En savoir plus sur Almabase

Auparavant, la majorité des anciens élèves s'impliquaient avec l'établissement au cours d'événements, mais cela a changé avec l'évolution des réseaux sociaux. Les anciens élèves veulent à présent communiquer avec leur ancienne université de manière numérique et les établissements doivent répondre en correspondant à ce besoin.

Parcourir les réseaux sociaux et le paysage d'engagement numérique avec ses innombrables possibilités est complexe, en particulier pour les petites boutiques avec des ressources limitées. Almabase fournit une approche systématique visant à faire croître la participation des anciens élèves de manière efficace et durable sur plusieurs années.

Vous pouvez gérer vos événements, l'e-mail marketing, le répertoire en ligne des anciens élèves, la carte des anciens élèves, les programmes de mentorat et les offres d'emploi, le tout au sein d'un logiciel intégré d'Almabase. Almabase suit automatiquement l'engagement de chaque ancien élève (par Facebook, e-mail, bénévolat, cadeaux, événements) et vous fournit les informations dont vous avez besoin pour développer votre programme.

Options de tarification dès :

5 500,00 $US/année

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Almabase

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

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Almabase Logiciel - 1
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Almabase : 118

  • @mentions
  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Authentification unique
  • Base de données de contacts
  • Base de données de membres
  • Base de données intégrée
  • Bibliothèque de contenu
  • Billetterie des événements
  • CRM
  • Calendrier des événements
  • Champs personnalisables
  • Chat et messagerie
  • Communautés de membres
  • Communication avec les membres
  • Comptes de membre
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Conformité PCI
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Correspondance et fusion
  • Correspondance tutorat/coaching
  • Discussions et forums
  • Don en ligne
  • Don récurrent
  • Dons par SMS
  • Découverte de donateurs
  • Enquêtes et feedback
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Filtrage
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour organ. à but non lucratif
  • Formulaires en ligne
  • Formulaires personnalisables
  • Forum/groupe de discussion
  • Forums en ligne
  • Gamification
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion de programmes de tutorat
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des applications
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des chapitres
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des documents
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des dons
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des groupes
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des listes
  • Gestion des newsletters
  • Gestion des objectifs
  • Gestion des promesses de don
  • Gestion des reçus
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des élections
  • Gestion des événements
  • Gestion financière
  • Gestions des anciens élèves
  • Idéation et production participative
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Marquage
  • Messagerie instantanée
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Modération
  • Monitoring
  • Notes et commentaires
  • Notifications en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Personnalisation
  • Planification des campagnes
  • Planification des événements
  • Portail client
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Profils des participants
  • Publication d'offres d'emploi
  • Rapports ad hoc
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des contributions
  • Suivi des dons
  • Suivi des tâches
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH
  • Types de membres
  • e-mail marketing

Alternatives

CampusGroups

5
Alternative n° 1 à Almabase
CampusGroups is a cloud-based community engagement software designed to help small to large higher education...

Glue Up

4,5
Alternative n° 2 à Almabase
Glue Up (anciennement EventBank) est une plateforme d'engagement tout-en-un combinant les meilleurs outils de gestion...

iMIS

4,4
Alternative n° 3 à Almabase
iMIS by Advanced Solutions International (ASI) is a cloud-based software designed to help non-profit organizations...

Hivebrite

4,5
Alternative n° 4 à Almabase
Hivebrite est une plateforme tout-en-un de gestion et d'engagement communautaire qui vous aide à susciter l'engagement...

Avis

Note globale

4,7 /5
(87)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,8/5

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Tyson C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great features, easy to use, fair price

Publié le 12/10/2020

The alumni community platform provided by Almabase is helping us connect with alumni who have...

The alumni community platform provided by Almabase is helping us connect with alumni who have fallen off our radar. The system facilitates the communication of alumni with one another and encourages alumni to invite their classmates to join the system. Our alumni are able to update their information on the community profile page and then Almabase integrates with our CRM (Raiser's Edge NXT) to update our local alumni records. It has been a wonderful partnership so far and I look forward to seeing where the next several years leads us as we continue to develop this partnership.

Avantages

Almabase is a very intuitive platform for alumni community management. The system is easy to use no matter whether you are an end-user or a platform administrator. Creating content pages, events, campaigns, and job postings is a snap as the system leads you through providing the details you need to complete each task. As a former webmaster, I appreciate the ability to go into the code view for content pages so that I can manipulate pages to display according to my personal preferences.

Inconvénients

There is very little to dislike. Being pickey, I can say that the back-end of the platform does not always work the way I would want it to work. However, that is based on my own personal preferences for how I use the system and is not based on how the system was designed to function.

For example, If I upload a spreadsheet of names and email addresses so that I can send out email communication to a group of constituents, the system will sometimes overwrite the name I associated with an uploaded email address because someone else (usually a spouse) has used that email address as their email address of record for their alumni community profile. So, Almabase will default to the name associated with the community profile instead of enforcing the name I uploaded with the spreadsheet. So...if I wanted to use the Almabase communication center feature to send a birthday greeting to Jane Doe...I would need to make sure that her spouse, John Doe, is not already using the email address I have on file for Jane as his community profile email address. If that does happen, Almabase will insert "John" into the dynamic first name field of my message instead of using "Jane" that I had associated with the email address in my spreadsheet.

This platform-based setting to enforce the first name associated with an email address is my only issue but it is minor when compared with the robust features we enjoy.

Charlotte A.
Note globale
  • Secteur d'activité: Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Almabase Alumni Software has transformed the way we interact with alumni

Publié le 13/09/2019

Overall just love it, we looked at other companies including Graduway, Almaconnect, Salesforce,...

Overall just love it, we looked at other companies including Graduway, Almaconnect, Salesforce, Raiser's Edge, Mentor City, Alumni Channel, 360 Alumni and just so much more but we found Almabase to be the best option for the price, service, and functionality. As a small size school, we wanted an alumni network but knew that it wasn't going to have 10,000 alumni so they were able to work with us to find a pricepoint that was right for us.

Avantages

I love this software because it has many great features such as a giving platform which lets you organize campaigns for donations, an alumni map so you can see how big your alumni community has grown, the alumni database/directory which is so helpful for me to write notes/keep track of job placement/address information---it also syncs with Linkedin so when alumni get new jobs i don't have to manually add it. The customer service team is so helpful, they are available by email, chat, or phone and answer my questions almost immediately or within the day. There's also a job board for us to add jobs or alumni can add it too. There's also an email system so that's helpful. They even built me a student directory so students can have a profile too which we can transition into alumni accounts.

Inconvénients

Nothing, it works great. We've been really happy with it.

Virginia H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Used to set up an alumni database for our existing and lost alumni

Publié le 16/07/2018

It was a useful tool in having all of your alumni information in one area and offered options that...

It was a useful tool in having all of your alumni information in one area and offered options that we ended up not using.

Avantages

The support staff was very helpful in the setup and in addressing any issues that we had. The overall building of the "base" was fairly easy.

Inconvénients

It didn't stand out enough as unique or needed to continue the yearly contract. We ended up using our new web platform to incorporate a signup form and keep alumni up to date.

Cortney C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Necessary tool for our small alumni association; especially during COVID-19 era.

Publié le 12/04/2021

Avantages

Almabase has been a necessary addition to our alumni association as we seek increased engagement, especially during the COVID-19 era.

The ability to bring alumni together on a platform has been ideal and allows for an "exclusive" benefit for our membership.

The team, specifically [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] have been a great help customizing the site to our needs.

Our team is small and volunteer, and as someone who is tech-challenged, I was still able to "create" the site with their continued help.

The giving pages, recurring donation option, event management and map are some of my favorite features that add tremendous value.

Overall we look forward to using this platform as our one-stop-shop for alum and supporters of our Academy.

Inconvénients

-The salesforece integration is not an integration at all. It only communicates basic details, like name and contact info. This was not communicated clearly during our initial conversation regarding our needs. However, the team is in the process of expanding that integration. I'll give a follow-up review once that's completed.

- The mobile view is less than desirable, and an app would make this platform so much more valuable as most members are on their phones more than computers—especially when visiting the campus for events.

- An e-membership card with a barcode and individual ID, that can be used in a mobile wallet would be a great addition, especially when checking in for events, purchasing items, etc.

- Admin rights can be built out a bit more.

- Overall the pro's outweigh the cons but will give a follow up review as we are only 5 days into the launch.

Kyle B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Almabase provides excellent value for our alumni

Publié le 19/11/2019

Almabase is at the center of our alumni strategy. The goal is to provide alumni with a...

Almabase is at the center of our alumni strategy. The goal is to provide alumni with a high-quality, tangible benefit to grow their affinity for our school and inspire volunteering, fundraising and more. The Almabase team is great to work with — not only addressing questions and issues quickly, but being a partner in devising our strategies.

Avantages

Product itself is super easy to use and the customer service is top-notch. Map feature is impressive and we have received great feedback from our alumni since launching recently. Almabase allows us to provide our alumni with a high-quality experience — keep them in touch, but also giving them networking/career opportunities they desire. The email functionality inside Almabase is so much better than other products like Constant Contact. We can easily segment and send communications by graduating class, location and more. The Engagement Snapshot is also a very useful tool — we can easily see how engaged our alumni are.

Inconvénients

No complaints so far! We have thoroughly enjoyed our time with the Almabase team so far.

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Almabase - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Almabase.

Types de licences disponibles pour Almabase :

  • À partir de: 5 500,00 $US/année
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Almabase :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Almabase est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Almabase :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Almabase :

Authorize.Net, Blackbaud CRM, Blackbaud Raiser's Edge NXT, BluePay, Ellucian CRM, Google Analytics, Google Calendar, Google Maps, Microsoft Power Automate, PayPal, Salesforce.org, Stripe, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Almabase :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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