
En savoir plus sur Salesforce Service Cloud
Le Service Cloud de Salesforce vous offre tous les outils pour une gestion optimale du service client et un renforcement de la relation client.
Vous pouvez notamment gérer toutes vos requêtes, via n'importe quel canal en ligne, au sein d'une interface unique et ergonomique, trouver rapidement les réponses pertinentes dans votre base de connaissances, en donner l'accès en libre-service à vos clients, et créer un espace communautaire afin de réduire vos coûts et permettre à vos clients de s'entraider, le tout en supervisant les échanges.
Options de tarification dès :
s/o
- Version gratuite
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- Abonnement
Salesforce Service Cloud - Principaux avantages
- Augmentez la satifaction de vos clients
- Améliorez la productivité de vos collaborateurs
- Offrez un service client multicanal d'excellence
- Réduisez vos coûts de support client
Appareils
Pour quelle entreprise ?
Disponible dans les pays suivants
Autriche, Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne, Royaume-Uni, Irlande, Inde, Japon, Mexique, Pays-Bas, États-Unis et 8 autres
Langues
allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen, espagnol, français, italien, japonais, néerlandais, portugais, suédois, thaï et 8 autres
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Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Salesforce Service Cloud : 168
Alternatives
Freshdesk

ServiceNow

Zendesk

SugarCRM

Avis
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- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Excellent for data tracking and analysis
Publié le 09/06/2022
This platform allows me to visualize, analyze the progress that has been made during the day, week,...
This platform allows me to visualize, analyze the progress that has been made during the day, week, month or year because it allows me to store and manage important data about my company, since it allows me to observe the sales, the service provided, the campaigns of marketing that have been launched, the flow of trade that has been obtained, the productivity of the company, etc. This allows me to access the platform on any device since this platform is cloud-based, it also has a mobile version.
Avantages
I like salesforce because it is a client management administration platform where I can have much more personalized attention according to the needs of clients. It helps me with the direct connection with my customers, manage business opportunities since I can automate to establish and negotiate marketing campaigns so that they are more effective with Pardot, this helps me with the unification of the sales department with the marketing department allowing me to attract, select candidates and minimize the sales cycle.
Inconvénients
The initial setup is a bit complex and takes time.

- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
It's fantastic that it's adaptable and customizable
Publié le 18/05/2022
Use this in my store to run my firm, and it provides a lot of amazing options and friendly customer...
Use this in my store to run my firm, and it provides a lot of amazing options and friendly customer support as well as an excellent program. Although the pricing structure can be a bit of a challenge to stomach at times, the customization and integration options are practically limitless, so that alleviates my concerns.
Avantages
The most appealing aspect of Salesforce Service Cloud to me is how simple it is to use. You don't need any support managing Your Salesforce environment after only a few minutes of training and a few tips. If You don't have the time or inclination to learn how to write difficult code, this tool will allow You to accomplish Your aim in a few of mouse clicks.
Inconvénients
Sales and Service cloud might be expensive, but buying them both at once can save you some money. Unless a former colleague serves as a mentor, it is difficult to learn the ropes.
- Secteur d'activité : Cosmétiques
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
good software but needs support from other software
Publié le 26/05/2022
salesforce is a good software but not everything is perfect, some redesign of the platform and...
salesforce is a good software but not everything is perfect, some redesign of the platform and necessary
Avantages
the platform has many ready-to-use integrations. APIs allow developers to create custom integrations.
very easy to use and user friendly platform to manage sales account, opportunities, leads
Inconvénients
the software is not perfect integration with other platforms is necessary for optimal use, for example the integration of Docusign an overhaul of the interface is also important

- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Easy to implement, good data management
Publié le 13/06/2022
Keeping track of and following up with my clients was made easier, and I was able to see an overall...
Keeping track of and following up with my clients was made easier, and I was able to see an overall picture of my month's performance thanks to the data it provided. Because of it, I am able to come up with innovative ideas for our company. When you create a solution that can be used almost indefinitely, you need to be able to scale it. There is no end to what can be done here.
Avantages
Because I've been using it for six years, I've become accustomed to it. It's also easier to use when you have all the information you need about the lead, the firm, and your calling app all on the same page. The best aspect is that you'll have a lot of options when it comes to finding new customers for your business. You'll have no trouble seeing and pursuing the best prospects.
Inconvénients
Sometimes it's hard to tell which information is helpful and which is negative since there's so much of it out there. It's difficult to gain hands-on experience with different options.

- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Service from Salesforce
Publié le 05/05/2022
We have never had issues with support since implementing the service cloud and have freed up time...
We have never had issues with support since implementing the service cloud and have freed up time from our CS department.
Avantages
Integration to our sales cloud, RingDNA
Ease of use and easy tracking of tickets
Both Sales and Service now have a better understanding of their customer and both need to ask each other all the time.
Inconvénients
Felt the cost of both Sales and Service cloud does become pricey but you can get both a little cheaper together.
Alternatives envisagées
ServiceNowPourquoi passer à Salesforce Service Cloud
With us using Sales cloud didn't make sense using anything else.Salesforce Service Cloud - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Salesforce Service Cloud.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Salesforce Service Cloud ?
Types de licences disponibles pour Salesforce Service Cloud :
- À partir de :
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Prix par utilisateur et par mois. Modèle abonnement - Essai gratuit : 30 jours (sans CB) - Professionnal (70€/utilisateur/mois) : Service et support de base pour les équipes de toutes tailles - Enterprise (145€/utilisateur/mois) : Service client pour l'entreprise - Performance (315€/utilisateur/mois) : Extension CRM pour accélérer les performances
Q. Qui utilise Salesforce Service Cloud ?
Utilisateurs habituels du logiciel Salesforce Service Cloud :
Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
Q. Dans quelles langues Salesforce Service Cloud est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Salesforce Service Cloud est disponible :
allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen, espagnol, français, italien, japonais, néerlandais, portugais, suédois, thaï
Q. Salesforce Service Cloud prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Salesforce Service Cloud :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Salesforce Service Cloud peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Salesforce Service Cloud :
CRM Analytics, ChannelInsight, Desk.com, Elastic Enterprise Search, Five9, Gainsight CS, Helpshift, InGenius, LiveOps, Moxie Concierge Email Management, NICE CXone, Natterbox, Quip, Salesforce Essentials, Salesforce Marketing Cloud, Salesforce Platform, Salesforce Sales Cloud, SalesforceIQ, Talkdesk, Transera, Vonage Contact Center, Workforce Optimization (WFO)
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Salesforce Service Cloud ?
Ressources d'aide disponibles pour Salesforce Service Cloud :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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