En savoir plus sur Groove

Offrir une assistance personnalisée à chaque client. Vos clients n'auront jamais l'impression d'être simplement un "cas d'assistance" ou d'utiliser un service d'assistance.

Travaillez mieux ensemble. Toute votre équipe restera informée grâce à des affectations, des notes privées et des rappels de suivi, le tout dans une boîte de réception partagée facile d'utilisation.

Cette boîte de réception partagée rassemble tous ces éléments en veillant à ce qu'aucune demande d'assistance ne passe les mailles du filet. Les notes privées, les réponses préenregistrées, les affectations et les suivis aident les agents à fermer les cas d'assistance plus rapidement et facilitent la collaboration avec votre équipe.

Groove offre ce qu'il manque aux autres services d'assistance :

Facilité d'utilisation
Quantité adéquate de fonctionnalités
Tarification par paliers
Collaboration par e-mail Assistance multicanal Évaluations de satisfaction Profils de clients

Options de tarification dès :

12,00 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine, Inde, Brésil

Langues

anglais

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  • Essai gratuit
  • Abonnement

Images

Groove's Shared Inbox - No matter how you talk with your customers (email, social media, chat, or the phone), easily keep track of it all in our intuitive dashboard.
Groove's Knowledge Base - Reduce your support volume and increase satisfaction with a 24/7 self-serve knowledge base.
Groove's Reporting - Easy-to-understand reports that help you stay on top of the most important customer support metrics.
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Capture d'écran pour Groove : Groove's Shared Inbox - No matter how you talk with your customers (email, social media, chat, or the phone), easily keep track of it all in our intuitive dashboard. Capture d'écran pour Groove : Groove's Knowledge Base - Reduce your support volume and increase satisfaction with a 24/7 self-serve knowledge base. Capture d'écran pour Groove : Groove's Reporting - Easy-to-understand reports that help you stay on top of the most important customer support metrics.

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Groove : 42

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Affectation des leads
  • Assignation de demandes
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de clients
  • Benchmarking
  • Chat
  • Collecte de commentaires
  • Distribution automatique des leads
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement des appels
  • Fonctionnalité de recherche
  • Gestion de l'expérience client
  • Gestion des autorisations
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des contacts
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des tickets de support
  • Historique des clients
  • Historique des contacts
  • Hiérarchisation
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration CRM
  • Messagerie instantanée
  • Minuteur
  • Modèles personnalisables
  • Notes sur les projets
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports sur les performances
  • Répondeurs automatiques
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des appels
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Suivi du temps des projets
  • Workflow basé sur les règles
  • Workflow configurable
  • Éditeur WYSIWYG
  • Étiquetage

Alternatives

Zoho CRM

4,2
Alternative n° 1 à Groove
Zoho CRM est une application en mode SaaS de gestion de la relation client. Organisez, automatisez et analysez vos...

TeamSupport

4,5
Alternative n° 2 à Groove
Team Support est un logiciel helpdesk conçu pour le support client B2B. Visibilité complète des clients, relations...

Zoho CRM Plus

4,3
Alternative n° 3 à Groove
Zoho CRM Plus est une suite d'engagement client qui associe Zoho CRM à neuf autres produits d'engagement client Zoho...

SoGoSurvey

4,7
Alternative n° 4 à Groove
SoGoSurvey est un logiciel basé sur le cloud pour la création d'enquêtes, de sondages, de questionnaires et de...

Avis

Note globale

4,4 /5
(62)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,6/5

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Maxwel B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best way to manage your customer support network

Publié le 10/10/2019

Avantages

My favorite feature in Groove is the canned replies. If you get frequent support tickets and need an easy answer for them, you can write them early and pull them out to answer the same question over and over again. I use Canned replies for our Proactive Support. We let our clients know the issues they are having before they even know they are having them.

Inconvénients

Frequent updates move features around and sometimes makes it difficult to find something that you use every day. Also they have a feature in which you can halt a reply for sending up to 30 seconds after hitting send, though it does not work for emails you start. Only ones you reply to.

Mayra P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Groove Email Software + Knowledge Base

Publié le 27/02/2019

The ability to add notes, tags, snooze conversations, and create rules and folders has made my...

The ability to add notes, tags, snooze conversations, and create rules and folders has made my emails more organized than ever before. Managing 9 accounts used to be daunting and virtually impossible - and it had a negative impact on our customers because I would be too overwhelmed to respond and sort through my emails. Conversations would be forgotten, lost, or delayed. Now, I can power through emails with significantly less frustration and time, which has allowed me to focus my time and attention on other projects.

This is further aided by our Knowledge Base, which has helped so many customers be more self-sufficient and find detailed answers to their questions without having to email staff and cut in to our already jam-packed schedules. Groove has helped us turn one of our most tedious and time consuming major project into a streamlined, easy to manage task.

Avantages

In terms of the Email Software: You can have multiple inboxes in one single account, which is just absolutely amazing. You have the option of viewing emails as separate inboxes/categories (within the same homepage), or listing them as one streamlined inbox. The latter has boosted my email productivity significantly across multiple work emails, freelance emails, and personal emails.

In terms of the Knowledge Base: It is so simple to add an article and organize it accordingly! It's super user-friendly and easy to navigate. Set up is easy. If you don't have coding experience, there's nothing to worry about! The software is intuitive and you won't need any coding at all. For those of us that have dabbled with coding—well, it's incredibly refreshing to not worry about fumbling with the bells and whistles to create something easy to navigate, sleek, and stylish. Less time focusing on the "busy" work, more time focusing on what's important: the content.

Inconvénients

The ability to log phone calls through Groove has be revolutionary to me. It's changed the way I work. However, the functionality of logging phone calls is a bit behind all other features of Groove; it still needs some work. But, considering that's the only downside (and, admittedly, not a huge deal), it's definitely not something to worry about or a deciding factor.

Réponse de Groove Networks

Hi Mayra, thanks for taking the time to leave us such a detailed review on Capterra. Your feedback is very valuable and I was wondering if you would be potentially interested in publishing a customer story with Groove on our website?

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Mobil nicht nutzbar, keine Weiterentwicklung und sehr, sehr langsam

Publié le 21/10/2020

Groove war eine tolle Erfahrung und wir haben über 1 Jahr damit unseren Support abgewickelt....

Groove war eine tolle Erfahrung und wir haben über 1 Jahr damit unseren Support abgewickelt. Allerdings spart es kaum Arbeit im Vergleich zu einem normalen Mailclienten.

Da wir stark wachsen, suchen wir nun ein Tool, welches unsere Mitarbeiter mit automatischen Vorschlägen unterstützt.

Außerdem finden wir eine mobile Bedienbarkeit im Jahr 2020 als absolute Grundvoraussetzung für so ein System. Das kann Groove leider nicht bieten.

Avantages

Erster Eindruck war sehr positiv, Groove bietet innovative Funktionen wie z.B. die Anbindung einer Knowledge Base und die API.
Groove hat eine übersichtliche Benutzeroberfläche, die einfach zu bedienen ist, auch wenn das aggressive blau einem irgendwann nervt, wenn man den ganzen Tag damit arbeiten muss...

Inconvénients

Leider entwickelt sich Groove scheinbar nicht weiter. Als wir die Software vor einem Jahr eingeführt haben, wurde uns versprochen, dass ein Chat-Widget "in kürze" Verfügbar ist. Das ist leider bis heute nicht der Fall.

Außerdem ist die Software sehr oft sehr langsam und manchmal aktualisiert der Browser plötzlich das gesamte Fenster und alle Eingaben verschwinden.

Groove ist außerdem auf mobilen Geräten (Smartphones) nicht nutzbar. Zwar gibt es eine responsive Ansicht, die allerdings ist sehr fehlerhaft und man kann z.B. bei einem Ticket jeweils nur die letzte Nachricht lesen und kann nicht auf den Verlauf zugreifen.

Die Integrationen zu fremden Apps sind sehr begrenzt und nicht sinnvoll nutzbar. Wir haben das Mailchimp-Plugin installiert, was generell funktionstüchtig ist, allerdings nicht praxisorientiert. So klappt das Menü automatisch immer wieder ein und man muss bei jedem Ticket erst das Mailchimp-Menü in der Sidebar erneut aufklappen.

Groove bietet leider auch nichts wirklich neues, innovatives. Die Regeln können keine Antworten an den Absender versenden. Automatische Vorschläge aufgrund der Knowledge Base gibt es nicht. An einen Mailbot über Künstliche Intelligenz, wie die Wettbewerber das machen, ist nicht zu denken.

William T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Manages our support inboxes with ease!

Publié le 06/02/2020

Avantages

Groove does what it sets out to in the most simple and easy to use manner. Shared Inboxes allow teams working on programs to efficiently respond to members. Coming from emails request with multiple recipients we ran into a lot of collision (having multiple agents respond simultaneously), but now you can see when/if a message has been answered and even when another agent is reviewing or responding IN REAL-TIME! Not to mention canned-replies allow teams to hone responses to common questions and agents can send accurate answers, consistently!

Inconvénients

Searching for closed requests can be difficult, especially when searching for a particular issue. You can use tags, however it would require tagging every message, consistently while predicting queries necessary in the future.

Eric G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Comptabilité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Groove Works, It's Easy to Use, and I LOVE IT!

Publié le 26/02/2019

I use Groove integrated with Wordpress on several sites, live chat with Olark, Slack and my...

I use Groove integrated with Wordpress on several sites, live chat with Olark, Slack and my favorite is capturing social media all in one place. The tight integration between the knowledge base feature and the ticketing system is also a favorite of mine. They've taken the complexity of other systems out and left in all the features. I have tried them all, and as a consultant at 74 Systems helping accounting and other professional services companies with marketing, technology, workflow and automation, I've recommended and implemented the other "big industry names" in many different circumstances. Not anymore! Since I've been a Groove user, I've never had to look elsewhere and my time to delivery is a fraction of what it once was and my clients LOVE the simplicity and power of the product. Win, win, win.

Avantages

Groove is really easy to use and does the job that far more complex systems do, better. It really makes the process of building and managing a ticketing system and a knowledge base easy. The integrations with Wordpress are really slick and the add on integrations with Slack and live chat support are just awesome. It's the ideal blend of performance, capability, integration, and function. It just works and it's a pleasure to use.

Inconvénients

Mobile can be a bit challenging but it's gotten better over time.

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Groove - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Groove.

Types de licences disponibles pour Groove :

  • À partir de: 12,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Groove.

Utilisateurs habituels du logiciel Groove :

PME, Administration publique, Entreprises de taille moyenne

Langues dans lesquelles Groove est disponible :

anglais

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Groove.

Applications s'intégrant à Groove :

Benchmark Email, Campaign Monitor, Constant Contact, Olark, PieSync, ProjectManager.com, Slaask, Slack, Talkdesk, elevio

Ressources d'aide disponibles pour Groove :

Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

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