Wimi

Wimi

Gestion de projet et collaboration en ligne

4,7/5 (93 avis)

Wimi - Présentation

Description du logiciel Wimi

Wimi est un outil de collaboration sur Cloud simple et abordable qui vous permet de gérer vos projets, travailler en équipe et ainsi améliorer votre productivité.

Ce logiciel vous offre un espace de travail personnalisé pour chaque équipe et chaque projet, mais aussi inter-équipes, en interne et en externe, grâce à ses outils de gestion des tâches, journaux d'activités etc. Il vous offre aussi une mobilité optimale grâce aux applications mobiles. De plus, vous pouvez gérer les droits d'accès comme vous le souhaitez.

Avec Wimi, vous avez la possibilité de stocker, sécuriser, partager et synchroniser vos données en une seule interface afin de créer un véritable bureau virtuel. De plus, avec l'outil Wimi Disk, vous pouvez suivre l'avancement de vos projets et mettre automatiquement à jour les dernières versions des documents partagés.

Vous pouvez aussi communiquer plus efficacement et réduire les flux d'emails chronophages avec les différents canaux de communication inclus tels que le chat, les commentaires, la visioconférence, le partage d'écran...

Enfin, Wimi s'intègre avec les outils collaboratifs les plus répandus tels que Outlook, Google, Skype, Evernote, etc.

Wimi - Présentation

Prix

À partir de
9,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Prix par utilisateur et par mois.

- Wimi Team (15€) : projets illimités et applis mobiles, Invités gratuits et illimités, 250Go de stockage. Modules fonctionnels : Channels, Documents & Wimi Drive, Taches visuelles, Gantt, Agendas, Visio et partage d'écran.

- Wimi Enterprise (18€) : idem Wimi Team avec 500Go, Support prioritaire, Programme d'accompagnement, Accès API, Connecteur SAML V2 / AD


Wimi - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
arabe, anglais, français, allemand, italien, portugais, espagnol

Captures d'écran

Capture d'écran pour Wimi : Online Task Management
Capture d'écran pour Wimi : Online Task Management Capture d'écran pour Wimi : Communications Tools Capture d'écran pour Wimi : Access Rights Management Capture d'écran pour Wimi : Available from any device

Wimi - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
73

Très bien
17

Moyen
2

Médiocre
1

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,7
Fonctionnalités
4,6
Simplicité d'utilisation
4,8
Support client
4,8
97% des utilisateurs recommandent cette application
Franck C.

Wimi will soon become the world's number one ?! Read on and you will understand why.

I have been a full-stack Webmaster for 10 years. I use Wimi for 2 years and believe me, Wimi has changed my productivity in just a few days .. A real revolution!
Exceptional ease of use and I weigh my words! for having tried his 3 main competitors - complicated or obscure interfaces ... without comments.
Wimi knew how to use our collaborative working software our natural habits of use of our computer.
This has the enormous advantage of not having to learn for days how a new software works.
Wimi is as easy to use as when the very first iPhone came out in the world of telephony!
Everything is intuitive and rich in features!

Do like me be productive, organized with disconcerting ease! Save time, win your employees, customers and partners by using Wimi, the next-generation software that brings professionals from all over the world together in a central location and in a real office.
The success of your projects and those of your clients and partners only depends on your curiosity to test Wimi free for 14 days. So do not wait!
It is by testing a product that one really makes one's efficiency, not letting it absorb through cleverly constructed advertisements.
Tesla, Total, Sephora, Shazam, SNCF, Publiciseto use Wimi, you know why?
Test Wimi 14 days for free and you will understand why for yourself! ;-)
It integrates OneDrive, Dropbox, Box Google Drive, Skype, Zapier etc.
A huge congratulations to the developers and the CEO who had the idea of this French innovation


Traduire avec Google Translate
Dan-claudiu G.

Bringing order to chaos in a startup venture

Being part of a startup is challenging and the lack of order can ruin your chances to deliver a great product or service. I’ve been looking for a solution that can help me manage my tasks, appointments and last but not least synchronize my files with my collaborators and even customers. Wimi has allowed me to deliver my companies services and products in time and with ease, while in direct communication with my customers, through chat or even video conference, all in one solution – no more running around through different platforms and forgetting login details, and that’s something that you all know it’s really difficult to keep in mind while bootstrapping your business. Ah, and I’ve almost forgot to mention that being on the run, I really enjoyed having a mobile app that allowed me to access my files and task on the go. Yes, nobody is perfect, but this is the most useful and affordable platform on the market, and they are improving it every day.

TL;DR Just give it a try, I’m sure you’ll not regret it.


Traduire avec Google Translate
Clayton H.

A Suped Up Google Suite


Traduire avec Google Translate
Anastasia P.

Online project management solution

Good for team work and collaboration. Keep all your projects organized and increase productivity of the team.


Traduire avec Google Translate
Gerald M.

After years of searching the perfect tool

We use to have tasks, calendars, sharing system.... none allowed me to do exactly what I needed. Then we found Wimi....
In one sign in, my team and I were able to share documents, tasks, follow projects, keep a historical log of the work done by projects and clients.
We used logos and images for each client, so quickly and with just one look we're able to go to the client project. I'm glad we found wimi


Traduire avec Google Translate
Franck C.
Secteur d'activité: Design
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Wimi will soon become the world's number one ?! Read on and you will understand why.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 29/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

I have been a full-stack Webmaster for 10 years. I use Wimi for 2 years and believe me, Wimi has changed my productivity in just a few days .. A real revolution!
Exceptional ease of use and I weigh my words! for having tried his 3 main competitors - complicated or obscure interfaces ... without comments.
Wimi knew how to use our collaborative working software our natural habits of use of our computer.
This has the enormous advantage of not having to learn for days how a new software works.
Wimi is as easy to use as when the very first iPhone came out in the world of telephony!
Everything is intuitive and rich in features!

Do like me be productive, organized with disconcerting ease! Save time, win your employees, customers and partners by using Wimi, the next-generation software that brings professionals from all over the world together in a central location and in a real office.
The success of your projects and those of your clients and partners only depends on your curiosity to test Wimi free for 14 days. So do not wait!
It is by testing a product that one really makes one's efficiency, not letting it absorb through cleverly constructed advertisements.
Tesla, Total, Sephora, Shazam, SNCF, Publiciseto use Wimi, you know why?
Test Wimi 14 days for free and you will understand why for yourself! ;-)
It integrates OneDrive, Dropbox, Box Google Drive, Skype, Zapier etc.
A huge congratulations to the developers and the CEO who had the idea of this French innovation

Avantages

All "real" professionals use team tools to collaborate effectively and maximize their time. Team work. Effective. Powerful. Organized.
Wimi is THE solution!

To achieve this organizational excellence, the choice of the tool is absolutely crucial.
To boost your productivity easily with confidence and without having to spend hours or days training on software often too complicated or a gas plant that ultimately causes the opposite effect and wasting time.

With Wimi it's the opposite! :-)
Make the "intelligent" choice of formidable efficiency without any compromise!
A very powerful tools, suitable for all! Freelances, freelancers, communication agencies, small and medium-sized companies and companies listed on the Cac 40!

Inconvénients

For the moment I have not noticed any inconvenience.
I just wish to see these improvements happen soon .. I hope ;-)

- The ability to create shortcuts for files, URLs, or folders (as on computer) to duplicate information from one project to several others.

- the ability to drag and drop a URL into the Wimi window that will automatically create the URL link and automatically retrieve the title and be visible in Wimi Drive!

- View the acknowledgment of reading Chat messages on mobile smartphone, tablets and in the browser of a computer when the correspondent read our message while he read our message on mobile.

- The drawing board: drawing and commenting our drawings to illustrate ideas and store the different drawings in thematic folders.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Dan-claudiu G.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Bringing order to chaos in a startup venture

Publié le 12/05/2016
Provenance de l'avis : GetApp

Being part of a startup is challenging and the lack of order can ruin your chances to deliver a great product or service. I’ve been looking for a solution that can help me manage my tasks, appointments and last but not least synchronize my files with my collaborators and even customers. Wimi has allowed me to deliver my companies services and products in time and with ease, while in direct communication with my customers, through chat or even video conference, all in one solution – no more running around through different platforms and forgetting login details, and that’s something that you all know it’s really difficult to keep in mind while bootstrapping your business. Ah, and I’ve almost forgot to mention that being on the run, I really enjoyed having a mobile app that allowed me to access my files and task on the go. Yes, nobody is perfect, but this is the most useful and affordable platform on the market, and they are improving it every day.

TL;DR Just give it a try, I’m sure you’ll not regret it.

Avantages

All in one solution for bringing order to chaos in a startup venture: documents synchronisation and access(web/desktop/mobile)/tasks/calendar/appointments/chat/video-conference and yes, todays primary request, mobile apps.
You can create client accounts to share the project progress with your customers.
High quality support.

Inconvénients

Every project has its cons, but I can't see any, that can be so big and cannot be overcome, or just requested and delivered in the next updates.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Clayton H.
Secteur d'activité: Relations gouvernementales
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

A Suped Up Google Suite

Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
Publié le 08/01/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

I liked that it's pretty easy to use, so there wasn't much training time for our small staff.

Inconvénients

There are a lot of products on the market that are competing for the same space, some of them are free like the Google Suite with calendars and messaging. There's also other platforms like Slack that provide some of the same services for cheap or free.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Anastasia P.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
Traduire en français

Online project management solution

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 24/03/2020
Provenance de l'avis : GetApp

Good for team work and collaboration. Keep all your projects organized and increase productivity of the team.

Avantages

It is a good online project management solution and it has all essential features for project management. You can get access anytime from any device. It also has offline version.

Inconvénients

It has 14-day free trial option and all ohter options are subject to pay. But these options are flexible, so you can choose one of them based on your business size and needs.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Gerald M.
Secteur d'activité: Gestion des investissements
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
Traduire en français

After years of searching the perfect tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 03/10/2016
Provenance de l'avis : GetApp

We use to have tasks, calendars, sharing system.... none allowed me to do exactly what I needed. Then we found Wimi....
In one sign in, my team and I were able to share documents, tasks, follow projects, keep a historical log of the work done by projects and clients.
We used logos and images for each client, so quickly and with just one look we're able to go to the client project. I'm glad we found wimi

Avantages

Very user friendly.
Does 95% of what we needed in project management and sharing tools.

Inconvénients

At first we had some interface issue. But with each upgrade, it became better.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Recommandation utilisateur
9,2/10
Basé sur 93 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Wimi - Prix

Wimi - Prix

À partir de
9,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Prix par utilisateur et par mois.

- Wimi Team (15€) : projets illimités et applis mobiles, Invités gratuits et illimités, 250Go de stockage. Modules fonctionnels : Channels, Documents & Wimi Drive, Taches visuelles, Gantt, Agendas, Visio et partage d'écran.

- Wimi Enterprise (18€) : idem Wimi Team avec 500Go, Support prioritaire, Programme d'accompagnement, Accès API, Connecteur SAML V2 / AD

Prix par utilisateur et par mois.

- Wimi Team (15€) : projets illimités et applis mobiles, Invités gratuits et illimités, 250Go de stockage. Modules fonctionnels : Channels, Documents & Wimi Drive, Taches visuelles, Gantt, Agendas, Visio et partage d'écran.

- Wimi Enterprise (18€) : idem Wimi Team avec 500Go, Support prioritaire, Programme d'accompagnement, Accès API, Connecteur SAML V2 / AD

Rapport qualité-prix
4,7/5
Basé sur 93 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Wimi - Fonctionnalités

Wimi - Fonctionnalités

API
Chat
Commentaires
Contrôle d'accès
Espace de travail collaboratif
Fonctionnalité de recherche
Gestion des autorisations
Gestion des documents
Gestion des fichiers
Gestion des flux de travail
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Projections
Rapports et statistiques
Stockage de documents
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,6/5
Basé sur 93 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Plus d'informations sur Wimi

Plus d'informations sur Wimi

Avantages

- Sans engagement, prix transparents, réductions pour gros volumes et abonnements annuels

- Cryptage 256 bit-SSL, serveurs hébergés en France et suivis 24h/7jrs

- Gestion des droits d'accès

- Personnalisable (URL, marque blanche), interface intuitive et facile d'utilisation

- Disponible sur tous types de supports, accès hors-ligne

- Partage et synchronisation des fichiers

- Intégration Google Apps

Wimi - FAQ

Wimi - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Wimi.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Wimi ?

Types de licences disponibles pour Wimi :

À partir de: 9,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Prix par utilisateur et par mois. - Wimi Team (15€) : projets illimités et applis mobiles, Invités gratuits et illimités, 250Go de stockage. Modules fonctionnels : Channels, Documents & Wimi Drive, Taches visuelles, Gantt, Agendas, Visio et partage d'écran. - Wimi Enterprise (18€) : idem Wimi Team avec 500Go, Support prioritaire, Programme d'accompagnement, Accès API, Connecteur SAML V2 / AD

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Wimi ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Wimi.

Q. Qui utilise Wimi ?

Utilisateurs habituels du logiciel Wimi :

Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Wimi est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Wimi est disponible :

arabe, anglais, français, allemand, italien, portugais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Wimi ?

Types de licences disponibles pour Wimi:

Gratuit, Abonnement

Q. Wimi prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Wimi :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Wimi peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Wimi :

Box, Dropbox, Evernote, FreshBooks, G Suite, Google Drive, Microsoft Project, Office 365, Salesforce Sales Cloud, Skype

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Wimi ?

Ressources d'aide disponibles pour Wimi :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo