En savoir plus sur Spiceworks

Gardez une trace de tout ce qui se passe sur votre réseau : du moment où un utilisateur installe un logiciel qu'il ne devrait pas posséder, au moment où le niveau d'encre de votre imprimante devient faible. Spiceworks vous permet de surveiller et de recevoir des alertes sur tous les événements de réseau qui vous intéressent le plus.


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Spiceworks ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Spiceworks

4,4 (548)
Indisponible dans votre pays
VS.
Le plus évalué

À partir de

Prix introuvable
15,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

55
128

Intégrations

Intégrations introuvables
85

Simplicité d’utilisation

4,3 (548)
4,5 (3 152)

Rapport qualité-prix

4,6 (548)
4,4 (3 152)

Service client

4,2 (548)
4,5 (3 152)

Alternatives

Freshdesk

4,5
Alternative n° 1 à Spiceworks
Freshdesk est un logiciel de service client omnicanal dans le cloud adressé aux entreprises de toutes envergures qui...

ServiceNow

4,5
Alternative n° 2 à Spiceworks
ServiceNow est un fournisseur de plateforme en tant que service offrant des applications de services informatiques....

SolarWinds Service Desk

4,6
Alternative n° 3 à Spiceworks
SolarWinds Service Desk est une solution entièrement intégrée de centre de services et de gestion d'actifs permettant...

Microsoft Excel

4,8
Alternative n° 4 à Spiceworks
Explorez Excel. De nouveaux outils d'analyse de données vous aident à suivre et à visualiser vos données pour une...

Avis

Note globale

4,4 /5
(548)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,2/5

Vous avez déjà Spiceworks ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 548
Frederic
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Spicework, la gestion du parc informatique.

Publié le 23/06/2023

facilité, simplicité, efficacité pour la gestion de parc informatique.

facilité, simplicité, efficacité pour la gestion de parc informatique.

Avantages

facilité de deploiement de l'agent collecteur d'information dans un LAN de 1550 clients PC, et 10 serveurs Windows.

Inconvénients

aucun inconvénient rencontré lors de l'utilisation en production sur un vaste parc de stations.

Sergey
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great HelpDesk / Inventory solution

Publié le 04/07/2018

Cost, up-to-date picture of the hardware inventory, logs, that can be used for internal audit...

Cost, up-to-date picture of the hardware inventory, logs, that can be used for internal audit purposes.

Avantages

I used a free version of Spiceworks for several years. Installation of the application only takes few minutes. In just a few clicks you have a full robust system for ticketing and inventory. Another great perk is Spiceworks community, merely priceless resource where all the IT folks share their knowledge and can help you with random IT dramas. Great way to keep an eye on the hardware inventory. Getting it configured and working properly can be a challenge, but the results are well worth it. Not to mention great helpdesk ticketing functionality, that allows to put an order on how your service requests are processed on a daily basis.

Inconvénients

I've only used a free version of the application. As I mentioned, one of the key reasons why I got it was for inventory purposes. Getting it work was a challenge. A lot of tweaking had to be done on the network to be able to query all of my PC and Mac workstations and servers. Nevertheless, the result was well worth it. Additionally, while the inventory is running, the system would be somewhat slow, but still managable. Great product! I highly recommend it to all IT admins out there.

Sergio
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great solution if you don't need advanced features, but still need to track issues

Publié le 28/05/2021

I implemented and used it in some companies of different sizes, where requests were managed by a...

I implemented and used it in some companies of different sizes, where requests were managed by a couple of technicians, and it worked fine, solving the issue of tracking requests and defining task lists and priorities.

Avantages

If you chose the cloud way, there's nothing you need to install: just register and you're u and running.
The ticketing solution is simple and quite basic, but definitely easy to use and simple to manage: forget advanced automation, multiple queues and automated workflows, but you can define some rules and automatically assign or categorize your requests quite easily and effectively.
You also don't need to add users, just technicians: they're added as soon as they submit a request, and that simplifies user management.
It integrates with other Spiceworks tools such as Inventory, and that's quite useful.

Inconvénients

There's almost no automation (really basic), and you cannot manage different queues to route tickets to.

Alternatives envisagées 

ManageEngine ServiceDesk Plus

Pourquoi passer à Spiceworks

Essentially simplicity and price: it's a good solution in case you don't need the advanced feature of a proper incident/problem/change management tool, or you don't want to face a steep learning curve.
Michael
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Spiceworks IT Help Desk - So Good, Missing So Little

Publié le 11/09/2018

The IT Help Desk really was good, and too this day I wish we were still using it.

Unfortunately,...

The IT Help Desk really was good, and too this day I wish we were still using it.

Unfortunately, the lack of administrator reports with the little fluff, buried the project. We are now using another solution that follows a work order logic, and we've lost all our good internal processes. We miss you spiceworks.

Avantages

We used Spiceworks for over a year. We lived and breathed in the Help Desk environment. It was great. We had memes on the office, making sure everyone put in our tickets, and tracked everything we possibly could. When techs were in the field, a quick app click, and recording our voices to tickets. It was just awesome.

Inconvénients

Then administration wanted to try getting logs / reports from the system. Spiceworks was excellent for IT, but junk for a non-IT administrator wanting oversight. The reports were too techy, too details, no summary. EG: Bar Graphs, Pie Charts, and fluff. Spiceworks was all business, which was the problem, I needed to show a little fluff.

The advertisements also made it a little, meh, for when other users were posting tickets. Lets face it, they weren't the kind who were looking for datacenter solutions (typical ads we saw).

Alex
Note globale
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Excellent starting place for Ticketing System and for Full Implementations

Publié le 13/06/2023

An excellent helpdesk ticketing system that if you don't have one in place should be your first...

An excellent helpdesk ticketing system that if you don't have one in place should be your first stop for getting started.

Avantages

It offers a free service which is very usable, and an excellent place for any business to start if they current do not have a helpdesk ticket/reporting system. Centrally mange all the helpdesk jobs rather than relying on emails, which can be missed. Can be upgraded with a subscription to get even more features and remove advertisements.

Inconvénients

Only initial downside people might not like is the advertising that is built into the free version, but it is totally understandable for Spiceworks to have this, and it is not intrusive. Some of the features you might want could be only available under a subscription but all worthy ticketing systems are not free. Setup could seem daunting for a novice user but there is plenty of support and guides.

Alternatives envisagées 

Freshservice
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Spiceworks - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Spiceworks.

Types de licences disponibles pour Spiceworks :

  • Type de licence : Version gratuite
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Spiceworks :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Spiceworks est disponible :

allemand, anglais

Appareils pris en charge par Spiceworks :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Spiceworks.

Ressources d'aide disponibles pour Spiceworks :

FAQ/forums, Base de connaissances, Chat

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