En savoir plus sur Vivantio

Vivantio Pro est bien plus qu'un simple logiciel de billetterie. Vivantio Pro est une solution complète de gestion des services informatiques qui inclut le bureau d'assistance, la gestion des actifs, la synchronisation AD/LDAP, la gestion des changements, la base de connaissances, le portail web en libre service, l'authentification unique, les rapports analytiques de KPI et bien d'autres fonctions. Vivantio Pro assure l'automatisation et rationalise le flux de travail du support informatique afin que l'équipe puisse répondre et fournir des résolutions plus efficacement aux utilisateurs finaux, tout en réduisant les coûts informatiques globaux.

Options de tarification dès :

42,00 $US/mois

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, Mexique, États-Unis

Langues

anglais, espagnol, français, hongrois

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Vidéo de Vivantio Vidéo de Vivantio Capture d'écran pour Vivantio : Capture d'écran pour Vivantio : Capture d'écran pour Vivantio : Capture d'écran pour Vivantio : Capture d'écran pour Vivantio : Capture d'écran pour Vivantio :

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Vivantio : 97

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Actions découlant d'un événement
  • Alertes de compte
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse en temps réel
  • Assignation de demandes
  • Authentification
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CMDB
  • CRM
  • Catalogue de services
  • Catalogue en ligne
  • Champs personnalisables
  • Chat et messagerie
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Conforme HIPAA
  • Connexion sécurisée
  • Création de tableaux de bord
  • Emplacements multiples
  • Enquêtes et feedback
  • Entreprises multiples
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Forums en ligne
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la distribution
  • Gestion de projets
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des billets
  • Gestion des candidatures
  • Gestion des capacités
  • Gestion des changements
  • Gestion des clients
  • Gestion des clients
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des incidents
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des versions
  • Gestion du cycle de vie
  • Historique des clients
  • Intégration des collaborateurs
  • Intégration des employés
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie SMS
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Modèles personnalisables
  • Personnalisation
  • Planification automatisée
  • Planification des événements
  • Portail client
  • Portail des employés
  • Portail des partenaires
  • Portail employés
  • Portail libre-service
  • Prévision
  • Rapports de service
  • Rapports et analyses
  • Rapports personnalisables
  • Rapports planifiés et automatisés
  • Recherche/Filtre
  • Routage automatisé
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression
  • Suivi des interactions
  • Suivi des interactions
  • Suivi des ressources
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Suivi des événements
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Synchronisation de données
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Widgets
  • Workflow basé sur les règles
  • Workflow configurable
  • Éditeur WYSIWYG

Alternatives

Alloy Navigator

4,5
Alternative n° 1 à Vivantio
Alloy Navigator est une solution de gestion des actifs et de service IT complète qui fournit des réponses réfléchies à...

Zendesk

4,3
Alternative n° 2 à Vivantio
Zendesk est une application vous permettant de gérer votre service client dans le Cloud, qui s'intègre de façon...

HarmonyPSA

4,5
Alternative n° 3 à Vivantio
HarmonyPSA prend en charge l'ensemble du cycle de vie de l'entreprise, de la génération de leads au renouvellement du...

HaloITSM

4,6
Alternative n° 4 à Vivantio
HaloITSM est une solution de gestion des services informatiques qui aide les entreprises à rationaliser l'ensemble du...

Avis

Note globale

4,3 /5
(162)
Rapport qualité-prix
4,2/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,4/5

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Utilisateur vérifié
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

INTUITIVE TICKET MANAGEMENT SYSTEM

Publié le 14/06/2018

Every Day use uses little machine resources so other applications can run at the same...

Every Day use uses little machine resources so other applications can run at the same time.
compatible with most commercial browsers.

Avantages

Self contained tool with build in reports and logs, reliable for the most part. Very intuitive for the amateur user, Forgiving when errors occurs,

Inconvénients

Occasionally crashes and some menus not coherent with others. No software is %100 reliable. It is improve daily

Polly ann N.
Note globale
  • Secteur d'activité: Compagnies aériennes/Aéronautique
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Best Part of Vivantio has been the Approval Process

Publié le 06/04/2021

Avantages

Our company uses this software internally. So our employees are our customers, so to speak. I was able to configure the workflows to assign tasks to other employees to provide approval for things such as hardware/software purchases, access to our software systems, new employees, etc. Regular employees do not require a license to perform these approval tasks, which was not the case in the competing software. Also, the Self Service portal turned out so beautiful and useful to our employees. We get really good feedback from users. Customer representatives are very hands on and helpful. I have admin'd other software and while other, more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

Inconvénients

The set up is very dependent on the Vivantio reps, and the self-help for configuration is not very useful. The reps do a fantastic job of leading the new user through configuration but some people like to do that themselves. I have admin'd other software and while other more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

Darren G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services financiers
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Excellent Product Support but lacking finer details

Publié le 31/01/2017

Vivantio offers a ITIL service desk software that we use for software support. In general I have...

Vivantio offers a ITIL service desk software that we use for software support. In general I have found the solution not very user friendly and in the last 3 years of using it, I found that little has changed to the basic user functionality to improve this despite many feature requests to aid this. A key example of this is that, in 2017, it is still not possible for all emails in the system to show the pictures that are embedded.

In the past, we have found that the quality of the software updates to the system lacking basic QA process and it has become quite simple to find bugs in the new features.

I would say that the support team is very good at getting back to you within half a business day and providing us with workarounds of problems that we have highlighted.

Avantages

User Support, Workflow module

Inconvénients

GUI, speed of page loads, lack of updates to key functionality

Jonathon H.
Note globale
  • Secteur d'activité: E-learning
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Good value for money ITSM Tool for ITIL based Service Desks

Publié le 06/04/2020

I have had limited experience with Vivantio technical support and after sales however the...

I have had limited experience with Vivantio technical support and after sales however the interactions that I had were pleasant and prompt. I have attended a handful of user groups over the years with former colleagues and the owners and developers that I talked to were very open and receptive to user feedback and seemed genuinely interested in their users.

Vivantio are a small enough organisation to have a relatively personal interaction level to their user base which is nice as it makes you feel more valued and appreciated as opposed to larger corporations which have a far more clinical approach.

Avantages

I used Vivantio daily for 6 years and whilst the Organisation that I worked for did not take full advantage of all it had to offer the main features within the software that we did use were great.

The user interface is simple and straightforward and doesn't take a lot of time to pick up, it is reasonably configurable to your specific organisation however the main layout is entirely ITIL based split into Service Requests, Incidents, Problems etc meaning if you do not follow this framework then it may not be the best tool for you.

It has all the features that most users would need from an ITSM Tool such as asset management, reporting, raising support calls, CRM management, self service user interface etc. As I have had limited experiences with other ITSM and CRM software I cannot fully compare its functionality with others however I personally found it did everything I needed it to.

Vivantio offer both managed and self managed versions of the software depending on the size of your Organisation and the expertise you have available.

I left the Organisation before their full implementation of the latest version of Vivantio (Flex) so cannot speak fully about that but from what I did use of it I found it very intuitive and time saving.

Overall I recommend Vivantio as a company and their ITSM suite of tools offer excellent value for money in my opinion.

Inconvénients

There is nothing that I particularly disliked about the software itself.

Andy S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Our IT support staff use this software to manage helpdesk calls efficiently, great for all...

Publié le 15/02/2018

: Vivantio is a great (ITSM) system for helpdesk and support teams, the system itself comes with a...

: Vivantio is a great (ITSM) system for helpdesk and support teams, the system itself comes with a full set of configurable tools, log Incident calls, setting team tasks, problem management/change control/knowledge base, this is a product that fits in for both businesses that practice ITIL and for small businesses. the software itself is very configurable allowing the software to fit in with the business support strategy. users are notified and updated in relation to there logged call keeping the user in the loop. The look of the web interface is great, easy to follow and calls are easy to read. if an incident requires more than one team with the Vivantio system it is possible to easily set other IT support teams a set of subtasks that may be required to complete a solution, so many tasks can be assigned to one incident creating a master call in effect.

Avantages

This software offers lot's of functionality, the client management features allows interaction with external and internal clients, calls can be managed easily and end users can track their own updates and call status.

We find that Active Directory / LDAP Integration is most useful making it easy to configure and are able to use our own AD security groups to configure permissions to access ITSM

We are able to manage end users incidents via Incident Management, offers great functionality keeping the user up to date with the progress of their call working towards a remedy, with automatic notifications when the call has been updated with new information

with the Problem Management feature we are able to easily keep records of current workarounds that have been implemented until a more permanent fix has been sourced.

Change Management - We use this for major changes to the network with our network team,

and much more listed below.
Ticket Templates
Automated Ticket Routing
Built in Reports
Service Level Agreements (SLA)
Asset Management / CMDB
Asset Audit Trail
Custom Report Builder
Data Export (PDF, XML, CSV)
Business Rules Engine
Automated Escalation Rules
Self-Service Web Portal
Tasking
Customizable Views
Build-in Interactive Reports
Custom Reports Builder
Service Level Man

Inconvénients

some features don't allow multiple close on calls, so if there are lots of tasks closing them in one go can't be done.

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Vivantio - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Vivantio.

Types de licences disponibles pour Vivantio :

  • À partir de: 42,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Vivantio.

Utilisateurs habituels du logiciel Vivantio :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Vivantio est disponible :

anglais, espagnol, français, hongrois

Appareils pris en charge par Vivantio :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Vivantio :

Gmail, Jira, Microsoft 365, Slack

Ressources d'aide disponibles pour Vivantio :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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