CiviCRM

CiviCRM

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4.3/5 (26 avis)

CiviCRM - Présentation

"CiviCRM
est un logiciel web de CRM en open source
créé pour être utilisé par des organismes à but non lucratif.
Étant
une application en open source à but non lucratif elle-même, CiviCRM comprend
les missions les plus essentielles des organismes à but non lucratif, c'est à dire
créer et entretenir la relation entre eux et leurs
constituants. Cette tâche est plus ardue que le simple rassemblement de données sur les
constituants : il s'agit vraiment de maintenir de bonnes relations avec vos supporters sur de
longues périodes de temps.
À
ce propos, CiviCRM a créé une CRM web puissante, à code source ouvert et facile à
utiliser pour répondre aux plus hautes attentes de ses utilisateurs.
Contrairement aux logiciels propriétaires, CiviCRM écoute ses utilisateurs et chaque
mise à jour répond aux besoins réels des utilisateurs.
Grâce à
toute une série de fonctionnalités, les organisations peuvent
atteindre facilement leurs objectifs via CiviCRM avec la
gestion de contact/événement/membre/cas, des collectes de fonds, du marketing par e-mails de masse,
des campagnes peer-to-peer et bien plus encore.
CiviCRM
prend en charge plus de 20 langues, dont : chinois (Taiwan, Chine), néerlandais,
anglais (Australie, Canada, États-Unis, Royaume-Uni), français (France, Canada), allemand,
italien, japonais, russe et suédois."

Prix

À partir de
10,00 $US/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Open source
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Canada, Chine, Europe et 5 autres, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine, Afrique et Moyen-Orient

Langues

chinois (simplifié), chinois (traditionnel), danois, néerlandais, anglais et 9 autres, français, allemand, italien, japonais, norvégien, portugais, russe, espagnol, suédois

CiviCRM - Avis

Note globale
4.3/5
92% d'avis positifs
13
Excellent
11
Très bien
1
Moyen
1
Médiocre
0
Horrible
Jonathan L.
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Our go-to for Associations and others

Publié le 20/05/2016
Provenance de l'avis

CiviCRM integrates CRM functions for associations, affiliation groups and others as an add-on for the top GPL content management systems WordPress, Joomla and Drupal. We have been installing and hosting CiviCRM for several years and it has become a standard part of our toolbox.

It is especially strong on event registration and membership management. CiviMail does an excellent job with bounce and subscription management, but it's not as user friendly as a service like MailChimp or Constant Contact for HTML mail composition. CiviContribute handles payments for memberships, donations and events.

CiviCase brings case management into to application and CiviVolunteer helps you keep track of the eager beavers who want to help your cause.

We have used CiviCRM for projects ranging from an international arts group to our son's Boy Scout troop. We have used it for camping registrations and conference registrations for thousands of users.

The real gem, as in any CRM tool are the reporting tools. You can pull membership, attendance or other reports in minutes. Think of a data related question and get an answer quickly and simply.

Avantages

Excellent event registration and membership management at a price that can't be equaled. Best of all, it works in and with our client's websites.

Inconvénients

It's not an intuitive tool. You need to learn the logic of CiviCRM to get things done. It's not hard, but I wouldn't give it to a client without a few explanations and probably training.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Chelsea S.
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A wonderful experience with CiviCRm

Publié le 26/04/2016
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Avantages

I work for a very small and relatively new non-profit organization and CiviCRM has been the perfect combination of intuitive/ user-friendly, as well as adaptive to our unique needs as we continue to define our direction, expand our scope, and grow to reach a larger audience. Civi has allowed us to track and maintain well-rounded profiles of our constituents, donors, participants, and volunteers -- many of whom fit into multiple of these categories. I have a lot left to learn about Civi and when I get stumped, I can almost always find the answer in the forums online or through our vendor.

Inconvénients

I've had the most difficulty with CiviCRM integrating into our Mailchimp account and newsletter. Overall, it's worked quite well but there have been several glitches and several times where the solution or steps to take to fix a problem were not at all obvious (to me, at least!).

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Shirley D.
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High functionality at low costs

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 26/07/2017
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Very functional so long as you don't need something new

Avantages

Cost -- our volunteer run organization could afford it (we pay for hosting which includes administrator and user coaching)
Highly functional and generally very easy to use
Very flexible with extensions that are much more advanced than found in cost-comparable products -- membership, events, etc.
Very good API
Ability to fully get all data out of it

Inconvénients

Import of large quantities of data using supplied import procedures is painful at best. That said, a person who understands the database can bypass the worst of it -- however, we could do this, and the closest competing product priced itself out of our reach by an excessive import fee.
While existing reports are easy to use, creating truly new ones is nearly impossible (need to create a new extension)
Sadly lacking documentation on creating extensions

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Alex M.
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A versatile but clunky CRM software

Publié le 22/07/2016
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Avantages

CiviCRM is extremely versatile and customizable. We use it to produce letters to donors and large mailing lists for various functions. If you have a fair amount of technical web knowledge, you can integrate your database with other online software like MailChimp. It is also FREE!

Inconvénients

CiviCRM is pretty clunky and not pleasing to the eye. While you can segment your database in almost any way with the search features, it's often nearly impossible to know which version of the search interface you should use: Advanced Search? Search Builder? Full-text Search???????

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit

5.0/10
Nicolas G.
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The best CRM for nonprofits, and it's free!

Publié le 12/04/2016
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Avantages

The depth and breadth of functionality is staggering, and the community provides extensions that enrich the product even more. The software is highly configurable and can be adapted to almost any nonprofit organization's needs. And if a feature is not there, you can always add it as the full source code is available.

Inconvénients

Setup and administration is quite technical, documentation is extensive but could still be improved. Users will feel lost at first due to the richness of the software, but with a little hand holding will get the gist of it and start exploring.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10

CiviCRM - Prix

À partir de
10,00 $US/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Open source
Abonnement
Rapport qualité-prix

CiviCRM - Fonctionnalités

  • Rapports et statistiques

  • API
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Champs personnalisables
  • Gestion des calendriers
  • Importation et exportation de données
  • Intégration CRM
  • Intégration de tiers
  • Intégration des e-mails
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration mobile
  • Modèles personnalisables
  • Notifications automatiques
  • Paiements électroniques
  • Rappels automatiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités

CiviCRM - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur CiviCRM.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour CiviCRM ?

Types de licences disponibles pour CiviCRM :

À partir de: 10,00 $US/mois

Type de licence: Open source, Abonnement

version d'essai gratuite: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel CiviCRM ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de CiviCRM.

Q. Qui utilise CiviCRM ?

Utilisateurs habituels du logiciel CiviCRM :

Non Profit, Administration publique

Q. Dans quelles langues CiviCRM est-il disponible ?

Langues dans lesquelles CiviCRM est disponible :

chinois (simplifié), chinois (traditionnel), danois, néerlandais, anglais, français, allemand, italien, japonais, norvégien, portugais, russe, espagnol, suédois

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour CiviCRM ?

Types de licences disponibles pour CiviCRM:

Open source, Abonnement

Q. CiviCRM prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par CiviCRM.

Q. Avec quelles applications CiviCRM peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à CiviCRM :

CallHub, Flipcause

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour CiviCRM ?

Ressources d'aide disponibles pour CiviCRM :

Support en ligne, Tutoriels vidéo