
ConnectWise Automate
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Améliorez l'efficacité de vos équipes informatiques et simplifiez chaque aspect de votre entreprise avec la surveillance et la gestion à distance flexibles de ConnectWise Automate. Bénéficiez d'une meilleure visibilité, supprimez les obstacles de livraison et augmentez le service sans augmenter les coûts grâce à une solution qui vous aide à maîtriser la découverte, la gestion, la correction, la surveillance et l'automatisation. Éliminez les angles morts dans vos environnements pris en charge, automatisez toutes les tâches de support informatique et prenez en charge davantage de points de terminaison sans avoir à vous tracasser ni à compter le nombre de collaborateurs présents.
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Appareils
Pour quelle entreprise ?
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, Irlande, Nouvelle-Zélande, États-Unis et 2 autres
Langues
anglais
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Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour ConnectWise Automate : 109
Alternatives
TeamViewer

Atera

N-able N-sight

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- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Connectwise Automate
Publié le 11/12/2019
We are using Connectwise Automate for taking care of customers on a managed service contract.
We are using Connectwise Automate for taking care of customers on a managed service contract.
Avantages
There are many, many features in Connectwise Automate that will help you help your customers with their computer needs.
Inconvénients
Although the software is very feature rich, it seems very cumbersome and not easy to use from day one. In almost every step, we have had to take classes to figure out how to do things.
Alternatives envisagées
N-able N-sightPourquoi choisir ConnectWise Automate
We were already using Connectwise Connect and Manage so wanted one general product instead of some of this and some of that.Logiciel antérieur
N-able N-sightPourquoi passer à ConnectWise Automate
As mentioned before, we switched because we wanted to have all our products on one platform and not a piece there and a piece here.- Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
If you have the money to spend, spend it.. if not.. there is other options`
Publié le 06/05/2021
Overall, I am very happy with Connectwise Automate and would continue to use the product. If you...
Overall, I am very happy with Connectwise Automate and would continue to use the product. If you work in a critical industry, I wouldn't recommend this as being your only source of remote access since support is very slow and very unhelpful in most situations.
Avantages
The best part of this software is how robust the software is. When you purchase this software, you receive control and "WSUS" as part of your package. The software contains reports, pulls data on each computer, provides some integration and overall is a great automation and remote access tool.
Inconvénients
Support is very slow to respond. Getting credits for downtime on their hosted web server is like pulling teeth. When you get into the chat queue, you may be waiting an hour or more for someone overseas who doesn't know how to fix the issue anyway. Then you have to wait until someone gets back with you when they "open a ticket." Honestly.... the only reason I WOULDN'T buy this software is their support system lacks ability for true support!
Alternatives envisagées
TeamViewerPourquoi choisir ConnectWise Automate
The ability to do more than just remote access the PC was the main reason for the switch. Cost was a close second reason.Logiciel antérieur
TeamViewerPourquoi passer à ConnectWise Automate
Overall cost is the main reason.- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Automate - Good but feeling outdated.
Publié le 20/05/2022
We've been using Automate for over a decade, and are currently in the process of migrating to...
We've been using Automate for over a decade, and are currently in the process of migrating to Connectwise's replacement product. It has served us well, and given us tons of info to proactively resolve problems. It's remote access Software, Screen Connect, is also a God send.
Avantages
The reporting and amount of data in the program is insanely big. Through PowerBI, I've been able to display a lot of this data to show our customers just how much we know.
Inconvénients
The GUI hasn't had an update for so long and it does now fee very dated. It also slows down, he more clients you add.
- Secteur d'activité : Réseaux informatiques
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Connectwise Automate
Publié le 25/03/2020
Connectwise Automate is a critical part of my business that I use. I could not work without it and...
Connectwise Automate is a critical part of my business that I use. I could not work without it and I really enjoy working with this tool!
Avantages
I really like the features that Connectwise Automate offers. The ability to remotely patch servers and endpoint devices is excellent.
Inconvénients
The only issue we have with this software is the customer support and occasional instability of the software.
Pourquoi passer à ConnectWise Automate
Connectwise offers what all of these tools do with many other additional options!
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Manage multiple environments with ease
Publié le 25/01/2019
Companies I have been working for have been leveraging this application for machine management for...
Companies I have been working for have been leveraging this application for machine management for years.
Avantages
This software provides multiple connectivity options.
It can show a lot of information (see least favorite list below)
Great organization!
Easy integration with Connectwise Control and Manage
Lots of option for Scripting and API connectivity to outside applications
Inconvénients
The interface was changed to a much less intuitive environment about a year ago. I use it and have started to get used to it somewhat, but it still is not what I would call good.
There's problems if you don't run the Control Center as an Admin, but it doesn't want to run as admin by default
The uninstaller for the client can sometimes not uninstall.
ConnectWise Automate - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ConnectWise Automate.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ConnectWise Automate ?
Types de licences disponibles pour ConnectWise Automate :
- À partir de :
- Type de licence : Version gratuite, Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise ConnectWise Automate ?
Utilisateurs habituels du logiciel ConnectWise Automate :
Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
Q. Dans quelles langues ConnectWise Automate est-il disponible ?
Langues dans lesquelles ConnectWise Automate est disponible :
anglais
Q. ConnectWise Automate prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par ConnectWise Automate :
Q. Avec quelles applications ConnectWise Automate peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à ConnectWise Automate :
Acronis Cyber Backup, Auvik, ConnectWise Control, ConnectWise Manage, Webroot Business Endpoint Protection
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour ConnectWise Automate ?
Ressources d'aide disponibles pour ConnectWise Automate :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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- Logiciels DCIM
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- Logiciels d'analyse de réseau
- Logiciels de sauvegarde
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- Logiciels de virtualisation
- Logiciels de monitoring réseau et serveur
- Logiciels de sécurité informatique
- Logiciels de gestion de parc informatique
- Logiciels de gestion des services informatiques
- Logiciels de patchs
- Logiciels de sécurité réseau
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