athenaOne

Logiciel d'EHR (dossier médical partagé) destiné aux professionnels de la santé.

En savoir plus sur athenaOne

athenaClinicals aide les médecins à prodiguer des soins de haute qualité en organisant leur emploi du temps de soins selon une productivité clinique optimisée ; le logiciel se charge des services administratifs et de qualité pour le médecin afin d'assurer un paiement intégral, tout en faisant suivre toutes les ordonnances de médecins pour traiter l'ensemble du processus, des résultats et des soins de suivi. Les médecins profitent ainsi d'un accès intégré et constant aux bonnes pratiques du plus grand réseau clinique des États-Unis, aux directives du secteur et aux règles de qualité les plus à jour et rigoureuses.


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athenaOne ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

athenaOne

3,8 (836)
VS.

À partir de

Prix introuvable
Prix introuvable

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

82
60

Intégrations

Intégrations introuvables
Intégrations introuvables

Simplicité d’utilisation

3,8 (836)
4,1 (97)

Rapport qualité-prix

3,5 (836)
3,9 (97)

Service client

3,6 (836)
4,0 (97)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Intergy

4,2
Alternative n° 1 à athenaOne
La plateforme d'EHR (dossiers médicaux partagés) et de gestion de cabinet de Greenway, Intergy, offre une solution...

Amazing Charts

3,6
Alternative n° 2 à athenaOne
Amazing Charts est un système DMP/DME (dossier médical partagé/électronique) qui fournit des solutions informatiques...

Office Practicum

4,2
Alternative n° 3 à athenaOne
Office Practicum est une solution complète de gestion pédiatrique conçue pour aider les cabinets à organiser les DMP...

NextGen Office

4,0
Alternative n° 4 à athenaOne
La solution DMP/DMI de NextGen Healthcare vous permet d'obtenir de meilleurs résultats cliniques. Des solutions qui...

Avis

Note globale

3,8 /5
(836)
Rapport qualité-prix
3,5/5
Fonctionnalités
3,8/5
Simplicité d'utilisation
3,8/5
Support client
3,6/5

Vous avez déjà athenaOne ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 836
Melanie
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Medical clinic emr

Publié le 18/03/2018

Avantages

I loved using Athenaclinicals. It has lots of helpful learning modules to help train staff. Creating reports was a big help as well.

Inconvénients

Clearing claim holds is a challenge because the language is not alwats easy to interpret! Offering learning modules would help.

Abigail
Note globale
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Excellent product, poor onboarding implementation.

Publié le 21/08/2023

AthenaOne allowed our business to consolidate many of our third-party apps into one complete EHR...

AthenaOne allowed our business to consolidate many of our third-party apps into one complete EHR system.

Avantages

AthenaOne is an all-in-one EHR system that has most, if not all, the features one could want in their EHR. If you wish to consolidate your softwares into one product, AthenaOne is a good option.

Inconvénients

The worst part of AthenaOne was the lengthy onboarding process. While it is to be expected when switching EHR systems, our original sales representative did not give an accurate impression of just how extensive and lengthy the implementation is. Expect to need several full time employees working only on integration for several months.

Alternatives envisagées 

Tebra

Pourquoi choisir athenaOne 

Valant has poor customer service and is less than satisfactory. It does not have many integrated features, meaning that other third-party applications are needed.

Logiciel antérieur 

Valant EHR Suite

Pourquoi passer à athenaOne

Athena was faster to reach out and provide a demo. Pricing with athena is a percentage, Kareo is a flat fee.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Report Data is NOT true data

Publié le 20/04/2019

Overall experience is one of much dislike to having to "vote" to get improvements. If they wanted...

Overall experience is one of much dislike to having to "vote" to get improvements. If they wanted to build a practice customizable EMR, they missed the mark gravely. Changes happened in November to the UDS reporting capability. Reports for clinical data were a mess, unreasonable, and horribly incorrect. They need much help with writing the logic in their reporting criteria.

Avantages

Facesheet shows all of the pertinent information on each patient before an encounter is open.
AS LONG AS the clinical staff have updated the chart correctly.

Inconvénients

I am stating this as a personal opinion that does not represent my present or past employer. I have used this EMR for FIVE (5) years in front office. back office, management, and reports. There are too many workarounds for the providers and support staff. Their logic in reports is insane. Data does not pull accurately, so charts have to be manually checked to see if a measure is actually satisfied. Calling the CSC in FIVE years, has resulted in ONE (1) helpful specialist, the others always have to put in a further review case, which never gets answered logically. I ask specifics and am given back elusive answers that leave me feeling inept, and I know it is this system, not my experience or understanding. ACO and UDS reporting is LOGICAL. The number of patients in a measure, like tobacco screening and cessation, is the denominator. The number of patients that have been screened for use and cessation education is the numerator. Easy to understand. Except Athena report logic doesn't pull accurate data. I have had to manually look at charts to see if the work was done by the clinical staff and change my data reporting that way before I report it out, and as of yesterday, out of 564 charts that "need data" in this report, 75 out of 100 satisfied the measure within the chart but not within the report. This is one example of the problems with the Athena logic, and why I would never recommend this to any FQHC that needs to report data to CCPM, ACO or HRSA.

Robert
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Think of your Best Hire - that's Athena

Publié le 26/12/2023

Exceeding our expectations - consistently delivers - 100% recommend.

Exceeding our expectations - consistently delivers - 100% recommend.

Avantages

Athena has a true "Skin in the game" model, their performance impacts their payment. Negligible start-up costs with great first year and on-going support as well as employees who engage with us to help us succeed and grow.

Inconvénients

We've had to engage with third party vendors for some services we feel Athena should be able to provide. That added cost is not optimal.

Mary
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great all around

Publié le 11/10/2023

Overall, my experience has been very positive with Athena.

Overall, my experience has been very positive with Athena.

Avantages

Athena asks for client feedback (often and in different ways) and actually acts on those suggestions. In this way, Athena develops a product that is more useful to the users.

Inconvénients

CSC interactions. Support is not tailored to the sophistication of the user. Often times, we contact support as a last resort after trying various methods to solve the issue. CSC starts at the most basic level of response and then takes additional time to escalate the issue to a higher level of support.

Alternatives envisagées 

NextGen Office et Tebra

Pourquoi choisir athenaOne 

Athena is the best!

Pourquoi passer à athenaOne

Athena had more offerings with a more streamlined user experience.
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athenaOne - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur athenaOne.

Types de licences disponibles pour athenaOne :

  • À partir de :
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel athenaOne :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles athenaOne est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par athenaOne :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par athenaOne.

Ressources d'aide disponibles pour athenaOne :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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