
En savoir plus sur Vivantio
Vivantio Pro est bien plus qu'un simple logiciel de billetterie. Vivantio Pro est une solution complète de gestion des services informatiques qui inclut le bureau d'assistance, la gestion des actifs, la synchronisation AD/LDAP, la gestion des changements, la base de connaissances, le portail web en libre service, l'authentification unique, les rapports analytiques de KPI et bien d'autres fonctions. Vivantio Pro assure l'automatisation et rationalise le flux de travail du support informatique afin que l'équipe puisse répondre et fournir des résolutions plus efficacement aux utilisateurs finaux, tout en réduisant les coûts informatiques globaux.
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Vivantio ne vous convainc pas tout à fait ?
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Avis
Vous avez déjà Vivantio ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Proactive Service
Publié le 31/01/2017
I use Vivantio on a daily basis as part of my IT support role. The upgrade that was done in 2014...
I use Vivantio on a daily basis as part of my IT support role. The upgrade that was done in 2014 has been fantastic. On occasions there may be so slow processing but the customer service department are always proactive in informing us of any technical issues they are experiencing with the service that affects us as the customer.
Avantages
Easy to use
Quick and responsive
expansive and through
Inconvénients
search criteria can be sometime confusing when trying to search for calls users or assets without the IN number
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Excellent Product
Publié le 31/01/2017
Having worked in IT support for a number of years across different industry sectors, I have used a...
Having worked in IT support for a number of years across different industry sectors, I have used a number of different Helpdesk ticketing/service management products. Vivantio is easy to modify which makes it easy to give a better quality environment and ensure good adoption rates from your users. The customer portal we set up has been very well received. It's quick, responsive and overall the best product I've used! Highly recommended!
Avantages
Easy and quick to modify and use. Ability to monitor a raft of IT Services such as change management, service desk tickets, problem management. Aligns to ITIL best practices.
Inconvénients
Web views can sometimes be slow to update and cannot switch easily between windows if you need to go back and check something.
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
Initial thoughts
Publié le 02/02/2017
I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not...
I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not involved in procurement. I am an analyst and our team use it to manage our workload. I have to say I don't find it very easy to use when I have to add a customer's service request retrospectively (ie. they have not requested reports via Viva desk but by email for example). Then finding the service request afterwards can be tricky once added. If you save without populating all the fields, just the 'red' compulsory ones, then the case does not save but simply disappears but it doesn't prompt you to fill anything else.
Avantages
If customer's use it its a good way of tracking service requests
Inconvénients
see previous comments, regarding adding retrospective requests. Also you do not have an Industry for Housing or Property Development on your list. I have previously worked in investment banking and also venture banking but now work for a charitable housing association (wanted to be part of a business with social objectives). Have therefore had to select 'real estate' as this is the nearest but as one of southern England's largest housing associations, we provide homes for more than 67,000 people.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Vivantio Review
Publié le 31/01/2017
we have been using Vivantio for the past 4 years. To date we have been pleased with the product. ...
we have been using Vivantio for the past 4 years. To date we have been pleased with the product. From an end user perspective it is simple and easy to use. From a tech perspective, since i administer the system, has been easy to configure. I am very pleased with the Support that we receive, Andrew Stevens has been awesome. He has worked very hard to ensure that the system meets our business needs. Whenever we have requirement he is constantly finding ways to be able to implement them. There still are areas where there can be some improvements, would like to see better dashboards and reporting.
Avantages
Ease of use and configuration
Inconvénients
Dashboards and reports
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
User friendly
Publié le 31/01/2017
This is very user friendly software and can be used without much of training. The only add on I can...
This is very user friendly software and can be used without much of training. The only add on I can recommend is that there should be some help videos for anyone new and/or FAQs which should help most of basic and general queries resolved so that unnecessary feedback is not provided.
Avantages
Ease of use. This software does not need much of training and is very user friendly as far as my experience is concerned.
Inconvénients
There should be some FAQs which should be good library for users in doubt, so that most of things do not need to be sent via feedback.
Vivantio - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Vivantio.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Vivantio ?
Types de licences disponibles pour Vivantio :
- À partir de : 42,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Vivantio ?
Utilisateurs habituels du logiciel Vivantio :
11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Vivantio est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Vivantio est disponible :
anglais, espagnol, français, hongrois
Q. Vivantio prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Vivantio :
Q. Avec quelles applications Vivantio peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Vivantio :
Azure Active Directory, Gmail, Jira, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Teams, Salesforce Platform, Slack, Twilio
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Vivantio ?
Ressources d'aide disponibles pour Vivantio :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
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