Coupa

Coupa

Logiciel de gestion des ressources humaines

4.2/5 (44 avis)

Coupa - Présentation

Coupa est une suite d'applications basée sur le cloud qui aide à optimiser les dépenses de l'entreprise de bout en bout.

Conçu en vue de son adoption par les utilisateurs, Coupa fournit des services de gestion des dépenses pour la vente au détail, la finance, la santé, le pétrole et le gaz, la technologie, l'alimentation et les boissons.

Grâce à l'efficacité opérationnelle, à la gestion des liquidités, au contrôle des coûts et à l'évitement des dépenses, Coupa offre des services d'épargne, conçue comme un service, aux entreprises de toutes tailles. Savings-as-a-Service est une suite intégrée d'applications financières 100 % à la demande, organiquement développée, pour les dépenses, la facturation et l'approvisionnement. Il permet de voir et de contrôler toutes les dépenses de l'organisation et sur des milliers d'utilisateurs et de fournisseurs.

Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais

Coupa - Avis

Note globale
4.2/5
91% d'avis positifs
17
Excellent
23
Très bien
1
Moyen
1
Médiocre
2
Horrible
Utilisateur vérifié
Traduire avec Google Translate

Bolt-On to NetSuite

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 07/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Our business added it as a bolt-on to NetSuite, and a large selling point was the Sourcing package. Even though we cannot use the Sourcing module as it is, it has benefits of keeping the invoices and POs tied together and integrates well with NetSuite

Avantages

The mobile app is very convenient for our PMs in the field that need to review and approve POs and invoices remotely

Inconvénients

the Sourcing module is far to restrictive and cumbersome - it makes it harder for our vendors to submit quotes and there is now way for them to add options/alternatives to what we have asked them to quote

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

4.0/10
Nicholas C.
Traduire avec Google Translate

Coupa Expenses makes paper receipts obsolete

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 17/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

So often employees loose paper receipts and just give estimates of their expenses. This creates difficulties for the accounting department that needs to track these expenses and their related taxes accurately. Coupa Expenses allows your employees to take pictures of these expenses as they are incurred so they cannot be lost of forgotten. All of this is delivered with an easy to use Android or Iphone app as well as a full featured web client.

Inconvénients

It sometimes gets tedious filling out the same options on every single expense, these should be caches so they do not need to be selected each time. The web client interface is sometimes a little clumsy.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit

7.0/10
Siva K.
Traduire avec Google Translate

Intuitive and stream lined invoice automation

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
Publié le 29/01/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

With Coupa invoicing, your Account payables can handle less paper, reduce errors and decrease the invoice processing times drastically.With Coupa Invoicing, electronic invoices flow into the system from the suppliers, are automatically matched to a PO or contract (two-way or three-way matching), channeled for approval, and then routed for payment. The entire automated invoicing process is electronic for 100% accuracy. With Coupa invoicing one can Strengthen supplier relationships, use resources more effectively, capture early payment discounts, increase compliance, and reduce business risk. Suppliers will love Coupa, because they can monitor the status of their invoice online via a self service portal. There are multiple ways invoices will be processed in Coupa invoicing Viz via supplier portal, Emailed invoices to Accounts Payables etc. Coupa invoicing has automated invoice matching and tolerances capability, supplier actionable notifications, mobile friendly app.

Inconvénients

Coupa cannot handle accounting. It needs to be integrated with an accounting software or Enterprise Resource Planning tool.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Lynne F.
Traduire avec Google Translate

Coupa's e-Procurement Solution Helps Students in Need

Publié le 21/07/2009
Provenance de l'avis : Capterra

I highly recommend Coupa as an e-Procurement solution. Once you get the hang of it, it's really quite easy. And, once you do, your organization's work flow will be enhanced forever.

The most amazing part is to be able to take immediate advantage of Coupa's incredible new features, such as iRequest. Coupa is not a static company, and they are constantly updating features.

Coupa's team provides personalized service and lots of 'hand-holding'. They listen well to our needs. And, our students in need in the Washington, D.C. area are better served as a result

Coupa has helped transformed us into a 21st century organization with streamlined operations that enable us to stretch our donor dollars and help more students in need.

Avantages

Neediest Kids is a nonprofit organization that works with 8 area school systems in the Greater Washington, D.C. area. We provide emergency funds to these school systems to purchase the basics - new clothes, school supplies, medical or dental care, eye exams and glasses, and more - so students (K-12) can stay in school and thrive.

Coupa's system has moved Neediest Kids from a traditional paper-based system of authorizations and receipts with school professionals spending their own time to shop for items for their students in need. We operate now through a web-based process of issuing POs that go directly to vendors with products shipped directly to school professionals. Thus, we have efficient purchasing, streamlined requests to vendors, real-time product and budget tracking, invoice reconciliation, and more.

It's fast...it's internet fast!

Inconvénients

There are always a few tweaks that could happen here and there, but we get 95% of what we need!

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Utilisateur vérifié
Traduire avec Google Translate

End user's love but application team might face hurdles

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 05/06/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Effectively reduces cost, better operational efficiencies and better end user experience

Avantages

The tool is meant to give a very good experience to end users. All the out of box functions are designed with high quality UI standards which will reduce the learning curve for end users. IT team don't have to spend hours to explain the features and functions as the terminologies and configurations are quite intuitive. Finally so much comes out of box if planned well and ahead of time a lot of customization requirement can be avoided. The T&E module is really liked by a lot of top tier business users.

Inconvénients

The integration capability is not up to the mark. When it comes to customize a lot of road blocks can be faced but it seems the Product team is actively looking in to some of them and with every release they are making some advancement in this direction. There are some weird limitation on few types of reporting capabilities which I think should be there.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10

Coupa - Fonctionnalités


  • API
  • Analyse financière
  • Données en temps réel
  • Facturation
  • Gestion de la comptabilité
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégration de tiers
  • Notifications automatiques
  • Paiements électroniques
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Réceptions
  • Suivi des frais
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des factures

Coupa - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Coupa.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Coupa ?

Types de licences disponibles pour Coupa :

version d'essai gratuite: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Coupa ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Coupa.

Q. Qui utilise Coupa ?

Utilisateurs habituels du logiciel Coupa :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Administration publique

Q. Dans quelles langues Coupa est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Coupa est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Coupa ?

Nous n'avons pas d'informations sur les types de licences de Coupa.

Q. Coupa prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Coupa :

Android, iPhone

Q. Avec quelles applications Coupa peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Coupa :

AppZen, Deem Work Fource, Dell Boomi, FinancialForce Accounting, MobileWare, OneLogin, Productivity Wrx, SAP Fieldglass, SnapLogic, Yooz

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Coupa ?

Ressources d'aide disponibles pour Coupa :

Forum, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents

Logiciels les + demandés