
En savoir plus sur Spiceworks
Gardez une trace de tout ce qui se passe sur votre réseau : du moment où un utilisateur installe un logiciel qu'il ne devrait pas posséder, au moment où le niveau d'encre de votre imprimante devient faible. Spiceworks vous permet de surveiller et de recevoir des alertes sur tous les événements de réseau qui vous intéressent le plus.
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Spiceworks ne vous convainc pas tout à fait ?
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Spiceworks
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Avis
Vous avez déjà Spiceworks ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
L'outil d'inventoring parfait
Publié le 16/12/2022
Avantages
La possibilité de deployer le logiciel client automatiquement et sans effort.
Inconvénients
La latence du logiciel est parfoit frustrante, cependant l'outil est transparent pour l'utilisateur final.

- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great HelpDesk / Inventory solution
Publié le 04/07/2018
Cost, up-to-date picture of the hardware inventory, logs, that can be used for internal audit...
Cost, up-to-date picture of the hardware inventory, logs, that can be used for internal audit purposes.
Avantages
I used a free version of Spiceworks for several years. Installation of the application only takes few minutes. In just a few clicks you have a full robust system for ticketing and inventory. Another great perk is Spiceworks community, merely priceless resource where all the IT folks share their knowledge and can help you with random IT dramas. Great way to keep an eye on the hardware inventory. Getting it configured and working properly can be a challenge, but the results are well worth it. Not to mention great helpdesk ticketing functionality, that allows to put an order on how your service requests are processed on a daily basis.
Inconvénients
I've only used a free version of the application. As I mentioned, one of the key reasons why I got it was for inventory purposes. Getting it work was a challenge. A lot of tweaking had to be done on the network to be able to query all of my PC and Mac workstations and servers. Nevertheless, the result was well worth it. Additionally, while the inventory is running, the system would be somewhat slow, but still managable. Great product! I highly recommend it to all IT admins out there.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Great solution if you don't need advanced features, but still need to track issues
Publié le 28/05/2021
I implemented and used it in some companies of different sizes, where requests were managed by a...
I implemented and used it in some companies of different sizes, where requests were managed by a couple of technicians, and it worked fine, solving the issue of tracking requests and defining task lists and priorities.
Avantages
If you chose the cloud way, there's nothing you need to install: just register and you're u and running.
The ticketing solution is simple and quite basic, but definitely easy to use and simple to manage: forget advanced automation, multiple queues and automated workflows, but you can define some rules and automatically assign or categorize your requests quite easily and effectively.
You also don't need to add users, just technicians: they're added as soon as they submit a request, and that simplifies user management.
It integrates with other Spiceworks tools such as Inventory, and that's quite useful.
Inconvénients
There's almost no automation (really basic), and you cannot manage different queues to route tickets to.
Alternatives envisagées
ManageEngine ServiceDesk PlusPourquoi passer à Spiceworks
Essentially simplicity and price: it's a good solution in case you don't need the advanced feature of a proper incident/problem/change management tool, or you don't want to face a steep learning curve.- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Spiceworks IT Help Desk - So Good, Missing So Little
Publié le 11/09/2018
The IT Help Desk really was good, and too this day I wish we were still using it.
Unfortunately,...
The IT Help Desk really was good, and too this day I wish we were still using it.
Unfortunately, the lack of administrator reports with the little fluff, buried the project. We are now using another solution that follows a work order logic, and we've lost all our good internal processes. We miss you spiceworks.
Avantages
We used Spiceworks for over a year. We lived and breathed in the Help Desk environment. It was great. We had memes on the office, making sure everyone put in our tickets, and tracked everything we possibly could. When techs were in the field, a quick app click, and recording our voices to tickets. It was just awesome.
Inconvénients
Then administration wanted to try getting logs / reports from the system. Spiceworks was excellent for IT, but junk for a non-IT administrator wanting oversight. The reports were too techy, too details, no summary. EG: Bar Graphs, Pie Charts, and fluff. Spiceworks was all business, which was the problem, I needed to show a little fluff.
The advertisements also made it a little, meh, for when other users were posting tickets. Lets face it, they weren't the kind who were looking for datacenter solutions (typical ads we saw).
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Spiceworks Review
Publié le 02/11/2021
Very satisfied software for IT inventory management and keep record of overall computer information...
Very satisfied software for IT inventory management and keep record of overall computer information which will be very useful to get reports for the auditing.
Avantages
Inventory management is the one of the best feature in this software. Can able to scan the devices in the network and keep track of all the information of each and every devices.
Inconvénients
Less customization option available for this software, so in some places have to follow the common standards instead of customized functions depends on the user needs
Alternatives envisagées
ManageEngine Endpoint CentralPourquoi passer à Spiceworks
Free of cost software if installed locally and have to pay only when choosing the cloud storageSpiceworks - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Spiceworks.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Spiceworks ?
Types de licences disponibles pour Spiceworks :
- Type de licence : Version gratuite
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Spiceworks ?
Utilisateurs habituels du logiciel Spiceworks :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Spiceworks est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Spiceworks est disponible :
allemand, anglais
Q. Spiceworks prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Spiceworks :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Spiceworks peut-il s'intégrer ?
Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Spiceworks.
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Spiceworks ?
Ressources d'aide disponibles pour Spiceworks :
FAQ/forums, Base de connaissances, Chat
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