WalkMe

Transformez l'expérience utilisateur.

4,5 /5 (50 avis) Donnez votre avis !

WalkMe - Présentation

Description du logiciel WalkMe

WalkMe™ a été le pionnier de la plateforme d'adoption numérique (DAP) pour transformer l'expérience utilisateur dans le monde numérique envahissant d'aujourd'hui. S'appuyant sur l'intelligence artificielle, l'analytique, l'engagement, l'accompagnement et l'automatisation, la superposition transparente de cette solution aide les utilisateurs à effectuer facilement des tâches dans n'importe quel logiciel, application mobile ou site web d'entreprise. Fondé en 2011, le logiciel WalkMe est utilisé par plus de 1 500 entreprises dans le monde, dont plus de 30 % des sociétés du Fortune 500.

WalkMe - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Open source
Abonnement
Rapport qualité-prix

WalkMe - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois et 22 autres, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, irlandais, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc, ukrainien, taïwanais, thaï

Captures d'écran

Capture d'écran pour WalkMe : Insights
Capture d'écran pour WalkMe : Insights Capture d'écran pour WalkMe : User Onboarding Capture d'écran pour WalkMe : Engage your users and increase adoption of new features Capture d'écran pour WalkMe : Automate any repetitive process Capture d'écran pour WalkMe : Record your users in session to gain valuable visual analytics Capture d'écran pour WalkMe : Reduce Support Costs

WalkMe - Avis

WalkMe - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
30

Très bien
15

Moyen
4

Médiocre
1

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
3,9
Fonctionnalités
4,4
Simplicité d'utilisation
3,8
Support client
4,6
90% des utilisateurs recommandent cette application
Aaron G.

WalkMe is great for digital adoption - bringing software end users up to speed

Very happy with this software. The WalkMe support team was also amazing!


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Extremely robust platform for digital adoption

Customer self-onboarding.

Benefits:
Scalability of new customer onboarding. We were able to onboard customers much faster after deploying WalkMe, allowing CS to focus on renewal and expansion with existing customers.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Ironically, it's incredibly hard to use their product


Traduire avec Google Translate
Cody H.

Costly but very powerful tool!

WalkMe was used to create call outs and on-boarding materials for a SAAS platform, link to documentation, and help increase utilization of product features, in addition to utilizing NPS data gathering.


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Elisabeth H.

Do anything you can imagine!

We originally purchased WalkMe to use when onboarding new users. We soon discovered we could use it for dozens of other things. For example, we’ve used it to let users know “Hey, we’re aware of this bug,” to avoid a zillion support requests. We’ve used it to run surveys, highlight new features, everything. I can’t imagine working without WalkMe.


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Aaron G.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

WalkMe is great for digital adoption - bringing software end users up to speed

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 06/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Very happy with this software. The WalkMe support team was also amazing!

Avantages

My company used this software for a about 8 months to a year. We integrated Walk Me into our proprietary platform in order to help our web design agencies and their end users to better use our software, to become more self sufficient when using the platform, and to help make our platform more intuitive. The WalkMe interactive digital walk throughs made it extremely simple for customers to learn the ins and outs of our platform without our support team getting engaged. This software saved our support team significant time and energy!

Inconvénients

Managing the Walk Me software can be difficult in a situation which requires constant updates to the digital walk throughs - during periods in which our platform was undergoing significant changes. However, though the process of updating our library of walk throughs was tedious, it allowed our end users to become familiar with platform updates very quickly with limited engagement from support staff.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Extremely robust platform for digital adoption

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 20/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Customer self-onboarding.

Benefits:
Scalability of new customer onboarding. We were able to onboard customers much faster after deploying WalkMe, allowing CS to focus on renewal and expansion with existing customers.

Avantages

WalkMe has a ton of functionality to allow you to create walk throughs and other types of dynamic user education. I love how easy it is to integrate outside content like videos, help desk articles, webpages, etc. with your custom walk throughs.

Probably my favorite thing about walk me is that Customer Success and UX can use the platform to implement super detailed user education without needing to involve engineering much at all. In my experience, user education often gets deprioritized next to new feature development and bug fixes, so things like in-app onboarding and tool tips only get built when there's a bit of extra capacity, and it rarely is able to keep up with the evolution of the product. With WalkMe, the teams focused on customer success and experience can quickly implement the changes they want without involving half the company.

Inconvénients

It is a very robust platform, so learning all the functionality takes time. Unless you're a javascript and CSS pro, you will probably struggle with getting the jQuery selectors right and the CSS exactly how you want the experience to look and feel. The out-of-the box features will get you 90% of the way there though.

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Réponse de WalkMe

Thank you for your thoughtful feedback on your WalkMe experience! We¿re glad to hear that our Digital Adoption Platform has helped scale your customer on-boarding efforts and beyond. It¿s also great to learn that WalkMe has enabled your Customer Success and UX teams to drive the value of your product to your customers. WalkMe is indeed a very robust platform, and for this matter we¿ve designed our Center of Excellence -- University, Community, and Playbooks -- to provide customers with a plethora of resources and templates to maximize the use of our platform and make it easy for our customers to customize content. We'll also continue to simplify our product in 2019. If you¿d like to learn me more about our Center of Excellence, or if you have any questions, please email us at community@walkme.com. Thanks again!

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Ironically, it's incredibly hard to use their product

Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
Publié le 12/07/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

This can be very powerful software if set up properly. We were able to do advanced tutorials, though it took professional services to set it up for us. We found it the most powerful in the market from a feature standpoint.

Inconvénients

hard to use. WalkMe is a software that makes it easy to show visitors how to use any product. Unfortunately their product is prohibitively hard to use.

They have set up a "walkme university" and require 10 hours of training and watching videos just to get started.

They typically give you a CSM for 3 months to help you onboard and throw in free professional services because most things are too hard to figure out.

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Réponse de WalkMe

Pleasure to meet you, and thank you for sharing your feedback on WalkMe. I'm glad to hear that WalkMe is helping your organization with feature adoption, but disappointed to hear that you're experiencing difficulties using the platform. As this experience is atypical for our customers, I'd love to better understand some of the issues if you'd be open to a discussion. In regards to our Customer Support, the team is available 24/7 and is typically able to solve or escalate most issues fairly quickly. Please email us at community@walkme.com so we can learn more. Looking forward to discussing with you.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Cody H.
Secteur d'activité: Internet
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Costly but very powerful tool!

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 12/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

WalkMe was used to create call outs and on-boarding materials for a SAAS platform, link to documentation, and help increase utilization of product features, in addition to utilizing NPS data gathering.

Avantages

WalkMe is an incredibly powerful tool that allows deep integration with your website or software.

Inconvénients

This product is very costly, putting it out of reach for most small businesses.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Elisabeth H.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Do anything you can imagine!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 01/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We originally purchased WalkMe to use when onboarding new users. We soon discovered we could use it for dozens of other things. For example, we’ve used it to let users know “Hey, we’re aware of this bug,” to avoid a zillion support requests. We’ve used it to run surveys, highlight new features, everything. I can’t imagine working without WalkMe.

Avantages

It’s amazingly versatile. Need to show users how to do something? Easy. Need to pop up messages about system status? You got it. Want to highlight a new feature? Done. Need to remind someone their fees are overdue? Done. You can do almost anything you can imagine with this system!!

Inconvénients

Our only complaint is really our own fault. The system relies on static “tags” that our software doesn’t have. We have been totally able to work around it, though, using visible elements on the screen.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,1/10
Basé sur 50 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

WalkMe - Prix

WalkMe - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Gratuit
Open source
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
3,9/5
Basé sur 50 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

WalkMe - Fonctionnalités

WalkMe - Fonctionnalités

API
Alertes et remontée des problèmes
Audit
Autorisations basées sur les rôles
Contrôle d'accès
Données en temps réel
Gestion de la conformité
Gestion des autorisations
Gestion des flux de travail
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Suivi des activités
Surveillance en temps réel
Tableau de bord d'activités
Visualisation de données
Fonctionnalités
4,4/5
Basé sur 50 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

WalkMe - FAQ

WalkMe - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur WalkMe.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour WalkMe ?

Types de licences disponibles pour WalkMe :

Type de licence: Gratuit, Open source, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel WalkMe ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de WalkMe.

Q. Qui utilise WalkMe ?

Utilisateurs habituels du logiciel WalkMe :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique

Q. Dans quelles langues WalkMe est-il disponible ?

Langues dans lesquelles WalkMe est disponible :

arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, irlandais, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc, ukrainien, taïwanais, thaï

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour WalkMe ?

Types de licences disponibles pour WalkMe:

Gratuit, Open source, Abonnement

Q. WalkMe prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par WalkMe.

Q. Avec quelles applications WalkMe peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à WalkMe :

AlayaCare, Saba Learning, Toonimo

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour WalkMe ?

Ressources d'aide disponibles pour WalkMe :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo