CareCloud

3,5 (108)
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Solution de gestion de cabinet de soins de santé

En savoir plus sur CareCloud

CareCloud Central est une solution web abordable de gestion de cabinet pratique, intuitive et robuste destinée aux prestataires de soins de santé de toutes formes et tailles.

La planification, l'annulation et même les rendez-vous en déplacement deviennent un jeu d'enfant avec le logiciel de planification médicale de CareCloud.

L'éditeur surveille en permanence les statistiques de paiements et les tendances de refus de paiements de prestations ; une fois les données identifiées, celui-ci se charge de trouver une méthode pour les éliminer.

Lorsque vous envoyez des demandes de règlement par voie électronique via le logiciel de facturation médicale de CareCloud, vous n'avez pas à vous inquiéter des erreurs potentielles qui pourraient retarder les paiements de quelques semaines ou mois.

Oubliez l'équipe informatique : CareCloud permet de générer des rapports intuitifs et les personnaliser, puis de les exporter dans de nombreux formats.

Central est une plateforme web, ce qui signifie que vous n'avez aucun serveur ou logiciel à installer et maintenir : il suffit de se connecter à partir de n'importe quel ordinateur/navigateur, à tout moment et n'importe où pour un accès instantané aux rouages de votre cabinet.

La plateforme est personnalisée suivant les opinions de médecins pour améliorer discrètement le flux de travail tout en facilitant la prestation d'une expérience patient de qualité de la part des médecins.

Ce système stimule discrètement la productivité des cabinets en automatisant de nombreuses tâches correctives et en réduisant le nombre d'entrées manuelles requises pour les autres. Grâce à sa prise en main naturelle, les médecins peuvent passer plus de temps avec leurs patients qu'avec leur ordinateur.


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CareCloud ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

CareCloud

3,5 (108)
VS.

À partir de

499,00 $US
Prix introuvable

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

63
60

Intégrations

9
Intégrations introuvables

Simplicité d’utilisation

3,7 (108)
4,1 (98)

Rapport qualité-prix

3,2 (108)
3,9 (98)

Service client

3,4 (108)
4,0 (98)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Intergy

4,2
Alternative n° 1 à CareCloud
La plateforme d'EHR (dossiers médicaux partagés) et de gestion de cabinet de Greenway, Intergy, offre une solution...

Full Slate

4,0
Alternative n° 2 à CareCloud
Full Slate est un logiciel de planification de rendez-vous basé sur le cloud.

goconcierge

0
Alternative n° 3 à CareCloud
goconcierge est une solution d'engagement des patients pour les hôpitaux qui les aide à améliorer la délivrance des...

Nexus EHR

4,5
Alternative n° 4 à CareCloud
Nexus EHR est un DMP cloud conçu pour les cabinets ambulatoires. Le DMP est adapté à une grande variété de secteurs :...

Avis

Note globale

3,5 /5
(108)
Rapport qualité-prix
3,2/5
Fonctionnalités
3,5/5
Simplicité d'utilisation
3,7/5
Support client
3,4/5

Vous avez déjà CareCloud ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 108
Jenah
Note globale
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great layout! User friendly.

Publié le 31/08/2021

Overall, we had very little problems, so my frustrations with customer service were minimal. I...

Overall, we had very little problems, so my frustrations with customer service were minimal. I would highly recommend this software to a more robust practice with mulitple providers, users, etc.

Avantages

I loved the look of this software. They have created a platform that looks like the iPhone with bright colors and rounded app-looking options. I found that all my users were able to easily identify where things should be and did not have difficultly learning their way around the system. I also appreciate the "all-in-one" approach. Everything, anyone in our company could need was available within the software.

Inconvénients

During my time as a user (2014-2017), I found the customer service process to be frustrated. You were required to create a 'case' online and could not get someone on the phone easily.

Megan
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Carecloud takes the cake for all of the software systems I use daily!

Publié le 12/09/2017

Overall, I work in numerous systems every day and looking at the services compared to the price I...

Overall, I work in numerous systems every day and looking at the services compared to the price I think Carecloud is most definitely worth every penny. If you look at the seamless process of checking patients in and checking their eligibility, the system is extremely helpful compared to others. I always say, " You get what you pay for!" and Carecloud shows that on every level.

Avantages

I like the all in one user friendliness! ERAs individually split up for billing secondary claims which makes them a breeze! Also, printing proof of timely filing from the patient screen helps out tremendously. The Collections app is probably my next favorite. I don't feel like I am stuck running reports all day. Instead, I can go in to my denial bucket and work the claims directly from there without having to run a report and then go to the patients one by one and then work the claims. I also love that it stores copies of all of the statements that I generate for each patient so when a patient calls regarding a balance and has a question, I can tell exactly what they are looking at!

Inconvénients

The one thing I do not like about Carecloud is the inability to send claims on demand. If you miss pick-up at 8p.m. the claims have to wait until the next night. I wish we could get a change for this. Also, I wish when working with claims in the outbox that we could select as many as we want and then be able to change the delivery method all at one time, like printing without the claim form. It would save our office time as we have quite a few that have to go paper.

Brissa
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

WORST EMR - PRACTICES BEWARE!

Publié le 27/08/2019

Awful. Our original project manager left as soon as we launched the product. Then our lead...

Awful. Our original project manager left as soon as we launched the product. Then our lead contact left, then our sales rep, and they've continued to have HIGH turnover rates with their people, which is HUGE RED flag for the overall reputation of the company. They promised us all these changes would take place at the end of last year...has anything changed? No. We have had connectivity issues and when you call support they are completely useless and rude about the situation. It completely affects our operations and I would highly recommend you go elsewhere!

Avantages

The only pro is that it is visually appealing and easy to follow. It looks like apps from the Apple Store...but don't let the fool you...keep reading.

Inconvénients

Where do I begin? There is CONSTANT issues with connectivity, slowness, workflows that are completely inefficient, and so forth. We were sold on the reporting, but then come to find out, it only works if you use their billing side of the product. All other reports are not customizable and you're stuck with them. On top of that you get manipulated into this 3 year contract, and when there are changes you have to go through an entire process. I can continue but there is not enough room in this box...

Renee
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

CareCloud review

Publié le 23/05/2019

The customer service at CareCloud is exceptional!!!!! Anytime we've called they have always been...

The customer service at CareCloud is exceptional!!!!! Anytime we've called they have always been pleasant, helpful and usually are able to solve our issues.

Avantages

The billing and collections modules have increased our revenue. With the two modules we can immediately see if a claim has errors. Our old EMR system took weeks for us to receive a denied claim. The Appointment module is easy to use.
When we first started with CareCloud in 2014 the Prescription module was easy and quick to use. The main reasons we selected CareCloud was because of the Billing, Collections and Prescription modules.
We are extremely happy with the reporting module. We are able to get so much more information from the system than with our prior EMR.

Inconvénients

I wish the system would alert you if you scheduled a physical to early (less than 366 days).
The recent upgrades to the prescription module has made it harder to use. With these changes now there is more room for errors to be made when selecting the medications. It takes us twice as long to fill prescriptions with having to search for the correct medication from the lists.

Rebecca
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Reimbursement Specialist

Publié le 23/05/2019

At the end of the day...money is where it matters. Clean claims, timely submissions, prompt EDI...

At the end of the day...money is where it matters. Clean claims, timely submissions, prompt EDI tools and ability to communicate regarding outstanding A/R, CareCloud out of several software billing systems I have used throughout my 25 years has been hands down the most technically enhanced out there. We promote CareCloud to all our clients as we see them at the times of doors opening and or at a critical time in their practice where upgrading their software to keep current, current and close out older software that was hurting A/R rather than helping. A healthy A/R promotes growth in a practice and we have seen and assisted growing practices with excellent tools like CareCloud. Thank you

Avantages

I work primarily in the collections module. Within my line of work I deal with all of the other modules to complete my investigation on a denial or no response claim. I enjoy the reporting analytics module to quickly determine a trending issue among our providers within date ranges and the sorting features are endless.

Inconvénients

The hold feature on patient balances. The collection piece on patient collections are outdated. I can run a report, individually go in and place an account on hold but I cannot collectively take statements off hold. I would like patient collections to be updated.

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CareCloud - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur CareCloud.

Types de licences disponibles pour CareCloud :

  • À partir de : 499,00 $US
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel CareCloud :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles CareCloud est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par CareCloud :

iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à CareCloud :

CodoniX EHR, EHR YOUR WAY, EyeMD EMR, ICANotes, MD Logic, Praxis EMR, Sevocity, TeleVox, Vital Interaction

Ressources d'aide disponibles pour CareCloud :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

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