
En savoir plus sur LogicMonitor
Au cœur de la révolution de l'information, la surveillance est clé. Les entreprises ne se demandent plus : "Qu'est-ce qu'il s'est passé ?", mais prévoient plutôt les événements à venir, résolvent les problèmes avant qu'ils ne se produisent et se servent des données pour ouvrir la voie à de nouvelles opportunités.
LogicMonitor s'engage à faire progresser la technologie des entreprises pour leur permettre de s'améliorer dans tous leurs domaines. Après tout, la surveillance ne devrait pas seulement aider les entreprises à voir ce qui se trouve devant eux, mais aussi créer de nouvelles opportunités de croissance.
Une vision répondant à un seul précepte :
démarrez
Aujourd'hui, la surveillance permet au monde professionnel de continuer d'évoluer. LogicMonitor surveille toutes les infrastructures, des locaux sur site au cloud. En quelques minutes, le logiciel permet aux entreprises de faire progresser leur technologie, garantissant ainsi que les passagers aériens ne sont pas bloqués en raison d'interruptions du système, que la nourriture reste à des températures sûres ou qu'un logo de chargement n'interrompt pas la diffusion en streaming de vos émissions préférées.
Accélérez
La surveillance devrait faire plus que visualiser les informations d'aujourd'hui et ouvrir la voie à de nouveaux moyens de développement pour les entreprises. Au-delà de l'autonomisation offerte à ses clients, le logiciel cherche à constituer la plateforme de surveillance la plus extensible au monde. Lorsque les clients peuvent résoudre des problèmes de manière proactive, cela leur permet de se concentrer sur la maintenance et l'innovation.
Changez de direction
Alors que l'intelligence artificielle et le machine learning passent de scénarios de science-fiction à des réalités quotidiennes, cette technologie permet aux entreprises de prédire les évolutions futures. Collaborer étroitement avec les clients permet de comprendre leurs risques et d'anticiper leurs besoins, en fournissant des informations qui leur ouvrent l'esprit.
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Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
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Dynatrace

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Avis
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- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Simple but extensible
Publié le 28/11/2018
We have a bunch of Logic Monitor dashboard cycling on the screens in our NOC. So we can always get...
We have a bunch of Logic Monitor dashboard cycling on the screens in our NOC. So we can always get a view of what's going on and what do we need to jump on and deal with ASAP. We also use a Chrome plugin to make an audible alarm if a fire starts in LM, which means we can be more responsive.
Avantages
It is really simple to get started with. Load up a probe and watch it start collecting. You can tweak settings and silence specific alarms, and the dashboards can be really powerful.
Inconvénients
While it handles syslogs, the process for generating meaningful alerts from them can be trial and error.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
This software flagged up issues before they became issues allowing us to drastically reduce...
Publié le 14/01/2019
LogicMonitor has drastically increased the response time that we have when troubleshooting server...
LogicMonitor has drastically increased the response time that we have when troubleshooting server related issues and provides huge oversight on all critical systems, often allowing us to fix problems because they affect the production environment.
Whilst lacking when compared to the full version, the app does allow monitoring whilst on the go which can be useful when travelling home and a server develops a fault.
Avantages
The dashboard can be heavily customised to allow for total flexibility on what we want to focus on.
Alerts can be individually customised to allow for any level of contact ranging from email, to text, to phone calls at any time. On several occasions I have been woken up in the middle of the night in time to fix a major issue before it caused any downtime for the users.
LogicMonitor can be installed on a host of different devices outside of servers (which is where we primarily use it). We have it installed on the server room temperature monitor providing early warning if the Air-Con goes down. We have it on the UPS where it tracks the remaining charge time to let us know how long we can maintain power in the event of a black out. We have it on the remote desktop server to show how many concurrent logons we have in order to track the performance to user ratio.
In all of these events the tracking is extremely accurate and provides an extremely concise dashboard that allows us to monitor all of the most critical systems from one location.
The alert system has on many occasions allowed us to fix issues before the user has become aware of them.
Inconvénients
The mobile app requires significant work as it provides significantly lesser functionality than the full desktop version. The dashboard and alerts on it in particular need to be updated.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
An exercise in sadness
Publié le 18/05/2023
This is supposed to replace our existing monitoring tools, but has caused extreme frustration with...
This is supposed to replace our existing monitoring tools, but has caused extreme frustration with those of us tasked with building, monitoring, and maintaining it.
Avantages
I can't think of much that I have found that I like.
Inconvénients
The learning curve is steep. Coming from other products (SolarWinds and WhatsUp Gold), there doesn't seem to be much commonality in how things work. There don't seem to be any preconfigured settings for common devices that would get things usable quickly, everything feels like it is building it from scratch and learning how LM does things. While extremely customizable, I don't have countless hours to make this work. I want to be able to monitor things and customize when necessary.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Smart, Clean and simple to get up and running
Publié le 27/11/2018
We needed a focal point for monitoring as we were relying on vendor specific tools which were...
We needed a focal point for monitoring as we were relying on vendor specific tools which were deployed at individual customer sites, this meant we didn't have an individual dashboard to track alerts.
With LogicMontior we have solved the vendor specific issue and now have a single pane of glass which can be accessed via web browser and easily presented. It's also given us the possibility to develop monitoring services for different vendors.
Avantages
Ultimately LogicMonitor allows you to get running straight away with the inbuilt datasources, but once you get familiar with the product you learn the platform has so much to offer. The layout is brilliant and the ability to customize widgets/dashboards to how you want them for yourself and each customer is easy to use.
It's not only the product which is great but the whole LogicMonitor team from technical to the customer success team who deliver an efficient and personal experience and you feel that your not just a number to them.
The inbuilt features are great and get your running straight away, but to unlock the full capabilities you will need to get a handle on the different scripting/powershell requirements for different vendors.
Inconvénients
Although the inbuilt features are great, to unlock the full scale of the platform you do need to know scripting for different vendors - it would be handy to have some whitepapers/kb's to assist with the scripting aspects.
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Great combination of function and flexibility
Publié le 18/05/2023
Our goals were to deploy a product that would provide a single status view of our infrastructure,...
Our goals were to deploy a product that would provide a single status view of our infrastructure, help us identify which teams to engage when issues occur, and utilize Saas options from our chosen vendor. It took some time and work, but Logicmonitor was the product we needed to meet our monitoring goals.Logicmonitor helps us identify problems quickly, and see when recovery is complete. Monitoring data history has been extremely useful to conduct post mortems, and predict where resources might be better deployed.Dashboards have allowed us to share pertinent information with non technical parts of the business, so they can see when problems exist without needing to call.Overall, a great product that helps our business function.
Avantages
Provided datasources cover most equipmentCustomizationProduct SupportMature product
Inconvénients
Reporting not as customizable as desired
LogicMonitor - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur LogicMonitor.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour LogicMonitor ?
Types de licences disponibles pour LogicMonitor :
- À partir de :
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise LogicMonitor ?
Utilisateurs habituels du logiciel LogicMonitor :
51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues LogicMonitor est-il disponible ?
Langues dans lesquelles LogicMonitor est disponible :
anglais
Q. LogicMonitor prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par LogicMonitor :
Q. Avec quelles applications LogicMonitor peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à LogicMonitor :
Autotask PSA, ConnectWise PSA, HipChat, PagerDuty, ServiceNow, Slack, Twilio
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour LogicMonitor ?
Ressources d'aide disponibles pour LogicMonitor :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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