En savoir plus sur DEAR Systems

DEAR Inventory est une application cloud en ligne dédiée à la gestion d'inventaire et des commandes pour les PME. Celle-ci offre une solution complète de back-end avec des fonctionnalités d'achat, de gestion des ventes, des entrepôts, d'industrie légère ainsi que d'expédition, de vente en ligne et de passerelle de paiement.

DEAR Inventory vise à aider les propriétaires de petites et moyennes entreprises à prendre le contrôle de la gestion d'inventaire et des commandes tout en rationalisant, automatisant et simplifiant les opérations quotidiennes.

DEAR dispose de nombreuses applications dans divers secteurs pour des entreprises de différentes tailles. Les détaillants, les grossistes, les fabricants et les gestionnaires de vente en ligne constituent les grandes catégories d'utilisateurs de DEAR Inventory. Certaines entreprises utilisent DEAR pour des besoins simples en matière de gestion des stocks, tandis que d'autres comptent sur celui-ci pour se conformer aux exigences de conformité imposées par leur secteur. Par exemple, les fabricants de produits alimentaires ont besoin de DEAR pour la traçabilité des lots et leur date d'expiration.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à DEAR Systems

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, Inde, États-Unis

Langues

anglais, chinois, zh-hant

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à DEAR Systems

Images

DEAR Systems Logiciel - 1
DEAR Systems Logiciel - 2
DEAR Systems Logiciel - 3
DEAR Systems Logiciel - 4
DEAR Systems Logiciel - 5
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Vidéo de DEAR Systems
DEAR Systems Logiciel - 1 DEAR Systems Logiciel - 2 DEAR Systems Logiciel - 3 DEAR Systems Logiciel - 4 DEAR Systems Logiciel - 5

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour DEAR Systems : 103

  • API
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse financière
  • Audit de l'inventaire
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • CRM
  • Caisse pour détaillant
  • Caisse pour restaurants
  • Carte de fidélité
  • Catalogage/catégorisation
  • Codes-barres et RFID
  • Comptabilité
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité fournisseurs
  • Comptes clients
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Coût des tâches
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Estimation
  • Facturation
  • Facturation automatique
  • Gestion 3PL
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la production
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des modèles
  • Gestion des rappels
  • Gestion des recettes
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des retours
  • Gestion des réceptions et entrées
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion multicanal
  • Grand livre général
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Identification des produits
  • Importation et exportation de données
  • Impression de codes-barres
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Kitting
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Marketing multicanal
  • Modèles
  • Modèles personnalisables
  • Nomenclatures
  • Optimisation des stocks
  • PDM (product data management)
  • PLM (product lifecycle management)
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs magasins
  • Prévision
  • Rapports de synthèse
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapprochement bancaire
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Reporting financier
  • Revenu et bilan comptable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de la production
  • Suivi des commandes
  • Suivi des coûts
  • Suivi des frais
  • Suivi des numéros de série
  • Suivi des statuts
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Synchronisation en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Taçabilité
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traçabilité en amont et en aval
  • e-mail marketing

Alternatives

NetSuite

4,1
Alternative n° 1 à DEAR Systems
NetSuite est une solution ERP cloud adoptée par plus de 24 000 clients à forte croissance dans le monde entier pour...

Odoo

4,2
Alternative n° 2 à DEAR Systems
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

Acumatica Cloud ERP

4,5
Alternative n° 3 à DEAR Systems
Acumatica Cloud ERP est une suite logicielle intégrée pour la fabrication, destinée aux entreprises de taille moyenne,...

AccelGrid

0
Alternative n° 4 à DEAR Systems
AccelGrid est une solution basée sur cloud qui aide les entreprises de fabrication, de commerce de détail et de...

Avis

Note globale

4,3 /5
(234)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,4/5

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Robert K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

IntegrationKings review of Dear Systems

Publié le 02/04/2021

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their...

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their Inventory correctly and the workflows in relation to an Inventory business. Also from an accounting background it is a full end-to-end solution in relation to ensuring the accounting is 100% correct in the business.

Avantages

The features we like most about Dear Systems and so do the clients we work with are:
- Integrations around stock control and sales workflows with Woo Commerce and Shopify.
- Complete bi-directional integration with Xero and QBooks Online.
- Love the fact that we can do Supplier Deposits and Customer Deposits, tracking them correctly within the accounting system.
- Also the fact that we can do multi-level Build of Materials for manufacturing clients and then sell via multiple of sales channel.

Inconvénients

The features we least like most about Dear Systems:
- Reporting in the platform takes abit to set-up and ensure you are getting the reporting you want out of the system.
- Would like to see more integrations over time into the core platform overall as well.

Alternatives envisagées 

Unleashed et Cin7

Pourquoi choisir DEAR Systems 

Wanted better integration overall with the accounting within the business and in some cases wanted to move away from their old clunky ERP platform that was running their business still from a server.

Logiciel antérieur 

Sage 300cloud, MYOB Advanced et NetSuite

Pourquoi passer à DEAR Systems

Better integration overall in relation to the accounting workflows with Xero, plus a very good Partner network and team to work with internally.
Ben B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

What a relief

Publié le 29/03/2021

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing...

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing gold standard support at no extra cost, has a great looking interface and has very customisable membership extras.

I clearly cant talk more highly about DEAR and its because I had such a lousy time with the others.

Avantages

Best support I have ever had with any business software. The live chat is full of highly experienced operators who respond very quickly to get you back on track.
Very fast and easy to understand onboarding. Much less help needed than others.
The video tutorials are excellent.
The interface is modern looking.
The process from CO to MO is visual and easy to follow.
The Automation option is worth every dollar.

Inconvénients

Not enough Business intelligence information.
Not enough visual information in reporting like graphs and tables. There is a taste of it in the dashboard but thats the extent of it.
B2B Portal needs the option to pick what products certain groups of stores get to see vs others.

Joe R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

DEAR Assistance

Publié le 01/08/2021

The customer support we received was fantastic whilst we were importing data from our old system....

The customer support we received was fantastic whilst we were importing data from our old system. Our overall experience has been really good.

Avantages

It is easy to use and navigate and is very customisable. [SENSITIVE CONTENT] from DEAR Support were both fantastic in helping us switch from a previous soft ware to DEAR. They answered all our questions quickly and accurately and were always very proactive in ensuring everything went smoothly. Highly recommend.

Inconvénients

The reporting is slightly limited but otherwise everything else seems good.

Cole N.
Note globale
  • Secteur d'activité: Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Poor Experiences

Publié le 03/03/2020

I wish I had control over whether we switched to a new inventory management system, but all I can...

I wish I had control over whether we switched to a new inventory management system, but all I can do is voice my displeasure and hope that change comes. As for anyone looking into it, it seems to me that DEAR has gotten mostly positive reviews. In my experience, I've had almost nothing positive to say about it. I sincerely hope that everyone will put in a little extra money for something more reliable and customer oriented so they, or those that they work with, will not have to deal with the frustrations our warehouse has gone through.

Avantages

It seems that DEAR is cheaper than other options, and seems to have a wide variety of functionality -- at the very least, it has all the functionality that our company and our warehouse needs.

Inconvénients

This product in particular has been so poor that I dedicated a lot of time to find places to review it. I started using DEAR 4 years ago when I picked up my job at this company. My company was small then, and DEAR had not been in use for very long when I got there.

Speed has always been an issue, but it hasn't become a big issue until recently as we've become more dependent on inventory and getting things done in a timely manner. In addition to being slow, we experience almost daily shutdowns of the site where nothing can be accessed. Usually, these last anywhere from a few minutes to 30 minutes, but the other day it went down for over 2 hours! This was during our shipping time when we are entirely dependent on the system, although it should be noted that we are dependent on it for the majority of the working day anyways. We ended up staying late to compensate -- and it was a Friday.

Support was not any help as they always provide empty reassurance that their 'team is working hard to improve and optimize the servers', and don't provide any kind of real fix. I could accept that if it noticeably improved over the years, but it hasn't. Clearly it's not enough of an issue for them to actually address.

Overall, terrible software service and terrible customer service. If they excel at anything, it's making their website look pretty -- although I have my complaints about poor functionality of the website as well.

TL;DR -- Would not recommend to my worst enemy

Réponse de DEAR Systems

Hello Cole,
Thank you for your feedback. Over the last year, we have done a lot of change to improve the performance. To name a few; individual database for each customer, code restructuring, optimize the query, offloading some processing to different servers for quick execution and we also have a 24/7 team monitoring the system for any performance issues & addressing them before customers get affected.
One of our Customer Success Managers has been trying to contact you. We want to give you personalized attention to help you resolve any difficulty you may be facing.
Best Regards,
DEAR Team.

Shazib K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Meubles
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

A robust supply chain/inventory management

Publié le 29/06/2021

Very good; this has enhanced our inventory management

Very good; this has enhanced our inventory management

Avantages

The client servicing teams have listened to my concerns and suggestions to bring new features onboard. The brought in delivery scheduling which matters to companies managing fulfillment with limited dispatch capacity. Furthermore, they have recently escalated my concern on the time lag between sales vs COGS date due to the UAE VAT law's verdict on date of supply in case of taking client deposits. I'm confident that they will resolve that as well.

Inconvénients

The integration with Xero is nice; but as far as the "reversal" are concerns; i.e. when DEAR invoices are modified; that creates Xero<>DEAR sync errors. There's nothing wrong with this logic; but I feel this is an area of improvements.

Alternatives envisagées 

Unleashed

Pourquoi passer à DEAR Systems

DEAR system's had POS and the backend had financial module as well.
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DEAR Systems - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur DEAR Systems.

Types de licences disponibles pour DEAR Systems :

  • À partir de: 249,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel DEAR Systems :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles DEAR Systems est disponible :

anglais, chinois, zh-hant

Appareils pris en charge par DEAR Systems :

Android (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à DEAR Systems :

Amazon Cloud Search, Avalara, CROSSFIRE, Capsule, Crossfire, EzzyBills, Handshake, Handshake, Inventory Planner, Magento Commerce, PayPal, Pencil, Pepperi, Pinch, Prospect CRM, Quickbooks Online, Salpo CRM, ShipStation, Shippit, Shiptheory, Shopify, Square Point of Sale, Starshipit, Stripe, Vend, WooCommerce, Xero

Ressources d'aide disponibles pour DEAR Systems :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

Catégories connexes

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