En savoir plus sur DEAR Systems

DEAR Inventory est une application cloud en ligne dédiée à la gestion d'inventaire et des commandes pour les PME. Celle-ci offre une solution complète de back-end avec des fonctionnalités d'achat, de gestion des ventes, des entrepôts, d'industrie légère ainsi que d'expédition, de vente en ligne et de passerelle de paiement.

DEAR Inventory vise à aider les propriétaires de petites et moyennes entreprises à prendre le contrôle de la gestion d'inventaire et des commandes tout en rationalisant, automatisant et simplifiant les opérations quotidiennes.

DEAR dispose de nombreuses applications dans divers secteurs pour des entreprises de différentes tailles. Les détaillants, les grossistes, les fabricants et les gestionnaires de vente en ligne constituent les grandes catégories d'utilisateurs de DEAR Inventory. Certaines entreprises utilisent DEAR pour des besoins simples en matière de gestion des stocks, tandis que d'autres comptent sur celui-ci pour se conformer aux exigences de conformité imposées par leur secteur. Par exemple, les fabricants de produits alimentaires ont besoin de DEAR pour la traçabilité des lots et leur date d'expiration.

Options de tarification dès :

249,00 $US/mois

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à DEAR Systems

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, Inde, États-Unis

Langues

anglais, chinois, chinois traditionnel

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Images

DEAR Systems Logiciel - 1
DEAR Systems Logiciel - 2
DEAR Systems Logiciel - 3
DEAR Systems Logiciel - 4
DEAR Systems Logiciel - 5
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour DEAR Systems : 117

  • API
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Ajustements automatiques
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la productivité
  • Analyse des coûts
  • Analyse des nomenclatures
  • Analyse du rendement
  • Analyse financière
  • Application Management
  • Audit de l'inventaire
  • Automatisation des ventes
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • CRM
  • Caisse pour détaillant
  • Caisse pour restaurants
  • Carte de fidélité
  • Catalogage/catégorisation
  • Catalogue en ligne
  • Catégories personnalisables
  • Codes-barres et RFID
  • Comptabilité
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité fournisseurs
  • Comptes clients
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Coût des tâches
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Estimation
  • Estimation des coûts
  • Facturation
  • Facturation automatique
  • Gestion 3PL
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la production
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des modèles
  • Gestion des rappels
  • Gestion des recettes
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des ressources
  • Gestion des retours
  • Gestion des réceptions et entrées
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion multicanal
  • Grand livre général
  • Historique des transactions
  • Identification des produits
  • Importation et exportation de données
  • Impression de codes-barres
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Kitting
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Marketing multicanal
  • Modèles
  • Modèles personnalisables
  • Nomenclatures
  • Optimisation des stocks
  • PDM (product data management)
  • PLM (product lifecycle management)
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs magasins
  • Prise en charge de plusieurs pays
  • Prévision
  • Rapports de synthèse
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapprochement bancaire
  • Rapprochement bancaire
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Reporting financier
  • Revenu et bilan comptable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de la production
  • Suivi des commandes
  • Suivi des coûts
  • Suivi des frais
  • Suivi des numéros de série
  • Suivi des statuts
  • Surveillance des transactions
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Synchronisation en temps réel
  • Taçabilité
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traçabilité en amont et en aval
  • e-mail marketing

Alternatives

Odoo

4,2
Alternative n° 1 à DEAR Systems
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

NetSuite

4,1
Alternative n° 2 à DEAR Systems
NetSuite est une solution ERP cloud adoptée par plus de 24 000 clients à forte croissance dans le monde entier pour...

Acumatica Cloud ERP

4,5
Alternative n° 3 à DEAR Systems
Acumatica Cloud ERP est une suite logicielle intégrée pour la fabrication, destinée aux entreprises de taille moyenne,...

Cin7

4,3
Alternative n° 4 à DEAR Systems
Cin7 simplifie grandement les activités de commerce de détail et de gros grâce à la gestion des stocks, à un POS ainsi...

Avis

Note globale

4,3 /5
(226)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,3/5

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Afficher 5 avis sur 226
Robert K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

IntegrationKings review of Dear Systems

Publié le 02/04/2021

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their...

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their Inventory correctly and the workflows in relation to an Inventory business. Also from an accounting background it is a full end-to-end solution in relation to ensuring the accounting is 100% correct in the business.

Avantages

The features we like most about Dear Systems and so do the clients we work with are:
- Integrations around stock control and sales workflows with Woo Commerce and Shopify.
- Complete bi-directional integration with Xero and QBooks Online.
- Love the fact that we can do Supplier Deposits and Customer Deposits, tracking them correctly within the accounting system.
- Also the fact that we can do multi-level Build of Materials for manufacturing clients and then sell via multiple of sales channel.

Inconvénients

The features we least like most about Dear Systems:
- Reporting in the platform takes abit to set-up and ensure you are getting the reporting you want out of the system.
- Would like to see more integrations over time into the core platform overall as well.

Dallas L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente en gros
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Dear has significantly helped our company

Publié le 22/11/2019

Our overall experience is positive. It was a little bit of a learning curve, but now that we have...

Our overall experience is positive. It was a little bit of a learning curve, but now that we have it down, I couldn't imagine going back. It helps us stay organized and helps us become more efficient and detailed with our operations.

Avantages

We transferred from Quickbooks to Dear Systems and it has been a great improvement. Our ability to manage inventory is far greater than before with QB. It's simple/easy to use, but also robust and has some very helpful features. We're in the wholesale industry. On the sales side - we love the pick, pack, and ship functions. This allows us to easily provide another level of detail for our customers that we couldn't before. We can enter what we packed on what pallet and then easily print pallet break downs and detailed packing lists. I also like the way you can mass pick, or mass print sales orders. The advance sale option is nice, so you can track back order shipments right on the same screen as the original order.
On the purchase order side, the advance receiving functions let you receive inventory against one PO more than once which is helpful.
We also just started keeping some inventory in another warehouse, so the ability to keep track of that through dear is nice.

Also the B2B portal has been a nice addition to our company as well.

Inconvénients

I think the reporting tab is pretty clunky, that might be what I like least about Dear. They're on the right track, and some of those reports are very helpful. It's just that I have to export them to excel and modify them quite a bit for them to be what I want them to be.
Also I think the "credit purchase order" and "credit sale note" functions are pretty confusing/complicated.

Réponse de DEAR Systems

Hello Dallas,

Thank you for your valuable feedback. We have done major improvements to the reports section. With the new UI/UX improvement that was rolled out in the beginning of 2020 the usability and functionality of reports has never been easier. We have detailed knowledge base articles for each report and how to use it. You can read more about it by visiting https://support.dearsystems.com/support/solutions/folders/1000217591/. If you have any questions you can contact us at any time on support@dearsystems.com & a Customer Success agent will be ready to do a quick demo to help you.

Best Regards,
DEAR Team.

Stefan S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Meubles
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Dear systems awesome

Publié le 19/05/2021

Fantastic. Best inventory system ever.

Fantastic. Best inventory system ever.

Avantages

Very easy to use sales,purchase. Integration with woocommerce and xero fantastic. Good manufacturing options.

Inconvénients

Would like the option to go with less users then the min of 5.

Cole N.
Note globale
  • Secteur d'activité: Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Poor Experiences

Publié le 03/03/2020

I wish I had control over whether we switched to a new inventory management system, but all I can...

I wish I had control over whether we switched to a new inventory management system, but all I can do is voice my displeasure and hope that change comes. As for anyone looking into it, it seems to me that DEAR has gotten mostly positive reviews. In my experience, I've had almost nothing positive to say about it. I sincerely hope that everyone will put in a little extra money for something more reliable and customer oriented so they, or those that they work with, will not have to deal with the frustrations our warehouse has gone through.

Avantages

It seems that DEAR is cheaper than other options, and seems to have a wide variety of functionality -- at the very least, it has all the functionality that our company and our warehouse needs.

Inconvénients

This product in particular has been so poor that I dedicated a lot of time to find places to review it. I started using DEAR 4 years ago when I picked up my job at this company. My company was small then, and DEAR had not been in use for very long when I got there.

Speed has always been an issue, but it hasn't become a big issue until recently as we've become more dependent on inventory and getting things done in a timely manner. In addition to being slow, we experience almost daily shutdowns of the site where nothing can be accessed. Usually, these last anywhere from a few minutes to 30 minutes, but the other day it went down for over 2 hours! This was during our shipping time when we are entirely dependent on the system, although it should be noted that we are dependent on it for the majority of the working day anyways. We ended up staying late to compensate -- and it was a Friday.

Support was not any help as they always provide empty reassurance that their 'team is working hard to improve and optimize the servers', and don't provide any kind of real fix. I could accept that if it noticeably improved over the years, but it hasn't. Clearly it's not enough of an issue for them to actually address.

Overall, terrible software service and terrible customer service. If they excel at anything, it's making their website look pretty -- although I have my complaints about poor functionality of the website as well.

TL;DR -- Would not recommend to my worst enemy

Réponse de DEAR Systems

Hello Cole,
Thank you for your feedback. Over the last year, we have done a lot of change to improve the performance. To name a few; individual database for each customer, code restructuring, optimize the query, offloading some processing to different servers for quick execution and we also have a 24/7 team monitoring the system for any performance issues & addressing them before customers get affected.
One of our Customer Success Managers has been trying to contact you. We want to give you personalized attention to help you resolve any difficulty you may be facing.
Best Regards,
DEAR Team.

Ben B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

What a relief

Publié le 29/03/2021

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing...

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing gold standard support at no extra cost, has a great looking interface and has very customisable membership extras.

I clearly cant talk more highly about DEAR and its because I had such a lousy time with the others.

Avantages

Best support I have ever had with any business software. The live chat is full of highly experienced operators who respond very quickly to get you back on track.
Very fast and easy to understand onboarding. Much less help needed than others.
The video tutorials are excellent.
The interface is modern looking.
The process from CO to MO is visual and easy to follow.
The Automation option is worth every dollar.

Inconvénients

Not enough Business intelligence information.
Not enough visual information in reporting like graphs and tables. There is a taste of it in the dashboard but thats the extent of it.
B2B Portal needs the option to pick what products certain groups of stores get to see vs others.

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DEAR Systems - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur DEAR Systems.

Types de licences disponibles pour DEAR Systems :

  • À partir de: 249,00 $US/mois
  • Type de licence: Subscription
  • Essai gratuit: Available

Utilisateurs habituels du logiciel DEAR Systems :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles DEAR Systems est disponible :

anglais, chinois, chinois traditionnel

Appareils pris en charge par DEAR Systems :

Android (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à DEAR Systems :

Amazon Cloud Search, Capsule, Crossfire, Handshake, Magento Commerce, PayPal, Pepperi, Quickbooks Online, Salpo CRM, ShipStation, Shopify, Square Point of Sale, Stripe, Vend, WooCommerce, Xero

Ressources d'aide disponibles pour DEAR Systems :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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