ConnectWise Automate

ConnectWise Automate

Automatisation informatique pour le monde informatique d'aujourd'hui

4.2/5 (88 avis)

ConnectWise Automate - Présentation

Description du logiciel ConnectWise Automate

Améliorez l'efficacité de vos équipes informatiques et simplifiez chaque aspect de votre entreprise avec la surveillance et la gestion à distance flexibles de ConnectWise Automate. Bénéficiez d'une meilleure visibilité, supprimez les obstacles de livraison et augmentez le service sans augmenter les coûts grâce à une solution qui vous aide à maîtriser la découverte, la gestion, la correction, la surveillance et l'automatisation. Éliminez les angles morts dans vos environnements pris en charge, automatisez toutes les tâches de support informatique et prenez en charge davantage de points de terminaison sans avoir à vous tracasser ni à compter le nombre de collaborateurs présents.

ConnectWise Automate - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

ConnectWise Automate - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, Europe, Allemagne, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour ConnectWise Automate : Computer Patching
Capture d'écran pour ConnectWise Automate : Computer Patching Capture d'écran pour ConnectWise Automate : New Add Pod Capture d'écran pour ConnectWise Automate : Now Dashboard Capture d'écran pour ConnectWise Automate : Now Patching Flyout Capture d'écran pour ConnectWise Automate : Patching Dashboard Capture d'écran pour ConnectWise Automate : Browse Computers Capture d'écran pour ConnectWise Automate : Computer Management Screen

ConnectWise Automate - Avis

ConnectWise Automate - Avis

Note globale
4.2
/
5 88 avis
Excellent
42

Très bien
30

Moyen
12

Médiocre
0

Mauvais
4

Rapport qualité-prix
3.9
Fonctionnalités
4.4
Simplicité d'utilisation
3.5
Support client
3.8
82% des utilisateurs recommandent cette application
Jared M.

RMM to the stars

We used this tool when it was LabTech - and even in those days there was no comparing this to any other RMM platform. For years it had the edge in so many ways. To those willing to learn it this tool was capable of being the entirety of your platform for doing business!


Traduire avec Google Translate
Daren A.

Connectwise Automate

We are using Connectwise Automate for taking care of customers on a managed service contract.


Traduire avec Google Translate
Christopher J.

Manage multiple environments with ease

Companies I have been working for have been leveraging this application for machine management for years.


Traduire avec Google Translate
Bryan F.

I utilize this software daily to perform my job duties, managing all aspects of over 6,000...


Traduire avec Google Translate
Ahmed A.

The BEST tool for an IT Army of One

Its a love/hate relationship, but mostly love. I fought to have this at my company and I can not do my job without it.


Traduire avec Google Translate
Jared M.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire avec Google Translate

RMM to the stars

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 29/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We used this tool when it was LabTech - and even in those days there was no comparing this to any other RMM platform. For years it had the edge in so many ways. To those willing to learn it this tool was capable of being the entirety of your platform for doing business!

Avantages

The feature set has been astounding from day one.
With the big rebrand and integration with ConnectWise Manage the duo are now all that much better, complementing each others previous, non-focused features.

Inconvénients

Truly forward progress was the main issue. During the time we actively used LabTech/Automate was during the transition years of the name and aesthetic. Things are definitely driving into the right, unified direction for all of their tools and that is exciting to see!
Learning the tool, like most ConnectWise products, can be daunting but there are lots of resources to pull from and well worth the investment.

Again, I suspect due to the years of bringing the tools together, Automate seemed to somewhat stall/lag on added features for awhile. They certainly had the most initially so it wasn't a drastic fall-behind, but new tools were taking the slow moving to catch up and the market is certainly competitive again.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Daren A.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire avec Google Translate

Connectwise Automate

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 11/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We are using Connectwise Automate for taking care of customers on a managed service contract.

Avantages

There are many, many features in Connectwise Automate that will help you help your customers with their computer needs.

Inconvénients

Although the software is very feature rich, it seems very cumbersome and not easy to use from day one. In almost every step, we have had to take classes to figure out how to do things.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Christopher J.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire avec Google Translate

Manage multiple environments with ease

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 25/01/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Companies I have been working for have been leveraging this application for machine management for years.

Avantages

This software provides multiple connectivity options.
It can show a lot of information (see least favorite list below)
Great organization!
Easy integration with Connectwise Control and Manage
Lots of option for Scripting and API connectivity to outside applications

Inconvénients

The interface was changed to a much less intuitive environment about a year ago. I use it and have started to get used to it somewhat, but it still is not what I would call good.
There's problems if you don't run the Control Center as an Admin, but it doesn't want to run as admin by default
The uninstaller for the client can sometimes not uninstall.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Bryan F.
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire avec Google Translate

I utilize this software daily to perform my job duties, managing all aspects of over 6,000 endpoints

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 29/05/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Clients and Locations are organized in an easy-to-view tree, which allows easy access to a customer's inventory.

Several dataviews are available from a Client or Location to quickly gather information of an environment. For example, a list of 'scheduled tasks' configured on every system can be gathered from all systems to determine why a particular event occurs every Saturday at 4am.

Remote Control of a system can be envoked with standard tools such as VNC or RDP, as well as ConnectWise Control (formerly Screen Connect).

Reports of client environments are just a click away, whether a question regarding system health is of issue, or if all systems have the latest patches and Anti-Virus updated.

Inconvénients

Software runs on a MySQL backend, but only on Windows. Keeping MySQL tuned properly for environment size can be chore, whereas DB Engines such as MSSQL are a bit more automated and forgiving. As you bring more agents into the system, it's a good idea to run performance metrics on the MySQL server to see if any adjustments are necessary to maintain best performance of the system.

Telephone Support for the MySQL backend tends to yield different answers from each representative you talk to, and in my experience it was best to use general MySQL tuning documents that are available from Oracle.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Ahmed A.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire avec Google Translate

The BEST tool for an IT Army of One

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 26/04/2019
Provenance de l'avis : GetApp

Its a love/hate relationship, but mostly love. I fought to have this at my company and I can not do my job without it.

Avantages

You can access it anywhere. If I am on vacation in Mexico and the office back in the states needs support, I just open up chrome and go to my custom made website that CW gave me and I am in. I can see everything about a persons computer by just scrolling side to side or double clicking. Their customer service is also 24/7 AND they assign you technicians to help with implementation along with connectwise university to ensure you are ready to use their product to the fullest extent!

Inconvénients

Its sort of difficult to learn. They have the university that helps with that, but some of their classes are outdated and some just sprint through the lesson in the hopes that you might have caught a thing or two that they just taught you. Also, their scripting language is their own(proprietary) and you have to learn it. So if you already know Java, C++, Python, etc, it doesn't matter.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8/10
Basé sur 88 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

ConnectWise Automate - Prix

ConnectWise Automate - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
3.9/5
Basé sur 88 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

ConnectWise Automate - Fonctionnalités

ConnectWise Automate - Fonctionnalités

API
Alertes et remontée des problèmes
Audit
Contrôle d'accès
Données en temps réel
Gestion de la conformité
Gestion des flux de travail
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Intégration des applications
Monitoring
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Suivi des activités
Surveillance en temps réel
Sécurité SSL
Tableau de bord d'activités
Visualisation de données
Fonctionnalités
4.4/5
Basé sur 88 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

ConnectWise Automate - FAQ

ConnectWise Automate - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ConnectWise Automate.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ConnectWise Automate ?

Types de licences disponibles pour ConnectWise Automate :

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel ConnectWise Automate ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de ConnectWise Automate.

Q. Qui utilise ConnectWise Automate ?

Utilisateurs habituels du logiciel ConnectWise Automate :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues ConnectWise Automate est-il disponible ?

Langues dans lesquelles ConnectWise Automate est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ConnectWise Automate ?

Types de licences disponibles pour ConnectWise Automate:

Gratuit, Abonnement

Q. ConnectWise Automate prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par ConnectWise Automate :

iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications ConnectWise Automate peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à ConnectWise Automate :

Altaro VM Backup, AuthAnvil, Autotask, CloudBerry Backup, CloudMonix, ConnectWise Control, ConnectWise Manage, IT Glue, SolarWinds Passportal, Tigerpaw

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour ConnectWise Automate ?

Ressources d'aide disponibles pour ConnectWise Automate :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo