Vivantio

Logiciel pour centres de services fiable, crédible et souple

En savoir plus sur Vivantio

Vivantio Pro est bien plus qu'un simple logiciel de billetterie. Vivantio Pro est une solution complète de gestion des services informatiques qui inclut le bureau d'assistance, la gestion des actifs, la synchronisation AD/LDAP, la gestion des changements, la base de connaissances, le portail web en libre service, l'authentification unique, les rapports analytiques de KPI et bien d'autres fonctions. Vivantio Pro assure l'automatisation et rationalise le flux de travail du support informatique afin que l'équipe puisse répondre et fournir des résolutions plus efficacement aux utilisateurs finaux, tout en réduisant les coûts informatiques globaux.


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Vivantio

4,3 (167)
Indisponible dans votre pays
VS.
Le plus évalué

À partir de

42,00 $US
mois
14,00 €
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

137
162

Intégrations

9
40

Simplicité d’utilisation

4,2 (167)
4,4 (2 059)

Rapport qualité-prix

4,2 (167)
4,5 (2 059)

Service client

4,4 (167)
4,3 (2 059)

Alternatives

Zoho Desk

4,5
Alternative n° 1 à Vivantio
Zoho Desk est une plateforme cloud d'assistance conçue pour aider les entreprises de toutes tailles à gérer le service...

Front

4,5
Alternative n° 2 à Vivantio
Front permet aux équipes de gérer facilement les boîtes de réception (sales@, support@, etc.), le chat, les réseaux...

TOPdesk

4,5
Alternative n° 3 à Vivantio
TOPdesk est un logiciel de gestion de services compatible ITIL avec des tableaux de bord d'indicateurs de performance...

HappyFox Help Desk

4,6
Alternative n° 4 à Vivantio
HappyFox est un logiciel cloud d'assistance et de support client tout-en-un. Le système de traitement des cas d'assistan...

Avis

Note globale

4,3 /5
(167)
Rapport qualité-prix
4,2/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,4/5

Vous avez déjà Vivantio ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 167
Naechane
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Proactive Service

Publié le 31/01/2017

I use Vivantio on a daily basis as part of my IT support role. The upgrade that was done in 2014...

I use Vivantio on a daily basis as part of my IT support role. The upgrade that was done in 2014 has been fantastic. On occasions there may be so slow processing but the customer service department are always proactive in informing us of any technical issues they are experiencing with the service that affects us as the customer.

Avantages

Easy to use
Quick and responsive
expansive and through

Inconvénients

search criteria can be sometime confusing when trying to search for calls users or assets without the IN number

David
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Excellent Product

Publié le 31/01/2017

Having worked in IT support for a number of years across different industry sectors, I have used a...

Having worked in IT support for a number of years across different industry sectors, I have used a number of different Helpdesk ticketing/service management products. Vivantio is easy to modify which makes it easy to give a better quality environment and ensure good adoption rates from your users. The customer portal we set up has been very well received. It's quick, responsive and overall the best product I've used! Highly recommended!

Avantages

Easy and quick to modify and use. Ability to monitor a raft of IT Services such as change management, service desk tickets, problem management. Aligns to ITIL best practices.

Inconvénients

Web views can sometimes be slow to update and cannot switch easily between windows if you need to go back and check something.

Samantha
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Initial thoughts

Publié le 02/02/2017

I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not...

I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not involved in procurement. I am an analyst and our team use it to manage our workload. I have to say I don't find it very easy to use when I have to add a customer's service request retrospectively (ie. they have not requested reports via Viva desk but by email for example). Then finding the service request afterwards can be tricky once added. If you save without populating all the fields, just the 'red' compulsory ones, then the case does not save but simply disappears but it doesn't prompt you to fill anything else.

Avantages

If customer's use it its a good way of tracking service requests

Inconvénients

see previous comments, regarding adding retrospective requests. Also you do not have an Industry for Housing or Property Development on your list. I have previously worked in investment banking and also venture banking but now work for a charitable housing association (wanted to be part of a business with social objectives). Have therefore had to select 'real estate' as this is the nearest but as one of southern England's largest housing associations, we provide homes for more than 67,000 people.

lamonique
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Vivantio Review

Publié le 31/01/2017

we have been using Vivantio for the past 4 years. To date we have been pleased with the product. ...

we have been using Vivantio for the past 4 years. To date we have been pleased with the product. From an end user perspective it is simple and easy to use. From a tech perspective, since i administer the system, has been easy to configure. I am very pleased with the Support that we receive, Andrew Stevens has been awesome. He has worked very hard to ensure that the system meets our business needs. Whenever we have requirement he is constantly finding ways to be able to implement them. There still are areas where there can be some improvements, would like to see better dashboards and reporting.

Avantages

Ease of use and configuration

Inconvénients

Dashboards and reports

Mayank
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

User friendly

Publié le 31/01/2017

This is very user friendly software and can be used without much of training. The only add on I can...

This is very user friendly software and can be used without much of training. The only add on I can recommend is that there should be some help videos for anyone new and/or FAQs which should help most of basic and general queries resolved so that unnecessary feedback is not provided.

Avantages

Ease of use. This software does not need much of training and is very user friendly as far as my experience is concerned.

Inconvénients

There should be some FAQs which should be good library for users in doubt, so that most of things do not need to be sent via feedback.

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Vivantio - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Vivantio.

Types de licences disponibles pour Vivantio :

  • À partir de : 42,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Vivantio :

11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Vivantio est disponible :

anglais, espagnol, français, hongrois

Appareils pris en charge par Vivantio :

Applications s'intégrant à Vivantio :

Azure Active Directory, Gmail, Jira, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Teams, Salesforce Platform, Slack, Twilio

Ressources d'aide disponibles pour Vivantio :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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