Zoho CRM

Logiciel CRM web et mobile intégrable

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Zoho CRM - Présentation

Description du logiciel Zoho CRM

Automatisation de force des ventes :
La solution d'automatisation des forces de vente de Zoho CRM vous aide à suivre vos leads, prospects, opportunités d'affaire et de clôturer plus de deals en moins de temps. Aussi, vous pouvez utiliser les données clients existantes pour de futures montées en gamme et opportunités de ventes additionnelles.

Automatisation des opérations marketing :
Avec l'automatisation marketing, vous pouvez efficacement planifier des actions marketing, augmenter la qualité du processus de génération de lead. De plus, vous pouvez mesurer la performance, l'efficacité, et donc le ROI de vos campagnes.

Service et support client :
La fonctionnalité Cas et Solutions de Zoho CRM vous permet de structurer le processus de support client à l'échelle de l'entreprise et autorise une meilleure intégration entre les processus de vente et le support client dans un seul système.

Gestion d'inventaire :
La solution de gestion d'inventaire de Zoho CRM vous aide à intégrer de façon fluide les activités avant et après les ventes dans une seule application. De plus, vous pouvez suivre la procuration de biens et services d'une liste personnalisée de vendeurs.

Zoho CRM - Présentation

Prix

À partir de
12,00 $US/année

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Formule "Free" : Gratuite jusqu'à 10 utilisateurs
Formule "Standard" : $15 / utilisateurs / mois ($12 si engagement à l'année)
Formule "Professional" : $25 / utilisateurs / mois ($20 si engagement à l'année)
Formule "Enterprise" : $40 / utilisateurs / mois ($35 si engagement à l'année)
Formule "Plus" : $60 / utilisateurs / mois ($50 si engagement à l'année)


Zoho CRM - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois et 15 autres, néerlandais, anglais, français, allemand, hébreu, hongrois, italien, japonais, coréen, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc

Médias

Zoho CRM's home screen with fully customizable dashboards.
View lead details and perform multiple other actions.
Zoho CRM's lead management module gives businesses a way to easily manage all leads.
Manage the way your business is run with intelligent reporting that breaks down key metrics relating to your sales trends, marketing campaigns, team performance, and more.
Zoho CRM's dashboard view provides analytical insights that gives you a detailed overview of all the important data.
Visualize the sales pipeline, know your deal stage and estimate your future revenues.
Unified Setup allows you to personalize Zoho CRM to your business specific needs.
Vidéo de Zoho CRM Vidéo de Zoho CRM Capture d'écran pour Zoho CRM : Zoho CRM's home screen with fully customizable dashboards. Capture d'écran pour Zoho CRM : View lead details and perform multiple other actions. Capture d'écran pour Zoho CRM : Zoho CRM's lead management module gives businesses a way to easily manage all leads. Capture d'écran pour Zoho CRM : Manage the way your business is run with intelligent reporting that breaks down key metrics relating to your sales trends, marketing campaigns, team performance, and more. Capture d'écran pour Zoho CRM : Zoho CRM's dashboard view provides analytical insights that gives you a detailed overview of all the important data. Capture d'écran pour Zoho CRM : Visualize the sales pipeline, know your deal stage and estimate your future revenues. Capture d'écran pour Zoho CRM : Unified Setup allows you to personalize Zoho CRM to your business specific needs.

Zoho CRM - Avis

Zoho CRM - Avis

Note globale
4,2
/
5
Excellent
2037

Très bien
1513

Moyen
592

Médiocre
137

Mauvais
59

Rapport qualité-prix
4,2
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4
Support client
4
82% des utilisateurs recommandent cette application
Shawn B.

A CRM for the Masses

Overall, I would strongly recommend ANY business to try it out. Check out the free version and you'll still get a lot of value out of it.
Their Paid versions are absolutely worth it.
We started off with a Free version and then graduated into 3 Pro Users and it was a great experience.
The Customer Support Team is EXCELLENT and they really spend the time with you to get you up and running and will offer other real-world examples. I feel they really want their product to work so they're dedicated in assisting even the novice amongst us.


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Utilisateur vérifié

My Favorite Email Service

If you are just starting out with a business or company and you want to make your business sound more professional, you really need Zoho. I had a great experience,even signing up with multiple email addresses. Now I just have the one email address and have a professional email completely for free. However if you want to have more flexibility, you may need to consider the paid plan. There are really not many cons when it comes to Zoho.


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Utilisateur vérifié

WORST SUPPORT TEAM


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David L.

Great Experience

Pleasing to work with.


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Ludovic M.

An outstanding Platform, backed up by an entire Business OS

I discovered Zoho CRM in 2012 thanks to a very passionate Marketing teacher. Since then, I implemented it, along with Hubspot and ActiveCampaign, in more than 10 startups and SMBs, as a freelancer. Even though I always secreen for better solutions and CRMs, or more relevant in certain contexts, more than 80% of the time Zoho is my recommendation to clients. Very interested in witnessing the development of Zoho in Europe, as the expansion strategy is still quite young


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Shawn B.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
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A CRM for the Masses

Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
Publié le 07/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, I would strongly recommend ANY business to try it out. Check out the free version and you'll still get a lot of value out of it.
Their Paid versions are absolutely worth it.
We started off with a Free version and then graduated into 3 Pro Users and it was a great experience.
The Customer Support Team is EXCELLENT and they really spend the time with you to get you up and running and will offer other real-world examples. I feel they really want their product to work so they're dedicated in assisting even the novice amongst us.

Avantages

This is a very low-cost CRM for Small Businesses that are interested in tying out to see if this can really work for them.
It beautifully and seamlessly integrates with Outlook and you can use ZohoCRM for most (if not all) your communications with clients and prospects.
The interface is easy to understand and you can get most things done intuitively.

Inconvénients

Extracting out a list of all your prospects/customers into ONE Excel sheet became a painful experience because as simple as we assumed it to be it actually become fairly cumbersome. Maybe we didn't have the in-depth experience.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
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My Favorite Email Service

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 06/08/2020
Provenance de l'avis : Capterra

If you are just starting out with a business or company and you want to make your business sound more professional, you really need Zoho. I had a great experience,even signing up with multiple email addresses. Now I just have the one email address and have a professional email completely for free. However if you want to have more flexibility, you may need to consider the paid plan. There are really not many cons when it comes to Zoho.

Avantages

This is a free or very cheap email service depending on the plan you choose. I like this because my business is just starting out and I want to save as much as possible. Zoho is a great resource because it has all the functions I need. It integrates with my website, sends and receives emails and is fairly easy to use. It also comes with a calendar and a place to store notes and bookmarks.

Inconvénients

I am on the free version, which means that I can only access it on my computer device. The paid plan is really inexpensive and something worth investing in if you want to answer emails in a more timely manner. It may take a bit of time to get used to the interface if you've never used it before or you are switching from another email service.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Pétrole et énergies
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
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WORST SUPPORT TEAM

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 14/07/2017
Provenance de l'avis : GetApp

Avantages

Product is somewhat OK if you're starting with the CRM but they are slow in adapting to new technologies. They are still learning and is a good tool if you're a nut bolt retailer.

Inconvénients

Their support team is a bunch of absolute pathetic people. Clueless nincompoops who have no training, empathy or understanding of how customer support works!

When you call ANY support line for any cloud service, they first tell you their name, ask yours, and request details on the issue and provide you with a case reference.

NOT WITH ZOHOCRM SUPPORT CLOWNS.

They talk to you on the phone and DO NOT PROVIDE a support ticket number. Even if you ask them they fail to provide a support request number. Next, if you call them about the same issue, the same nincompoop would ask you for a ticket number which he previously didn't provide!!!

As a result, you waste time, explaining them again and again repeating the same thing to a useless clown who couldn't care less about the customer's issue and has absolutely no empathy. Their work ethic and attitude are probably worse than those working in the oldest profession.

Here’s what their support reps should have done, but they NEVER do all this. All of this is Customer Support 101:
a. Announce their name! When you ask the customer their user ID and name, why can’t you introduce yourselves too?? By default? What’s there to hide?? Why wait for the customer to ask? Even a domestic call center in India does this!
b. Take a call back number to call back in case the call gets disconnected!
c. If you can’t call back drop a 1 line email with the case reference number so at least the customer has a chance to pick up from where he left off!

WHAT A BUNCH OF LOSERS.
A rather crude bunch with absolute zero respect for paying customers. They fail to realize that they're employed because of paying customers!

I have posted an audio recording of their unprofessional attitude on a support call, on YouTube. Just look for it and have a listen yourself, so you know what can be expected.

ZOHO MANAGEMENT - Get your support clowns to signup for free trials of other cloud bases SAAS products and raise support requests so they can experience and may learn how to provide customer support!!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

David L.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Great Experience

Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
Publié le 23/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Pleasing to work with.

Avantages

The adaptability to our situation has been phenomenal. Additionally we found in other CRMs the price increased as our database increased. Zoho's solution increases as I add personnel. This is a much more palatable pricing system for us.

Inconvénients

We do in person calling. The standard set up does not separately track this effort. We have needed to set up customization to do this. I am able to do this myself. But, it would have been better to have a canned solution.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Ludovic M.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français
Traduire en français

An outstanding Platform, backed up by an entire Business OS

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 17/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I discovered Zoho CRM in 2012 thanks to a very passionate Marketing teacher. Since then, I implemented it, along with Hubspot and ActiveCampaign, in more than 10 startups and SMBs, as a freelancer. Even though I always secreen for better solutions and CRMs, or more relevant in certain contexts, more than 80% of the time Zoho is my recommendation to clients. Very interested in witnessing the development of Zoho in Europe, as the expansion strategy is still quite young

Avantages

Zoho CRM itself is easily customizable, very flexible and easy to use. With One, all data is connected with other business apps, making it convenient and up to date all the time, thus very powerful. Priceless in all data analysis and marketing automation projects.

Inconvénients

The basic user interface, if not customized, is a bit grey. They are making improvements, and it's easily customizable, but it's an important feature for users so be sure to plan adding a Canvas or pimping your UX a bit

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
7,9/10
Basé sur 4 338 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Zoho CRM - Prix

Zoho CRM - Prix

À partir de
12,00 $US/année
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Formule "Free" : Gratuite jusqu'à 10 utilisateurs
Formule "Standard" : $15 / utilisateurs / mois ($12 si engagement à l'année)
Formule "Professional" : $25 / utilisateurs / mois ($20 si engagement à l'année)
Formule "Enterprise" : $40 / utilisateurs / mois ($35 si engagement à l'année)
Formule "Plus" : $60 / utilisateurs / mois ($50 si engagement à l'année)

Formule "Free" : Gratuite jusqu'à 10 utilisateurs
Formule "Standard" : $15 / utilisateurs / mois ($12 si engagement à l'année)
Formule "Professional" : $25 / utilisateurs / mois ($20 si engagement à l'année)
Formule "Enterprise" : $40 / utilisateurs / mois ($35 si engagement à l'année)
Formule "Plus" : $60 / utilisateurs / mois ($50 si engagement à l'année)

Rapport qualité-prix
4,2/5
Basé sur 4 338 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
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Zoho CRM - Fonctionnalités

Zoho CRM - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Base de données de contacts
Champs personnalisables
Enquêtes et feedback
Gestion des calendriers
Gestion des contacts
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 4 338 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Plus d'informations sur Zoho CRM

Plus d'informations sur Zoho CRM

Avantages

  • Avec l'application, vos employés en déplacement retrouvent l'intégralité du CRM sur leur appareil iOS.

  • L'API publique et en libre service permet d'intégrer d'autres applications pour importer / exporter des contacts ou d'autres fonctionnalités.

  • En gérant les droits et accès de vos employés de façon adaptée, vous gardez le contrôle sur les informations et ouvrez plus de fonctionnalités à ceux qui en ont besoin.

  • Suivez les données qui ressortent de votre CRM et affichez les sur le tableau de bord qui vous permet de centraliser les informations importantes de façon ergonomique.

  • Zoho CRM - FAQ

    Zoho CRM - FAQ

    Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Zoho CRM.

    Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Zoho CRM ?

    Types de licences disponibles pour Zoho CRM :

    À partir de: 12,00 $US/année

    Type de licence: Gratuit, Abonnement

    Essai gratuit: Disponible

    Formule "Free" : Gratuite jusqu'à 10 utilisateurs Formule "Standard" : $15 / utilisateurs / mois ($12 si engagement à l'année) Formule "Professional" : $25 / utilisateurs / mois ($20 si engagement à l'année) Formule "Enterprise" : $40 / utilisateurs / mois ($35 si engagement à l'année) Formule "Plus" : $60 / utilisateurs / mois ($50 si engagement à l'année)

    Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Zoho CRM ?

    Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Zoho CRM.

    Q. Qui utilise Zoho CRM ?

    Utilisateurs habituels du logiciel Zoho CRM :

    PME, Grandes entreprises, Administration publique, À but non lucratif, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

    Q. Dans quelles langues Zoho CRM est-il disponible ?

    Langues dans lesquelles Zoho CRM est disponible :

    arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais, anglais, français, allemand, hébreu, hongrois, italien, japonais, coréen, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc

    Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Zoho CRM ?

    Types de licences disponibles pour Zoho CRM:

    Gratuit, Abonnement

    Q. Zoho CRM prend-il en charge les appareils mobiles ?

    Appareils pris en charge par Zoho CRM :

    Android, iPhone, iPad

    Q. Avec quelles applications Zoho CRM peut-il s'intégrer ?

    Applications s'intégrant à Zoho CRM :

    ActiveCampaign, Adobe Sign, ClickDesk, HelpOnClick Live Chat Software, Nimble, SeamlessGov, TeamSupport, Zoho Books, Zoho Invoice, Zoho Recruit

    Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Zoho CRM ?

    Ressources d'aide disponibles pour Zoho CRM :

    Forum, Tutoriels vidéo, Support téléphonique, Support en ligne, FAQ, Base de connaissances