HarmonyPSA

La nouvelle génération d'automatisation des services professionnels.

En savoir plus sur HarmonyPSA

HarmonyPSA est une solution PSA (Professional Services Automation) complète comprenant un guichet de service complet, une solution CRM et un back-end de comptabilité, en plus des fonctionnalités PSA de base normales.

La fonctionnalité de centre de service sans compromis d'Harmony intègre une configurabilité poussée. Elle permet de développer des types de cas d'assistance illimités avec des flux de travail personnalisés, des règles de routage et des fils de messagerie en continu plus, la prise en charge des fuseaux horaires, la surveillance SLA et l'escalade. Son portail client entièrement personnalisable permet aux entreprises de prendre le contrôle complet de leur porte d'entrée sans avoir besoin d'argent pour la personnalisation. Tout cela est disponible dans une interface utilisateur indépendante de l'appareil, toutes des fonctionnalités d'Harmony sont disponibles dans le cloud, du bureau au téléphone mobile.

Mais ce qui rend Harmony vraiment différent, c'est qu'en plus de gérer ces flux de travail opérationnels, il dispose d'un back-end de comptabilité intelligent qui automatise le back-office et élimine les erreurs de facturation et de comptabilité. Grâce à un accès facile au reporting de business intelligence, à la comptabilité et à la gestion complète du cycle de vie des affaires, HarmonyPSA est une solution PSA surdimensionnée qui ressemble davantage à un ERP pour les entreprises technologiques.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Japon et 3 autres, Allemagne, Brésil, Mexique

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, néerlandais, portugais

Images

The Harmony dashboard is designed to organise your, and your team’s, day to day workload. Integrates with all popular calendar apps.
Harmony delivers fully configurable and personalised Kanban boards across the entire system, from Sales to Finance. All core business processes can be visualised in seconds, published to teams or kept private.
Harmony’s customer and project level profit trend graphs drill down to transaction level will keep your project performance on track, with no additional work
Fully integrated and configurable ticketing connects the entire company workflow into the core control platform.
Fully configurable Sales, Service and Finance Dashboards give you quick and easy access to the information you need to improve performance
Harmony’s project functionality contain integrated risk and issue tracking and reporting functionality which allows you to place all of this on-line and manage it alongside the project - using powerful Kanban views.
The Harmony dashboard is designed to organise your, and your team’s, day to day workload. Integrates with all popular calendar apps.
Full support for projects, timesheets, expenses and subcontractors provided. Pre-pay functionality in addition to standard fixed price and time and materials delivery models.
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Capture d'écran pour HarmonyPSA : The Harmony dashboard is designed to organise your, and your team’s, day to day workload. Integrates with all popular calendar apps. Capture d'écran pour HarmonyPSA : Harmony delivers fully configurable and personalised Kanban boards across the entire system, from Sales to Finance. All core business processes can be visualised in seconds, published to teams or kept private. Capture d'écran pour HarmonyPSA : Harmony’s customer and project level profit trend graphs drill down to transaction level will keep your project performance on track, with no additional work Capture d'écran pour HarmonyPSA : Fully integrated and configurable ticketing connects the entire company workflow into the core control platform. Capture d'écran pour HarmonyPSA : Fully configurable Sales, Service and Finance Dashboards give you quick and easy access to the information you need to improve performance Capture d'écran pour HarmonyPSA : Harmony’s project functionality contain integrated risk and issue tracking and reporting functionality which allows you to place all of this on-line and manage it alongside the project - using powerful Kanban views. Capture d'écran pour HarmonyPSA : The Harmony dashboard is designed to organise your, and your team’s, day to day workload. Integrates with all popular calendar apps. Capture d'écran pour HarmonyPSA : Full support for projects, timesheets, expenses and subcontractors provided. Pre-pay functionality in addition to standard fixed price and time and materials delivery models.

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour HarmonyPSA : 151

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Affectation des leads
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Allocation de ressources
  • Analyse d'entreprise
  • Analyse de campagne
  • Analyse de la rentabilité
  • Analyse du service client
  • Analyse en temps réel
  • Analyse financière
  • Archivage et rétention
  • Audit
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données intégrée
  • Benchmarking
  • Budgétisation
  • Budgétisation des projets
  • Business Intelligence
  • Catégories personnalisables
  • Champs personnalisables
  • Comparaisons en temps réel
  • Comptabilité des projets
  • Comptes clients
  • Contrôle d'accès
  • Contrôle des budgets
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Correspondance automatique
  • Création de tableaux de bord
  • Demande de congés
  • Demande de remboursement des frais
  • Diagrammes de Gantt
  • Distribution automatique des leads
  • Distribution de leads
  • Division des questions (question branching)
  • Données en temps réel
  • Développement de logiciel agile
  • Envoi par lot
  • Espace de travail collaboratif
  • Estimation
  • Estimation des coûts
  • Estimation des projets
  • Examen collaboratif
  • Facturation
  • Facturation automatisée
  • Feuilles de temps
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de la comptabilité
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de projets
  • Gestion des SLA
  • Gestion des absences
  • Gestion des achats
  • Gestion des activités
  • Gestion des affectations
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des clients
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats
  • Gestion des devis
  • Gestion des délais
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des incidents
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des ressources
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestion financière
  • Grand livre général
  • Graphiques personnalisables
  • Historique des clients
  • Historique des contacts
  • Hiérarchisation
  • Importation et exportation de données
  • Indicateur de disponibilité
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration CRM
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégration de l'assistance téléphonique
  • Intégration de l'horloge
  • Intégration de tiers
  • Intégration des e-mails
  • Intégration mobile
  • Minuteur
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles de projets
  • Modèles personnalisables
  • Notifications automatiques
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Outils de planification
  • Piste d'audit
  • Planification automatisée
  • Planification de projets
  • Planification des campagnes
  • Planification des mesures
  • Planification des tâches
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs départements/projets
  • Profilage de clients
  • Projections
  • Projets multiples
  • Prévision
  • Prévision des ventes
  • Rappels
  • Rapports administratifs
  • Rapports d'état
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports sur les performances
  • Rapprochement bancaire
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie manuelle de l'heure
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des bugs
  • Suivi des coûts
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des frais
  • Suivi des heures facturables
  • Suivi des heures supplémentaires
  • Suivi des présences
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Suivi des tâches
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des factures
  • Traitement des lots
  • Traitement des paiements ACH
  • Transfert de fichiers
  • Ventes automatisées
  • Visualisation de données
  • Workflow configurable

Alternatives

Orderhive

4,4
Alternative n° 1 à HarmonyPSA
Version d'essai gratuite de 15 jours de Orderhive, le n° 1 des revendeurs en ligne Orderhive est un logiciel...

ConnectWise Manage

4,1
Alternative n° 2 à HarmonyPSA
ConnectWise Manage est une plateforme de gestion d'entreprise conçue pour gérer votre entreprise de solutions...

ServiceWorks

4,4
Alternative n° 3 à HarmonyPSA
ServiceWorks est une solution cloud de gestion des opérations d'intervention qui fournit des outils de planification,...

e-Procure

0
Alternative n° 4 à HarmonyPSA
e-Procure est une plateforme d'approvisionnement B2B basée sur cloud qui utilise la technologie blockchain pour aider...

Avis

Note globale

4,5 /5
(18)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,1/5
Support client
4,5/5

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Sophie L.
Note globale
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Provenance de l'avis

Note globale

A perfect fit, and great customer service.

Publié le 06/03/2015

We brought in HarmonyPSA to the business as a means to centralise every part of our internal...

We brought in HarmonyPSA to the business as a means to centralise every part of our internal systems. As a small-medium size business that has grown very rapidly through 2014, we needed a solution to smooth the transition from sales to production, and increase and open communications with our clients, all whilst ensuring a firm grasp on revenue and invoicing.
Harmony has fit the bill perfectly. With continuing feature additions, I have no doubt Harmony will continue to provide the solution for our business needs far into the future. Sure, the system has a (very) small number of UX discrepancies, but these do not hinder productivity or efficiency in the slightest - and, the team behind this incredible piece of software are without doubt the most informative, friendly, responsive and helpful team I have had the pleasure to work with. Notably, Emma and Stephen who have guided us from day one.

Knowing that DataLogicSolutions do use their system internally, and having such a fantastic experience thus far, " the proof of the pudding is in the eating" couldn't be more of an appropriate phrase to finish up with.

Avantages

Too many!

Notably :
1)Customer Service is exactly what you need - fast, informative, helpful and friendly!
2)Fantastic supporting documentation for implementation and continuing use.
3) Satisfaction - software that actually works!
4) Easy roll out to every staff member
5) Test instances, always useful for training purposes etc.
6) Secure and Reliable

Inconvénients

Slight/minor inconsistencies through UX. (can not emphasise minor enough)
Does require a lot of initial configuration, but any system this rewarding would suffer this same issue.

Shawn mcgee ,.
Note globale
  • Secteur d'activité: Matériel informatique
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Flexible with strong APIs

Publié le 22/05/2019

The combination of Salesforce and ServiceMax was such a bad fit for us. Many of our processes had...

The combination of Salesforce and ServiceMax was such a bad fit for us. Many of our processes had to be done outside of the system and we were losing valuable information. Also, when we had a problem, we had to "get people together" to gather all of the facts before we could answer the questions needed to solve issues since all information was spread out.
Using Harmony, we can keep track of multiple quotes, even though we follow a very different sales process from most companies and all this information is available without someone needing to key it into Salesforce after the fact.

Avantages

The ease in which we can configure this to our workflow and not have to change our business model to fit the product as well as the ability to use the APIs.

Inconvénients

Limitations in the ability to customize screens for end-users. Some employees get confused when confronted with fields and choices they do not use.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

The PSA you that will steal you money

Publié le 08/03/2019

Nothing more than a group of used car salesman. Bait and switch is the name of the game for this...

Nothing more than a group of used car salesman. Bait and switch is the name of the game for this software company. Stay as far away as you can.

Avantages

The GUI is good looking and you will be told all the features it has and things it can do.

Inconvénients

This is nothing more than VaporWare. Looks good during the sale but after you sign up there is nothing for functionality. Integrations are all import based. Support is extremely lacking. Training and implementation the implementers dont know how to do. The owner knows nothing about customer support or service just about trying to get rich quick.

Dan H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

HarmonyPSA is a modern, agile PSA with all the features and great support.

Publié le 23/05/2019

We are using HarmonyPSA for Managed IT services. The CRM, service desk, sales, purchasing,...

We are using HarmonyPSA for Managed IT services. The CRM, service desk, sales, purchasing, billing, invoicing, asset management are all important to us. We used homegrown solutions for 20 years before we finally found a 3rd party solution that addressed all our requirements.

Avantages

A modern, powerful service desk is a priority for us. HarmonyPSA was literally the only PSA we found that met our requirements. Sadly, the simple question, "Can we put HTML in ticket comments?" eliminated almost the whole pack of PSA solutions out there, including the industry leaders.

HarmonyPSA uses a modern technology stack and a responsive web design so it works on all devices and screen sizes.

Their contract management handles all our recurring billing, including the edge cases.

The sales, quoting, and purchasing features are flexible and built with plenty of approval and release stages to facilitate an organized work flow and delegation of duties amongst our team.

Dynamic URL links and editable HTML templates make customization and integrations possible.

They have a relatively small team, but their staff is intimately knowledgeable about the product, and any support requests are fulfilled quickly.

Inconvénients

Documentation and help videos could be better. I get the impression it's not a priority as they are growing and adding features so quickly.

We're in the US and HarmonyPSA is headquartered in Britain, so we had to deal with the time change while onboarding.

Natalie T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

HarmonyPSA intergration into our company

Publié le 18/04/2017

We wanted a system that integrated the whole company. We were disjointed and our systems were...

We wanted a system that integrated the whole company. We were disjointed and our systems were hindering our progress rather than aiding us. So we wanted to be on a one-solution system that allowed us to work as an IT Helpdesk but also as an accounts team eliminating some of the stresses of recurring billing and a sales department that was spending time completing manual quotes with potential errors.

We trialled Harmony and a competitor after doing lots of research into products that would best suit our needs.  We chose Harmony as it felt like the best fit for our needs and ticked a lot of boxes. In particular being able to sign agreements and orders online allows us to have a clear audit trial and stops things getting missed, the recurring billing schedules means that manual invoices every month of the same items are no longer created and the Helpdesk can operate a self-service portal where customers can check on tickets and assign their own priorities to tickets and bring automation onto many of the roles.

The support we have received, in particular from Steve, James and Simon has been fantastic and really helped out whilst I have been implementing the system. They must be sick of all my emails constantly asking them questions but they are always really friendly and happy to assist.

We can already see an improvement to the time spent in Accounts to a point where it is saving hours per day. In Sales, it has had a massive impact on how quotes are sent out. Giving a true reflection on costs and profits and the Helpdesk has a lot more autonomy to hand so that simple tasks like email templates or how to guides can be quickly and easily sent to a customer. There has been a lot of time spent implementing but so far Harmony is a great addition

Avantages

The software fits the whole company rather than just a department giving a full overview to the company. The cloud solution means we can access it anywhere and is mobile optimised to be used on the go.

Inconvénients

As the product is an off the shelf solution, there are limitations to what the software can do but we have made adjustments and work arounds to implement into our company.

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HarmonyPSA - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur HarmonyPSA.

Types de licences disponibles pour HarmonyPSA :

  • À partir de: 65,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de HarmonyPSA.

Utilisateurs habituels du logiciel HarmonyPSA :

PME, Grandes entreprises, Administration publique, Entreprises de taille moyenne

Langues dans lesquelles HarmonyPSA est disponible :

allemand, anglais, espagnol, français, néerlandais, portugais

Appareils pris en charge par HarmonyPSA :

Android, iPhone

Applications s'intégrant à HarmonyPSA :

BlueSnap, Google Workspace, HubSpot Marketing Hub, Jira, Mailchimp, NinjaRMM, QuickBooks Online, SYSPRO, Sage Business Cloud Accounting, Xero

Ressources d'aide disponibles pour HarmonyPSA :

FAQ, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo, Base de connaissances, Base de connaissances

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