Intercom

Intercom

Plateforme de messagerie client pour les ventes, le marketing et l'assistance

4,5/5 (692 avis)

Intercom - Présentation

Description du logiciel Intercom

Intercom est une plateforme de communication client dotée d'une suite de produits intégrés pour chaque équipe : les ventes, le marketing, les produits et l'assistance. Ces produits permettent une communication ciblée à destination des clients sur votre site web, dans vos applications web et mobiles et par e-mail.

Cela contraste avec l'ancienne manière dont une entreprise utilisait un enchevêtrement de solutions ponctuelles, telles que le marketing automation ou les produits d'assistance technique, dans lesquelles chaque équipe opérait en silo. Il était donc difficile pour les équipes de travailler ensemble et d'être sur la même page, ce qui se traduisait par une expérience décousue et très impersonnelle pour le client.

Intercom compte 17 000 clients payants dans le monde entier, allant des start-up telles que General Assembly, ZenPayroll et Invision aux entreprises publiques telles que Ancestry.com, New Relic et Shopify.

Intercom - Présentation

Prix

À partir de
38,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Intercom - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, Europe, Allemagne, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois et 17 autres, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, italien, japonais, coréen, norvégien, portugais, russe, espagnol, suédois, turc

Captures d'écran

Capture d'écran pour Intercom : Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles
Capture d'écran pour Intercom : Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles Capture d'écran pour Intercom : Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time Capture d'écran pour Intercom : A/B test messages to continually improve performance Capture d'écran pour Intercom : Announce new features and products with targeted emails to users Capture d'écran pour Intercom : View team performance and plan ahead with Intercom reports Capture d'écran pour Intercom : Modern Messenger Capture d'écran pour Intercom : Send auto-messages to website visitors Capture d'écran pour Intercom : Save commonly used replies Capture d'écran pour Intercom : Suggested Articles Capture d'écran pour Intercom : Smarter Knowledge Base

Intercom - Avis

Intercom - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
461

Très bien
167

Moyen
44

Médiocre
7

Mauvais
13

Rapport qualité-prix
4,1
Fonctionnalités
4,4
Simplicité d'utilisation
4,4
Support client
4,4
91% des utilisateurs recommandent cette application
Liam M.

Not Much Competition

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.


Traduire avec Google Translate
Jennie Z.

A Great Lead Capture

Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more advanced and customizable. There was definitely a learning curve with the chat flows. Also, I don't believe I can export contact information with my leads.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Great intuitive software

Using this to answer incoming customer inquiries, resolution not, faq, and more


Traduire avec Google Translate
Guy Z.

Horrendous company, be careful of getting locked in

Absolutely horrible in every possible way.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Pricey but well worth it after you grow

I am mostly satisfied with Intercom. But the price can escalate quickly if you want to add more agents and features.


Traduire avec Google Translate
Liam M.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Not Much Competition

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 01/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Avantages

From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow.

Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex.

Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Inconvénients

Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves.

Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jennie Z.
Secteur d'activité: Internet
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

A Great Lead Capture

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 15/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more advanced and customizable. There was definitely a learning curve with the chat flows. Also, I don't believe I can export contact information with my leads.

Avantages

-Capturing emails and names
-Integrating to Hubspot and other software for easy lead closure
-Creating chat flows allows us to communicate to customers faster and saves us time

Inconvénients

-Would like to combine actions on Intercom
-Hubspot Integration is not perfect; would like to have specific field matching
-Chat flow capabilities are limited

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Great intuitive software

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 28/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Using this to answer incoming customer inquiries, resolution not, faq, and more

Avantages

Easily merges email and live chat on one platform. Integrates loads of other software too. Also has built in reporting and lots of features that come standard

Inconvénients

Cannot merge tickets like other platforms do. Some reporting could use deeper drill downs and insights

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Réponse de Intercom

Thanks for taking the time to let us know about your Intercom experience. I'm glad we're helping you manage your multi-channel support.

I've made sure to pass your feedback on ticketing and reporting on to the Product Team as I know we have a few plans in the workds that could address these.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Guy Z.
Secteur d'activité: Services d'information
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Horrendous company, be careful of getting locked in

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 25/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Absolutely horrible in every possible way.

Avantages

The UI allowing to construct auto-messages

Inconvénients

They lure companies in to integrating intercom into the workflows and take advantage of the difficulty of later migrating to another product, in order to jack up the prices to ridiculous levels. We've had to complain multiple times each year for drastic overcharges (think 3x) and fight with them for months until they would process some refund (after numerous lies and diversion attempts by their reps).
Unethical company, unethical staff, can't be trusted one bit as a business partner.
Also be aware that they do not grandfather plans, and you are at their mercy, they can at any time give you a short notice before "updating" the pricing structure. The most recent "update" would have caused a ~5x in price, getting us to flee to another provider at a great internal cost.

Traduire en français

Réponse de Intercom

Hi Guy - first off, I want to apologize for the difficulties you've had. Since Intercom started, we've focused entirely on the idea of strong customer relationships and I'm sorry that we let you down here. I hope I can clarify why these pricing changes are being made and provide some more context.

We've recently changed our pricing model to a simpler one that we believe is better aligned with the value our customers get from the product. That meant an increase in price for some customers and a decrease for others.
Getting pricing right at Intercom has admittedly always been really challenging for us, but we don't want you to feel this way.

I'm sorry to see you go as a customer. If you'd like to speak to your account manager (or me directly) about what happened for your account specifically, we'd really love to chat. You can email me (phil at intercom dot com) if you're open to a conversation.

Phil (Intercom - Customer Engagement)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Services juridiques
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Pricey but well worth it after you grow

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 09/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I am mostly satisfied with Intercom. But the price can escalate quickly if you want to add more agents and features.

Avantages

Everything, period. Intercom is the leading company in the chat/support area. They are always innovating and keep bringing products that actually are useful. The competition just mimics their innovations while offering lower prices.

Inconvénients

The price. It could be a bit pricey if you are just starting out but after your company has a solid foundation it is a treat to use. And they have take care of this with their Early Stage start-up program. Everything for just $45 USD for the first year!

Traduire en français

Réponse de Intercom

Thanks so much for taking the time to leave this review. I'm delighted to hear our early stage plan worked out so well for you. And don't worry, there's plenty more innovation yet to come!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Recommandation utilisateur
8,5/10
Basé sur 692 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Intercom - Prix

Intercom - Prix

À partir de
38,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,1/5
Basé sur 692 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Intercom - Fonctionnalités

Intercom - Fonctionnalités

API
Analyse de campagne
Analyse en temps réel
Analytique de l'engagement
Gestion d'e-mail marketing
Gestion de contenu
Gestion des campagnes
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Intégration des médias sociaux
Marketing multicanal
Modèles personnalisables
Monitoring
Notifications automatiques
Rapports et statistiques
Segmentation des campagnes
Stratégie de marque personnalisable
Tableau de bord d'activités
Tests A/B
Fonctionnalités
4,4/5
Basé sur 692 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Intercom - FAQ

Intercom - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Intercom.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Intercom ?

Types de licences disponibles pour Intercom :

À partir de: 38,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Intercom ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Intercom.

Q. Qui utilise Intercom ?

Utilisateurs habituels du logiciel Intercom :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Intercom est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Intercom est disponible :

arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, italien, japonais, coréen, norvégien, portugais, russe, espagnol, suédois, turc

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Intercom ?

Types de licences disponibles pour Intercom:

Abonnement

Q. Intercom prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Intercom :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Intercom peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Intercom :

Bitium, Campaign Monitor, ChurnSpotter, Front, Klipfolio, PARiM, Slack, Stripe, Zapier, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Intercom ?

Ressources d'aide disponibles pour Intercom :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo