Intercom

Intercom

Plateforme de messagerie client pour les ventes, le marketing et l'assistance

4.5/5 (672 avis)

Intercom - Présentation

Description du logiciel Intercom

Intercom est une plateforme de communication client dotée d'une suite de produits intégrés pour chaque équipe : les ventes, le marketing, les produits et l'assistance. Ces produits permettent une communication ciblée à destination des clients sur votre site web, dans vos applications web et mobiles et par e-mail.

Cela contraste avec l'ancienne manière dont une entreprise utilisait un enchevêtrement de solutions ponctuelles, telles que le marketing automation ou les produits d'assistance technique, dans lesquelles chaque équipe opérait en silo. Il était donc difficile pour les équipes de travailler ensemble et d'être sur la même page, ce qui se traduisait par une expérience décousue et très impersonnelle pour le client.

Intercom compte 17 000 clients payants dans le monde entier, allant des start-up telles que General Assembly, ZenPayroll et Invision aux entreprises publiques telles que Ancestry.com, New Relic et Shopify.

Intercom - Présentation

Prix

À partir de
38,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Intercom - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, Europe, Allemagne, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois et 17 autres, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, italien, japonais, coréen, norvégien, portugais, russe, espagnol, suédois, turc

Captures d'écran

Capture d'écran pour Intercom : Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles
Capture d'écran pour Intercom : Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles Capture d'écran pour Intercom : Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time Capture d'écran pour Intercom : A/B test messages to continually improve performance Capture d'écran pour Intercom : Announce new features and products with targeted emails to users Capture d'écran pour Intercom : View team performance and plan ahead with Intercom reports Capture d'écran pour Intercom : Modern Messenger Capture d'écran pour Intercom : Send auto-messages to website visitors Capture d'écran pour Intercom : Save commonly used replies Capture d'écran pour Intercom : Suggested Articles Capture d'écran pour Intercom : Smarter Knowledge Base

Intercom - Avis

Intercom - Avis

Note globale
4.5
/
5 672 avis
Excellent
451

Très bien
163

Moyen
40

Médiocre
6

Mauvais
12

Rapport qualité-prix
4.1
Fonctionnalités
4.4
Simplicité d'utilisation
4.4
Support client
4.4
91% des utilisateurs recommandent cette application
Liam M.

Not Much Competition

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.


Traduire avec Google Translate
Peter C.

Complete Package

We had the opportunity to start fresh with a new ticket system/knowledge base so were shopping around. We came across Intercom and never looked back. While it has those things it is so much more being a central place to manage all our client related communications. It is by far the application I use most day-to-day.


Traduire avec Google Translate
Jennie Z.

A Great Lead Capture

Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more advanced and customizable. There was definitely a learning curve with the chat flows. Also, I don't believe I can export contact information with my leads.


Traduire avec Google Translate
Tasha D.

Awful product with terrible support

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!


Traduire avec Google Translate
Hannah S.

Integral to our support team

Overall it's been great! I came into my office shortly after we switched from our previous platform and it's apparently been quite the upgrade.


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Liam M.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Not Much Competition

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 01/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Avantages

From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow.

Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex.

Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Inconvénients

Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves.

Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Peter C.
Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Complete Package

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 13/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We had the opportunity to start fresh with a new ticket system/knowledge base so were shopping around. We came across Intercom and never looked back. While it has those things it is so much more being a central place to manage all our client related communications. It is by far the application I use most day-to-day.

Avantages

Using Intercom has been an amazing experience. It is well thought out, full featured and continues to improve all the time. It has become an essential tool to communicate with our leads/clients. What is great is we can reach them (and they reach us) wherever they are: our website, in our web app, our mobile apps, email, etc.

Inconvénients

While it starts off cheap depending on the features you choose to use and your volume it can start to get expensive quick. I'm not saying the product still doesn't provide value (it absolutely does) just if I had to pick what I liked least I would say cost.

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Réponse de Intercom

Hi Peter,

We really appreciate you leaving us a review and are so happy to hear Intercom is an essential part of your customer communication.

Thanks also for your feedback on pricing. We work really hard to align our pricing to the value you are seeing. Please get in touch if you would like to discuss your subscription options with us.

Kate (Intercom - Customer Engagement)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Jennie Z.
Secteur d'activité: Internet
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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A Great Lead Capture

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 15/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more advanced and customizable. There was definitely a learning curve with the chat flows. Also, I don't believe I can export contact information with my leads.

Avantages

-Capturing emails and names
-Integrating to Hubspot and other software for easy lead closure
-Creating chat flows allows us to communicate to customers faster and saves us time

Inconvénients

-Would like to combine actions on Intercom
-Hubspot Integration is not perfect; would like to have specific field matching
-Chat flow capabilities are limited

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Tasha D.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
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Awful product with terrible support

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 25/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!

Avantages

Admin interface is visually appealing. Widget is not.

Inconvénients

Lacks basic/rudimentary functionality. Simple things like auto triggering a message at the company level when specific criteria is met is not possible. Tagging system is not easy to use and lacks basic features. Can't customize inboxes as needed. I felt like you product blog was so delightful that your product would be the same but it felt like you weren't living your word. Nothing was easy on this product.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Hannah S.
Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Integral to our support team

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 04/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall it's been great! I came into my office shortly after we switched from our previous platform and it's apparently been quite the upgrade.

Avantages

-Provide great support (would be super ironic if they didn't)
-Make it really easy to train other people on the platform
-Reporting options since we moved to Inbox Pro have really improved
-Now that we've figured out the tags, we're getting super great data.

Inconvénients

-The way they set up how you pick your hours of availability really annoys me
-While not common, we have experienced issues that we're pretty sure aren't user error (ie. need to refresh your page after turning on your beeping sound)
-A lot of the integrations require you to share out the emails of all of your clients which is annoying

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Réponse de Intercom

Hi Hannah, thanks so much for this review. I'm so happy to hear you're getting great use out of our tags - they're a game changer!

I've passed your feedback on availability settings and integrations to our product teams. Comments like these really help us continually improve our product. The issue you've seen with your audio notifications sounds odd to me so please do get in touch via the messenger if it happens again.

Kate - (Intercom - Customer Engagement)

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Recommandation utilisateur
8.6/10
Basé sur 672 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Intercom - Prix

Intercom - Prix

À partir de
38,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.1/5
Basé sur 672 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Intercom - Fonctionnalités

Intercom - Fonctionnalités

API
Analyse de campagne
Analyse en temps réel
Analytique de l'engagement
Gestion d'e-mail marketing
Gestion de contenu
Gestion des campagnes
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Intégration des médias sociaux
Marketing multicanal
Modèles personnalisables
Monitoring
Notifications automatiques
Rapports et statistiques
Segmentation des campagnes
Stratégie de marque personnalisable
Tableau de bord d'activités
Tests A/B
Fonctionnalités
4.4/5
Basé sur 672 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Intercom - FAQ

Intercom - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Intercom.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Intercom ?

Types de licences disponibles pour Intercom :

À partir de: 38,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Intercom ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Intercom.

Q. Qui utilise Intercom ?

Utilisateurs habituels du logiciel Intercom :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Intercom est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Intercom est disponible :

arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, italien, japonais, coréen, norvégien, portugais, russe, espagnol, suédois, turc

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Intercom ?

Types de licences disponibles pour Intercom:

Abonnement

Q. Intercom prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Intercom :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Intercom peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Intercom :

Bitium, Campaign Monitor, ChurnSpotter, Driftrock, Klipfolio, PARIM, Slack, Stripe, Zapier, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Intercom ?

Ressources d'aide disponibles pour Intercom :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo