En savoir plus sur PagerDuty

PagerDuty est un logiciel cloud qui connecte les personnes, les systèmes et les données dans une vue unique et crée de la visibilité et des informations exploitables dans leurs opérations. Son système d'alerte et de suivi des incidents SaaS aide les opérations informatiques et les ingénieurs de DevOps à corriger les erreurs critiques de leurs systèmes informatiques aussi rapidement que possible.

PagerDuty s'intègre à tous les outils de surveillance de l'infrastructure informatique tels que Splunk, New Relic, Nagios, Zenoss, etc., et gère l'aspect humain de l'équation : les alertes (par téléphone, SMS ou e-mail), la planification des astreintes pour les équipes et l'escalade automatique des problèmes critiques. Le logiciel est utilisé par des entreprises du Fortune 500 et des start-up, parmi lesquelles Microsoft, National Instruments, Electronic Arts, Adobe, Rackspace, Etsy, Square et GitHub.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne et 5 autres, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

anglais

Images

An operations command console offers advanced analytics and visibility
Incident management
Reports & analytics
Escalation policy
PagerDuty user
Mobile apps for iOS and Android
Native app for iOS
Native app for Android
Hand-Off notification
Event intelligence
Modern incident response
On-call management and notifications
Intelligent real-time decisions
Automated precision response
Business-wide orchestration
Infrastructure health module
Service health module
Major incidents module
Responders module
En voir 20 de plus
Vidéo de PagerDuty
Capture d'écran pour PagerDuty : An operations command console offers advanced analytics and visibility Capture d'écran pour PagerDuty : Incident management Capture d'écran pour PagerDuty : Reports & analytics Capture d'écran pour PagerDuty : Escalation policy Capture d'écran pour PagerDuty : PagerDuty user Capture d'écran pour PagerDuty : Mobile apps for iOS and Android Capture d'écran pour PagerDuty : Native app for iOS Capture d'écran pour PagerDuty : Native app for Android Capture d'écran pour PagerDuty : Hand-Off notification Capture d'écran pour PagerDuty : Event intelligence Capture d'écran pour PagerDuty : Modern incident response Capture d'écran pour PagerDuty : On-call management and notifications Capture d'écran pour PagerDuty : Intelligent real-time decisions Capture d'écran pour PagerDuty : Automated precision response Capture d'écran pour PagerDuty : Business-wide orchestration Capture d'écran pour PagerDuty : Infrastructure health module Capture d'écran pour PagerDuty : Service health module Capture d'écran pour PagerDuty : Major incidents module Capture d'écran pour PagerDuty : Responders module

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour PagerDuty : 42

  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes mobiles
  • Alertes par e-mail
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de réseau
  • Authentification unique
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Définition des priorités
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de projets
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des actions
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des incidents
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des stocks
  • Intégration Microsoft Outlook
  • Intégrations de tiers
  • Journaux des événements
  • Mesure des performances
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Portail libre-service
  • Rappels
  • Rapports d'incidents
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Routage des appels
  • Répondeurs automatiques
  • Suivi des problèmes
  • Suivi des serveurs
  • Surveillance des processeurs
  • Surveillance des serveurs de messagerie
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord

Alternatives

Donesafe

4,8
Alternative n° 1 à PagerDuty
Donesafe est une plateforme cloud QHSE tout-en-un à la pointe du secteur qui vise à gérer toutes vos exigences en...

Zendesk

4,3
Alternative n° 2 à PagerDuty
Zendesk est une application vous permettant de gérer votre service client dans le Cloud, qui s'intègre de façon...

HaloPSA

4,8
Alternative n° 3 à PagerDuty
NetHelpDesk fournit un logiciel de centre de service conforme à l'ITIL qui peut être installé sur site ou dans le...

VIZOR IT Asset Management

4
Alternative n° 4 à PagerDuty
VIZOR est une solution de gestion des services et ressources informatiques certifiée ITIL. Les fonctionnalités...

Avis

Note globale

4,6 /5
(180)
Rapport qualité-prix
4,2/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,4/5

Vous avez déjà PagerDuty ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
Afficher 5 avis sur 180
Corey F.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Bye Bye to old school on-call practices

Publié le 13/11/2019

Issues that use to "fall through the cracks" or receive no attention/acknowledgement at all have...

Issues that use to "fall through the cracks" or receive no attention/acknowledgement at all have been almost eliminated totally. The time for a technical resource to be alerted to an incident and acknowledge it has gone from 15-25-35-45mins to 5 minutes or less. Teams are now proactively alerted to issues that may turn into something big before the customer notices any impact.

Avantages

PagerDuty is incredibly easy to setup and use. Creating new teams, on-call schedules, and escalation policies can be done in a matter of minutes. You can go from manually looking up people via a google calendar or an excel sheet, to engaging an on-call resource in 2 minutes or less from the great app while you are on the beach.

The integration with Slack is great, no other way to say it. Very useful for incident notifications for those teams that rely heavily on Slack.

Inconvénients

The reporting functionality of PagerDuty needs some further enhancements. Obtaining certain data such as "what users are using which contact methods" for example still needs to be provided by contacting their Support team. The filtering of the Visibility console needs work and is currently limited to "All Teams" or a single team.

Kenneth D.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services financiers
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

PagerDuty : A solution to almost every problem you didn't know you had yet

Publié le 07/11/2019

The software just works. We have had almost thirty thousand alerts flow through PagerDuty since we...

The software just works. We have had almost thirty thousand alerts flow through PagerDuty since we first started using it. The software completely replaced a rather broken SMS / Email alert chain overnight and has been by far the most valuable product we have purchased for keeping our system uptime levels where they need to be.

Lastly a personal experience which I will always cherish. It's a snowy winter day and you're on call, but you needed paperless, and cat food, and pedlyte and diapers and other bits, so you took your 2 year old to a big box store. You're all the way at the back of the store and your phone goes off with "Something's broken... Something's Broken... It's your Fault! ... It's your Fault!..." In the box store, with a full cart and a toddler.

Next thing you know... you're flying through the box store to the front, diapers falling out of the cart, sippy cup lost, toys missing, and toddler singing along with your phone since he now knows the words quite well. Get to the front, abandon the cart, the two children's voices still going full tilt, and get out to the parking lot just in the nick of time to production by ninja resizing a set of boxes as they are almost to the point of falling all over themselves.

No one noticed. Thanks to PagerDuty.

And now I'm *still* known as "The Something's Broken" dude by the managers of that store. They sing it to me every time I'm there 2 years later.

Avantages

Integration with CloudWatch, webhooks, Jira is outstanding, functional, and reliable. The application has gotten better over the years I have used it.

Handles real issues in real time with everything you need

Allows on-call individuals to customize their notification scheme to fit their life. Having full control over when, where and how you are "dinged" is just awesome.

Inconvénients

It's a little expensive per user if you need simple API things. The rule set for routing isn't as good as VictorOps for the same price point.

PagerDuty is missing a "default route" option like VictorOps has. This is minor, because it's rather trivial to setup an extra account and use that "extra dummy account" as the "Default". I'm counting this as a "con" since we have had to do this for every single deployment of PagerDuty I've worked on where we wish to have alerts go to a team, but not actually notify anyone.

Lastly, business-hours-only alerting is a little weak. (Maybe it has gotten better.) Every implementation I've found, we need to have some sort of queued' alerts which we don't want to wake us up in the middle of the night but we want to or need to know about next business day situation we have had to work hard to implement in PagerDuty.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Achieving zero downtime and 24X7 oncall made easier

Publié le 18/03/2021

Overall experience has been very seamless. Very easy to setup and use. But a little on the...

Overall experience has been very seamless. Very easy to setup and use. But a little on the expensive side.

Avantages

- Easy Integrations
- Simple User Interface, very easy to navigate
- Lots of features and functionalities
- Very easy to setup
- Schedule creation and setting up rotation

Inconvénients

Pagerduty is definitely the leader in this space, but it is fairly expensive and hence we have started looking at other options.

M. serhat D.
Note globale
  • Secteur d'activité: E-learning
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

On-call software with rich features

Publié le 02/04/2020

I have been using PagerDuty for 1 year now, and I'm with the product so far. The only negative...

I have been using PagerDuty for 1 year now, and I'm with the product so far. The only negative thing about the PagerDuty is the big latency during the incidents.

Avantages

PagerDuty does the job. It's gonna wake you up in the middle of the night, no matter what. The number of ways they are providing for acknowledging an incident is great. You can get a call, an SMS message, a push notification on the browser, or a mobile notification for an incident.

Inconvénients

PagerDuty has some latency when it comes to acknowledging incidents. After acknowledging an incident by using the mobile app, getting an additional phone call about the incident is a little bit annoying.

Manas M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Get alerted when your services go down or on urgent mails from the customer, and track it

Publié le 19/12/2020

PagerDuty has continually helped us in identifying the unusual issues and edge cases, now our...

PagerDuty has continually helped us in identifying the unusual issues and edge cases, now our product is stable, and we ensure high availability of our services , it has been a great experience with it

Avantages

You can use pager duty for different purpose to get alerted and track the alert till the alert was addressed,
we use it for the alert on service down and failures, so that the product issue can be addressed and fixed at the earliest,

Pagerduty serves this purpose good, it alerts in different mediums and at different levels, and there is a rotation policy, if a level 1 user dose not addresses then it alerts the level 2 user and this rotation gos on till the issue is properly addressed, and there are good features like time tracking, historic analysis , team groping, different alert policies, scheduling the users to be on call, snoozing the alert, escalating to other user, etc

Inconvénients

some times the web UI becomes slow, the app version dose not have all the features that the web version has

Afficher 5 avis sur 180 Lire tous les avis

PagerDuty - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur PagerDuty.

Types de licences disponibles pour PagerDuty :

  • À partir de:
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de PagerDuty.

Utilisateurs habituels du logiciel PagerDuty :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles PagerDuty est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par PagerDuty :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à PagerDuty :

Amazon EC2, AppDynamics, AppFirst, BigPanda, Bitium, CA Flowdock, Circonus, CloudMonix, Crashlytics, Datadog, Desk.com, Dynatrace, Freshservice, Front, Google Workspace, HaloPSA, HipChat, Incapsula, Jira, Kayako, Librato, Loggly, LogicMonitor, Logz.io, Loom Systems, Monitis, Nagios XI, Neustar UltraDNS, New Relic One, Panopta, Papertrail, Pingdom, Pulseway, RapidSpike, Raygun, Rollbar, Scalyr, ScienceLogic, Scout, Sentry, Server Monitoring by Server Density, ServiceNow, ServiceNow Express, Site24x7, SiteScope, Slack, Splunk Cloud, Sumo Logic, Takipi, TrueSight Pulse, VMWare Practice Lab, WhatsUp Gold, Xplenty, Zabbix, Zapier, Zendesk, xMatters

Ressources d'aide disponibles pour PagerDuty :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour PagerDuty.