mHelpDesk

Obtenez plus de missions et développez votre entreprise avec mHelpDesk !

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mHelpDesk - Présentation

Description du logiciel mHelpDesk

mHelpDesk est conçu pour être très rapide et facile à utiliser. Une formation quotidienne gratuite et une équipe d'accueil pour vous former et utiliser le logiciel sont à votre disposition.

Ce logiciel de maintenance sur site hautement qualifié est incroyablement puissant et prend en charge une grande variété de flux de travail planifiés et non planifiés, avec des rendez-vous uniques ou réguliers. Assurez-vous que votre équipe a rempli son emploi du temps grâce au calendrier de planification de mHelpDesk et qu'ils disposent d'itinéraires efficaces avec l'affichage Carte.

Le système de facturation de mHelpDesk est entièrement intégré à cette plateforme de planification simple pour fournir une facture en un clic avec suivi des travaux et des rapports qui vous garantissent d'être payé rapidement, à chaque fois. Les clients de mHelpDesk sont heureux d'éliminer la double saisie de données liée à l'utilisation de systèmes de comptabilité tiers tels que QuickBooks : vous pouvez en faire partie !

Gardez une trace de toutes vos interactions client dans mHelpDesk afin que vous et votre équipe disposiez des informations dont vous avez besoin, quand vous en avez besoin. Les champs personnalisés facilitent le suivi des informations propres à votre entreprise. Vous et votre équipe pouvez les consulter en temps réel sur votre appareil mobile en déplacement, où que vous soyez.

mHelpDesk, en tant que système commercial cloud parmi les entreprises de maintenance sur site les mieux notées, est un excellent partenaire pour votre réussite actuelle et future. Des améliorations et des ajouts sont apportés presque quotidiennement et de longues et heureuses relations avec les clients se construisent pour la vie. L'éditeur est impatient de vous servir !

mHelpDesk - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Open source
Abonnement
Rapport qualité-prix

mHelpDesk - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Canada, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour mHelpDesk : mHelpDesk Reports
Capture d'écran pour mHelpDesk : mHelpDesk Reports Capture d'écran pour mHelpDesk : mHelpDesk Service Items Capture d'écran pour mHelpDesk : mHelpDesk Invoices Capture d'écran pour mHelpDesk : mHelpDesk Estimates Capture d'écran pour mHelpDesk : mHelpDesk Menu Capture d'écran pour mHelpDesk : mHelpDesk Dashboard Capture d'écran pour mHelpDesk : mHelpDesk Work Orders

mHelpDesk - Avis

mHelpDesk - Avis

Note globale
4,3
/
5
Excellent
488

Très bien
178

Moyen
55

Médiocre
24

Mauvais
43

Rapport qualité-prix
3,9
Fonctionnalités
4
Simplicité d'utilisation
4,3
Support client
4,4
85% des utilisateurs recommandent cette application
Shai M.

Exceptional service and software

The software:
We are the owners and managers of over 1000 units across Pennsylvania, New jersey and Miami florida. We have been in the business for 17 years now and we are always looking for ways to get better and increase efficiency. I have tried so many maintenance management softwares throughout the years and non of them was able to answer our needs as much as Mhelpdesk. I am now able to monitor multiple maintenance technicians in various locations with so much ease and efficiency. It saves us money and time and most important enables us to service our tenants better and communicate progress and status of their work order with a click of a button. The fact that its is so customizable makes it so easy to arrange the information in a way that you can get a complete view of whats going on in the field in a glance.

Customer Service:
My first conversation was with Daniel McClain - Account executive - He was great from the get go. He took the time to answer all my questions no matter how small or big, He presented the software with great knowledge and expertise and made the process fun and interesting. When he presented the software to our staff in Florida he literally got a standing ovation. Everyone was so exited for it. Thank you Mr. McClain ;)

Once i decided to go ahead with Mhelpdesk i was assigned with a customer success coach (Love the terminology) Meghan Verducci in a nutshell if i could i would hire her to work for our company in a heartbeat. She was very Knowledgeable and pleasant. If she says she will get something done you can count on it. She was honest about what can and can't be done within the software and if she didn't have an answer she would always look for one and get back to me as soon as she could. She even kept in touch when she was on vacation to make sure that my needs are met. Once the Setup was complete she provided me with a power point manual and training videos for my staff Very helpful, i was able to train my staff with easily with zero misunderstandings. Thank you Megahn for everything !!


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Julie H.

Great Customer Support

Overall has been great! I went to another company and came back to MHelpDesk cause the other software just didn't work like MHelpDesk - I always get prompt and friendly service which make my job easier as I am always in a hurry.


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Casey K.

Property Management user for 5 years

Moved to mHelpdesk from paper work orders. Still using it 5 years later. We don't schedule or invoice jobs, just use the work order function.


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Ken P.

mHelpDesk/HomeAdvisor

The weaknesses we struggled through for the first 2 years really left it on the back burner as far as fully implementing and incorporating it further into our customer contact operations. Resorted to doing a lot of it manually. As a CRM, it was pleasantly functional until they jacked the prices up after the HomeAdvisor affiliation came in full-bore. Home Advisor's shortfalls are a whole other dissertation.


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Susan S.

Happy Using Mhelpdesk

Only the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] can answer to "Business Problems" and any added benefits


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Shai M.
Secteur d'activité: Immobilier
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Exceptional service and software

Publié le 15/04/2015
Provenance de l'avis : GetApp

The software:
We are the owners and managers of over 1000 units across Pennsylvania, New jersey and Miami florida. We have been in the business for 17 years now and we are always looking for ways to get better and increase efficiency. I have tried so many maintenance management softwares throughout the years and non of them was able to answer our needs as much as Mhelpdesk. I am now able to monitor multiple maintenance technicians in various locations with so much ease and efficiency. It saves us money and time and most important enables us to service our tenants better and communicate progress and status of their work order with a click of a button. The fact that its is so customizable makes it so easy to arrange the information in a way that you can get a complete view of whats going on in the field in a glance.

Customer Service:
My first conversation was with Daniel McClain - Account executive - He was great from the get go. He took the time to answer all my questions no matter how small or big, He presented the software with great knowledge and expertise and made the process fun and interesting. When he presented the software to our staff in Florida he literally got a standing ovation. Everyone was so exited for it. Thank you Mr. McClain ;)

Once i decided to go ahead with Mhelpdesk i was assigned with a customer success coach (Love the terminology) Meghan Verducci in a nutshell if i could i would hire her to work for our company in a heartbeat. She was very Knowledgeable and pleasant. If she says she will get something done you can count on it. She was honest about what can and can't be done within the software and if she didn't have an answer she would always look for one and get back to me as soon as she could. She even kept in touch when she was on vacation to make sure that my needs are met. Once the Setup was complete she provided me with a power point manual and training videos for my staff Very helpful, i was able to train my staff with easily with zero misunderstandings. Thank you Megahn for everything !!

Avantages

Customizable
Coloring of the work order type
Recurring maintenance
Report

Inconvénients

The mobile app needs a serious upgrade!
Being able to upload more then one file at a time (picture in particular)
bring back the ability to make a contact inactive without having to delete his records. Keeping records is the number one need in real-estate management. There are work arounds but definitely need to be brought back

Julie H.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Great Customer Support

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 30/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall has been great! I went to another company and came back to MHelpDesk cause the other software just didn't work like MHelpDesk - I always get prompt and friendly service which make my job easier as I am always in a hurry.

Avantages

It integrates very nicely with my Quickbooks - I also like that it keeps everything streamlined to make my job easier.

Inconvénients

Wish there was an option to "CLOSE" the estimates so they just go away versus having to mark them inactive. Once I invoice the customer I have to mark the estimate inactive or "Sent" in the status field so I can keep it separate from the "active" or "approved" estimates - I used the estimates to keep track of my current jobs.

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Réponse de mHelpDesk

Julie, we're thrilled to hear mHelpDesk is working well for you and helping you manage your business. Thanks for the feedback and suggestion about the estimates - we will pass it along to our Product team. Thanks for being a customer!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Casey K.
Secteur d'activité: Immobilier
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Property Management user for 5 years

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 11/05/2020
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Moved to mHelpdesk from paper work orders. Still using it 5 years later. We don't schedule or invoice jobs, just use the work order function.

Avantages

Least clunky work order software we demoed. Easy for service techs to pick up. Good technical support - I think they wrote an update after one of our guys phones stopped displaying the app properly. That was pretty cool.

Inconvénients

Rollout of December '19 update wasn't that smooth. Honestly, most of my complaints are issues that come from being a long-term user and having wrong codes and items from my staff cluttering up the software. Reporting is a little weak.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Ken P.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

mHelpDesk/HomeAdvisor

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 03/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

The weaknesses we struggled through for the first 2 years really left it on the back burner as far as fully implementing and incorporating it further into our customer contact operations. Resorted to doing a lot of it manually. As a CRM, it was pleasantly functional until they jacked the prices up after the HomeAdvisor affiliation came in full-bore. Home Advisor's shortfalls are a whole other dissertation.

Avantages

1. The calendar integration with Google worked well and the appointment processing flow was good enough.

2. Invoicing and job dollar tracking worked OK as well. Quickbooks integration came along too late for us to play with or even consider.

3. The support team is pretty responsive and helpful when available.

4. The automatic linking with HomeAdvisor worked well usually. When it did, sending out text message alerts for new leads was a nice feature.

Inconvénients

1. My biggest issue was communication logging. Although the customer note log was a help, it should log ALL communication with the customer. The fact that their development team couldn't get the log to reflect individual and system-generated emails was a HUGE stumbling block when trying to track customer contact instances.

2. They tried to change our package processing after we were with them for a year. Haggled out a deal, but really soured any aspect of expanding its role with us.

3. Having more than one invoice and/or email template would've been a huge plus.

4. It's integration with HomeAdvisor had its ups and downs. They couldn't seem to get on the same page as far was which HomeAdvisor account to bill for and was problematic when we closed a secondary HA account.

5. The report functionality improved a great deal, but was still not flexible enough to use effectively. That may be my issue and not leveraging the custom report capabilities well enough. It was much better lately, but the export capability was still rather limited.

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Réponse de mHelpDesk

Ken, thank you for taking the time to leave a review. We're glad to hear that overall the scheduling and job tracking features work well, and that the automatic customer texting has been valuable. We're sorry to hear that the communication logging isn't as expansive as you would like -- that's something that we're considering for further development in future updates. We're thrilled to see the 5 stars for Customer Support -- that's always a top priority for us. Please give us a call or send us a chat if we can help with anything. Thanks for being a customer.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Susan S.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Happy Using Mhelpdesk

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 02/06/2020
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Only the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] can answer to "Business Problems" and any added benefits

Avantages

The product is very easy to use
The report section is terrific, especially when looking for errors and omissions done by other users.
When mistakes are identified, corrections are applied, without any major headaches
There is no need to stuff envelopes, all correspondences are done direct from the program and if there was an internet error, the program would state the item was not sent

Inconvénients

Searching for Job numbers related to specific clients are not as easy as searching for invoices related to clients

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Recommandation utilisateur
8,5/10
Basé sur 788 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

mHelpDesk - Prix

mHelpDesk - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Open source
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
3,9/5
Basé sur 788 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

mHelpDesk - Fonctionnalités

mHelpDesk - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4/5
Basé sur 788 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Catégories

Logiciels de planning Logiciels de gestion des interventions Logiciels de gestion du personnel Logiciels de gestion de la maintenance Logiciels d'affectation du personnel Logiciels de gestion d'affaire Logiciels de planning du personnel Logiciels de gestion des opérations Logiciels de RH et gestion du personnel Outils collaboratifs Logiciels pour suites d'applications Logiciels de gestion du temps Logiciels de gestion de projets Logiciels de gestion des activités sur le terrain Logiciels DPE (diagnostic de performance énergétique) Logiciels pour autres secteurs Logiciels pour l'industrie pétrolière et gazière Logiciels de calendrier Logiciels de gestion des ordres de mission Logiciels de maintenance des équipements Logiciels pour entreprises de nettoyage Logiciels pour plombiers Logiciels pour électriciens Logiciels pour entreprises de désinsectisation/dératisation Logiciels pour entrepreneurs Logiciels de paysagisme Logiciels de gestion des services informatiques Logiciels de gestion informatique Logiciels d'installation de systèmes de sécurité Logiciels de gestion de franchise Logiciels de gestion des installations Logiciels pour dépanneurs et fourrières Logiciels de transport et logistique Logiciels pour CVC (chauffage ventilation climatisation) Logiciels de gestion des stocks Logiciels de création de devis Logiciels de vente Logiciels de gestion des flux de travail Logiciels pour inspection de bâtiment Logiciels de gestion de propriétés et biens immobiliers Logiciels pour magasins d'informatique Logiciels de vente au détail et service aux consommateurs Logiciels pour entreprises de nettoyage de tapis Logiciels pour volets roulants et portes de garage automatiques

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

mHelpDesk - FAQ

mHelpDesk - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur mHelpDesk.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour mHelpDesk ?

Types de licences disponibles pour mHelpDesk :

Type de licence: Open source, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel mHelpDesk ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de mHelpDesk.

Q. Qui utilise mHelpDesk ?

Utilisateurs habituels du logiciel mHelpDesk :

Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues mHelpDesk est-il disponible ?

Langues dans lesquelles mHelpDesk est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour mHelpDesk ?

Types de licences disponibles pour mHelpDesk:

Open source, Abonnement

Q. mHelpDesk prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par mHelpDesk :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications mHelpDesk peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à mHelpDesk :

Authorize.net, BirdEye, Clear Spider, G Suite, Mailchimp, QuickBooks, QuickBooks Online, QuickBooks Online, Twilio, Wordpress

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour mHelpDesk ?

Ressources d'aide disponibles pour mHelpDesk :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo