HarmonyPSA

HarmonyPSA

La nouvelle génération d'automatisation des services professionnels.

4.5/5 (9 avis)

HarmonyPSA - Présentation

HarmonyPSA est une solution PSA (Professional Services Automation) complète comprenant un guichet de service complet, une solution CRM et un back-end de comptabilité, en plus des fonctionnalités PSA de base normales.

La fonctionnalité de centre de service sans compromis d'Harmony intègre une configurabilité poussée. Elle permet de développer des types de cas d'assistance illimités avec des flux de travail personnalisés, des règles de routage et des fils de messagerie en continu plus, la prise en charge des fuseaux horaires, la surveillance SLA et l'escalade. Son portail client entièrement personnalisable permet aux entreprises de prendre le contrôle complet de leur porte d'entrée sans avoir besoin d'argent pour la personnalisation. Tout cela est disponible dans une interface utilisateur indépendante de l'appareil, toutes des fonctionnalités d'Harmony sont disponibles dans le cloud, du bureau au téléphone mobile.

Mais ce qui rend Harmony vraiment différent, c'est qu'en plus de gérer ces flux de travail opérationnels, il dispose d'un back-end de comptabilité intelligent qui automatise le back-office et élimine les erreurs de facturation et de comptabilité. Grâce à un accès facile au reporting de business intelligence, à la comptabilité et à la gestion complète du cycle de vie des affaires, HarmonyPSA est une solution PSA surdimensionnée qui ressemble davantage à un ERP pour les entreprises technologiques.

Prix

À partir de
55,00 $US/mois
Types de licence
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Europe, Allemagne et 5 autres, Japon, Amérique latine, Mexique, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni

Langues

néerlandais, anglais, français, allemand, portugais, espagnol

HarmonyPSA - Avis

Note globale
4.5/5
89% d'avis positifs
7
Excellent
1
Très bien
0
Moyen
0
Médiocre
1
Mauvais
Dan H.
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HarmonyPSA is a modern, agile PSA with all the features and great support.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 23/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We are using HarmonyPSA for Managed IT services. The CRM, service desk, sales, purchasing, billing, invoicing, asset management are all important to us. We used homegrown solutions for 20 years before we finally found a 3rd party solution that addressed all our requirements.

Avantages

A modern, powerful service desk is a priority for us. HarmonyPSA was literally the only PSA we found that met our requirements. Sadly, the simple question, "Can we put HTML in ticket comments?" eliminated almost the whole pack of PSA solutions out there, including the industry leaders.

HarmonyPSA uses a modern technology stack and a responsive web design so it works on all devices and screen sizes.

Their contract management handles all our recurring billing, including the edge cases.

The sales, quoting, and purchasing features are flexible and built with plenty of approval and release stages to facilitate an organized work flow and delegation of duties amongst our team.

Dynamic URL links and editable HTML templates make customization and integrations possible.

They have a relatively small team, but their staff is intimately knowledgeable about the product, and any support requests are fulfilled quickly.

Inconvénients

Documentation and help videos could be better. I get the impression it's not a priority as they are growing and adding features so quickly.

We're in the US and HarmonyPSA is headquartered in Britain, so we had to deal with the time change while onboarding.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Shawn mcgee ,.
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Flexible with strong APIs

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 22/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

The combination of Salesforce and ServiceMax was such a bad fit for us. Many of our processes had to be done outside of the system and we were losing valuable information. Also, when we had a problem, we had to "get people together" to gather all of the facts before we could answer the questions needed to solve issues since all information was spread out.
Using Harmony, we can keep track of multiple quotes, even though we follow a very different sales process from most companies and all this information is available without someone needing to key it into Salesforce after the fact.

Avantages

The ease in which we can configure this to our workflow and not have to change our business model to fit the product as well as the ability to use the APIs.

Inconvénients

Limitations in the ability to customize screens for end-users. Some employees get confused when confronted with fields and choices they do not use.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Natalie T.
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HarmonyPSA intergration into our company

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 18/04/2017
Provenance de l'avis : Capterra

We wanted a system that integrated the whole company. We were disjointed and our systems were hindering our progress rather than aiding us. So we wanted to be on a one-solution system that allowed us to work as an IT Helpdesk but also as an accounts team eliminating some of the stresses of recurring billing and a sales department that was spending time completing manual quotes with potential errors.

We trialled Harmony and a competitor after doing lots of research into products that would best suit our needs.  We chose Harmony as it felt like the best fit for our needs and ticked a lot of boxes. In particular being able to sign agreements and orders online allows us to have a clear audit trial and stops things getting missed, the recurring billing schedules means that manual invoices every month of the same items are no longer created and the Helpdesk can operate a self-service portal where customers can check on tickets and assign their own priorities to tickets and bring automation onto many of the roles.

The support we have received, in particular from Steve, James and Simon has been fantastic and really helped out whilst I have been implementing the system. They must be sick of all my emails constantly asking them questions but they are always really friendly and happy to assist.

We can already see an improvement to the time spent in Accounts to a point where it is saving hours per day. In Sales, it has had a massive impact on how quotes are sent out. Giving a true reflection on costs and profits and the Helpdesk has a lot more autonomy to hand so that simple tasks like email templates or how to guides can be quickly and easily sent to a customer. There has been a lot of time spent implementing but so far Harmony is a great addition

Avantages

The software fits the whole company rather than just a department giving a full overview to the company. The cloud solution means we can access it anywhere and is mobile optimised to be used on the go.

Inconvénients

As the product is an off the shelf solution, there are limitations to what the software can do but we have made adjustments and work arounds to implement into our company.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Bryan C.
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Innovative, Flexible, and Customizable: HarmonyPSA is the best on the market

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 14/02/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Harmony is a fully featured, and incredibly well supported PSA software.

Our platform team had spent countless hours investigating the best possible solution for our unique requirements. We were drawn to HarmonyPSA for countless reasons, and ultimately made the choice to migrate to Harmony. Migrating from one software to another is no easy task, however, Harmony's systems made for easy upload, while their support team was with us every step of the way. This is impressive given we're a company based out of Canada, and despite there being a large time difference, Harmony's Support Team delivered, with no lapse in service.

Since we've migrated to HarmonyPSA, we've witnessed huge improvements in time savings, and overall workflow. Team Datalogic's innovative culture brings light to some industry leading features, such as kanban boards. Process integrated board functionalities are huge improvements, and we're excited to see more new features and installments such as this one. Harmony is also flexible. The ability to retrace steps, or downloaded almost anything to .CSV format, to name a few, is an amazing feature. Customization? it's limitless! When it comes to how our invoice templates look, time-backing sheets, or email notifications for example, the ability to customize to our brand or tailor and automate them to our needs is an amazing feature that we may very well not had had with other software. So many pros to HarmonyPSA, and we're extremely happy to have migrated.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Joshua J.
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Full featured, well supported PSA software

Publié le 16/04/2015
Provenance de l'avis : Capterra

We recognized the need for new system that would fully integrate all of our business processes and accounting functions. We looked at several other PSA solutions alongside Harmony but found that Harmony came out on top in several areas. Harmony has more flexibility. We also liked the feel of the interface, its efficient and intuitive. And we knew that we could work well with the Harmony Support Team, who have been there every step of the way, providing amazing customer service, listening to our requests and making sure Harmony delivers. I can't say enough about how well they support this product.

Pros: Almost too many to mention. The ticketing system is awesome, it can be customised extensively. The timesheet entry interface is the "best we have ever seen", which is a quote from one of our consultants who has used many different PSA systems. The customer portal delivers exactly what we need. And the product modelling is where Harmony really shines. It support all of the various revenue models, terms, sales units, etc that people are looking for in a good PSA solution. The data upload interface is very comprehensive and provides very good error checking and validation which makes getting data into the system much easier than we expected.

Cons: We have come across a couple of small bugs but the team at Datalogic are so quick to respond that problems are sorted out straight away with little or no impact.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

HarmonyPSA - Prix

À partir de
55,00 $US/mois
Types de licence
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

HarmonyPSA - Fonctionnalités

  • API
  • Audit
  • Champs personnalisables
  • Données en temps réel
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des stocks
  • Importation et exportation de données
  • Intégration de tiers
  • Notifications automatiques
  • Piste d'audit
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités

  • Gestion de la conformité
  • Monitoring
  • Stockage de documents

Catégories

Logiciels de planning du personnel Logiciels CRM Logiciels de facturation Logiciels de gestion du temps et des dépenses Logiciels de gestion des clients Logiciels de finance et comptabilité Logiciels de gestion de projets Logiciels de support et service client Logiciels de facturation pour le secteur juridique Logiciels pour le secteur juridique Logiciels de service client Logiciels CRM en ligne Logiciels de gestion des opérations Logiciels de comptabilité fournisseurs Logiciels de gestion du personnel Logiciels de RH et gestion du personnel Logiciels de gestion informatique Logiciels hotline et d'assistance téléphonique Outils ITSM (IT Service Management) Logiciels de publicité Logiciels de marketing Logiciels pour suites d'applications Outils collaboratifs Logiciels ERP Logiciels de gestion des ressources informatiques Logiciels de Professional Services Automation (PSA) Outils de gestion de projets Logiciels de vente Logiciels de création de devis Logiciels pour entreprises de consulting Logiciels pour services professionnels Logiciels pour autres secteurs Logiciels de gestion de contrats Logiciels de gestion des flux de travail Logiciels de collaboration sur les projets Logiciels de gestion de tâches Logiciels de gestion du temps Logiciels de gestion de portefeuille de projets Logiciels de suivi des problèmes Logiciels de gestion d'affaire Logiciels de gestion des commandes Logiciels de gestion de projets visuels Logiciels pour affichage publicitaire Logiciels d'infogérance Logiciels de gestion de parc informatique Logiciels de gestion des produits Logiciels pour entrepreneurs Logiciels de gestion de projet informatique Logiciels de gestion des services informatiques Logiciels de gestion financière Logiciels de gestion des ressources Logiciels de CRM pour le secteur financier Logiciels de facturation récurrente Logiciels pour support client Logiciels de business performance management Logiciels de reporting financier Logiciels BPM (Business Process Management) Logiciels de gestion de contacts Logiciels de lead management Logiciels de gestion des notes de frais Logiciels de predictive lead scoring

HarmonyPSA - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur HarmonyPSA.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour HarmonyPSA ?

Types de licences disponibles pour HarmonyPSA :

À partir de: 55,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel HarmonyPSA ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de HarmonyPSA.

Q. Qui utilise HarmonyPSA ?

Utilisateurs habituels du logiciel HarmonyPSA :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues HarmonyPSA est-il disponible ?

Langues dans lesquelles HarmonyPSA est disponible :

néerlandais, anglais, français, allemand, portugais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour HarmonyPSA ?

Types de licences disponibles pour HarmonyPSA:

Abonnement

Q. HarmonyPSA prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par HarmonyPSA.

Q. Avec quelles applications HarmonyPSA peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à HarmonyPSA :

G Suite, HubSpot Marketing, JIRA Software, Mailchimp, QuickBooks Online, RingCentral, SYSPRO, Sage Accounting, SharePoint, Xero

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour HarmonyPSA ?

Ressources d'aide disponibles pour HarmonyPSA :

FAQ, Base de connaissances, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents

Logiciels les + demandés