En savoir plus sur Clio

Clio est le premier logiciel de gestion de cabinet pour le secteur juridique. Avec une technologie sécurisée basée sur le cloud, Clio facilite le quotidien des professionnels du droit dans le monde entier grâce à un suivi intuitif du temps, à la facturation, à la gestion des affaires, aux applications mobiles et bien plus encore, afin de rationaliser toutes les tâches depuis la prise en charge du client jusqu'à la facturation.

Les cabinets d'avocats de toutes les tailles gèrent facilement les relations et les documents clients, rationalisent l'administration et la collaboration et optimisent les initiatives marketing avec Clio. Grâce à une formation et un soutien de calibre mondial, les avocats peuvent gérer en toute sécurité leur pratique de n'importe où, sur n'importe quel appareil et passer moins de temps sur le travail de bureau et plus de temps à pratiquer le droit. En savoir plus sur clio.com

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

Images

With the Matter Dashboard in Clio Manage, easily see critical matter details, billing information, and matter milestones at a glance.
Robust invoice customization options give law firms the opportunity to put their branding front and center.
The Clio Manage timekeeper allows busy legal professionals to capture every billable second and ensure they're never missing a minute.
The Clio Manage mobile app allows legal professionals to work on the go, wherever they are—whether at the courthouse, in the office, or at home.
Clio calendar
Clio matter pipeline
Clio create new contact
Clio reports
En voir 9 de plus
Vidéo de Clio
Vidéo de Clio
Vidéo de Clio
Vidéo de Clio
Capture d'écran pour Clio : With the Matter Dashboard in Clio Manage, easily see critical matter details, billing information, and matter milestones at a glance. Capture d'écran pour Clio : Robust invoice customization options give law firms the opportunity to put their branding front and center. Capture d'écran pour Clio : The Clio Manage timekeeper allows busy legal professionals to capture every billable second and ensure they're never missing a minute. Capture d'écran pour Clio : The Clio Manage mobile app allows legal professionals to work on the go, wherever they are—whether at the courthouse, in the office, or at home. Capture d'écran pour Clio : Clio calendar Capture d'écran pour Clio : Clio matter pipeline Capture d'écran pour Clio : Clio create new contact Capture d'écran pour Clio : Clio reports

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Clio : 76

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse financière
  • Archivage et rétention
  • Authentification à 2 facteurs
  • Automatisation de documents
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Calendrier du personnel
  • Champs personnalisables
  • Chronométreurs définis en fonction des cas
  • Classification des documents
  • Comptabilité
  • Comptabilité d'exercice
  • Comptabilité de fiducie
  • Comptabilité des actifs
  • Comptabilité des projets
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Envoi par lot
  • Facturation
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de cas juridiques
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des clients
  • Gestion des conflits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des reçus
  • Gestion des tâches
  • Génération de documents
  • Importation et exportation de données
  • Intégration Microsoft Outlook
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Minuteur
  • Modèles personnalisables
  • Notes de cas
  • Outils de collaboration
  • Paiements électroniques
  • Piste d'audit
  • Portail client
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Rappels
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Relevés clients
  • Rédaction de chèques
  • Sauvegarde automatique
  • Signature électronique
  • Stockage sécurisé des données
  • Suivi de la progression
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des conversions
  • Suivi des frais
  • Suivi des statuts
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des factures
  • Validation croisée de la comptabilité

Alternatives

Rocket Matter

4,4
Alternative n° 1 à Clio
Rocket Matter est un des principaux logiciels de gestion de cabinet juridique basé sur le cloud qui vous aide à gérer...

Zola Suite

4,6
Alternative n° 2 à Clio
Découvrez pourquoi Zola est le logiciel de gestion de cabinets à la croissance la plus rapide. Des fonctionnalités de...

LawMaster

0
Alternative n° 3 à Clio
Centralize all legal operations in one place with LawMaster's law practice management solution. LawMaster allows law...

MyCase

4,7
Alternative n° 4 à Clio
MyCase est un logiciel de gestion de la pratique juridique qui aide les petits cabinets d'avocats à résoudre leurs...

Avis

Note globale

4,7 /5
(1 152)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,8/5

Vous avez déjà Clio ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
Afficher 5 avis sur 1 152
Stephen B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services juridiques
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Fantastic Practice Management Solution

Publié le 06/07/2019

Avantages

Clio's intuitive design is easy to use for anyone from the tech savy to the "how do I turn this thing on" person. They are constantly adding features and functionality to the software solution making the administrative side of practicing law much easier and less time consuming. Clio's support team is always quick to respond and is always friendly and helpful. The growing list of integrations is definite plus and gives us the ability to extend the already great functionality to the next level. And if you are into coding, you can always create a custom integration to suit your needs.

Inconvénients

Really the only complaint I have about Clio is the reporting capabilities. While it has some great canned reports within the interface, there is no ability to customize reports to massage out information that would be useful to my practice. We make do, of course, but this has been my complaint for some time now. Last time I checked there was a pay integration that allowed for more robust reporting but adding yet another subscription isn't appealing when it would be relatively easy for Clio to add this capability to their platform.

Lindsay H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great software and user friendly!

Publié le 21/07/2020

My overall experience has been great! They are always making sure to take the next step in...

My overall experience has been great! They are always making sure to take the next step in integrations and constantly keep their software up to date and secure.

Avantages

I liked how the IT team literally walked me through the entire set-up/integration. To be 100% honest, they recovered & transferred my crashed billing entries from Timeslips into their system. There are so many positives re: Clio software that I cannot pick what I like most; however, the Quick Bill & Payment Plan features are very convenient. Oh, I can't write a review and not mention the LawPay integration. That is also a great feature!

Inconvénients

I hate when I am asked for instructions on setting up their client portal because I have no instructions to give them. I wish Clio had a .pdf that I could hand to every new client. I also wish there were more options re: billing history printouts for the Court. This is VERY important when asking for ATTY fees.

Daniel V.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services juridiques
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great comprehensive practice management solution for lawyers

Publié le 01/04/2021

After almost a year with Clio I can safely say I'm happy with my purchase.

After almost a year with Clio I can safely say I'm happy with my purchase.

Avantages

The integration with Quickbooks Online is clutch. While there are still some additional functionalities I would build into it, I love that a transaction in Clio creates a journal entry in QB that I can then link to a bank transaction. Makes bookkeeping way easier.

Inconvénients

I wish that a client could access Clio for Clients and Clio Connect at the same time.

Dario D.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Initially very promising, but recently quickly deteriorating

Publié le 12/11/2020

(Continued from above) so, the report may say $X, but one would have no idea whether that is for 1...

(Continued from above) so, the report may say $X, but one would have no idea whether that is for 1 day, 1 week, 1 month, 1 year, 10 years - you get the picture. I have been raising this issues for a long time now and was today told that it may never be fixed. This is but one example of a clear failure to even understand the topic and the issue at hand. Clio was not like this before, so I suspect that something has changed at the company. Perhaps critical people leaving (and I have noticed that some people have left), perhaps financial difficulties, perhaps something else.

Overall, if I was asked a year ago about Clio, I would wholeheartedly recommend it. Currently, it would only be prudent to recommend to avoid it, at least until the situation at Clio changes, if it does change.

Avantages

Clio could be, and indeed was for a long time, a fairly good and overall well featured application. As with any application, it did not have everything covered, but was slowly improving and adding features. In other words, it was a decent application that was getting better.

Inconvénients

As of few months ago, Clio, put simply, started going backwards, and fast. Features that existed for years and worked perfectly, were either intentionally removed or broken and no longer worked. The number of bugs has increased exponentially. I used to discover a bug once every few months in the past. These days, almost every day I have to report new bugs or follow up on the existing and unresolved ones. In the past, any reported issues were addressed and resolved quickly. Now, you still get emails in response, but the emails are more of the scripted/lip service type and most issues do not get resolved at all, including critical issues relating to basic features that used to work fine in the past.

As I am not an insider to Clio, I am not sure what the reason is, but from many recent interactions with Clio support and their answer, it seems to me that there is no one at Clio who has their hand on the pulse or any control over the "technical team" or the "development team". From responses I get, it sounds like the "developers" run the place and if they do not think that something is important, it will not get done or fixed. To give you a concrete example, an important financial report was working fine in the past and, as one would expect, it was showing the period to which the report relates. Some months ago, when "updating" that report to a "new" report, they removed the period of the report field, so, believe it or not, the report now does not show which period it relates to

Yunus P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services juridiques
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Clio: the best on the market

Publié le 25/01/2021

Very satisfied.

Very satisfied.

Avantages

The software operates completely in a web browser. No cloud, no software to be installed on your desktop. If you have fast internet, you have fast attorney practice software, simply put. The visual layout is modern, visually appealing and easy to use. Clio is very customizable, and "works well with others" if have partnered with many great other platforms such as Lawpay, Quickbooks, and Zipwhip to name a few.

Inconvénients

So far, nothing we least like about it Clio.

Afficher 5 avis sur 1 152 Lire tous les avis

Clio - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Clio.

Types de licences disponibles pour Clio :

  • À partir de: 39,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Clio.

Utilisateurs habituels du logiciel Clio :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Clio est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Clio :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Clio :

Box, Chrometa, Dropbox Business, Fundbox, InvoiceSherpa, Lexicata, Microsoft 365, NetDocuments, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, RightSignature, Xero, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Clio :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Clio.