PracticePanther Legal Software

Logiciel convivial adressé aux cabinets d'avocats, assistants juridiques et avocats.

En savoir plus sur PracticePanther Legal Software

PracticePanther est un logiciel de gestion de cabinet juridique simple, facile d'utilisation et sécurisé. Des dizaines de milliers de cabinets d'avocats à travers le monde utilisent PracticePanther pour gagner du temps, travailler plus rapidement et faire croître leur entreprise.

Travaillez de n'importe où, via n'importe quel smartphone, tablette ou ordinateur avec le site mobile interactif. Réorganisez vos informations et devenez une entreprise entièrement informatisée. Bénéficiez d'une assistance de classe mondiale par téléphone, e-mail ou messagerie en ligne. Profitez d'une version d'essai de durée illimitée pour vos trois premiers clients et cas. Aucune carte de crédit n'est nécessaire.

Options de tarification dès :

39,00 $US/mois

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à PracticePanther Legal Software

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, Mexique, Nouvelle-Zélande, États-Unis

Langues

anglais, espagnol

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour PracticePanther Legal Software : 89

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Authentification à 2 facteurs
  • Automatisation de documents
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Calcul et validation des frais
  • Calendrier du personnel
  • Champs personnalisables
  • Comptabilité
  • Comptabilité d'exercice
  • Comptabilité de fiducie
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Déploiement basé sur le web
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Facturation automatique
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de cas de faillite
  • Gestion de cas juridiques
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des activités
  • Gestion des brevets et des marques déposées
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des clients
  • Gestion des conflits
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des factures
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des leads
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des reçus
  • Gestion des tâches
  • Gestion financière
  • Grand livre général
  • Génération de documents
  • Importation et exportation de données
  • Intégration Microsoft Outlook
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Liste de tâches (to-do list)
  • Messagerie SMS
  • Minuteur
  • Modèles de documents
  • Notes de cas
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Planification basée sur les règles du tribunal
  • Portail client
  • Pour le droit de la famille
  • Pour les avocats
  • Pour les professionnels du secteur juridique
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Relevés clients
  • Rédaction de chèques
  • Saisie de documents
  • Sauvegarde automatique
  • Stockage de documents
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des interactions
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi du temps par client
  • Suivi du temps par projet
  • Système de calendrier et de rappel
  • Sécurité SSL
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des factures
  • Workflow d'approbation

Alternatives

Clio

4,7
Alternative n° 1 à PracticePanther Legal Software
Clio est une solution de gestion des cabinets juridiques dans le cloud qui vous permet de gérer votre cabinet d'avocats...

Smokeball

4,8
Alternative n° 2 à PracticePanther Legal Software
Le logiciel cloud d'amélioration de la productivité pour juristes de Smokeball fonctionne sur PC et enregistre...

MyCase

4,7
Alternative n° 3 à PracticePanther Legal Software
MyCase est un logiciel de gestion de la pratique juridique qui aide les petits cabinets d'avocats à résoudre leurs...

Rocket Matter

4,4
Alternative n° 4 à PracticePanther Legal Software
Rocket Matter est un des principaux logiciels de gestion de cabinet juridique basé sur le cloud qui vous aide à gérer...

Avis

Note globale

4,7 /5
(472)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,6/5

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5 avis affichés sur 472
Scott m. W.
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Amazing program!

Publié le 19/11/2018

I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own...

I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own firm that I wanted a comprehensive client management tool. After spending hours online reviewing various programs, I decided to give the 30-day free trial a shot. I think I purchased the monthly subscription immediately after starting to use the program. Since that time, I have built on my knowledge, incorporating the MailChimp and QBO features first, then started learning how to streamline my document preparation through the template feature. What would have previously taken me multiple hours a week to manage, now takes minutes.

Avantages

PracticePanther is intuitive and very user friendly. It has a ton of features that expedite minuscule tasks and free up admin time. It syncs with all my favorite resources, like QBO, MailChimp, and Box, making communication with clients a lot easier and keeps routine mailings operational. If you use a lot of form templates, the template builder is a major time saver and cuts down on user error and oversights. I use this program every day in my law office and am very grateful for how easy it is. Even better, the customer support team is phenomenal. I rarely have any issues with the program (it is easy to use), but when I run into something I need help with, a quick message to the PP team is responded to within minutes and the problem is solved or at a minimum I am given an update and expected time of completion. I couldn't recommend this program more to a solo or small legal practice.

Inconvénients

Nothing, the team is constantly updating its software and programs that it connects to. They provide online videos to help and I frequently learn of new ways to use the program from regular updates by the team.

Réponse de PracticePanther Legal Software

Thank you so much Scott for the extra kind feedback!

James H.
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great practice management software. The only short-fall is that it doesn't allow auto future...

Publié le 10/01/2022

PracticePanther is a great platform and you should definitely give it a good try during a free...

PracticePanther is a great platform and you should definitely give it a good try during a free trial period.
It also has Rules of Court deadline figuring if you're a Civil firm.
PP has great integration with QuickBooks on-line.
You can print checks directly from PP, or QB online to pay other legal vendors (Chiros, etc.)

Avantages

Price - either $59/mo or $49/mo if paid the year in full.
Fee to bill clients on-line: $.20 per transaction plus 1.95%
Workflow customizable - Yes, you can customize the workflow on different case-types.
Activity Log - easy access history.
Create Contact on the fly as creating matter - easy to create a Contact during the process of creating a matter.
Intake form for new clients - Yes, can put a link on your website so new clients can fill-out a new client form, and that info will auto fill into the client's PP account.
Time tracking timers - you can have multiple different timers open and running at the same time and assign them.
Mobile App - there is no mobile App, but the site is mobile optimized.
E-file integration - there is No e-file integration.
Color assignments - there are up to 6 colors that you can assign to parties & roles.
Task customizable - Yes, you can customize task flows.
Easy to create and merge documents - Yes, it's very easy to create and merge documents with the program.
PDF-auto convert - No, it cannot auto PDF convert a document.
Create documents that can merged - Yes. This program makes it easy to create documents that can be merged.
Support - Yes, support seems to be free.
Notify client when upload a document - Yes, you can notify a client a document gets uploaded that you want them to review or be aware of.
Email syncing - very good syncing with Gmail and Outlook.
Emails linked to a matter - Yes. Easy to link emails to a matter.
Client Portal - Yes.

Inconvénients

The only thing that kept me from staying with PracticePanther, is that MyCase allows you to be able to set future billing to go out to a client(s) and forget it.
PracticePanther has a bit of a 'workaround' if you get the client's Visa/Debit card on file, but many times clients are uneasy giving you their card number.
With Criminal Defense clients that need to make monthly (or future) payments on a retainer amount, MyCase allows you to set-up future dates where a client will be emailed a bill, which they can tap on a button and pay on-line. This is the main thing that made me go with MyCase.
But if not for that, I would have stayed with either PracticePanther or Smokeball. Smokeball had/has the slickest software for being able to send emails from (either) Outlook or Gmail, and a small window at the bottom allows you to connect that email to a matter. Smokeball's software also made/makes it very easy to sync a Word document with a Client/Matter.

Alternatives envisagées 

MyCase et Smokeball

Pourquoi passer à PracticePanther Legal Software

I ended up going with MyCase because it has the auto future filling of clients. But if MC didn't have that, I would have gone with PracticePanther or Smokeball.
Barbara S.
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Practice Panther is excellent law firm software

Publié le 03/07/2022

Avantages

Time-keeping, billing, and contact management are our most-used features.

Inconvénients

The templates are ridiculous! There is not nearly enough flexibility in fields to make them useful.

Michael M.
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

After years of begging them for real fixed price billing, I'm giving up.

Publié le 02/06/2018

It was a good start to law firm management, now I need something that works like a law firm needs...

It was a good start to law firm management, now I need something that works like a law firm needs to work, not force my law firm to work like the software wants me to.

Avantages

It's easy to learn the basics. The calendar is good, it's helpful that they show tasks there. Searching is great. It's totally adequate if all you do is bill for time and integrate with Quickbooks.

Inconvénients

Panther has no report on Items (e.g. how much of your revenue is from Document Drafting vs Litigation). To get such a report, you MUST integrate with Quickbooks. But the biggest problem is that Fixed Price billing (what they call "Flat Fee") is worthless.

Fixed Price billing was clearly an afterthought, and their implementation has not changed at all since the early days when I started using it: 1) It does not let you assign an Item as you can with time entries, so you can't easily tell Quickbooks that a Fixed Price invoice was for a trademark application, not doc review; 2) You can't assign a lawyer to a Fixed Price billing, so you cannot get a report to help you pay everyone proportionally to their Fixed Price billings; 3) Fixed Price matters become immediately billable even if no work has been done, so you must manually keep track of when it's time to invoice for a Fixed Price matter, and there's no report on billable Fixed Price matters; 4) When entering time on a Fixed Price matter, there's way no way to check whether you are about to exceed the budget, and no way anywhere to compare budgeted vs actual.

If you're a modern firm moving to fixed price as much as possible, you'll spend a LOT of time looking for work-arounds, and you'll find that implementing your work-arounds will chew up any time saving you might have gotten from using the rest of the software.

I can't wait to change to software that does Fixed Price right.

Réponse de PracticePanther Legal Software

Hey Michael, thank you so much for you feedback. I just wanted to let you know that based on the feedback of our users, yourself included, we have implemented a NEW FLAT FEE pricing option. We are the ONLY ones in the market to offer this function! We understand that the needs of our firms are constantly evolving and we value the suggestions and feedback of all of our users.

You can check out the guide published by our training department here:

https://support.practicepanther.com/contacts-and-matters/getting-started/flat-fees-tutorial

Furthermore, visit our updates page for past and future releases.

https://www.practicepanther.com/law-firm-practice-management-software/

Thanks for being a valued customer from the beginning!

Tara C.
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Beats Clio by a mile

Publié le 02/04/2022

Its been great, the customer service is responsive and helpful, the software works across all of...

Its been great, the customer service is responsive and helpful, the software works across all of our devices and platforms, so we've always got it at fingertips.

Avantages

Easy to set up and use, easy to integrate third party apps like Google Drive and Quickbooks.

Inconvénients

The workflow automation has a bit of a learning curve if you've never done it before. Highly suggest watching the tutorials.

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PracticePanther Legal Software - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur PracticePanther Legal Software.

Types de licences disponibles pour PracticePanther Legal Software :

  • À partir de : 39,00 $US/mois
  • Type de licence : Version gratuite, Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel PracticePanther Legal Software :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles PracticePanther Legal Software est disponible :

anglais, espagnol

Appareils pris en charge par PracticePanther Legal Software :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à PracticePanther Legal Software :

Authorize.Net, Box, Dropbox Business, Gmail, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Workspace, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, PayPal, Quickbooks Online, Stripe, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour PracticePanther Legal Software :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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