WorkflowMax

Logiciel de gestion de projets financiers Xero pour les PME

En savoir plus sur WorkflowMax

WorkflowMax, un produit de la société Xero, est utilisé par plus de 10 000 entreprises dans le monde entier, fournissant une solution commerciale entièrement basée sur le cloud pour les entreprises du bâtiment, les agences créatives, les architectes, les ingénieurs, les géomètres, les avocats, les sociétés informatiques, les consultants et toute autre personne qui facture à l'heure.

Des devis et des factures complexes peuvent être créés en quelques minutes et transmis électroniquement à vos clients. D'un simple clic, votre client peut accepter un devis et cela devient une tâche sous WorkflowMax. Votre équipe peut désormais suivre son temps de travail, même lorsqu'elle est sur le terrain et vous pouvez gérer les jalons des travaux et suivre qui travaille sur quoi. Lorsque le travail est terminé, vous pouvez rapidement envoyer la facture, suivre les performances de votre entreprise grâce à des rapports intelligents et passer à votre logiciel de comptabilité pour découvrir que tous les détails du travail ont été ajoutés de manière automatique.

WorkflowMax étant disponible dans le cloud, vous pouvez être n'importe où dans le monde et être en mesure de gérer votre entreprise. Consultez les feuilles de temps et envoyez des factures à partir de la jungle d'Amazonie ou de la plage à Bali.

WorkflowMax s'intègre à plus de 30 autres systèmes, y compris la comptabilité Xero, ce qui signifie que toutes les factures créées dans WorkflowMax sont transmises de manière transparente sous Xero.

Avec WorkflowMax qui prend en charge tous vos besoins en matière d'administration et de gestion des tâches, vous pouvez consacrer votre temps à travailler au bon développement des activités plutôt qu'en étant physiquement présent dans l'entreprise.


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WorkflowMax ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

WorkflowMax

4,3 (120)
VS.
Le plus évalué

À partir de

10,50 $US
mois
12,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

84
40

Intégrations

14
53

Simplicité d’utilisation

4,0 (120)
4,6 (579)

Rapport qualité-prix

4,1 (120)
4,2 (579)

Service client

4,0 (120)
4,4 (579)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Harvest

4,6
Alternative n° 1 à WorkflowMax
Harvest est un logiciel de suivi du temps en ligne qui peut vous aider à répondre à des questions essentielles...

HubSpot CRM

4,5
Alternative n° 2 à WorkflowMax
Gagnez un temps de vente précieux grâce à HubSpot CRM qui prend en charge tous les petits détails de l'enregistrement...

Microsoft Project

4,4
Alternative n° 3 à WorkflowMax
Microsoft Project aide les utilisateurs à planifier des projets et à collaborer de pratiquement partout avec les bons...

Microsoft Excel

4,8
Alternative n° 4 à WorkflowMax
Explorez Excel. De nouveaux outils d'analyse de données vous aident à suivre et à visualiser vos données pour une...

Avis

Note globale

4,3 /5
(120)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
3,8/5
Simplicité d'utilisation
4,0/5
Support client
4,0/5

Vous avez déjà WorkflowMax ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 120
Jeff
Jeff
Note globale
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Great Product for Quoting / Job tracking / Timesheeting

Publié le 15/03/2016

My team have been using WFM for around 4 years now. It took quite a while to harness the full...

My team have been using WFM for around 4 years now. It took quite a while to harness the full potential of the App, and really we needed 5+ people before it really took off.

With 15+ people now using the app to manage weekly quotes, jobs, timesheets, and invoicing, it is a massive timesaver for our company.

Avantages

Great timesheeting / job tracking and quote generation abilities

Inconvénients

interface took 2+ years to be updated. The iOS app is still very basic and doesnt allow me to check or add quotes on the go.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Our most recommended Workflow management app

Publié le 04/05/2016

In our role as cloud app integrators and implementation experts, WorkflowMax is an essential app in...

In our role as cloud app integrators and implementation experts, WorkflowMax is an essential app in Link Solutions' toolkit. We recommend it over and above any other workflow management app, and use it daily within our own business.

The depth of features is significant and can be easily adapted to suit most business processes. The flow from lead management right through delivery and then to invoicing saves countless hours of administration and can deliver significant improvements to service delivery.

Being a Xero company, the integration with Xero is understandably robust and extensive, and other useful add-on integrations are available. For example, at Link, we use Zendesk to manage our support tickets, and we're able to track our time in Zendesk and have this flow through to WorkflowMax timesheets with associated notes for reporting and billing.

Put simply, we think WorkflowMax is a great system that offers exceptional value for money.

Avantages

* Flexible and extensive feature set that can manage most business processes

* General ease of use - while there are some traps for beginners, these are understable given the depth of features available

* It's a Xero company, and benefits from the association in terms of a strong integration, customer support standards, and ongoing development

* Pricing is excellent and suits a range of businesses from small operators through to large enterprises

* Significant job and task templating abilities allow multiple activity streams to be systematised within one application

* Powerful reporting engine with the ability to extend with custom reports

Inconvénients

* Retentions and variations can be difficult to manage for construction companies

* Inventory management is non-existent, which while understandable in a workflow management app does limit use for service-based firms that also provide product

* The mobile app could do with further extensions to the range of features available

* If you are looking for a fully featured CRM that you need to integrate with a email marketing system (like Mailchimp) you may need to use a standalone app

Yara
Note globale
  • Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 4.0 /10

Archaic and limited

Publié le 27/03/2022

As the title suggests, it's an archaic program. There was no real "flow" to anything you did within...

As the title suggests, it's an archaic program. There was no real "flow" to anything you did within Workflow Max and although it integrated ok with Xero, even that was limited. The Gantt charts were terrible, you had to click on numerous things to get to where you wanted to go within a project, the custom reporting was a nightmare and the tasks and milestones were difficult to set up and super limited.

Avantages

It was cheap and integrated ok with Xero

Inconvénients

Not very user friendly, not very customizable, customer service was slow,

Ryan
Note globale
  • Secteur d'activité : Entreposage
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

WorkflowMax

Publié le 26/02/2021

We have used workflowmax for years with the integration to Xero accounting software. The software...

We have used workflowmax for years with the integration to Xero accounting software. The software has been reliable and the added mobile upgrades have increased our insight from out of the office.

Avantages

The software doesn't have too many features. I had just the right things that were needed for our internal staff to create basic tickets, projects and invoices for our clients. Straight forward and simple.

Inconvénients

I think the software could gain a lot with a better landing page or dashboard for users. Especially Managers and the Billing side to watch the status of the jobs easier.

Alternatives envisagées 

ProjectTeam.com

Pourquoi choisir WorkflowMax 

Business was going in another direction and the features of our last provider were no longer needed.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Provenance de l'avis

Note globale

Great product, such a timesaver

Publié le 11/08/2014

As the director of Threerooms, a graphic design agency in Nottingham, UK - I was watching my...

As the director of Threerooms, a graphic design agency in Nottingham, UK - I was watching my company struggle to grow because the admin demands were becoming overwhelming. We used to have job bags and job sheets, keep the record of time spent on paper — thats just seem like a historic way of doing things.

But since we implemented WorkflowMax, it’s been smooth sailing. We use WorkflowMax to manage all of our projects from the start to the finish. The great thing about WorkflowMax is that everything is integrated into one package. I can deal with the quoting part of the process, through to actually managing of the project, managing time, budgets and then move through to purchase orders and invoices -- everything in one system.

Because everything is integrated in one system, I can convert a quote into a live job by just pressing one button. When the job is complete — we can just turn it into an invoice, again just at a click of a button, and then seamlessly pushes the invoice into our accounting software Xero.

The integration with Xero is just brilliant really. Being able to just seamlessly push sales and supplier invoices straight out of workflowmax into xero is excellent. It gives us a great overall solution for the business. Together, WorkflowMax & Xero must have saved us thousands and thousands of pounds.

As a business owner, there is so much to think about — I think WorkflowMax has really given me the ability to hand over some of those responsibilities to my staff. They can use WorkflowMax to manage the project independently without any input from myself. Its given me time to work on the business rather than in the business, which is what every sort of manager really wants.

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WorkflowMax - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur WorkflowMax.

Types de licences disponibles pour WorkflowMax :

  • À partir de : 10,50 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel WorkflowMax :

2–10, 11–50, 51–200, 201–500

Langues dans lesquelles WorkflowMax est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par WorkflowMax :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à WorkflowMax :

Box, Deputy, Dext Prepare, Dropbox Business, Exsalerate CRM, Freshdesk, Google Drive, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, MYOB Business, Salesforce Sales Cloud, Spotlight Reporting, Xero, Zendesk Suite

Ressources d'aide disponibles pour WorkflowMax :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Chat

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