Sumac

4,3 (117)
Donnez votre avis !
Une solution complète pour gérer votre organisation à but non lucratif.

En savoir plus sur Sumac

Principales fonctionnalités
Collecte de fonds
La gestion de cas
Gestion des adhésions
Gestion des bénévoles
Personnalisation
Reporting


Images

Sumac Logiciel - 1
Sumac Logiciel - 2
En voir 2 de plus
Sumac Logiciel - 1
Sumac Logiciel - 2

Sumac ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

À partir de

49,00 $US
mois
6 500,00 $US
unique

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

167
28

Intégrations

3
3

Simplicité d’utilisation

4,1 (117)
4,2 (14)

Rapport qualité-prix

4,1 (117)
4,8 (14)

Service client

4,6 (117)
4,9 (14)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Exware Association Management

4,4
Alternative n° 1 à Sumac
Exware Association Management est une solution conçue pour les associations et organismes à but non lucratif, couvrant...

Microsoft Excel

4,8
Alternative n° 2 à Sumac
Explorez Excel. De nouveaux outils d'analyse de données vous aident à suivre et à visualiser vos données pour une...

Blackbaud Raiser's Edge NXT

4,2
Alternative n° 3 à Sumac
Raiser's Edge est un système de collecte de fonds et de gestion des relations dans le cloud doté d'un outil d'analytique...

Twin Oaks

4,3
Alternative n° 4 à Sumac
Twin Oaks est une solution de gestion de club conçue pour aider les gymnases, les clubs et les centres de fitness à...

Avis

Note globale

4,3 /5
(117)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d'utilisation
4,1/5
Support client
4,6/5

Vous avez déjà Sumac ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 117
Jennifer
Jennifer
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

We had a challenging start, but over the past 6 months have had much better results with...

Publié le 17/05/2018

Avantages

It is customizable to our needs (mostly). Some of the features we would find beneficial are not available.

Inconvénients

We have encountered a number of bugs over the past few months in working with our trainer. She has been awesome in documenting and reporting them but the training time it ends up taking up in trying to find work arounds or confirm that it is in fact a bug is frustrating.

Catherine
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Suma is a great product. You have to subscribe.

Publié le 05/05/2023

Sumac is an excellent product. Have had great success with Sumac. Highly recommend it.

Sumac is an excellent product. Have had great success with Sumac. Highly recommend it.

Avantages

Our organization relies on the database feature of this software on a daily basis. We also rely on the Donor Management abilities. We are now using the Board of Directors platform, which is very useful.

Inconvénients

I really do not have any cons to mention. I have always had great tech support as long as I have been using it.

Monica
Note globale
  • Secteur d'activité : Art
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Sumac - robust and affordable CRM

Publié le 22/09/2015

Avantages

We started using Sumac for organizing our data a couple of years ago. Before that we were swimming in excel sheets and having multiple users access the same information was problematic. We use Sumac for ticketing, memberships and donations. I like that we have one system that organizes these three aspects, as there is (as one would hope) quite a bit of overlap between those three actions. It is also useful for organizing mailing lists (either hard copy or email) and analyzing data. But most importantly for us, it's an affordable option. There are CRMs out there that are more robust but for a small non-profit we wouldn't be able to afford them. Sumac is a really cost-effective option to suit our needs.

Inconvénients

Sumac has a lot of software updates. These updates don't fundamentally change the look or experience of using it, but the updates often require us restarting our server. The other aspect is, though they are working on this, is that the web integration is not as customizable as one might like. It's difficult to change the look or flow of it to go with our branding. Finally - there are just a lot of pop-ups for any application while using it (do you want to record this, do you want to save this, etc.) which seem unnecessary.

Ad
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great Experience

Publié le 28/02/2023

Great and Positive Experiences.

Great and Positive Experiences.

Avantages

User friendlyThe support team is available to answer and help usSumac understand charitable organization needs

Inconvénients

Nothing is perfect. However, based on our experience with Sumac, we look forward to grow with Sumac as we understand Sumac continues to update and improve.

Brian
Note globale
  • Secteur d'activité : Sports
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Excellent Membership Management

Publié le 03/12/2020

Our organization consists of 50 clubs spread throughout the Province. Each club maintains their own...

Our organization consists of 50 clubs spread throughout the Province. Each club maintains their own data which is visible only to them and to the organizations head office. This allows for consistent reporting around the Province.
Implementing the system was completed within 3 months, including converting existing spread sheets and uploading them onto the database. Training was conducted in person and online. Sumac provided initial training for the Bowls BC Administrator.

Avantages

The Sumac membership management system is flexible and easily customizable. Out of the box it can be used immediately but can also be tailored to specific requirements. The Cloud based database combined with its data security allows each clubs data to be maintained separately and securely.

Inconvénients

It is sometimes difficult to load the software onto Mac computers. This mainly due to the Mac security system that is not always fully understood by the user. Loading the software onto a windows machine is very easy.

Afficher 5 avis sur 117 Lire tous les avis

Sumac - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Sumac.

Types de licences disponibles pour Sumac :

  • À partir de : 49,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Sumac :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Sumac est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Sumac :

Applications s'intégrant à Sumac :

Constant Contact, Mailchimp, QuickBooks Online

Ressources d'aide disponibles pour Sumac :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Sumac.