Zoho CRM

Zoho CRM

Logiciel CRM web et mobile intégrable

4.2/5 (3375 avis)

Zoho CRM - Présentation

Automatisation de force des ventes :
La solution d'automatisation des forces de vente de Zoho CRM vous aide à suivre vos leads, prospects, opportunités d'affaire et de clôturer plus de deals en moins de temps. Aussi, vous pouvez utiliser les données clients existantes pour de futures montées en gamme et opportunités de ventes additionnelles.

Automatisation des opérations marketing :
Avec l'automatisation marketing, vous pouvez efficacement planifier des actions marketing, augmenter la qualité du processus de génération de lead. De plus, vous pouvez mesurer la performance, l'efficacité, et donc le ROI de vos campagnes.

Service et support client :
La fonctionnalité Cas et Solutions de Zoho CRM vous permet de structurer le processus de support client à l'échelle de l'entreprise et autorise une meilleure intégration entre les processus de vente et le support client dans un seul système.

Gestion d'inventaire :
La solution de gestion d'inventaire de Zoho CRM vous aide à intégrer de façon fluide les activités avant et après les ventes dans une seule application. De plus, vous pouvez suivre la procuration de biens et services d'une liste personnalisée de vendeurs.

Prix

À partir de
12,00 $US/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine

Langues

chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais et 14 autres, anglais, français, allemand, hébreu, hongrois, italien, japonais, coréen, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc

Zoho CRM - Avis

Note globale
4.2/5
81% d'avis positifs
1545
Excellent
1192
Très bien
476
Moyen
112
Médiocre
50
Horrible
Douglas M.
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Great product for a small start up

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 29/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I always recommend Zoho before I recommend SalesForce. It is a best-in-class product.

Avantages

I recommend Zoho very often. A lot of companies go big earlier than they really need to and spend way too much on SalesForce & Marketo.

I worked for a very small company with some limited budget that pivoted to sell it's product to the Enterprise.

Zoho was incredibly easy to set up, intuitive to use, and contains all the most important features that most users need and seek in SalesForce. We integrated with MailChimp & Unbounce and were able to be incredible effective acquiring leads, nurturing them, and tracking pipeline in Zoho. Our small sales team found it very easy to use and loved it.

Inconvénients

There's a point when you need a more robust integration eco-system and a lot of customization. This isn't really a con per se, but Zoho, by being not as complex and customizable as SFDC, will eventually need to be replaced. This should last you many years before you outgrow the functionality.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
John M.
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For low cost CRM - you cant beat Zoho CRM

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 01/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Really good. I needed a lead-management system that i could use to capture lots of data, and ZOHO CRM provided this. However, when it comes to building such a flow (outwith a standard workflow) - the product isn't up to the job (you need a more sophisticated ZOHO product, which comes at a hefty price).

Avantages

High functionality at a very low cost.
Love the ability to add web forms (from Zoho CRM) straight into your website for lead capture (integrate this with Zoho Sales IQ) and you have a very cool and functionality-rich inbound lead capture system.

Inconvénients

Bit clunky. Bit amateur. Design & look and feel are a bit flakey. Heck - even the Zoho logo looks cheap!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Utilisateur vérifié
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Flexible CRM

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 26/07/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, I enjoy using Zoho CRM. It does everything I need it to do. I still rely on other tools to schedule emails and take meeting notes, but I still track everything back to the trusty CRM. Also, their support is very sincere and helpful. They go above and beyond to ensure a problem gets fixed in a timely manner.

Avantages

- Very flexible and extensible. You can set up the CRM process to work just as you would like it to.
- Integrates with Zoho's other tools seamlessly (Books, Sales IQ, Campaigns)
- Has an excellent mobile app that can log calls and can take voice/text memos
- Email tracking is built in!
- Recurring tasks can be added for contacts, vendors, and opportunities

Inconvénients

- The UI is not great. There is too much wasted space on the screen at all times, no matter what page you are viewing.
- The UI is slow. Every single action requires a new page load.
- You cannot schedule emails
- Incoming emails cannot be synced

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
Md masoom R.
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One of the best CRM... Love this amazing tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 30/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall I love this CRM. I am using it daily and my work is incomplete without it. I use it for campaign management, sending important emails to customers. Managing all data and information in one place. The most important thing is Zoho CRM's dashboard and reports which are amazing and easy to understand.

Avantages

I am using Zoho XRM for more than 3 years and found it a really amazing platform for customer relationship management. I like their simple yet effective user interface the most. I can use it very easily. Zoho CRM helps us to manage our all databases and related information at one place with amazing security. Overall I can say that this is an amazing CRM.

Inconvénients

There is one thing that I want to highlight about this CRM that I dislike about it which is Zoho CRM is a little bit expensive compared to others but on the other hand, I can say that it is worth to spend on it.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Luis H.
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ZOHO CRM The right fit for a medium company.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 21/02/2017
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

I am a sales consultant and was asked to recommend the best CRM for a group of 3 companies, with around 50 persons each. After an evaluation of 15 initial products, Zoho CRM resulted the most adequate for this companies. The product itself is very easy to use, friendly user and extremely easy to adapt. In terms of price/performance, in my opinion is one of the best against other brands when you have a limited budget.
It is basically design for pipeline management, activities tracking as well as customer´s, also, it has a great mobile client, that said by one of my customers employee, it is even easier to use it than work on the PC.
I have been able to use other CRM´s like Sales Force, SAP, Siebel as a user in big corporations, and those are great products, but I think that for small and medium size companies, this product is simpler, less expensive and easy to use.

Avantages

- Easy to customize: The product is extremely easy to customize, at the point that unless you are going to do something very specialized, you might need external support, otherwise, the ramp up curve is easy and fast. There are different versions to subscribe, the higher the version, the more you can customize. They also let you try the product for a 30 day period and you are able to switch between different versions to compare them. The bottom line is that you will not need to spend extra money.
- Language: My customers needed the product in spanish, Zoho allows you to switch between one language and another seamlessly.
- Price: There are different versions, that are very affordable, one of the difference against the leaders is that the price up to 5 users might be the reasonable, but above 5 the prices goes really high. In the case of Zoho below 5 is free with its limitations, and then you have a reasonable step up depending on the versions.
- Mobile Client: Simply amazing, once you have the product running, literally, every task or query you can do in your desk, you can also do it in your smartphone. The interface is clean, nice, intuitive and easy to use.
- Tracking and follow up: One the strongest features I found is the tools to remind you of the follow up of tasks, meeting, calls, etc. You can get advise by email, phone, etc.
- Sales methodology and Pipeline review: If your company has a black & white sales methodology, it is very easy to set it up in the CRM, also the way to view the pipeline is very intuitive and visual. It makes very easy to do pipe review and lets you drill into any module with just a click.
- Views: You can have the report & the view you need, the product comes with a lost of sample reports but also lets you do your own (The higher the version, the more you can customize)
- Workflow for triggering events: This is a great feature where you visually can determine which tasks are needed to execute after one event happens. Amazing feature.

Inconvénients

There are many "add ons" that can be very useful once you have your CRM, by example ZOHO Projects, . My only advise is that from the beginning you have a clear understanding of what your company will be needing as this modules are priced separate from the monthly fee. Depending on the modules, you might end spending more dollars per user on them than on the crm fee.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

Zoho CRM - Prix

À partir de
12,00 $US/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Formule "Free" : Gratuite jusqu'à 10 utilisateurs
Formule "Standard" : $15 / utilisateurs / mois ($12 si engagement à l'année)
Formule "Professional" : $25 / utilisateurs / mois ($20 si engagement à l'année)
Formule "Enterprise" : $40 / utilisateurs / mois ($35 si engagement à l'année)
Formule "Plus" : $60 / utilisateurs / mois ($50 si engagement à l'année)

Zoho CRM - Fonctionnalités

  • API
  • Base de données de clients
  • Champs personnalisables
  • Gestion des calendriers
  • Importation et exportation de données
  • Intégration de tiers
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration mobile
  • Modèles personnalisables
  • Notifications automatiques
  • Rappels automatiques
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités

  • Données en temps réel
  • Intégration CRM
  • Intégration des e-mails
  • Paiements électroniques

Plus d'informations sur Zoho CRM

Zoho CRM - Principales fonctionnalités

Avantages

  • Avec l'application, vos employés en déplacement retrouvent l'intégralité du CRM sur leur appareil iOS.

  • L'API publique et en libre service permet d'intégrer d'autres applications pour importer / exporter des contacts ou d'autres fonctionnalités.

  • En gérant les droits et accès de vos employés de façon adaptée, vous gardez le contrôle sur les informations et ouvrez plus de fonctionnalités à ceux qui en ont besoin.

  • Suivez les données qui ressortent de votre CRM et affichez les sur le tableau de bord qui vous permet de centraliser les informations importantes de façon ergonomique.

  • Zoho CRM - FAQ

    Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Zoho CRM.

    Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Zoho CRM ?

    Types de licences disponibles pour Zoho CRM :

    À partir de: 12,00 $US/mois

    Type de licence: Gratuit, Abonnement

    version d'essai gratuite: Disponible

    Formule "Free" : Gratuite jusqu'à 10 utilisateurs
    Formule "Standard" : $15 / utilisateurs / mois ($12 si engagement à l'année)
    Formule "Professional" : $25 / utilisateurs / mois ($20 si engagement à l'année)
    Formule "Enterprise" : $40 / utilisateurs / mois ($35 si engagement à l'année)
    Formule "Plus" : $60 / utilisateurs / mois ($50 si engagement à l'année)

    Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Zoho CRM ?

    Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Zoho CRM.

    Q. Qui utilise Zoho CRM ?

    Utilisateurs habituels du logiciel Zoho CRM :

    Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Non Profit, Administration publique, PME

    Q. Dans quelles langues Zoho CRM est-il disponible ?

    Langues dans lesquelles Zoho CRM est disponible :

    chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais, anglais, français, allemand, hébreu, hongrois, italien, japonais, coréen, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc

    Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Zoho CRM ?

    Types de licences disponibles pour Zoho CRM:

    Gratuit, Abonnement

    Q. Zoho CRM prend-il en charge les appareils mobiles ?

    Appareils pris en charge par Zoho CRM :

    Android, iPhone, iPad

    Q. Avec quelles applications Zoho CRM peut-il s'intégrer ?

    Applications s'intégrant à Zoho CRM :

    Adobe Sign, ClickDesk, HelpOnClick Live Chat Software, Nimble, SeamlessGov, TeamSupport, Zendesk Chat, Zoho Books, Zoho Invoice, Zoho Recruit

    Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Zoho CRM ?

    Ressources d'aide disponibles pour Zoho CRM :

    FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

    Logiciels équivalents

    Logiciels les + demandés