Intercom

Plateforme de messagerie client pour les ventes, le marketing et l'assistance

4,5 /5 (723 avis) Donnez votre avis !

Intercom - Présentation

Description du logiciel Intercom

Intercom est une plateforme de communication client dotée d'une suite de produits intégrés pour chaque équipe : les ventes, le marketing, les produits et l'assistance. Ces produits permettent une communication ciblée à destination des clients sur votre site web, dans vos applications web et mobiles et par e-mail.

Cela contraste avec l'ancienne manière dont une entreprise utilisait un enchevêtrement de solutions ponctuelles, telles que le marketing automation ou les produits d'assistance technique, dans lesquelles chaque équipe opérait en silo. Il était donc difficile pour les équipes de travailler ensemble et d'être sur la même page, ce qui se traduisait par une expérience décousue et très impersonnelle pour le client.

Intercom compte 17 000 clients payants dans le monde entier, allant des start-up telles que General Assembly, ZenPayroll et Invision aux entreprises publiques telles que Ancestry.com, New Relic et Shopify.

Intercom - Présentation

Prix

À partir de
38,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Intercom - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Allemagne
Langues
allemand, anglais, arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel) et 17 autres, coréen, danois, espagnol, finnois, français, hongrois, hébreu, indonésien, italien, japonais, norvégien, néerlandais, portugais, russe, suédois, tchèque, turc

Médias

Suggested Articles
Smarter Knowledge Base
Save commonly used replies
Send auto-messages to website visitors
Modern Messenger
Smart campaigns for marketing automation
Announce new features and products with targeted emails to users
Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time
A/B test messages to continually improve performance
Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles
Capture d'écran pour Intercom : Suggested Articles Capture d'écran pour Intercom : Smarter Knowledge Base Capture d'écran pour Intercom : Save commonly used replies Capture d'écran pour Intercom : Send auto-messages to website visitors Capture d'écran pour Intercom : Modern Messenger Capture d'écran pour Intercom : Smart campaigns for marketing automation Capture d'écran pour Intercom : Announce new features and products with targeted emails to users Capture d'écran pour Intercom : Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time Capture d'écran pour Intercom : A/B test messages to continually improve performance Capture d'écran pour Intercom : Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles

Intercom - Avis

Intercom - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
477

Très bien
176

Moyen
47

Médiocre
9

Mauvais
14

Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4,3
Simplicité d'utilisation
4,4
Support client
4,4
90% des utilisateurs recommandent cette application
Liam M.

Not Much Competition

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.


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Jennie Z.

A Great Lead Capture

Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more advanced and customizable. There was definitely a learning curve with the chat flows. Also, I don't believe I can export contact information with my leads.


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Angy D.

Intercom a safe option

My overall experience with Intercom was very good


Traduire avec Google Translate
Tasha D.

Awful product with terrible support

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!


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Beat R.

Advertising for Intercom in every E-Mail

We have been using the solution productively for some time now, then discontinued it for cost reasons. Now a plan was booked and cancelled in a new subscription structure again as a test.

In the plans up to Pro, the customer also figures as an advertising slingshot, since an advertising line for intercom is always included in every e-mail. Since we did not want this at all (after all, the plan already costs 99 dollars / month) the test was finally cancelled. Intercom didn't want to offer a solution to this, except to offer updates to the next higher subscription (499 dollars / month) which is not affordable for a small company.


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Liam M.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
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Traduire en français

Not Much Competition

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 01/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Avantages

From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow.

Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex.

Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Inconvénients

Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves.

Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jennie Z.
Secteur d'activité: Internet
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Traduire en français

A Great Lead Capture

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 15/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more advanced and customizable. There was definitely a learning curve with the chat flows. Also, I don't believe I can export contact information with my leads.

Avantages

-Capturing emails and names
-Integrating to Hubspot and other software for easy lead closure
-Creating chat flows allows us to communicate to customers faster and saves us time

Inconvénients

-Would like to combine actions on Intercom
-Hubspot Integration is not perfect; would like to have specific field matching
-Chat flow capabilities are limited

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Angy D.
Secteur d'activité: Services financiers
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
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Traduire en français

Intercom a safe option

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 30/09/2020
Provenance de l'avis : Capterra

My overall experience with Intercom was very good

Avantages

The product is easy to use, the live chat idea is still one of the best customer support options.

Inconvénients

What I like the least is that it does not have so many options to integrate other work tools to Intercom, for example creating a report in Jira, from the user chat

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Réponse de Intercom

Thanks for leaving us this review Angy! I'm so happy to hear that your experience with Intercom has been good and that we're helping you support your customers so well.

Thanks also for your feedback regarding our integrations - I know the team is having a discussion about this right now so I'll make sure to get this over to them.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Tasha D.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

Awful product with terrible support

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 25/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!

Avantages

Admin interface is visually appealing. Widget is not.

Inconvénients

Lacks basic/rudimentary functionality. Simple things like auto triggering a message at the company level when specific criteria is met is not possible. Tagging system is not easy to use and lacks basic features. Can't customize inboxes as needed. I felt like you product blog was so delightful that your product would be the same but it felt like you weren't living your word. Nothing was easy on this product.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Beat R.
Secteur d'activité: Internet
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Advertising for Intercom in every E-Mail

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 17/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We have been using the solution productively for some time now, then discontinued it for cost reasons. Now a plan was booked and cancelled in a new subscription structure again as a test.

In the plans up to Pro, the customer also figures as an advertising slingshot, since an advertising line for intercom is always included in every e-mail. Since we did not want this at all (after all, the plan already costs 99 dollars / month) the test was finally cancelled. Intercom didn't want to offer a solution to this, except to offer updates to the next higher subscription (499 dollars / month) which is not affordable for a small company.

Avantages

+ Beautiful design, with many useful details.
+ Good iOS and Android app with slightly limited operation.
+ An easy to understand messenger for the customer.
+ Customisable messenger with colours, text and details.

Inconvénients

- High price and only monthly plans.
- Platform only in English.
- Minimal help center, but large but confusing Academy pages.
- Tedious setup help, although the setup itself is not complex.
- Support replies take up to two days, in English only.

Traduire en français

Réponse de Intercom

Thanks for taking the time to leave us this review Beat and letting us know about your intercom experience. I'm sorry to hear that we're not the right fit for you at this time, but thank you for sending us your feedback.

Kate (Intercom - Customer Engagement)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 2.0/10

Recommandation utilisateur
8,5/10
Basé sur 723 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Intercom - Prix

Intercom - Prix

À partir de
38,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4/5
Basé sur 723 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Intercom - Fonctionnalités

Intercom - Fonctionnalités

API
Analyse de campagne
Analyse en temps réel
Analytique de l'engagement
Gestion d'e-mail marketing
Gestion de contenu
Gestion des campagnes
Gestion des modèles
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Intégration des médias sociaux
Marketing multicanal
Modèles personnalisables
Monitoring
Notifications automatiques
Rapports et statistiques
Segmentation des campagnes
Stratégie de marque personnalisable
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,3/5
Basé sur 723 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Intercom - FAQ

Intercom - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Intercom.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Intercom ?

Types de licences disponibles pour Intercom :

À partir de: 38,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Intercom ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Intercom.

Q. Qui utilise Intercom ?

Utilisateurs habituels du logiciel Intercom :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Intercom est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Intercom est disponible :

allemand, anglais, arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), coréen, danois, espagnol, finnois, français, hongrois, hébreu, indonésien, italien, japonais, norvégien, néerlandais, portugais, russe, suédois, tchèque, turc

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Intercom ?

Types de licences disponibles pour Intercom:

Abonnement

Q. Intercom prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Intercom :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Intercom peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Intercom :

Bitium, Campaign Monitor, ChurnSpotter, Front, Klipfolio, PARiM, Slack, Stripe, Zapier, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Intercom ?

Ressources d'aide disponibles pour Intercom :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo