HarmonyPSA

HarmonyPSA

La nouvelle génération d'automatisation des services professionnels.

4.4/5 (15 avis)

HarmonyPSA - Présentation

HarmonyPSA est une solution PSA (Professional Services Automation) complète comprenant un guichet de service complet, une solution CRM et un back-end de comptabilité, en plus des fonctionnalités PSA de base normales.

La fonctionnalité de centre de service sans compromis d'Harmony intègre une configurabilité poussée. Elle permet de développer des types de cas d'assistance illimités avec des flux de travail personnalisés, des règles de routage et des fils de messagerie en continu plus, la prise en charge des fuseaux horaires, la surveillance SLA et l'escalade. Son portail client entièrement personnalisable permet aux entreprises de prendre le contrôle complet de leur porte d'entrée sans avoir besoin d'argent pour la personnalisation. Tout cela est disponible dans une interface utilisateur indépendante de l'appareil, toutes des fonctionnalités d'Harmony sont disponibles dans le cloud, du bureau au téléphone mobile.

Mais ce qui rend Harmony vraiment différent, c'est qu'en plus de gérer ces flux de travail opérationnels, il dispose d'un back-end de comptabilité intelligent qui automatise le back-office et élimine les erreurs de facturation et de comptabilité. Grâce à un accès facile au reporting de business intelligence, à la comptabilité et à la gestion complète du cycle de vie des affaires, HarmonyPSA est une solution PSA surdimensionnée qui ressemble davantage à un ERP pour les entreprises technologiques.

Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Europe, Allemagne et 5 autres, Japon, Amérique latine, Mexique, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni

Langues

néerlandais, anglais, français, allemand, portugais, espagnol

HarmonyPSA - Avis

Note globale
4.4/5
93% d'avis positifs
9
Excellent
5
Très bien
0
Moyen
0
Médiocre
1
Horrible
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HarmonyPSA intergration into our company

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 18/04/2017
Provenance de l'avis : Capterra

We wanted a system that integrated the whole company. We were disjointed and our systems were hindering our progress rather than aiding us. So we wanted to be on a one-solution system that allowed us to work as an IT Helpdesk but also as an accounts team eliminating some of the stresses of recurring billing and a sales department that was spending time completing manual quotes with potential errors.

We trialled Harmony and a competitor after doing lots of research into products that would best suit our needs.  We chose Harmony as it felt like the best fit for our needs and ticked a lot of boxes. In particular being able to sign agreements and orders online allows us to have a clear audit trial and stops things getting missed, the recurring billing schedules means that manual invoices every month of the same items are no longer created and the Helpdesk can operate a self-service portal where customers can check on tickets and assign their own priorities to tickets and bring automation onto many of the roles.

The support we have received, in particular from Steve, James and Simon has been fantastic and really helped out whilst I have been implementing the system. They must be sick of all my emails constantly asking them questions but they are always really friendly and happy to assist.

We can already see an improvement to the time spent in Accounts to a point where it is saving hours per day. In Sales, it has had a massive impact on how quotes are sent out. Giving a true reflection on costs and profits and the Helpdesk has a lot more autonomy to hand so that simple tasks like email templates or how to guides can be quickly and easily sent to a customer. There has been a lot of time spent implementing but so far Harmony is a great addition

Avantages

The software fits the whole company rather than just a department giving a full overview to the company. The cloud solution means we can access it anywhere and is mobile optimised to be used on the go.

Inconvénients

As the product is an off the shelf solution, there are limitations to what the software can do but we have made adjustments and work arounds to implement into our company.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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Managed and Cloud Services Provider

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 09/09/2016
Provenance de l'avis

SCC ICT Services provides Managed IT Services and Cloud Services to a growing number of organisations using a per unit pricing model for services. We looked at several helpdesk and Professional Service Automation tools to assist us with managing customers and our accounts. We looked at several products including best of breed in several spaces however integration was going to prove challenging. HarmonyPSA met the majority of our requirements in a single product allowing us to manage customers from opportunity through to support.

Avantages

The use of a single product allows for us to see everything about each of our customers including quotes, orders, invoices, tickets, inventory and projects. The single view throughout the system allows total customer management from a technician, account manager and director level showing performance and income consistently. HarmonyPSA is constantly evolving as a SaaS based solution meeting new requirements as technology changes the way that services are delivered.
Feedback is always welcomed and depending on the changes soon finds its way into the release schedule.

Inconvénients

Integration with external tools is new and a little young however hopefully this will mature and extend its reach. The rapid development does lead to some inconsistencies through the solution and documentation can be a little behind the release schedule due to the agile development methods used however this does not impact on the benefits of the approach.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
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A perfect fit, and great customer service.

Publié le 06/03/2015
Provenance de l'avis

We brought in HarmonyPSA to the business as a means to centralise every part of our internal systems. As a small-medium size business that has grown very rapidly through 2014, we needed a solution to smooth the transition from sales to production, and increase and open communications with our clients, all whilst ensuring a firm grasp on revenue and invoicing.
Harmony has fit the bill perfectly. With continuing feature additions, I have no doubt Harmony will continue to provide the solution for our business needs far into the future. Sure, the system has a (very) small number of UX discrepancies, but these do not hinder productivity or efficiency in the slightest - and, the team behind this incredible piece of software are without doubt the most informative, friendly, responsive and helpful team I have had the pleasure to work with. Notably, Emma and Stephen who have guided us from day one.

Knowing that DataLogicSolutions do use their system internally, and having such a fantastic experience thus far, " the proof of the pudding is in the eating" couldn't be more of an appropriate phrase to finish up with.

Avantages

Too many!

Notably :
1)Customer Service is exactly what you need - fast, informative, helpful and friendly!
2)Fantastic supporting documentation for implementation and continuing use.
3) Satisfaction - software that actually works!
4) Easy roll out to every staff member
5) Test instances, always useful for training purposes etc.
6) Secure and Reliable

Inconvénients

Slight/minor inconsistencies through UX. (can not emphasise minor enough)
Does require a lot of initial configuration, but any system this rewarding would suffer this same issue.

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Innovative, Flexible, and Customizable: HarmonyPSA is the best on the market

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 14/02/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Harmony is a fully featured, and incredibly well supported PSA software.

Our platform team had spent countless hours investigating the best possible solution for our unique requirements. We were drawn to HarmonyPSA for countless reasons, and ultimately made the choice to migrate to Harmony. Migrating from one software to another is no easy task, however, Harmony's systems made for easy upload, while their support team was with us every step of the way. This is impressive given we're a company based out of Canada, and despite there being a large time difference, Harmony's Support Team delivered, with no lapse in service.

Since we've migrated to HarmonyPSA, we've witnessed huge improvements in time savings, and overall workflow. Team Datalogic's innovative culture brings light to some industry leading features, such as kanban boards. Process integrated board functionalities are huge improvements, and we're excited to see more new features and installments such as this one. Harmony is also flexible. The ability to retrace steps, or downloaded almost anything to .CSV format, to name a few, is an amazing feature. Customization? it's limitless! When it comes to how our invoice templates look, time-backing sheets, or email notifications for example, the ability to customize to our brand or tailor and automate them to our needs is an amazing feature that we may very well not had had with other software. So many pros to HarmonyPSA, and we're extremely happy to have migrated.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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Full features, well supported PSA software

Publié le 15/04/2015
Provenance de l'avis

We recognized the need for new system that would fully integrate all of our business processes and accounting functions. We looked at several other PSA solutions alongside Harmony but found that Harmony came out on top in several areas. Harmony has more flexibility. We also liked the feel of the interface, its efficient and intuitive. And we knew that we could work well with the Harmony Support Team, who have been there every step of the way, providing amazing customer service, listening to our requests and making sure Harmony delivers. I can't say enough about how well they support this product.

Avantages

Almost too many to mention. The ticketing system is awesome, it can be customised extensively. The timesheet entry interface is the "best we have ever seen", which is a quote from one of our consultants who has used many different PSA systems. The customer portal delivers exactly what we need. And the product modelling is where Harmony really shines. It support all of the various revenue models, terms, sales units, etc that people are looking for in a good PSA solution.

The data upload interface is very comprehensive and provides very good error checking and validation which makes getting data into the system much easier than we expected.

Inconvénients

We have come across a couple of small bugs but the team at Datalogic are so quick to respond that problems are sorted out straight away with little or no impact.

Recommandation utilisateur
9.6/10
Calculé à partir de 15 avis
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur

HarmonyPSA - Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.1/5
Calculé à partir de 15 avis
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix

HarmonyPSA - Fonctionnalités

  • API
  • Audit
  • Champs personnalisables
  • Contrôle d'accès
  • Données en temps réel
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des stocks
  • Importation et exportation de données
  • Intégration de tiers
  • Notifications automatiques
  • Piste d'audit
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités

  • Gestion de la conformité
  • Monitoring
  • Stockage de documents
Fonctionnalités
4.2/5
Calculé à partir de 15 avis
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités

Catégories

Logiciels de predictive lead scoring Logiciels de gestion des notes de frais Logiciels de lead management Logiciels de gestion de contacts Logiciels de BPM (Business Process Management) Logiciels de reporting financier Logiciels de business performance management Logiciels pour support client Logiciels CRM Logiciels de facturation Logiciels de gestion du temps et des dépenses Logiciels de gestion des clients Logiciels de finance et comptabilité Logiciels de gestion de projets Logiciels de support et service client Logiciels de facturation pour le secteur médical Logiciels pour le secteur médical et pharmaceutique Logiciels de facturation pour le secteur juridique Logiciels pour le secteur juridique Logiciels pour service client Logiciels CRM en ligne Logiciels de gestion des opérations Logiciels de comptabilité fournisseurs Logiciels de gestion du personnel Logiciels de RH et gestion du personnel Logiciels de gestion informatique Logiciels hotline et d'assistance téléphonique Logiciels pour support technique Logiciels de publicité Logiciels de marketing Logiciels pour suites d'applications Logiciels de collaboration Logiciels ERP Logiciels de gestion des ressources informatiques Logiciels de Professional Services Automation (PSA) Logiciels de gestion de projets Logiciels de vente Logiciels de création de devis Logiciels pour entreprises de consulting Logiciels pour services professionnels Logiciels pour autres secteurs Logiciels de gestion de contrats Logiciels de gestion de workflow Logiciels de collaboration sur les projets Logiciels de gestion de tâches Logiciels de gestion du temps Logiciels de gestion de portefeuille de projets Logiciels de facturation récurrente et gestion d'abonnements Logiciels pour sites web et e-commerce Logiciels de suivi des problèmes Logiciels de gestion d'affaire Logiciels de planning du personnel Logiciels de gestion des commandes Logiciels de gestion de projets visuels Logiciels pour affichage publicitaire Logiciels d'infogérance Logiciels de CRM pour la construction Logiciels pour le bâtiment Logiciels de gestion informatique Logiciels de gestion des produits Logiciels de gestion des sous-traitants Logiciels de gestion de projet informatique Logiciels pour services informatiques Logiciels de gestion financière Logiciels de gestion des ressources Logiciels de CRM pour le secteur financier

HarmonyPSA - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur HarmonyPSA.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour HarmonyPSA ?

Types de licences disponibles pour HarmonyPSA :

Type de licence: Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel HarmonyPSA ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de HarmonyPSA.

Q. Qui utilise HarmonyPSA ?

Utilisateurs habituels du logiciel HarmonyPSA :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues HarmonyPSA est-il disponible ?

Langues dans lesquelles HarmonyPSA est disponible :

néerlandais, anglais, français, allemand, portugais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour HarmonyPSA ?

Types de licences disponibles pour HarmonyPSA:

Abonnement

Q. HarmonyPSA prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par HarmonyPSA.

Q. Avec quelles applications HarmonyPSA peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à HarmonyPSA :

G Suite, HubSpot Marketing, JIRA Software, Mailchimp, QuickBooks Online, RingCentral, SYSPRO, Sage Accounting, SharePoint, Xero

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour HarmonyPSA ?

Ressources d'aide disponibles pour HarmonyPSA :

FAQ, Base de connaissances, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo