En savoir plus sur Clio

Clio est le premier logiciel de gestion de cabinet pour le secteur juridique. Avec une technologie sécurisée basée sur le cloud, Clio facilite le quotidien des professionnels du droit dans le monde entier grâce à un suivi intuitif du temps, à la facturation, à la gestion des affaires, aux applications mobiles et bien plus encore, afin de rationaliser toutes les tâches depuis la prise en charge du client jusqu'à la facturation.

Les cabinets d'avocats de toutes les tailles gèrent facilement les relations et les documents clients, rationalisent l'administration et la collaboration et optimisent les initiatives marketing avec Clio. Grâce à une formation et un soutien de calibre mondial, les avocats peuvent gérer en toute sécurité leur pratique de n'importe où, sur n'importe quel appareil et passer moins de temps sur le travail de bureau et plus de temps à pratiquer le droit. En savoir plus sur clio.com

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Clio

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Clio

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Clio : 98

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Archivage et rétention
  • Authentification à 2 facteurs
  • Automatisation de documents
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Calendrier du personnel
  • Champs personnalisables
  • Classification des documents
  • Comptabilité
  • Comptabilité d'exercice
  • Comptabilité de fiducie
  • Comptabilité des actifs
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création des factures
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Examen de documents
  • Facturation
  • Facturation automatique
  • Facturation en ligne
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de cas juridiques
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des clients
  • Gestion des conflits
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des délais
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des leads
  • Gestion des reçus
  • Gestion des taux de facturation
  • Gestion des tâches
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Génération de documents
  • Historique des factures
  • Importation et exportation de données
  • Intégration Microsoft Outlook
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Minuteur
  • Modèles de documents
  • Modèles personnalisables
  • Notes de cas
  • Outils de collaboration
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
  • Piste d'audit
  • Planification basée sur les règles de la cour
  • Portail client
  • Pour le droit de la famille
  • Pour les professionnels du secteur juridique
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Recherche/Filtre
  • Relevés clients
  • Rédaction de chèques
  • Saisie de documents
  • Sauvegarde automatique
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des interactions
  • Suivi des statuts
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Synchronisation du calendrier
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des factures
  • Validation croisée de la comptabilité

Alternatives

Rocket Matter

4,4
Alternative n° 1 à Clio
Rocket Matter est un des principaux logiciels de gestion de cabinet juridique basé sur le cloud qui vous aide à gérer...

MyCase

4,7
Alternative n° 2 à Clio
MyCase est un logiciel de gestion de la pratique juridique qui aide les petits cabinets d'avocats à résoudre leurs...

PracticePanther Legal Software

4,7
Alternative n° 3 à Clio
Un logiciel de gestion des cas juridiques parmi les mieux notés sur GetApp. Idéal pour les avocats et les cabinets...

Amicus Attorney

3,7
Alternative n° 4 à Clio
Amicus Attorney est une solution dans le cloud et sur site qui permet aux cabinets juridiques de rationaliser l'ensemble...

Avis

Note globale

4,7 /5
(1 167)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,8/5

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Stephen B.
Note globale
  • Industry: Services juridiques
  • Company size: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Fantastic Practice Management Solution

Publié le 06/07/2019

Avantages

Clio's intuitive design is easy to use for anyone from the tech savy to the "how do I turn this thing on" person. They are constantly adding features and functionality to the software solution making the administrative side of practicing law much easier and less time consuming. Clio's support team is always quick to respond and is always friendly and helpful. The growing list of integrations is definite plus and gives us the ability to extend the already great functionality to the next level. And if you are into coding, you can always create a custom integration to suit your needs.

Inconvénients

Really the only complaint I have about Clio is the reporting capabilities. While it has some great canned reports within the interface, there is no ability to customize reports to massage out information that would be useful to my practice. We make do, of course, but this has been my complaint for some time now. Last time I checked there was a pay integration that allowed for more robust reporting but adding yet another subscription isn't appealing when it would be relatively easy for Clio to add this capability to their platform.

Daniel V.
Note globale
  • Industry: Services juridiques
  • Company size: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great comprehensive practice management solution for lawyers

Publié le 01/04/2021

After almost a year with Clio I can safely say I'm happy with my purchase.

After almost a year with Clio I can safely say I'm happy with my purchase.

Avantages

The integration with Quickbooks Online is clutch. While there are still some additional functionalities I would build into it, I love that a transaction in Clio creates a journal entry in QB that I can then link to a bank transaction. Makes bookkeeping way easier.

Inconvénients

I wish that a client could access Clio for Clients and Clio Connect at the same time.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Industry: Cabinet d'avocats
  • Company size: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Best overall practice management product for legal professionals

Publié le 21/12/2021

I love and hate Clio at the same time. The product is excellent, but there are a few areas that are...

I love and hate Clio at the same time. The product is excellent, but there are a few areas that are in dire need of improvement. These include Clio Grow, payment plans (you have to set these up manually), and the inability to use the API to document payments and other bank transactions.

Avantages

Clio is one of a few legal practice management software options that incldes an API to integrate with other products. This expands the functionality of Clio greatly, as you can connect your Clio data to outside sources, and vice versa.

Inconvénients

Clio Grow has been a disappointment since its release. There have been promises of improving the product and integration with Clio Manage (these should never have been two separate services), but nothing seems to have happened on that front. Clio Grow is like a toddler. It can do a few things, but it's not ready for the real world.

Diane R.
Note globale
  • Industry: Cabinet d'avocats
  • Company size: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

There has to be something better; going downhill for solos

Publié le 09/02/2017

I have been using this since 2012 - at first it fit my needs and was marketed for the solo/small...

I have been using this since 2012 - at first it fit my needs and was marketed for the solo/small practice firms. It has increasingly become more cumbersome and takes longer to calendar and bill than I would like. The interest feature on the billing can only calculate simple interest. Once you enter the interest formula, there is no way to disconnect it so you are left to manually delete all of the entries. They have changed the billing process from a process that once took about an hour to taking about 3 hours. A bill is generated and placed under the Draft tab, you can view it, edit it, submit it for approval (a waste of time for a solo), or approve it - so I view it, see it needs to be edited, and click on edit, the bill comes up for editing, then once you've completed it, you hit Approve - and nothing happens which is new - you either can hit the go to bills Awaiting Payment link, or click on the Awaiting payment screen -- from there, you are forced to sort through all of your accounts receivable to find your newly edited bill. Once you find the bill, then you can Receive Payment from the trust account - but be careful since if your client has $500 in trust and the bill is $1000, the trust payment will pop up $1000, which you know is inaccurate, so you have to do another edit. Then the bill drops out of view and you either have to return to Awaiting Payment or Paid tabs - search through all of the other bills, find your bill, then you can download it - print it, or save it, and then email it.
If you want to enter a new appointment, you can do so on the calendar, but if you want to create a method to track the new client, you have to go to another tab to set up a matter, you can only input the client's name, not the address, not the phone number, not any other stuff that should appear at this point, in my opinion. Then you add in your number. Then you have to track down the name you just entered and try and add in addresses, phone numbers, email addresses. The process is incredibly time consuming.

Pros: Cost
Cons: Overly rigid, designed for those who have a data processor employee, time consuming, not customer service oriented - was marketed for solos/small practices and this is not the case any longer.

Avantages

Web based program and cost.

Inconvénients

Rigid, time consuming process. So many things don't work and the process of finding a work around is cumbersome.

James H.
Note globale
  • Industry: Cabinet d'avocats
  • Company size: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

If you're a CIVIL firm, Clio excels with Rules Based Calendaring and has client portal, but no...

Publié le 21/12/2021

Since my firm is a Criminal Defense firm, and Clio would possibly be a good match for a Civil firm...

Since my firm is a Criminal Defense firm, and Clio would possibly be a good match for a Civil firm that does not care about email syncing and was very concerned with Rules based calendaring, Clio might be a good choice.

Avantages

- Rules based calendaring *gotta admit, Clio rules here.
- Workflow creation available.
- Client portal available.
- App is available
- Can create a contact while creating a matter.

Inconvénients

- No email syncing to a matter. If want to link an email to a matter, need to send the email, then go into Sent folder and connect the Sent email to a matter.
- No auto future billing. So if you're a Cim Defense firm and your client needs to be on a payment plan and you want to be able for invoices to be automatically be sent to your client, Clio can't do this, MyCase is the only platform that can do this.
- There's no automatic time-tracking, say, when you start creating an email to send to a client.
- Pricing - Clio has 3 different levels of pricing where you don't get certain features unless you upgrade ($39, $59, or $99/mo). Other platforms like MyCase, PracticePanther or Smokeball, you get all the features without having to upgrade.

Alternatives envisagées 

MerusCase, AbacusLaw, PracticePanther Legal Software et MyCase

Pourquoi passer à Clio

I ended up not choosing Clio.
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Clio - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Clio.

Types de licences disponibles pour Clio :

  • À partir de : 39,00 $US/mois
  • Pricing model: Abonnement
  • Free Trial: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Clio :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Clio est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Clio :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Clio :

Box, Chrometa, Dropbox Business, Fundbox, InvoiceSherpa, Lexicata, Microsoft 365, NetDocuments, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, RightSignature, Xero, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Clio :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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