration, so any software development such as code branches or pull requests are automatically attached to the corresponding ticket if the ticket number is mentioned in the commit message. Pull requests are also automatically linked to the ticket so it is very easy to find corresponding code for a task/ticket.

Inconvénients

JIRA does it's job. The cloud version of the tool can be slow sometimes. The tool does not put dates on every change or addition to a ticket. For example, if you keep making changes to an issue description over time, it does not tag each change with a timestamp or which user made the change . This makes it difficult to track when an addition to the issue description was made, or who made it. Also, in some cases of very large features, the description box can get very convoluted and hard to read. Same goes for message/comment sections where too many people are commenting and asking questions, it gets very difficult to sift through all the noise.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
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Entry level to management - tool for everyone

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall Jira is a nice tool which helps to create and track issues and also agile boards are really helpful. I would recommend it to everyone because for basic level you need not to guide anyone (how to use it etc.) entry level people can use it themselves.

Avantages

I pretty much like everything about this software. It’s UI, features are great. The fields while
logging any issue/user story are extensive and self explanatory and there is tool tip too if you wanna know about the details of any field. For eg: you can format the description field like colours bold etc. this really helps while logging defects. This way it’s easy to understand the user stories too.
Secondly, attaching screenshots is quite easy. You can simply copy paste which saves time. There option of upload too but saving files and uploading is on effective utilisation of time I think. You can copy paste the screenshot directly.
Thirdly, issue search is good. History is maintained very well. You can search and filters tickets with any field and moreover there is advanced search where you can write a query (it’s very simple) to search issues. You can add delete columns and can also download an excel or cvs file. This results helped us in creating reports which were in turn send to the higher managements.
Another feature which I found very useful is agile birds and dashboards. It’s simple to move tickets on agile board and track progress.The sprints are maintained well.Dashboards has a lot of gadgets which you can customise and add. It’s give a very clear picture of the whole project and all team members. You can create multiple dashboards.It gives the latest summary of the project which saves a lot of time and effort when you need to share the report with the management.

Inconvénients

There at not much to write in cons section. But I think starting to work with Jira, using bas features, is quite simple but if you wanna use variety of features like advance ones, you need to explore them. Some features are not direct and you need to do the R&D. Like creating dashboards look simple but adding filters and complex gadgets takes time and will be quite difficult to implement in first go.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Yaroslav K.
Secteur d'activité: Enseignement supérieur
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
Traduire avec Google Translate

More then you will ever need / Tool to handle thousands of problems one by one

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 21/05/2018
Provenance de l'avis : GetApp

Avantages

*Functionality

The best feature of Jira is a huge number of integrations, massive amount of possibilities, statistics and tricks that you can you inside the platform.
There is an integrated tracking, kanbans, lists, sorting direct contact with chat (stride) and feature to work with git right from every task or issue.

* New UI

Recently Jira got an update, a new chat (Stride, instead of Hipchat) and a new UI for the tasks. I can see that company goes in the right direction to adopt all of it's powers.

*Customization

Jira, being confusing at first hides a lot of it's features inside most of which you can change and adjust to your business needs. It is a great solution for a big corporation with dozens of departments, hundreds of employees and thousands of issues and tasks daily. However, in all other cases Jira can be a nightmare at this point.

Inconvénients

*Slow

Out off all CRM platforms and tools to handle tasks and issues Jira is the slowest by far. Is it initial problem or has it appeared after adopting so many technologies under one roof - I can't be sure. But one thing is clear - Jira is awfully slow.

*To many features

Yes, it is a disadvantage when it comes to Jira. When a new customer comes to Jira I believe, he is most definitely confused. Especially, if he/she tried ANYTHING else before. Of course, I see that company does a lot to make it easier and more comfortable, but as it is now, Jira is a terrible solution for fast adoption, scary for a small or middle sized team and most definitely not a great choice for personal use.

Jira is Huge. If you are huge - great features, customizing, different apps and plugins will help you solve a lot with Jira. If you are just starting or don't have that many tasks and issues and people in your company - you should probable check other options.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Recommandation utilisateur
8.2/10
Basé sur 8 333 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

JIRA Software - Prix

JIRA Software - Prix

À partir de
10,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Projets - 10 US$/mois
- Gestion de ticket

Développement - 20 US$/mois
- Gestion de ticket et Suivi de projet agile

Assistance - 20 US$/mois
- Gestion de ticket et Service d'assistance

Projets - 10 US$/mois
- Gestion de ticket

Développement - 20 US$/mois
- Gestion de ticket et Suivi de projet agile

Assistance - 20 US$/mois
- Gestion de ticket et Service d'assistance

Rapport qualité-prix
4.2/5
Basé sur 8 333 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

JIRA Software - Fonctionnalités

JIRA Software - Fonctionnalités

API
Diagrammes de Gantt
Feuilles de temps
Gestion de projets
Gestion des tâches
Hiérarchisation
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Planification de projets
Projections
Projets multiples
Rapports et statistiques
Suivi de la progression
Suivi des activités
Suivi des projets
Suivi des tâches
Suivi du temps des projets
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.4/5
Basé sur 8 333 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Plus d'informations sur JIRA Software

Plus d'informations sur JIRA Software

Avantages

- Profitez des milliers d'add-ons de JIRA

- Accessible depuis un mobile, restez agile en déplacement
- Personnalisation du flux de travail
- Recevez des notifications par e-mail
- Service accessible onDemand (en ligne) ou hébergé sur vos serveurs

JIRA Software - FAQ

JIRA Software - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur JIRA Software.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour JIRA Software ?

Types de licences disponibles pour JIRA Software :

À partir de: 10,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Projets - 10 US$/mois - Gestion de ticket Développement - 20 US$/mois - Gestion de ticket et Suivi de projet agile Assistance - 20 US$/mois - Gestion de ticket et Service d'assistance

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel JIRA Software ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de JIRA Software.

Q. Qui utilise JIRA Software ?

Utilisateurs habituels du logiciel JIRA Software :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues JIRA Software est-il disponible ?

Langues dans lesquelles JIRA Software est disponible :

chinois (traditionnel), tchèque, danois, anglais, français, allemand, italien, japonais, polonais, portugais, russe, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour JIRA Software ?

Types de licences disponibles pour JIRA Software:

Abonnement

Q. JIRA Software prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par JIRA Software :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications JIRA Software peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à JIRA Software :

AppFusions, Get Satisfaction, Innotas, LeanKit, SpiraTeam, Testuff, Usersnap, Workfront, Zendesk, time cockpit

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour JIRA Software ?

Ressources d'aide disponibles pour JIRA Software :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo