PandaDoc - Présentation

Description du logiciel PandaDoc

PandaDoc fournit des solutions intelligentes en rendant indolore la gestion des documents. Commencez à générer et à distribuer des documents tels que des propositions, des contrats, des devis et autres documents destinés aux clients, en quelques minutes. Réduisez votre temps et vos efforts sur les processus de création, de stockage et d'administration de documents.

Commencez à utiliser PandaDoc et découvrez pourquoi les clients annoncent :

50 % de documents en moins
30 % de hausse du taux de conclusion
15 % de hausse de valeur par contrat conclu

PandaDoc - Présentation

Prix

À partir de
9,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

PandaDoc - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
anglais

Médias

Vidéo de PandaDoc Capture d'écran pour PandaDoc : Capture d'écran pour PandaDoc : Capture d'écran pour PandaDoc : Capture d'écran pour PandaDoc : Capture d'écran pour PandaDoc : Capture d'écran pour PandaDoc : Capture d'écran pour PandaDoc : Capture d'écran pour PandaDoc : Capture d'écran pour PandaDoc :

PandaDoc - Avis

PandaDoc - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
441

Très bien
217

Moyen
51

Médiocre
11

Mauvais
8

Rapport qualité-prix
4,2
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4,3
Support client
4,4
90% des utilisateurs recommandent cette application
Jesus P.

Jumping From RightSignature to PandaDocs

We were previously paying RighSignature somewhere around $600/yr to essentially send around 4 documents per month via API to Podio. I took a deep breath and looked at that renewal cost during a pandemic and decided to look for options. It boiled down to SignNow or PandaDoc. When I saw PandaDocs free tier, I made the jump and haven't looked back.

We did lose the automation functionality in the process, but the $600/yr savings makes up for it. We simply uploaded the NDA and Agreements we use and we "duplicate" them when we need to send a new one. The process takes 3 minutes at the most to setup, send and sign.

If you're a small business getting started and need free e-Signing, PandaDoc is a winner.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

After six months of using Pandadoc

I use Pandadoc for proposals and contract agreements for my Marketing consulting business. It allows clients to sign electronically and it notifies me when they have viewed the proposal which helps me track how engaged they are.


Traduire avec Google Translate
Ted B.

Has some big shortcomings

I had high hopes for this software and am leaving exceptionally dissatisfied. Normally I wouldn't write a bad review, but this is more of a warning to others so they don't get surprised like I did.


Traduire avec Google Translate
Serena G.

PandaDoc is a Good Alternative

PandaDoc is simple to use with an easy learning curve. If you've ever used e-signature software before, it should be easy to switch to PandaDoc.


Traduire avec Google Translate
Wilber C.

My Only and Go to Proposal Platform

I have been using PandaDoc for more than 3 years and I haven't been able to find anything like it.


Traduire avec Google Translate
Jesus P.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français
Traduire en français

Jumping From RightSignature to PandaDocs

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 18/10/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We were previously paying RighSignature somewhere around $600/yr to essentially send around 4 documents per month via API to Podio. I took a deep breath and looked at that renewal cost during a pandemic and decided to look for options. It boiled down to SignNow or PandaDoc. When I saw PandaDocs free tier, I made the jump and haven't looked back.

We did lose the automation functionality in the process, but the $600/yr savings makes up for it. We simply uploaded the NDA and Agreements we use and we "duplicate" them when we need to send a new one. The process takes 3 minutes at the most to setup, send and sign.

If you're a small business getting started and need free e-Signing, PandaDoc is a winner.

Avantages

They provide a free tier for smaller companies to fulfill their e-signing requirements. If that wasn't enough, their free tier does not have any major, missing components that would cripple the software. It just works beautifully at the wonderful cost of "zero".

Inconvénients

I'm not in a place to complain when I'm using e-Signature software for free. However, it would be really, really nice if they could provide some limited API or Zapier functionality with the free tier. I don't expect that to happen, but it would be lovely if they did it.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français
Traduire en français

After six months of using Pandadoc

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 15/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I use Pandadoc for proposals and contract agreements for my Marketing consulting business. It allows clients to sign electronically and it notifies me when they have viewed the proposal which helps me track how engaged they are.

Avantages

I like that Pandadoc notifies me when prospects view my proposals and it allows them to easily sign electronically without scanning and printing. I like that it gives me the ability to propose a pick list for clients and they can select which package or which services and it will automatically total them.

Inconvénients

I can't clone whole pages, just content chunks. And I can't move entire pages, just content chunks. This is annoying. I find that a bit clunky. I also have not liked the visual aspect as much as designing on my own, and it hasn't let me compose in Landscape mode, so I have instead been designing my own proposal slides in InDesign and then when the client is ready to sign I just copy/paste them as images into an agreement. This is creating some double work for me, which is annoying and part of the reason I wanted a software in the first place was to minimize time spent on proposals.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Ted B.
Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Has some big shortcomings

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 11/08/2016
Provenance de l'avis : Capterra

I had high hopes for this software and am leaving exceptionally dissatisfied. Normally I wouldn't write a bad review, but this is more of a warning to others so they don't get surprised like I did.

Avantages

Cool name.

Inconvénients

#1. No text wrapping in fields. If you put a field on a form and someone types past the end of the field, it does not wrap text. It also does not tell them they hit the character limit. So what happens? Anything extra is lost with no way to retrieve it. Quote from support "Unfortunately this is a known issue. At this time there is no way to retrieve any information in these situations. " Yes, in 2016, a software company creating fillable fields is not capable of wrapping text or telling a user they are at the limit.

#2 No batch sending. Want to send the same document to 20 people to complete individually? You have to manually add all 20 contacts, then manually send each one of them an individual form that requires an 8 step process. That's 160 steps to send 20 people the exact same form.

#3 No way to identify required fields. Creating a doc with lots of fields with a mix of required and not required? There is no way to differentiate them visually. To check your work you must click on each field and see if the box is checked for it to be required. Nightmare of epic proportions.

Traduire en français

Réponse de PandaDoc

Hi there!

I realize this response is long overdue, so first and foremost thank you for your honest feedback. Although this is our first public response, I can assure you that our team took your comments into account.

The truth is that we are not the company or the product that you once knew.

Since 2016, we have introduced a brand new editor built on user feedback like yours, equipped with overall better performance as well as features that you mentioned such as bulk send and required fields.

If you're still in the market for document automation software, drop us a line and our team would be happy to show you Editor 2.0.

We hope to have the opportunity to work with you again, and I sincerely apologize for your previous experience with us.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Serena G.
Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

PandaDoc is a Good Alternative

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 21/09/2020
Provenance de l'avis : Capterra

PandaDoc is simple to use with an easy learning curve. If you've ever used e-signature software before, it should be easy to switch to PandaDoc.

Avantages

The pricing was excellent and it had most all the features we were looking for. The support is real time and very helpful.

Inconvénients

One of the features we had selected didn't make it to our system.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Wilber C.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

My Only and Go to Proposal Platform

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 08/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I have been using PandaDoc for more than 3 years and I haven't been able to find anything like it.

Avantages

What I love about this platform is the functionality and how it allows you to charge your client. It makes it very easy for your client to sign and pay right there and there.

Inconvénients

I don't like the fact that you have to send reminders, manually.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,5/10
Basé sur 728 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

PandaDoc - Prix

PandaDoc - Prix

À partir de
9,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,2/5
Basé sur 728 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

PandaDoc - Fonctionnalités

PandaDoc - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 728 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

PandaDoc - FAQ

PandaDoc - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur PandaDoc.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour PandaDoc ?

Types de licences disponibles pour PandaDoc :

À partir de: 9,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel PandaDoc ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de PandaDoc.

Q. Qui utilise PandaDoc ?

Utilisateurs habituels du logiciel PandaDoc :

PME, Grandes entreprises, Administration publique, À but non lucratif, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues PandaDoc est-il disponible ?

Langues dans lesquelles PandaDoc est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour PandaDoc ?

Types de licences disponibles pour PandaDoc:

Abonnement

Q. PandaDoc prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par PandaDoc :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications PandaDoc peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à PandaDoc :

BriteBiz, GreenRope, HubSpot Marketing Hub, Insightly, Nimble, Nutshell, Pipedrive, Pipeliner CRM, Xero, Zoho CRM

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour PandaDoc ?

Ressources d'aide disponibles pour PandaDoc :

FAQ, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo, Base de connaissances