PracticePanther Legal Software

Logiciel convivial adressé aux cabinets d'avocats, assistants juridiques et avocats.

En savoir plus sur PracticePanther Legal Software

PracticePanther est un logiciel de gestion de cabinet juridique simple, facile d'utilisation et sécurisé. Des dizaines de milliers de cabinets d'avocats à travers le monde utilisent PracticePanther pour gagner du temps, travailler plus rapidement et faire croître leur entreprise.

Travaillez de n'importe où, via n'importe quel smartphone, tablette ou ordinateur avec le site mobile interactif. Réorganisez vos informations et devenez une entreprise entièrement informatisée. Bénéficiez d'une assistance de classe mondiale par téléphone, e-mail ou messagerie en ligne. Profitez d'une version d'essai de durée illimitée pour vos trois premiers clients et cas. Aucune carte de crédit n'est nécessaire.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à PracticePanther Legal Software

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, Mexique, États-Unis

Langues

anglais, espagnol

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour PracticePanther Legal Software : 94

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Authentification
  • Authentification à 2 facteurs
  • Automatisation de documents
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Calcul et validation des frais
  • Calendrier des événements
  • Calendrier du personnel
  • Champs personnalisables
  • Chronométreurs définis en fonction des cas
  • Comptabilité
  • Comptabilité d'exercice
  • Comptabilité de fiducie
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Connexion sécurisée
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Facturation automatique
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de cas juridiques
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des actions
  • Gestion des activités
  • Gestion des brevets et des marques déposées
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des cas
  • Gestion des clients
  • Gestion des conflits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des reçus
  • Gestion des tâches
  • Grand livre général
  • Génération de documents
  • Historique des clients
  • Importation et exportation de données
  • Intégration Microsoft Outlook
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Liste de tâches (to-do list)
  • Messagerie SMS
  • Minuteur
  • Modèles de documents
  • Notes de cas
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Planification basée sur les règles
  • Planification des événements
  • Portail client
  • Pour les professionnels du secteur juridique
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports personnalisables
  • Relevés clients
  • Rédaction de chèques
  • Saisie manuelle de l'heure
  • Sauvegarde automatique
  • Stockage de documents
  • Suivi de l'activité des clients
  • Suivi de la progression
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des appels
  • Suivi des frais
  • Suivi des interactions
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi des événements
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi du temps par client
  • Suivi du temps par projet
  • Système de calendrier et de rappel
  • Sécurité SSL
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des factures
  • Workflow d'approbation

Alternatives

Rocket Matter

4,4
Alternative n° 1 à PracticePanther Legal Software
Rocket Matter est un des principaux logiciels de gestion de cabinet juridique basé sur le cloud qui vous aide à gérer...

MyCase

4,7
Alternative n° 2 à PracticePanther Legal Software
MyCase est un logiciel de gestion de la pratique juridique qui aide les petits cabinets d'avocats à résoudre leurs...

CaseLoad

0
Alternative n° 3 à PracticePanther Legal Software
CaseLoad is a fully integrated legal case management and legal accounting system built for modern law firms operating...

CosmoLex

4,7
Alternative n° 4 à PracticePanther Legal Software
CosmoLex est un des SEULS systèmes de gestion tout-en-un de cabinet, de facturation ET de comptabilité dans le cloud...

Avis

Note globale

4,7 /5
(436)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,7/5

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Afficher 5 avis sur 436
John T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great product

Publié le 01/02/2020

Easy to learn. Easy access to tutorials and the help area is full of information. It has been a...

Easy to learn. Easy access to tutorials and the help area is full of information. It has been a great decision to switch. I know that i have been able to capture more of my time and reduce time needed for billing.

Avantages

I like being able to bill, take credit/debit card payments, and tell clients their balance with the app while in court. There are simple reports and a great dashboard to see how much is outstanding, to be billed, and the amount in my trust account. Practice panther has cut down on the time it takes for billing and made my office more efficient.

Inconvénients

I print checks directly from practice panther, which takes several steps, but it makes it easy to add the cost to the client's billing. I would like the software to allow a report of vendors/payees' payments over various time periods as it does with tags and categories.

Jane G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great software

Publié le 09/07/2021

Avantages

Easy to use and very visually appealing.

Inconvénients

Sometimes I have issues when I run invoices and apply payments from contact for several matters.

Jeff P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services juridiques
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Terrible practice management software

Publié le 07/06/2019

When you sign up, you'll get an invitation to a live webinar two weeks out. Totally unhelpful for...

When you sign up, you'll get an invitation to a live webinar two weeks out. Totally unhelpful for someone trying to get up and running.

I have been using PracticePanther for about one month, and I'm already considering changing to another PMS. The money I spent on PracticePanther is a sunk cost. I really think I should just cut my losses because if I don't, I'll end up spending a lot of time trying to manage and work around the software. I really don't feel like it's saving me any time at all. I would probably be better off with T-sheets, Quickbooks, and Law Pay only.

Avantages

Clients can pay online.
I honestly can't think of anything else to say.

Inconvénients

Where do I start?

The time keeping function is terrible. You cannot edit start and stop times. You cannot start and stop multiple timers in the mobile app. The software auto-saves frequently, and when it does, it moves the cursor in the entry to the end of the text. This is annoying. You cannot start a timer and then add the client-matter without causing the time to round up.

The syncing with G Suite is bad. The software will not sync with all the fields in Google Contacts, and the "custom fields" in PracticePanther do not sync into Google Contacts. This results in a lot of duplicate data entry, which is what I was trying to void with practice management software. The software does not sync will with Google Drive well at all either. Apparently, you can't have any folders in Google Drive with the same name. For example, Client_01\general and Client_02\general would result in an error and none of your Google Drive documents will be visible in PracticePanther.

The software billing feature is terrible. First, you cannot have multiple companies or entities tied to the same individual. Thus, if you have a contact who owns multiple businesses that are clients, you will not be able to list all those businesses under the client's name. To make matters worse, you can only email invoices to individuals who are listed under the company. I had to create multiple dummy contacts called "Accounts Payable" just so that I could email my clients their invoices.

I ran out of space.

Réponse de PracticePanther Legal Software

Hi Jeff,

Thank you so much for taking the time to join our team on a training call, and for discussing the features and functionalities you would like to see incorporated into the software on our follow up call. As mentioned, some of the functionalities, specifically regarding Google, are limited by our integration partners. However, we will, of course, update you if any of the discussed functionalities change at any point.

We are constantly working on improving our user experience and your comments and feedback are greatly appreciated. Thanks again for your time, please feel free to reach out to us if there is anything we can help you with.

Lajoyce P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Long Term PracticePanther User

Publié le 16/07/2021

It has been a wonderful experience.

It has been a wonderful experience.

Avantages

I've been a PracticePanther user for four years now. The most important factor in my selecting PracticePanther was the ease of use. With my prior software, I had to hire independent contractors and pay for "maintenance agreements" just to have access to the help desk. With PracticePanther, their support team can assist. More important, they have videos that will walk you through the process of setting up the various systems and integrations. Finally, I love the integrations. PracticePanther integrates with Microsoft Office, Box, Dropbox and Quickbooks. Your information stays in it's original locate with seamless access from PracticePanther.

Inconvénients

Initially, there was a big push to produce new features. I'm not seeing new features coming out as frequently. However, I would note the quality of the new features, e.g., workflows with conditional logic and e-signatures.

Scott m. W.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Amazing program!

Publié le 19/11/2018

I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own...

I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own firm that I wanted a comprehensive client management tool. After spending hours online reviewing various programs, I decided to give the 30-day free trial a shot. I think I purchased the monthly subscription immediately after starting to use the program. Since that time, I have built on my knowledge, incorporating the MailChimp and QBO features first, then started learning how to streamline my document preparation through the template feature. What would have previously taken me multiple hours a week to manage, now takes minutes.

Avantages

PracticePanther is intuitive and very user friendly. It has a ton of features that expedite minuscule tasks and free up admin time. It syncs with all my favorite resources, like QBO, MailChimp, and Box, making communication with clients a lot easier and keeps routine mailings operational. If you use a lot of form templates, the template builder is a major time saver and cuts down on user error and oversights. I use this program every day in my law office and am very grateful for how easy it is. Even better, the customer support team is phenomenal. I rarely have any issues with the program (it is easy to use), but when I run into something I need help with, a quick message to the PP team is responded to within minutes and the problem is solved or at a minimum I am given an update and expected time of completion. I couldn't recommend this program more to a solo or small legal practice.

Inconvénients

Nothing, the team is constantly updating its software and programs that it connects to. They provide online videos to help and I frequently learn of new ways to use the program from regular updates by the team.

Réponse de PracticePanther Legal Software

Thank you so much Scott for the extra kind feedback!

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PracticePanther Legal Software - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur PracticePanther Legal Software.

Types de licences disponibles pour PracticePanther Legal Software :

  • À partir de: 39,00 $US/mois
  • Type de licence: Version gratuite, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel PracticePanther Legal Software :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles PracticePanther Legal Software est disponible :

anglais, espagnol

Appareils pris en charge par PracticePanther Legal Software :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à PracticePanther Legal Software :

Authorize.Net, Box, Dropbox Business, Gmail, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Workspace, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, PayPal, Quickbooks Online, Stripe, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour PracticePanther Legal Software :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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