Google Analytics

Solution d'analyse d'audience Internet

4,7 /5 (4745 avis) Donnez votre avis !

Google Analytics - Présentation

Description du logiciel Google Analytics

Obtenez des informations précieuses

Google Analytics vous permet d'évaluer le nombre de ventes et de conversions. Mais ce n'est pas tout. Grâce aux informations actualisées qu'il fournit, l'outil vous permet aussi de savoir comment les visiteurs utilisent votre site, comment ils y accèdent et comment les faire revenir.

Google Analytics - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Google Analytics - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 3 autres, Inde, Japon, Allemagne
Langues
arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois et 22 autres, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, irlandais, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc, ukrainien, taïwanais, thaï

Media

12979
12980
12982
133591
133592
591626
Google Analytics video Capture d'écran pour Google Analytics : Analyze daily visits, traffic types, & time on site by country Capture d'écran pour Google Analytics : Google Analytics custom dashboard Capture d'écran pour Google Analytics : Google Analytics audience demographics reporting Capture d'écran pour Google Analytics : View website data in real time with Google Analytics Capture d'écran pour Google Analytics : Connect sales, marketing and advertising data Capture d'écran pour Google Analytics : Generate reports to see what's working and fix what's not

Google Analytics - Avis

Google Analytics - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
3453

Très bien
1145

Moyen
137

Médiocre
8

Mauvais
2

Rapport qualité-prix
4,7
Fonctionnalités
4,6
Simplicité d'utilisation
4,1
Support client
4,2
97% des utilisateurs recommandent cette application
Kim T.

Un outil essentiel pour la croissance numérique

La précision des information et l'amélioration continue des Google permet une réelle manière d'amiliorer votre publicité


Prithviraj J.

Best Tool To Interpret the Development of Your Website/App

I am using Google Analytics to track the performance of many of our clients.
1- Google analytics, overall is easy to use tool
2- Best thing about Google analytics is its's free

Problems I can solve using Google Analytics
1- I can easily track which page of my client's website is not performing
2- Easy to track traffic, know which pages and content is getting more viewed and further I can improve this pages and content for better conversions
3- Easy to track individual product performance for e-commerce store site
4- Easy to track which page has technical issue by analyzing sales funnel
5- Helps improving landing pages by analyzing the page performance based on traffic, session duration and conversion rate.

Benefits of Google Analytics:
1- I can improve my website's performance by analyzing each and every page performance and upgrading it for conversion.
2- I can easily compare product's performance for e-commerce site and give reports to client about every product sales.
3- I can easily improve my app's performance ans user interface by knowing every screen's performance


Traduire avec Google Translate
Sarah H.

Google Analytics for Rich Web Insights

Our advertising agency does custom website builds for our clients so it's imperative that we accurately track acquisitions, referrals and user interactions on a daily basis to improve our advertising campaigns. We analyze time on site, page views, sessions, and bounce rate and the analytics help us improve our overall website UX and UI. The rich analytics provided from Google (especially integrations with Google Tag Manager) enable us to make intelligent improvements to the website to increase conversions.


Traduire avec Google Translate
Jamie P.

Maybe I'm Stupid

With someone with the proper skills to utilize Google Analytics--or even someone with the time to devote to learning all of the tricks of the Google Trade--this product can be the difference between sinking with a failing campaign, wasting a lot of your clients' money in the process, and being able to quickly and efficiently tailor digital advertising efforts to maximize returns.


Traduire avec Google Translate
Tayyab S.

Identifies Whats Going On With Your Website

Google Analytics gives the maximum idea that what's going on with the website.
I am using Google Analytics for my websites and also my SEO team. Based on my experience, Google Analytics is the most professional and robust tool to analyze website stats and traffic efficiently. The tool allows my SEO team to track the multiple queries like which specific keywords and pages are performing well.


Traduire avec Google Translate
Kim T.
Secteur d'activité: Rédaction et correction
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur

Un outil essentiel pour la croissance numérique

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 05/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

La précision des information et l'amélioration continue des Google permet une réelle manière d'amiliorer votre publicité

Avantages

La compréhension des données ne peuvent pas toujours être toujours facile a lire et analyser, mais GA rend ces données aussi claires et bien présentées que possible. Un produit a ne pas négliger et plus que complet et le fait gratuitement.

Inconvénients

Peut parraître complexe à utiliser, mais avec la formation gratuite qu'offre google analytic aucune raison de ne pas profiter de cette outil.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Prithviraj J.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Best Tool To Interpret the Development of Your Website/App

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 11/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I am using Google Analytics to track the performance of many of our clients.
1- Google analytics, overall is easy to use tool
2- Best thing about Google analytics is its's free

Problems I can solve using Google Analytics
1- I can easily track which page of my client's website is not performing
2- Easy to track traffic, know which pages and content is getting more viewed and further I can improve this pages and content for better conversions
3- Easy to track individual product performance for e-commerce store site
4- Easy to track which page has technical issue by analyzing sales funnel
5- Helps improving landing pages by analyzing the page performance based on traffic, session duration and conversion rate.

Benefits of Google Analytics:
1- I can improve my website's performance by analyzing each and every page performance and upgrading it for conversion.
2- I can easily compare product's performance for e-commerce site and give reports to client about every product sales.
3- I can easily improve my app's performance ans user interface by knowing every screen's performance

Avantages

1- Ready Reports Generation
2- Real-time analysis of a website
3- Analysis of variety of site

Inconvénients

1- Few complications in combining dimensions and metrics
2- Few methods are tricky for setting up filters and segmentations

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Sarah H.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Google Analytics for Rich Web Insights

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Our advertising agency does custom website builds for our clients so it's imperative that we accurately track acquisitions, referrals and user interactions on a daily basis to improve our advertising campaigns. We analyze time on site, page views, sessions, and bounce rate and the analytics help us improve our overall website UX and UI. The rich analytics provided from Google (especially integrations with Google Tag Manager) enable us to make intelligent improvements to the website to increase conversions.

Avantages

Google Analytics is one of the most powerful tools available and it's free. It's very simple to deploy as long as you have backend access to a website. I use Google Analytics on a daily basis to track website analytics, behavior flow, conversion, and goal tracking, and build custom marketing funnels. Google Data Studio is an excellent way to directly pull data from the tool and make a completely customized dashboard with the top metrics that you analyze on a consistent daily basis. The user management and ability to set permissions adds an extra layer of security and the integration with Google Ads and YouTube properties is seamless and makes real-time reporting very dynamic. What we can measure, we can ultimately improve.

Inconvénients

Google Analytics sometimes reports Facebook analytics differently from the backend of Facebook Ads Manager. However, Google is getting a lot better with tracking user performance, not just cookies (especially for cross-device interactions). The courses for the Google Analytics certification and somewhat bulky - I wish there was a better way to track your coursework and more online video tutorial similar to how Facebook Blueprint has organized their free online courses. Google Analytics can seem very daunting to beginners but there are a lot of great resources available from Google for education and tutorials.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jamie P.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Maybe I'm Stupid

Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
Publié le 18/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

With someone with the proper skills to utilize Google Analytics--or even someone with the time to devote to learning all of the tricks of the Google Trade--this product can be the difference between sinking with a failing campaign, wasting a lot of your clients' money in the process, and being able to quickly and efficiently tailor digital advertising efforts to maximize returns.

Avantages

If you know what you are looking for--and how to find it again after Google makes approximately 300 changes and updates--Google Analytics can be exceptionally useful. In our business, it is extremely important to not only know that a given media product is working for the client, but also to be able to PROVE the success (or failure) of a product to the client. Our clients--the business owners and their staff--want to be sure that they are spending their money on advertising products that work. It is very easy to claim that, yes, this product is working for you, but it is another matter entirely to be SURE and to be able to prove that success. Google Analytics allows us to track digital interactions with the customer's website. Typically, our clients have no idea if their websites are seeing increases in customer traffic following advertising campaigns (such as television and radio), or if the digital ads placed are doing exactly what they should be doing.

Inconvénients

While the concept behind Google Analytics is great, the actual execution leaves much to be desired, at least for me. Maybe I'm completely stupid (a fair assessment) or too Gen X and not Millennial enough to find Google Analytics easy to use. It surely doesn't help that it seems that the user dashboard/interface changes every time I use it. Knowing how to navigate through the various levels and sections of the monstrosity that is Google Analytics to find exactly what metrics are needed in any given situation is an artform--and I feel like I've only just mastered stick figures and maybe a smidge of finger-painting. In short, I'm not an artist.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 3.0/10

Tayyab S.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Identifies Whats Going On With Your Website

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 11/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Google Analytics gives the maximum idea that what's going on with the website.
I am using Google Analytics for my websites and also my SEO team. Based on my experience, Google Analytics is the most professional and robust tool to analyze website stats and traffic efficiently. The tool allows my SEO team to track the multiple queries like which specific keywords and pages are performing well.

Avantages

Google Analytics tells us about the insights of our company or personal website.
It also tells us where you are receiving clicks, user's location, website visited history and many more.
It provides easy and efficient integration with third-party platforms such as Google Ads and Social Media.

Inconvénients

It is very difficult to stay up with new & upcoming updates and features because sometimes I get lost in the new navigation or user interface.
There is a lack of end-user support and difficult to identify the middle part of insights.
It will be great if Google Analytics launches a built-in URL builder for the sake of campaign-tracking.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Recommandation utilisateur
9/10
Basé sur 4 745 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Google Analytics - Prix

Google Analytics - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,7/5
Basé sur 4 745 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Google Analytics - Fonctionnalités

Google Analytics - Fonctionnalités

API
Analyse des tendances
Analyse en temps réel
Analyse prédictive
Analyse visuelle
Business Intelligence
Création de tableaux de bord
Données en temps réel
Filtrage des données
Graphiques
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Outils de collaboration
Rapports ad hoc
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Sources de données multiples
Tableau de bord d'activités
Visualisation de données
Fonctionnalités
4,6/5
Basé sur 4 745 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Google Analytics - FAQ

Google Analytics - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Google Analytics.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Google Analytics ?

Types de licences disponibles pour Google Analytics :

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Google Analytics ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Google Analytics.

Q. Qui utilise Google Analytics ?

Utilisateurs habituels du logiciel Google Analytics :

PME, Grandes entreprises, Administration publique, À but non lucratif, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Google Analytics est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Google Analytics est disponible :

arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, irlandais, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc, ukrainien, taïwanais, thaï

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Google Analytics ?

Types de licences disponibles pour Google Analytics:

Gratuit, Abonnement

Q. Google Analytics prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Google Analytics :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Google Analytics peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Google Analytics :

Authoritas, Belladati, Cyfe, Impactia, Jimdo, PPC Keyword, Pinpointe On-Demand, Qwaya, VWO Testing, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Google Analytics ?

Ressources d'aide disponibles pour Google Analytics :

Forum, Base de connaissances, Tutoriels vidéo