Intercom

Plateforme de messagerie client pour les ventes, le marketing et l'assistance

En savoir plus sur Intercom

Intercom est une plateforme de communication client dotée d'une suite de produits intégrés pour chaque équipe : les ventes, le marketing, les produits et l'assistance. Ces produits permettent une communication ciblée à destination des clients sur votre site web, dans vos applications web et mobiles et par e-mail.

Cela contraste avec l'ancienne manière dont une entreprise utilisait un enchevêtrement de solutions ponctuelles, telles que le marketing automation ou les produits d'assistance technique, dans lesquelles chaque équipe opérait en silo. Il était donc difficile pour les équipes de travailler ensemble et d'être sur la même page, ce qui se traduisait par une expérience décousue et très impersonnelle pour le client.

Intercom compte 17 000 clients payants dans le monde entier, allant des start-up telles que General Assembly, ZenPayroll et Invision aux entreprises publiques telles que Ancestry.com, New Relic et Shopify.

Options de tarification dès :

38,00 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, chinois traditionnel et 17 autres, coréen, danois, espagnol, finnois, français, hongrois, hébreu, indonésien, italien, japonais, norvégien, néerlandais, portugais, russe, suédois, tchèque, turc

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Images

Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles
Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time
A/B test messages to continually improve performance
Announce new features and products with targeted emails to users
View team performance and plan ahead with Intercom reports
Modern Messenger
Send auto-messages to website visitors
Save commonly used replies
Suggested Articles
Smarter Knowledge Base
Smart campaigns for marketing automation
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Vidéo de Intercom Capture d'écran pour Intercom : Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles Capture d'écran pour Intercom : Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time Capture d'écran pour Intercom : A/B test messages to continually improve performance Capture d'écran pour Intercom : Announce new features and products with targeted emails to users Capture d'écran pour Intercom : View team performance and plan ahead with Intercom reports Capture d'écran pour Intercom : Modern Messenger Capture d'écran pour Intercom : Send auto-messages to website visitors Capture d'écran pour Intercom : Save commonly used replies Capture d'écran pour Intercom : Suggested Articles Capture d'écran pour Intercom : Smarter Knowledge Base Capture d'écran pour Intercom : Smart campaigns for marketing automation

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Intercom : 86

  • @mentions
  • API
  • Accès mobile
  • Actions découlant d'un événement
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse du service client
  • Analytique de l'engagement
  • Assistant virtuel
  • Automatisation du marketing
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Bloqueur de spam
  • CRM
  • CTA personnalisables
  • Campagnes de drip marketing
  • Catalogage/catégorisation
  • Champs personnalisables
  • Chat et messagerie
  • Chat proactif
  • Communication multicanal
  • Conformité CAN SPAM
  • Contenu dynamique
  • Contrôle des réponses par e-mail
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Enquêtes clients
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des boîtes de messagerie
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des campagnes e-mail
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des modèles
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des visiteurs
  • Géociblage
  • Importation et exportation de données
  • Intégration de sites web
  • Intégration des bases de données de leads
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Lead nurturing
  • Marketing multicanal
  • Marquage
  • Messagerie client en temps réel
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Notifications en temps réel
  • Notifications push
  • Optimisation des taux de conversion
  • Outils de collaboration
  • Outils de prospection
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Personnalisation
  • Portail libre-service
  • Profils des employés
  • Qualification de leads
  • Rapports et analyses
  • Recherche/Filtre
  • Relevés et historique des chats
  • Répondeurs automatiques
  • Réponses préenregistrées
  • Saisie de leads
  • Segmentation
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation de leads
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Tests A/B
  • Transferts/Routage
  • Vérification et validation de leads
  • e-mail marketing
  • Éditeur WYSIWYG

Alternatives

User.com

4,6
Alternative n° 1 à Intercom
User.com est une plateforme de marketing automation visant à stimuler l'engagement et à augmenter le taux de conversion...

Zoho CRM

4,2
Alternative n° 2 à Intercom
Zoho CRM est une application en mode SaaS de gestion de la relation client. Organisez, automatisez et analysez vos...

Bitrix24

4
Alternative n° 3 à Intercom
Bitrix24 est une plateforme de collaboration cloud et open source gratuite qui propose des outils de CRM, de gestion...

Agile CRM

4,2
Alternative n° 4 à Intercom
Agile CRM combine de puissantes fonctionnalités d'automatisation, de téléphonie, de web, de téléphonie mobile, de...

Avis

Note globale

4,5 /5
(757)
Rapport qualité-prix
4/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,4/5
Support client
4,3/5

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Liam M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Not Much Competition

Publié le 01/08/2019

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being...

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Avantages

From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow.

Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex.

Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Inconvénients

Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves.

Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Engagement with Customers is Great!

Publié le 25/02/2021

It is an easy choice if you want to create unique, engaging customer journeys! It also connects to...

It is an easy choice if you want to create unique, engaging customer journeys! It also connects to many other tools, so it's a great addition to any software stack.

Avantages

I like that we are able to gain insight, offer promos, convert leads, provide support, host a help center, and create unique customer journeys right from within one platform. The Inbox feature is very helpful in providing quick and easy support, especially when using the Intercom mobile app!

Inconvénients

There are few things I would consider cons about Intercom. I wish they offered a bit quicker support, as I often wait a day to hear back, but it is a minor detail compared to the value we get from using the platform.

Réponse de Intercom

Thanks for taking the time to leave us this review and let us know how Intercom is helping you create unique, engaging customer journeys as well as integrate so well with your existing etch stack :)

Thanks for your feedback regarding our support response times. These vary based on the urgency of the issue as well as plan, but we always aim to get back as soon as possible. I'll make sure to pass this feedback on to our team here.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Tasha D.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Awful product with terrible support

Publié le 25/10/2019

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution...

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!

Avantages

Admin interface is visually appealing. Widget is not.

Inconvénients

Lacks basic/rudimentary functionality. Simple things like auto triggering a message at the company level when specific criteria is met is not possible. Tagging system is not easy to use and lacks basic features. Can't customize inboxes as needed. I felt like you product blog was so delightful that your product would be the same but it felt like you weren't living your word. Nothing was easy on this product.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Internet
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

More than a messaging platform

Publié le 13/02/2021

We are using Intercom as our main costumer messaging platform in all our ends, from emails to...

We are using Intercom as our main costumer messaging platform in all our ends, from emails to customers to internal communications for our team. Intercom does everything in a neat and easy way.

Avantages

In a few words, using Intercom is such a wholesome experience with zero to non competitor in the market who can compete with his top notch features and constant improvements. There is always something new in the works to make it even more useful.

Inconvénients

The overall quality of the SaaS is very good, but the price you have to pay for everyone of the features is a bit too much compared to what is offered from the competition, don't get me wrong, being at the top of the list comes with a hefty price tag.

Réponse de Intercom

Thanks so much for letting us know how Intercom is helping you manage your communications with your customers and teams.

Thanks too for you feedback regarding our pricing and packaging. Our aim is to align the price you pay to the value you see, and it's a difficult one to get this right for every type of business model. I'll make sure to pass your comments on to the right team.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Damola B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Internet
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Supercharge Your Customer Interactions

Publié le 06/10/2020

I am able to deploy a simple interface that helps customers interact with our team while they use...

I am able to deploy a simple interface that helps customers interact with our team while they use our software. The team is also able to get direct notifications on their email, Smartphone apps and Slack (via the Intercom<>Slack integration) and respond promptly to queries.

I am able to deploy product tours to users while they use our software. It helps us scale our support in ways we couldn't get done in the past.

Finally, we are able to assess user actions across various touchpoints and sections of our software. We are also able to gauge our performance with supporting users. i.e. response time, user satisfaction with support interections etc.

All together, Intercom is one of the best decisions we've made as a startup so far!

Avantages

I like that users are able to reach us at Mercurie for our flagship product. I also love that we are able tosend them emails triggered by rules set by us. I also love the various apps I can integrate to our company account. It has made interaction with users so much easier and richer.

I almost forgot the in-app tours and the new features they release every month. As a leader in a startup that owns a SaaS solution, I am always inspired by Intercom every time I use it. As a user, I am all to delighted every time I interact with the software.

Inconvénients

To be honest, nothing really. Maybe the learning curve that comes with figuring it out at first, but they have a robust help centre and academy that resolves areas where we lack clarity.

Réponse de Intercom

Thanks for leaving us this review Damola. It's wonderful to hear that Intercom is helping you communicate and interact with your users in such a rich way!

You're right that the learning curve with Intercom can be pretty steep as the tool is so powerful, and our Product Education team are hard at work creating content to help at every step. Make sure to check out our free online Intercom Academy courses, webinars and our new customer community Interconnected, as these are all great ways to continue your learning.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

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Intercom - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Intercom.

Types de licences disponibles pour Intercom :

  • À partir de: 38,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Intercom.

Utilisateurs habituels du logiciel Intercom :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Intercom est disponible :

allemand, anglais, arabe, chinois, chinois traditionnel, coréen, danois, espagnol, finnois, français, hongrois, hébreu, indonésien, italien, japonais, norvégien, néerlandais, portugais, russe, suédois, tchèque, turc

Appareils pris en charge par Intercom :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Intercom :

Aircall, AskNicely, Automate.io, ChargeDesk, CloudApp, DataHero, Driftrock, Droplr, Facebook, Front, Geckoboard, GitHub, Grow, HipChat, Landingi, LeadsBridge, Mailchimp, Marketo Engage, Microsoft Teams, Mixpanel, Notion, PieSync, Privy, Salesforce Sales Cloud, SatisMeter, Segment, Shopify, Slack, Stamplay, Statuspage, Stripe, Survicate, Toky, Tray.io, Trello, Twitter, Wistia, Woopra, WordPress, Zapier, Zendesk

Ressources d'aide disponibles pour Intercom :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Chat

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