En savoir plus sur Mindbody

Le logiciel MINDBODY fournit tout ce dont vous avez besoin pour donner vie à votre vision à long terme. Cela commence simplement : vous organisez votre journée et accueillez de nouveaux clients. Les clients arrivent chez vous et vous les enregistrez. Chaque fois que des nouveaux venus cherchent à vous rejoindre, vous leur demandez de signer rapidement un certain nombre de choses à l'aide d'un e-waiver qui est immédiatement enregistré dans leur profil client.

Au fur et à mesure que vous grandissez, vous planifiez peu à peu vos journées en fonction du programme de chacun et MINDBODY vous aide à suivre les tâches de chaque membre du personnel.

Peu après, de nouveaux clients commencent à vous trouver dans l'application MINDBODY Connect et réservent vos services. Une fois qu'un nouveau client est fidélisé, vous pouvez configurer la facturation de manière récurrente et même lui demander de rejoindre votre programme de recommandation automatisé, afin de les inciter un peu plus à parler de vous à leurs amis.

Lorsque vous avez un peu de temps libre entre deux clients, vous pouvez consulter vos chiffres pour voir votre croissance, par exemple vos revenus, vos ventes, votre fréquentation et la fidélisation de vos clients. Et comme il est toujours possible de grandir, vous pouvez utiliser ce que vous avez appris pour planifier et exécuter des campagnes marketing, en mobilisant les clients inactifs avec des e-mails et des messages automatisés.

Et comme votre marque et vos services font désormais partie intégrante de la routine de vos clients, vous pouvez même créer une application mobile entièrement personnalisée selon votre marque afin qu'ils puissent vivre la même expérience avec vous sur leur téléphone.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Images

Generate reports to track monthly sales and revenue, retention, attendance and inventory
Track client schedules anytime, anywhere via desktop, laptop, tablet or mobile
Check and manage schedules easily through a color-coded calendar
Clients can book online through the user's website, or the MINDBODY mobile app
Gain quick and central access to client details
Manage scheduling, payroll, tips, commissions, inventory and more, from a centralized platform
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Vidéo de Mindbody
Capture d'écran pour Mindbody : Generate reports to track monthly sales and revenue, retention, attendance and inventory Capture d'écran pour Mindbody : Track client schedules anytime, anywhere via desktop, laptop, tablet or mobile Capture d'écran pour Mindbody : Check and manage schedules easily through a color-coded calendar Capture d'écran pour Mindbody : Clients can book online through the user's website, or the MINDBODY mobile app Capture d'écran pour Mindbody : Gain quick and central access to client details Capture d'écran pour Mindbody : Manage scheduling, payroll, tips, commissions, inventory and more, from a centralized platform

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Mindbody : 129

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Base de données de clients
  • Booking Management
  • CRM
  • Calendrier des événements
  • Carte de fidélité
  • Comptes clients
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Confirmation et rappels
  • Conforme HIPAA
  • Connexion sécurisée
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de tableaux de bord
  • Emplacements multiples
  • Emprunt et restitution en libre-service
  • Facturation
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion d'équipe
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la paie
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des avantages
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des capacités
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des clients
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des costumes
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des cours
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des locations de stands
  • Gestion des membres
  • Gestion des modèles
  • Gestion des promotions
  • Gestion des présences
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taux
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des étudiants
  • Gestion des évaluations
  • Gestion des événements
  • Gestion du personnel
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Inscription en ligne
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Marquage
  • Messagerie SMS
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Notes SOAP
  • Notes de réservation
  • Notes sur l'évolution
  • Paie et commissions
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Panier d'achat
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification des événements
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Point de vente (PDV)
  • Portail client
  • Portail des employés
  • Portail des membres
  • Portail employés
  • Profils client
  • Profils d'utilisateurs
  • Profils des employés
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports personnalisables
  • Rapports planifiés et automatisés
  • Rendez-vous récurrents
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Répondeurs automatiques
  • Réservation d'activités
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • Réservations de groupe
  • Saisie de leads
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des packages
  • Suivi des présences
  • Suivi des références
  • Suivi des événements
  • Suivi du temps des employés
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des paiements
  • Types de membres
  • Tâches récurrentes
  • e-mail marketing

Alternatives

WellnessLiving

4,4
Alternative n° 1 à Mindbody
WellnessLiving est une solution de réservation, de planification des ressources, de génération de leads et de reporting...

Vagaro

4,7
Alternative n° 2 à Mindbody
Vagaro est une solution web conçue pour les propriétaires d'instituts de beauté et de salles de sport. Elle les aide à...

GymMaster

4,6
Alternative n° 3 à Mindbody
Le logiciel pour salle de sport GymMaster est un système de gestion de club de remise en forme et de salle de sport...

OneFitStop

4,2
Alternative n° 4 à Mindbody
OneFitStop est une plateforme de gestion d'entreprise pour coachs personnels, salles de gym et centres de fitness...

Avis

Note globale

4 /5
(2 153)
Rapport qualité-prix
3,6/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d'utilisation
3,8/5
Support client
3,8/5

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Garrett E.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Learn It and Use It

Publié le 06/09/2019

Avantages

I can not state more clearly that Mindbody is the leader in what they do. They have their faults because of the way it was designed originally but they are working on those every day but no system on the market is better. I have a feeling that a couple years from now, they be much larger than what they even are now.

Inconvénients

the old design structure of the base platform could use some updates, which they are aware of

Tatiyana B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

I like it but..

Publié le 10/03/2021

Mindbody sets a high bar for business software. But unfortunately their quality of customer...

Mindbody sets a high bar for business software. But unfortunately their quality of customer services does not match the high premium you pay. There are definitely softwares out there that will suit exactly what you are looking for with a support team that is willing to help you in every way at a fraction of the cost.

Avantages

Mindbody is like driving a fully loaded Mercedes Benz. Looks pretty. Has all the features. Very custom and detailed.

Inconvénients

Con: way too expensive. customer service plummeted. Not accommodating. Does not matter if you are a long term customer I feel like I am just a number and they could care less if they lose you as a customer or not.

Ryan C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Way too expensive for what you get. Currently the online booking App displays doesn't work

Publié le 10/12/2020

Not great. I have reached out to support twice in the past month regarding the issue with the App...

Not great. I have reached out to support twice in the past month regarding the issue with the App showing all the wrong appointment times and patients being unable to book. As this is the primary function of the software (and 5 times more expensive than my last software) I told them I need to get out of my contract so I can get a product that works, and they so far refuse, Even though they admit the App is broken. Their response is they can just remove my business from the App. (I pay for this, I want the features.)

It also often takes Support several days to respond to support requests, which is very frustrating when you're having a issue.

This Software is definitely not worth the $260 a month. I was paying $50 for Acuity and it was a better product, and I will be switching back as soon as I can get out of this contract.

Avantages

It has a lot of features if you are able to figure out the quirks of the software. The Mindbody App can be really nice, (but right now mine is broken and is limiting the ability for patients to schedule.)

Inconvénients

First off, there is no trial period or Demo that allows you to play with the software and soft launch for you to test to make sure it works for your application, and they force a 12 month subscription. A lot of things they told me the software could do, that it does not in fact do. I learned the hard way that this system is geared much more towards classes and not services. A lot of features I was told to work are things like the waiting list feature, but that is only for classes. (it was a huge reason why I picked the software.)

The software can be really clunky and is way too finicky. I have used 4 or 5 different booking platforms in the past and this by far is the least user friendly.

The services widgets that go on the website are nowhere near as modern looking as the class widgets, the widget on my website looks like it came straight out of Windows 95, which on a nice designed website looks terrible.

The biggest issue, that has apparently been going on for more than a month is that the Iphone App apparently has a bug that has caused my office's availability to show completely wrong times to book. When I log in under the patient app it shows times available for booking that I am not even in the office for. When a patient goes to book one of those times a error pops up. I had several patients reach out to me for a matter of weeks telling me they were having issues booking which I thought was user error but Mindbody confirmed it is on their end.

Miguel E.
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Mindbody is slower and expensive

Publié le 15/04/2021

It was the worst experience, afther that company, I had hired another that did the programming in 2...

It was the worst experience, afther that company, I had hired another that did the programming in 2 days and I was using it in 3 days at the 50% of the cost.

Avantages

It has several tools, I don't have a lot of good things to say about. I don't want to lie just to fill a form.

Inconvénients

It is expensive, the customer support is 24 hrs later, if you are in America you need to wait at least 24 hrs to solve your issue. You have to program your platform and I spend at least 3 weeks and the person in customer service said that it has take minimum one week to one month. You spend money and time programming it instead focus in produce more money.

John T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

MindBody for Music Schools

Publié le 04/04/2020

Studio automation is always a plus - if you haven't used Auto-Pay, you should really try it....

Studio automation is always a plus - if you haven't used Auto-Pay, you should really try it. Automated emails are really the best part. For us, it's slow, kind of clunky, and doesn't fit our needs as well as we had hoped. Them withholding our money was definitely the main impetus for our disillusionment.

Avantages

Integrated billing/scheduling/contractor & staff payroll. Automated email messaging. Automated customer billing. A large variety of services thought to improve retention and conversion. Tech support is very knowledgeable, professional and helpful.

Inconvénients

We've been using MB for over 7 years. It was affordable when we started, but has continued to increase in cost. It is now very expensive, by comparison to other offerings. The billing system is extremely complicated to set up and is difficult to train. It's really built for yoga studios, etc., and is not a good solution for music schools. The vast majority of the add-on products they promote are not useful to those that only book recurring appointments, like music schools do. They seem to be designed for pushing individual appointment booking, which is the opposite of what we need. There are constant "improvements" which always add more page loads - when we first started, you could go to any page on the site within 2 clicks. The daily tasks you need are now, all, at least 3 page loads away, if not more. In other words, their improvements always slow us down and don't add any value that we can perceive. The reason we're going to move to something else was cemented this week: On Apr. 1 our Auto-Pays ran like normal. On Apr. 2 they sent us an email informing us that 20% of what they owed us was being held to protect our clients due to changes from the COVID-19 pandemic. We were left scrambling for cash to cover checks we had already written. There was no warning that they were going to short us. They claimed that the "entire processing industry" was doing this, but I can find no evidence that that is true. It looks like they were holding back our money to protect themselves.

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Mindbody - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Mindbody.

Types de licences disponibles pour Mindbody :

  • À partir de: 129,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Mindbody.

Utilisateurs habituels du logiciel Mindbody :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Nous n'avons pas d'informations sur les langues prises en charge par Mindbody.

Appareils pris en charge par Mindbody :

Android (mobile), iPhone (mobile)

Applications s'intégrant à Mindbody :

ActiveCampaign, Constant Contact, Emma, Facebook, Google Analytics, Google Calendar, Grow, Perkville, Trainerize, Xero

Ressources d'aide disponibles pour Mindbody :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

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