PracticePanther Legal Software

Logiciel convivial adressé aux cabinets d'avocats, assistants juridiques et avocats.

En savoir plus sur PracticePanther Legal Software

PracticePanther est un logiciel de gestion de cabinet juridique simple, facile d'utilisation et sécurisé. Des dizaines de milliers de cabinets d'avocats à travers le monde utilisent PracticePanther pour gagner du temps, travailler plus rapidement et faire croître leur entreprise.

Travaillez de n'importe où, via n'importe quel smartphone, tablette ou ordinateur avec le site mobile interactif. Réorganisez vos informations et devenez une entreprise entièrement informatisée. Bénéficiez d'une assistance de classe mondiale par téléphone, e-mail ou messagerie en ligne. Profitez d'une version d'essai de durée illimitée pour vos trois premiers clients et cas. Aucune carte de crédit n'est nécessaire.

Options de tarification dès :

39,00 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Version gratuite
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, Mexique, États-Unis

Langues

anglais, espagnol

Options de tarification dès :

39,00 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Version gratuite
  • Abonnement

Images

PracticePanther dashboard
PracticePanther mobile dashboard
PracticePanther invoice
PracticePanther calendar
En voir 5 de plus
Vidéo de PracticePanther Legal Software
Capture d'écran pour PracticePanther Legal Software : PracticePanther dashboard Capture d'écran pour PracticePanther Legal Software : PracticePanther mobile dashboard Capture d'écran pour PracticePanther Legal Software : PracticePanther invoice Capture d'écran pour PracticePanther Legal Software : PracticePanther calendar

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour PracticePanther Legal Software : 94

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Authentification
  • Authentification à 2 facteurs
  • Automatisation de documents
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Calcul et validation des frais
  • Calendrier des événements
  • Calendrier du personnel
  • Champs personnalisables
  • Chronométreurs définis en fonction des cas
  • Comptabilité
  • Comptabilité d'exercice
  • Comptabilité de fiducie
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Connexion sécurisée
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Facturation automatique
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de cas juridiques
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des actions
  • Gestion des activités
  • Gestion des brevets et des marques déposées
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des cas
  • Gestion des clients
  • Gestion des conflits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des reçus
  • Gestion des tâches
  • Grand livre général
  • Génération de documents
  • Historique des clients
  • Importation et exportation de données
  • Intégration Microsoft Outlook
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Liste de tâches (to-do list)
  • Messagerie SMS
  • Minuteur
  • Modèles de documents
  • Notes de cas
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Planification basée sur les règles
  • Planification des événements
  • Portail client
  • Pour les professionnels du secteur juridique
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports personnalisables
  • Relevés clients
  • Rédaction de chèques
  • Saisie manuelle de l'heure
  • Sauvegarde automatique
  • Stockage de documents
  • Suivi de l'activité des clients
  • Suivi de la progression
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des appels
  • Suivi des frais
  • Suivi des interactions
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi des événements
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi du temps par client
  • Suivi du temps par projet
  • Système de calendrier et de rappel
  • Sécurité SSL
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des factures
  • Workflow d'approbation

Alternatives

Rocket Matter

4,3
Alternative n° 1 à PracticePanther Legal Software
Rocket Matter est un des principaux logiciels de gestion de cabinet juridique basé sur le cloud qui vous aide à gérer...

MyCase

4,7
Alternative n° 2 à PracticePanther Legal Software
MyCase est un logiciel de gestion de la pratique juridique qui aide les petits cabinets d'avocats à résoudre leurs...

Zola Suite

4,6
Alternative n° 3 à PracticePanther Legal Software
Découvrez pourquoi Zola est le logiciel de gestion de cabinets à la croissance la plus rapide. Des fonctionnalités de...

Odoo

4,2
Alternative n° 4 à PracticePanther Legal Software
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

Avis

Note globale

4,7 /5
(393)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà PracticePanther Legal Software ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
Afficher 5 avis sur 393
Scott m. W.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Amazing program!

Publié le 19/11/2018

I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own...

I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own firm that I wanted a comprehensive client management tool. After spending hours online reviewing various programs, I decided to give the 30-day free trial a shot. I think I purchased the monthly subscription immediately after starting to use the program. Since that time, I have built on my knowledge, incorporating the MailChimp and QBO features first, then started learning how to streamline my document preparation through the template feature. What would have previously taken me multiple hours a week to manage, now takes minutes.

Avantages

PracticePanther is intuitive and very user friendly. It has a ton of features that expedite minuscule tasks and free up admin time. It syncs with all my favorite resources, like QBO, MailChimp, and Box, making communication with clients a lot easier and keeps routine mailings operational. If you use a lot of form templates, the template builder is a major time saver and cuts down on user error and oversights. I use this program every day in my law office and am very grateful for how easy it is. Even better, the customer support team is phenomenal. I rarely have any issues with the program (it is easy to use), but when I run into something I need help with, a quick message to the PP team is responded to within minutes and the problem is solved or at a minimum I am given an update and expected time of completion. I couldn't recommend this program more to a solo or small legal practice.

Inconvénients

Nothing, the team is constantly updating its software and programs that it connects to. They provide online videos to help and I frequently learn of new ways to use the program from regular updates by the team.

Réponse de PracticePanther Legal Software

Thank you so much Scott for the extra kind feedback!

Haley S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The team at PracticePanther is Great.

Publié le 03/06/2020

Avantages

They add features on a regular basis and have loads of training. The support staff is super helpful and if they don't know the answer they will try to find it. I understand that every system is different and every one has it's pros and cons. I really think once we utilize every single feature this program has we will be a much better law firm.

Inconvénients

The email integrations phase in and out on working. It may simply be the plugin I have for Gmail but that can be a struggle.

Harold A.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Law Office Management Software

Publié le 16/02/2021

Avantages

This software is great right out of the box, so to speak; there is no box. But as I have needed something extra I have made suggestions and the company actually improves the program. New additions come up as other users make suggestions as well. The program is very intuitive and therefore easy to learn and use when you are a new user. But with time I have learned that it can do so much more than I realized at first. The customer support is great at teaching users how to do some new task and the You Tube training videos is a great way to learn how to make your practice more efficient using options that you might not otherwise know are available. Overall, this is the best law office management software I have used over the last 15 years.

Inconvénients

Rarely, there have been times when I wanted to create a report that the program was not able to generate and I would need to export a current report to excel and then modify or add data to get the report that I needed.

Jeff P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services juridiques
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Terrible practice management software

Publié le 07/06/2019

When you sign up, you'll get an invitation to a live webinar two weeks out. Totally unhelpful for...

When you sign up, you'll get an invitation to a live webinar two weeks out. Totally unhelpful for someone trying to get up and running.

I have been using PracticePanther for about one month, and I'm already considering changing to another PMS. The money I spent on PracticePanther is a sunk cost. I really think I should just cut my losses because if I don't, I'll end up spending a lot of time trying to manage and work around the software. I really don't feel like it's saving me any time at all. I would probably be better off with T-sheets, Quickbooks, and Law Pay only.

Avantages

Clients can pay online.
I honestly can't think of anything else to say.

Inconvénients

Where do I start?

The time keeping function is terrible. You cannot edit start and stop times. You cannot start and stop multiple timers in the mobile app. The software auto-saves frequently, and when it does, it moves the cursor in the entry to the end of the text. This is annoying. You cannot start a timer and then add the client-matter without causing the time to round up.

The syncing with G Suite is bad. The software will not sync with all the fields in Google Contacts, and the "custom fields" in PracticePanther do not sync into Google Contacts. This results in a lot of duplicate data entry, which is what I was trying to void with practice management software. The software does not sync will with Google Drive well at all either. Apparently, you can't have any folders in Google Drive with the same name. For example, Client_01\general and Client_02\general would result in an error and none of your Google Drive documents will be visible in PracticePanther.

The software billing feature is terrible. First, you cannot have multiple companies or entities tied to the same individual. Thus, if you have a contact who owns multiple businesses that are clients, you will not be able to list all those businesses under the client's name. To make matters worse, you can only email invoices to individuals who are listed under the company. I had to create multiple dummy contacts called "Accounts Payable" just so that I could email my clients their invoices.

I ran out of space.

Réponse de PracticePanther Legal Software

Hi Jeff,

Thank you so much for taking the time to join our team on a training call, and for discussing the features and functionalities you would like to see incorporated into the software on our follow up call. As mentioned, some of the functionalities, specifically regarding Google, are limited by our integration partners. However, we will, of course, update you if any of the discussed functionalities change at any point.

We are constantly working on improving our user experience and your comments and feedback are greatly appreciated. Thanks again for your time, please feel free to reach out to us if there is anything we can help you with.

Allison S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services juridiques
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

fun and easy - lacking accounting and trust capabilities

Publié le 06/01/2021

Overall - the system is great. I have complaints about the trust accounting and a few other minor...

Overall - the system is great. I have complaints about the trust accounting and a few other minor things - but the fact is - there is not a perfect matter management/docketing/ accounting software does not yet exist.

Avantages

I love that you can learn it slowly - but start using it right away. We started by just entering time and expenses and invoicing, now we use the integrations

Inconvénients

Support is slow but helpful. The chat feature is often not staffed and it tells you the chat responses take hours. There is huge functionality, but some very basic functions are missing. Example: the reimburse feature; for attorney expenses like court parking, over the counter filing fees after a haring etc. We had this basic feature in another very basic matter management system.

Afficher 5 avis sur 393 Lire tous les avis

PracticePanther Legal Software - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur PracticePanther Legal Software.

Types de licences disponibles pour PracticePanther Legal Software :

  • À partir de: 39,00 $US/mois
  • Type de licence: Gratuit, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de PracticePanther Legal Software.

Utilisateurs habituels du logiciel PracticePanther Legal Software :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles PracticePanther Legal Software est disponible :

anglais, espagnol

Appareils pris en charge par PracticePanther Legal Software :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à PracticePanther Legal Software :

Authorize.Net, Box, Dropbox Business, Gmail, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Workspace, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, PayPal, Quickbooks Online, Stripe, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour PracticePanther Legal Software :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour PracticePanther Legal Software.