
En savoir plus sur Vivantio
Vivantio Pro est bien plus qu'un simple logiciel de billetterie. Vivantio Pro est une solution complète de gestion des services informatiques qui inclut le bureau d'assistance, la gestion des actifs, la synchronisation AD/LDAP, la gestion des changements, la base de connaissances, le portail web en libre service, l'authentification unique, les rapports analytiques de KPI et bien d'autres fonctions. Vivantio Pro assure l'automatisation et rationalise le flux de travail du support informatique afin que l'équipe puisse répondre et fournir des résolutions plus efficacement aux utilisateurs finaux, tout en réduisant les coûts informatiques globaux.
Options de tarification dès :
42,00 $US/année
- Version gratuite
- Essai gratuit
- Abonnement
Les 5 meilleurs logiciels similaires à Vivantio
Pour quelle entreprise ?
Déploiement
- Basé sur le cloud
- Sur site
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, Irlande, Mexique, États-Unis et 2 autres
Langues
anglais, espagnol, français, hongrois
Options de tarification dès :
42,00 $US/année
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Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Vivantio : 137
Alternatives
Zendesk

Zoho Desk

TOPdesk

HappyFox Help Desk

Avis
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Donnez votre avis !- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
INTUITIVE TICKET MANAGEMENT SYSTEM
Publié le 14/06/2018
Every Day use uses little machine resources so other applications can run at the same time.
compati...
Every Day use uses little machine resources so other applications can run at the same time.
compatible with most commercial browsers.
Avantages
Self contained tool with build in reports and logs, reliable for the most part. Very intuitive for the amateur user, Forgiving when errors occurs,
Inconvénients
Occasionally crashes and some menus not coherent with others. No software is %100 reliable. It is improve daily
- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Excellent product and customer service
Publié le 14/04/2021
Avantages
The software is easily customisable and changed pre and post-launch of the system, meaning that you can launch, get it wrong and change it. The capabilities seem endless and offers all requirements that we need.
Inconvénients
The difference in the admin area to the technician portal is a little bit confusing at times. I believe that the back end admin area needs upgrading to the FLEX environment.
Pourquoi passer à Vivantio
Vivantio's customer service and demo support was top of the range. The product is great and the implementation team guide you through everything.- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
One of the best customer management software
Publié le 08/07/2022
It provides customer service optimization and solutions. With Vivantio, businesses can achieve...
It provides customer service optimization and solutions. With Vivantio, businesses can achieve unparalleled service excellence by combining enterprise-level software with scalable, flexible and intuitive cloud-based solutions.
Avantages
You can do everything you need with it and it has a lot of features. A good feature is the ability to edit emails in rich text with company branding, and users can be given granular permissions. In addition, the ITSM package offers several automation options. It has been a pleasure working with Vivantio's support team. System configuration can be as simple or as complex as you like. You may want high-level information in some areas without getting distracted by details that other systems require. It's suitable for that. In general the pros are:
A user-friendly interface that can be easily adapted.
Specifically, queue management and task ownership.
I never encountered any outage due to stable performance and availability.
The level of technical support
Inconvénients
There is not a lot to dislike about Viviantio. Maybe adding more simplicity to the software
Réponse de Vivantio
Thank you so much for your fantastic feedback Chrysanthos, it's great to hear that your business needs are being fulfilled by continual automation and functionality that our ITSM subscription offers. We continually strive to meet customer expectations and it's always lovely to hear such great feedback.
We really appreciate your constructive comments on setting up more simplicity to the software. It would be great to set up a call to discuss this further, this is to ensure we feedback details to our Product team as we continually strive for product excellence. Please do contact myself on Sophie.stephens@vivantio.com for any further feedback or assistance.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
Excellent Product Support but lacking finer details
Publié le 31/01/2017
Vivantio offers a ITIL service desk software that we use for software support. In general I have...
Vivantio offers a ITIL service desk software that we use for software support. In general I have found the solution not very user friendly and in the last 3 years of using it, I found that little has changed to the basic user functionality to improve this despite many feature requests to aid this. A key example of this is that, in 2017, it is still not possible for all emails in the system to show the pictures that are embedded.
In the past, we have found that the quality of the software updates to the system lacking basic QA process and it has become quite simple to find bugs in the new features.
I would say that the support team is very good at getting back to you within half a business day and providing us with workarounds of problems that we have highlighted.
Avantages
User Support, Workflow module
Inconvénients
GUI, speed of page loads, lack of updates to key functionality
- Secteur d'activité : Compagnies aériennes/Aéronautique
- Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Best Part of Vivantio has been the Approval Process
Publié le 06/04/2021
Avantages
Our company uses this software internally. So our employees are our customers, so to speak. I was able to configure the workflows to assign tasks to other employees to provide approval for things such as hardware/software purchases, access to our software systems, new employees, etc. Regular employees do not require a license to perform these approval tasks, which was not the case in the competing software. Also, the Self Service portal turned out so beautiful and useful to our employees. We get really good feedback from users. Customer representatives are very hands on and helpful. I have admin'd other software and while other, more popular software has more documentation, their reps are non-existent.
Inconvénients
The set up is very dependent on the Vivantio reps, and the self-help for configuration is not very useful. The reps do a fantastic job of leading the new user through configuration but some people like to do that themselves. I have admin'd other software and while other more popular software has more documentation, their reps are non-existent.
Vivantio - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Vivantio.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Vivantio ?
Types de licences disponibles pour Vivantio :
- À partir de : 42,00 $US/année
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Vivantio ?
Utilisateurs habituels du logiciel Vivantio :
11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
Q. Dans quelles langues Vivantio est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Vivantio est disponible :
anglais, espagnol, français, hongrois
Q. Vivantio prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Vivantio :
Q. Avec quelles applications Vivantio peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Vivantio :
Azure Active Directory, Gmail, Jira, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Teams, Salesforce Platform, Slack, Twilio
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Vivantio ?
Ressources d'aide disponibles pour Vivantio :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
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