PagerDuty

PagerDuty
En savoir plus sur PagerDuty
PagerDuty est un logiciel cloud qui connecte les personnes, les systèmes et les données dans une vue unique et crée de la visibilité et des informations exploitables dans leurs opérations. Son système d'alerte et de suivi des incidents SaaS aide les opérations informatiques et les ingénieurs de DevOps à corriger les erreurs critiques de leurs systèmes informatiques aussi rapidement que possible.
PagerDuty s'intègre à tous les outils de surveillance de l'infrastructure informatique tels que Splunk, New Relic, Nagios, Zenoss, etc., et gère l'aspect humain de l'équation : les alertes (par téléphone, SMS ou e-mail), la planification des astreintes pour les équipes et l'escalade automatique des problèmes critiques. Le logiciel est utilisé par des entreprises du Fortune 500 et des start-up, parmi lesquelles Microsoft, National Instruments, Electronic Arts, Adobe, Rackspace, Etsy, Square et GitHub.
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Avis
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- Secteur d'activité : Design
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Logiciel de surveillance de serveur
Publié le 19/10/2023
Avantages
C'est un bon Logiciel , il est très pratique et efficace. En plus j'ai confiance en leur sécurité
Inconvénients
Quelques soucis de connexion au début , si non c'est un très bon logiciel

- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Pager Duty - Proof you get what you pay for
Publié le 10/10/2018
We immediately handled the overflow of noise from Nagios, AppDynamics, Dotcom-Monitor, SCOM(from...
We immediately handled the overflow of noise from Nagios, AppDynamics, Dotcom-Monitor, SCOM(from our dc provider) and were able to drop a cellular device using the centralized phone contact with Pager-Duty. We also were able to put our on-call schedule into PagerDuty to realize immediately who was on-call for what product, in what region. There was a very immediate value add realized from even just trialing PagerDuty.
Avantages
I tried a competitor's product which was a free notification manager up to 11 people. It took me 3 days to get anywhere with a basic task of integrating 3 of our noisiest alerts. Then I tried the PagerDuty trial and got 2 of our noisiest alerts built out in 1 day. I added 3 more over the next 2 days to go well over the targeted mark. Coworkers were excited to help put time and effort into the system as opposed to the free tool which I couldn't seem to get any traction with. The alerts were immediately available, they were easy to get posting to my cell phone, and adding additional users was a cinch. The tool unfolds and becomes more useful the more time you put into it where some tools you struggle to get right and then you're afraid to make changes.
Inconvénients
The UI is a bit quirky in the scheduler which is a pretty important view if you have a rotating on-call shift you're trying to tie down. There was a lot of "can't delete before you delete elsewhere" scenarios where there could have been a "will also delete these elsewhere, are you sure?" scenarios. What you gain in ease of use and stability in the mobile platform you lose in overall functionality, it is simple almost to a fault and while it seems silly there's no skinning of the mobile app to better suit your personality in a hyper-customized world. I'll know shortly if they're willing to go longer but they seem to be sticklers for the exact trial length + only a little. Corporations interested in putting in a full month long or longer trial that may need that amount of time to show value, create a SOW, and have a PO issued may be stuck in limbo for a few weeks.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Operations Platform which works
Publié le 07/11/2019
Avantages
-multiple integrations with many tools.
-easy to set up and use
-mobile App
-stable
Inconvénients
Some of the integrations, at least at the moment, are not ways. Such as Zendesk and PagerDuty where you can only create incidents when a Zendesk case is created but not the other way around.
The mobile App does not have all the features as the web platform.
Alternatives envisagées
OpsGeniePourquoi passer à PagerDuty
The ability of having primary and secondary rosters- Secteur d'activité : Électronique grand public
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
reliable
Publié le 13/11/2019
Avantages
Very fast and reliable notifications. The mobile app is great to use for acknowledging and resolving pages.
Inconvénients
Confusing setup for simple services. Should have a streamlined process to set up user, team, service, and escalation policy in a few clicks.

- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Bye Bye to old school on-call practices
Publié le 13/11/2019
Issues that use to "fall through the cracks" or receive no attention/acknowledgement at all have...
Issues that use to "fall through the cracks" or receive no attention/acknowledgement at all have been almost eliminated totally. The time for a technical resource to be alerted to an incident and acknowledge it has gone from 15-25-35-45mins to 5 minutes or less. Teams are now proactively alerted to issues that may turn into something big before the customer notices any impact.
Avantages
PagerDuty is incredibly easy to setup and use. Creating new teams, on-call schedules, and escalation policies can be done in a matter of minutes. You can go from manually looking up people via a google calendar or an excel sheet, to engaging an on-call resource in 2 minutes or less from the great app while you are on the beach.
The integration with Slack is great, no other way to say it. Very useful for incident notifications for those teams that rely heavily on Slack.
Inconvénients
The reporting functionality of PagerDuty needs some further enhancements. Obtaining certain data such as "what users are using which contact methods" for example still needs to be provided by contacting their Support team. The filtering of the Visibility console needs work and is currently limited to "All Teams" or a single team.
PagerDuty - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur PagerDuty.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour PagerDuty ?
Types de licences disponibles pour PagerDuty :
- À partir de : 10,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise PagerDuty ?
Utilisateurs habituels du logiciel PagerDuty :
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues PagerDuty est-il disponible ?
Langues dans lesquelles PagerDuty est disponible :
anglais
Q. PagerDuty prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par PagerDuty :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications PagerDuty peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à PagerDuty :
Amazon EC2, AppDynamics, BigPanda, Bitium, Circonus, CloudMonix, Crashlytics, Datadog, Dynatrace, Freshservice, Front, Google Workspace, HaloPSA, Incapsula, Integrate.io, Jira, Kayako, Librato, Loggly, LogicMonitor, Logz.io, Nagios XI, Neustar UltraDNS, New Relic, Papertrail, Pingdom, Pulseway, RapidSpike, Raygun, Rollbar, ScienceLogic, Scout APM, Sentry, ServiceNow, Site24x7, SiteScope, Slack, Sophie, Sumo Logic, ValueOps, WhatsUp Gold, Zabbix, Zapier, Zendesk Suite, xMatters
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour PagerDuty ?
Ressources d'aide disponibles pour PagerDuty :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
Catégories connexes
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- Logiciels de monitoring de sites web
- Logiciels de gestion de la performance des applications
- Logiciels DCIM
- Outils ITSM
- Logiciels de gestion de serveurs
- Logiciels de virtualisation
- Logiciels de monitoring réseau et serveur
- Logiciels de gestion du réseau
- Logiciels de gestion des ressources informatiques
- Logiciels de gestion des journaux
- Logiciels de gestion de parc informatique
- Outils de gestion d'incidents
- Plateformes AIOps