Xola

4,7 (577)
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Xola est une plateforme de réservation, de marketing et de distribution conçue pour les entreprises qui proposent des activités et des expériences.

En savoir plus sur Xola

Xola est une solution entièrement basée sur le web. Elle vous permet d'accéder à vos outils de gestion d'entreprise depuis n'importe quel appareil, partout dans le monde. Inutile de télécharger ou de mettre à jour un logiciel ; toutes vos données sont sauvegardées dans le cloud.

Différentes options tarifaires flexibles sont proposées et adaptées aux tour-opérateurs de toutes tailles.


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Xola ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Xola

4,7 (577)
VS.

À partir de

0,30 $US
49,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

66
65

Intégrations

14
16

Simplicité d’utilisation

4,6 (577)
4,4 (232)

Rapport qualité-prix

4,5 (577)
4,2 (232)

Service client

4,8 (577)
4,4 (232)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Rezdy

4,6
Alternative n° 1 à Xola
Rezdy est un logiciel et un système de réservation dans le cloud spécialement conçus pour les opérateurs de visites,...

WebReserv

4,5
Alternative n° 2 à Xola
WebReserv est une plateforme de réservation et de gestion des réservations en ligne destinée aux entreprises de...

Eventbrite

4,6
Alternative n° 3 à Xola
Eventbrite est une plateforme mondiale de billetterie et de technologie événementielle qui fournit aux créateurs...

ResNexus

4,8
Alternative n° 4 à Xola
ResNexus permet à votre entreprise de visualiser et de gérer toutes vos réservations existantes et potentielles au même...

Avis

Note globale

4,7 /5
(577)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,8/5

Vous avez déjà Xola ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 577
Jennifer
Jennifer
Note globale
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Easy to use, fast responsive trouble shooting

Publié le 27/06/2020

The professional look, automated emails, easy to use customer facing links really set my business...

The professional look, automated emails, easy to use customer facing links really set my business apart from competitors as looking professional and organized.

Connectivity with 3rd party sites makes my life easier.

I use several 3rd party vendors and have to set up back end calendars on places like Viatour, Expedia and AirBnB experiences; these companies use booking software that is so cumbersome, redundant and/or incomplete its like using caveman software in comparison to the ease and speed of Xola's software. Its also easy for my employees to use, everyone gets it 1st time you show it to them.

Avantages

The chat feature is indispensable, questions answered/problems solved on the spot. If the tech on chat can't fix or answer a question I get connected with someone who can solve the problem within 24 hours.

The updates are pretty much instant, if I make a change, its on my site immediately.

Inconvénients

I would like to be able to add more review links than just one on follow up emails.

Alternatives envisagées 

Bókun

Pourquoi passer à Xola

Recommended by a friend.
Pelin
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Xola is great for tour and activity management

Publié le 26/11/2020

Xola is useful for us to collect and manage all bookings from a single platform with really low...

Xola is useful for us to collect and manage all bookings from a single platform with really low commision rates. So far we enjoy it a lot.

Avantages

It is great to manage all our events at one place and accept bookings from all online distribution channels that we are present. Google Analytics integration is extremely useful to follow the success metrics directly from Google Analytics panel.

Inconvénients

Xola works definitely perfect for us, so far we haven't experienced any problem that deserves to be noted here. We are extremely satisfied with our experience with Xola Online booking System so far.

Alternatives envisagées 

Bookeo et FareHarbor

Pourquoi choisir Xola 

ResNexus was a better alternative in terms of the number of integrated booking platforms.

Logiciel antérieur 

ResNexus

Pourquoi passer à Xola

Online booking platfrom coverage of Xola was better then the others.
Caitlin
Caitlin
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Excellent interface and usability but rigid in its features and customization

Publié le 03/05/2018

Easy to train staff, nice mobile features.

Easy to train staff, nice mobile features.

Avantages

Easy to train staff on. If you can work an iPhone you can work on Xola.
Good mobile access for staff

Inconvénients

- Very little customization available for unique businesses
- Limited accounting reports that take heavy editing in Excel to get the needed information
- Organizes by customer email instead of name, can create major problems.
- Europe based support team so finding a time to connect with them can be tough
- No ability for Admin accounts to make edits or corrections to individual sales, especially frustrating on the accounting side.
- No archiving feature for product listings. So old products remain on all active inventory lists, becoming very cumbersome to search through.
- Easy software for small/medium sized companies, not good for larger companies
- Limited marketing features and hard to customize
- The biggest issue for us is limited reporting especially on the accounting side. For database software, that is a huge drawback. I should be able to create and run custom reports on all of the info in the system but your stuck with a rigid structure that you then have to edit and narrow down in Excel, taking lots of extra time. We won't be able to stay with Xola as we grow unless this feature improves.

Réponse de Xola

Hi Caitlin!
Thank you for the candid feedback. We really appreciate customers like you who give us the feedback like this so we can grow. I wanted to address your concerns and reach out to you over some of them as well. We have some new features that I believe your company will benefit from and I am going to make sure they are turned on for you and that you are aware of them. Our Support Team is based out of US as well as Europe so we can give 24 hour support. You can reach out via chat, email, or phone anytime of the day and there will be someone available to help. I look forward to connecting with you to talk over your feedback soon! -Jessica

Lance
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Just Use It.

Publié le 13/12/2019

Avantages

The best software on the market for tour bookings and management. I’ve researched over 20 other competitors- don’t waste your time if you’re shopping around- get Xola.

Inconvénients

It doesnt have some of the nuances we would like to see, and they changed their booking layout in a way that I think is not an improvement. However, I think they will continue to make improvements

Réponse de Xola

Hi Lance,

Thanks so much for your kind review. We're glad to have your continued support and will continue to make improvements!

Cheers,
Sophie

Jesse
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

This made my life so much easier

Publié le 11/12/2019

Speed of money flow and updated accounting is a breeze. The ability to adjust hops with minimal...

Speed of money flow and updated accounting is a breeze. The ability to adjust hops with minimal key strokes and everything automatically adjusts to our website is a life saver. And overall, the customer service is top notch.

Avantages

The customization to suit the variety of needs for our little company. Once everything is plugged it only minimal administration is needed to keep everything flowing.

Inconvénients

The inability to not be able to make a tour private and only accessible via a password for guests.

Réponse de Xola

Jesse, we are so glad Xola has been useful for your business. Thank you for the feedback on private tours. We're always seeking to improve our product and service so your feedback is super useful!

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Xola - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Xola.

Types de licences disponibles pour Xola :

  • À partir de : 0,30 $US
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Xola :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Xola est disponible :

anglais, espagnol, français, japonais

Appareils pris en charge par Xola :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Xola :

Constant Contact, Gmail, Google Ads, Google Analytics 360, Google Calendar, HubSpot CRM, Mailchimp, Meta for Business, Slack, Stripe, WordPress, Xero, Zapier, authorize.net

Ressources d'aide disponibles pour Xola :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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