Groove

Groove

Logiciel simple de service d'assistance

4,5/5 (59 avis)

Groove - Présentation

Description du logiciel Groove

Offrir une assistance personnalisée à chaque client. Vos clients n'auront jamais l'impression d'être simplement un "cas d'assistance" ou d'utiliser un service d'assistance.

Travaillez mieux ensemble. Toute votre équipe restera informée grâce à des affectations, des notes privées et des rappels de suivi, le tout dans une boîte de réception partagée facile d'utilisation.

Cette boîte de réception partagée rassemble tous ces éléments en veillant à ce qu'aucune demande d'assistance ne passe les mailles du filet. Les notes privées, les réponses préenregistrées, les affectations et les suivis aident les agents à fermer les cas d'assistance plus rapidement et facilitent la collaboration avec votre équipe.

Groove offre ce qu'il manque aux autres services d'assistance :

Facilité d'utilisation
Quantité adéquate de fonctionnalités
Tarification par paliers
Collaboration par e-mail Assistance multicanal Évaluations de satisfaction Profils de clients

Groove - Présentation

Prix

À partir de
12,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Groove - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Inde, Amérique latine, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Groove : Groove's Shared Inbox - No matter how you talk with your customers (email, social media, chat, or the phone), easily keep track of it all in our intuitive dashboard.
Capture d'écran pour Groove : Groove's Shared Inbox - No matter how you talk with your customers (email, social media, chat, or the phone), easily keep track of it all in our intuitive dashboard. Capture d'écran pour Groove : Groove's Knowledge Base - Reduce your support volume and increase satisfaction with a 24/7 self-serve knowledge base. Capture d'écran pour Groove : Groove's Reporting - Easy-to-understand reports that help you stay on top of the most important customer support metrics.

Groove - Avis

Groove - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
36

Très bien
19

Moyen
3

Médiocre
1

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,4
Fonctionnalités
4
Simplicité d'utilisation
4,6
Support client
4,6
93% des utilisateurs recommandent cette application
Maxwel B.

Best way to manage your customer support network


Traduire avec Google Translate
Mayra P.

Groove Email Software + Knowledge Base

The ability to add notes, tags, snooze conversations, and create rules and folders has made my emails more organized than ever before. Managing 9 accounts used to be daunting and virtually impossible - and it had a negative impact on our customers because I would be too overwhelmed to respond and sort through my emails. Conversations would be forgotten, lost, or delayed. Now, I can power through emails with significantly less frustration and time, which has allowed me to focus my time and attention on other projects.

This is further aided by our Knowledge Base, which has helped so many customers be more self-sufficient and find detailed answers to their questions without having to email staff and cut in to our already jam-packed schedules. Groove has helped us turn one of our most tedious and time consuming major project into a streamlined, easy to manage task.


Traduire avec Google Translate
Andrew S.

Helps keep prospects warm and up to date.

Use it every single day, could not do my job without a tool like this. Support is very quick to address any challenges or issues I face.


Traduire avec Google Translate
Ash K.

Longing for more features and better metrics

Much better than simply using e-mail for support. It allows us to track some basic metrics and keeps things orderly.


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William T.

Manages our support inboxes with ease!


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Maxwel B.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Best way to manage your customer support network

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

My favorite feature in Groove is the canned replies. If you get frequent support tickets and need an easy answer for them, you can write them early and pull them out to answer the same question over and over again. I use Canned replies for our Proactive Support. We let our clients know the issues they are having before they even know they are having them.

Inconvénients

Frequent updates move features around and sometimes makes it difficult to find something that you use every day. Also they have a feature in which you can halt a reply for sending up to 30 seconds after hitting send, though it does not work for emails you start. Only ones you reply to.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Mayra P.
Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Groove Email Software + Knowledge Base

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 27/02/2019
Provenance de l'avis : Capterra

The ability to add notes, tags, snooze conversations, and create rules and folders has made my emails more organized than ever before. Managing 9 accounts used to be daunting and virtually impossible - and it had a negative impact on our customers because I would be too overwhelmed to respond and sort through my emails. Conversations would be forgotten, lost, or delayed. Now, I can power through emails with significantly less frustration and time, which has allowed me to focus my time and attention on other projects.

This is further aided by our Knowledge Base, which has helped so many customers be more self-sufficient and find detailed answers to their questions without having to email staff and cut in to our already jam-packed schedules. Groove has helped us turn one of our most tedious and time consuming major project into a streamlined, easy to manage task.

Avantages

In terms of the Email Software: You can have multiple inboxes in one single account, which is just absolutely amazing. You have the option of viewing emails as separate inboxes/categories (within the same homepage), or listing them as one streamlined inbox. The latter has boosted my email productivity significantly across multiple work emails, freelance emails, and personal emails.

In terms of the Knowledge Base: It is so simple to add an article and organize it accordingly! It's super user-friendly and easy to navigate. Set up is easy. If you don't have coding experience, there's nothing to worry about! The software is intuitive and you won't need any coding at all. For those of us that have dabbled with coding—well, it's incredibly refreshing to not worry about fumbling with the bells and whistles to create something easy to navigate, sleek, and stylish. Less time focusing on the "busy" work, more time focusing on what's important: the content.

Inconvénients

The ability to log phone calls through Groove has be revolutionary to me. It's changed the way I work. However, the functionality of logging phone calls is a bit behind all other features of Groove; it still needs some work. But, considering that's the only downside (and, admittedly, not a huge deal), it's definitely not something to worry about or a deciding factor.

Traduire en français

Réponse de Groove Networks

Hi Mayra, thanks for taking the time to leave us such a detailed review on Capterra. Your feedback is very valuable and I was wondering if you would be potentially interested in publishing a customer story with Groove on our website?

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Andrew S.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Helps keep prospects warm and up to date.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 07/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Use it every single day, could not do my job without a tool like this. Support is very quick to address any challenges or issues I face.

Avantages

Helps me with my day-to-day sales grind. Tracks my calls, emails, linkedin messages, texts even, and integrates back into my Salesforce and ZoomInfo accounts.

Inconvénients

Could have better tracking functionality, linkedin for example would be great to be able to track engagements.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Ash K.
Secteur d'activité: Jeux vidéos
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Longing for more features and better metrics

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 11/01/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Much better than simply using e-mail for support. It allows us to track some basic metrics and keeps things orderly.

Avantages

Groove is easy to use and has a clean interface. It's quite simple to make additions to both canned responses and your knowledge base. You can make rules to send things to various folders, which is nice. It has integration with our NPS software (Delighted).

Inconvénients

Groove lacks a significant amount of features. You can only view metrics based on pre-determined periods of time and you cannot adjust on a custom range. You have no easy way to view how many tickets an agent answered in the prior day. You can't pull random tickets for QC. You can't add tags to your knowledge base articles. Agent collision happens regularly and there is no "play" button to automatically go from ticket to ticket. There isn't an easy way to prioritize customers by spend. You can't set "office hours" so that you'll automatically send a different auto-reply based on whether you're in the office or not.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 2.0/10

William T.
Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Manages our support inboxes with ease!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 06/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Groove does what it sets out to in the most simple and easy to use manner. Shared Inboxes allow teams working on programs to efficiently respond to members. Coming from emails request with multiple recipients we ran into a lot of collision (having multiple agents respond simultaneously), but now you can see when/if a message has been answered and even when another agent is reviewing or responding IN REAL-TIME! Not to mention canned-replies allow teams to hone responses to common questions and agents can send accurate answers, consistently!

Inconvénients

Searching for closed requests can be difficult, especially when searching for a particular issue. You can use tags, however it would require tagging every message, consistently while predicting queries necessary in the future.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,4/10
Basé sur 59 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Groove - Prix

Groove - Prix

À partir de
12,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,4/5
Basé sur 59 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Groove - Fonctionnalités

Groove - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Champs personnalisables
Données en temps réel
Enquêtes et feedback
Gestion des calendriers
Importation et exportation de données
Intégration CRM
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4/5
Basé sur 59 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Groove - FAQ

Groove - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Groove.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Groove ?

Types de licences disponibles pour Groove :

À partir de: 12,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Groove ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Groove.

Q. Qui utilise Groove ?

Utilisateurs habituels du logiciel Groove :

Entreprises de taille moyenne, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Groove est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Groove est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Groove ?

Types de licences disponibles pour Groove:

Abonnement

Q. Groove prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Groove.

Q. Avec quelles applications Groove peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Groove :

Benchmark Email, Campaign Monitor, Constant Contact, Olark, PieSync, ProjectManager.com, Slaask, Slack, Talkdesk, elevio

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Groove ?

Ressources d'aide disponibles pour Groove :

Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo