Hotelogix

4,4 (246)
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Logiciel de gestion hôtelière pour petites et moyennes entreprises

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Hotelogix est le système le plus intuitif et le plus robuste utilisé par les hôtels, les complexes hôteliers, les appartements avec services hôteliers, les gîtes, les camps, les Bed and Breakfast, les pavillons, les auberges et même les chaînes hôtelières. Avec des fonctionnalités adaptables, les petites et moyennes entreprises peuvent obtenir un avantage commercial inégalé pour un coût d'installation et de fonctionnement minimal.

En tant que solution complète de gestion hôtelière, Hotelogix englobe toute la gamme des applications dont chaque hôtelier a besoin pour rationaliser ses opérations internes, promouvoir son activité et encourager une augmentation des ventes et des profits. Conçue à l'aide des dernières technologies web, l'interface utilisateur conviviale et graphique du système simplifie et rationalise les tâches quotidiennes courantes. Il est également extrêmement convivial, le personnel de l'hôtel peut donc être opérationnel rapidement avec peu ou pas d'immobilisation. Le système peut être intégré à toutes les principales passerelles de paiement par carte de crédit, ainsi qu'à d'autres intégrations tierces pour la comptabilité, EPABX, les tickets de commande de cuisine, etc.

Voici ce qu'un de leurs clients avait à dire :

"Après une longue et incessante recherche, Hotelogix a continué à figurer en tête des listes de programmes susceptibles de répondre à nos besoins. Nous avons constaté qu'il existait une version d'essai gratuite. Alors évidemment, nous avons tenté l'expérience. Nous avons été époustouflés par toutes les capacités du programme. À tel point que nous n'avons pas terminé la période d'essai, nous avons acheté le programme le deuxième jour. Cela correspond si parfaitement à la manière dont les hôtels en Grèce sont gérés que nous n'avons pas hésité à acheter.

Nos réservations ont littéralement doublé depuis que nous avons commencé à utiliser Hotelogix, car notre lot est maintenant ouvert pour nos agents de voyages en ligne et nos clients trouvent toujours une chambre aux dates souhaitées.

Nous recommandons Hotelogix à tous les professionnels de l'hôtellerie, qu'ils soient petits ou grands. Cela vous apportera une tranquillité d'esprit, vous permettra de gérer votre hôtel d'une manière que vous n'auriez jamais cru possible et, surtout, cela facilitera grandement votre vie."

– Mme Gina Mantzioris, directrice, Hotel Vanessa, Grèce


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Hotelogix ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Hotelogix

4,4 (246)
VS.
Le plus évalué

À partir de

3,99 $US
mois
25,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

38
195

Intégrations

Intégrations introuvables
22

Simplicité d’utilisation

4,3 (246)
4,0 (18 636)

Rapport qualité-prix

4,4 (246)
4,0 (18 636)

Service client

4,5 (246)
4,1 (18 636)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Clock PMS

4,7
Alternative n° 1 à Hotelogix
L'outil cloud robuste Clock PMS+ s'aide de l'infrastructure d'hébergement sur le cloud sécurisée et optimisée (Amazon...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Alternative n° 2 à Hotelogix
Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

Canto

4,5
Alternative n° 3 à Hotelogix
La solution de gestion de ressources numériques de Canto permet aux entreprises d'organiser, de stocker et de partager...

Frontdesk Anywhere

4,4
Alternative n° 4 à Hotelogix
Frontdesk Anywhere est un système de gestion hôtelière basé sur le cloud offrant un moteur de réservation en ligne sans...

Avis

Note globale

4,4 /5
(246)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,5/5

Vous avez déjà Hotelogix ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 246
Christian Davy Régis
Christian Davy Régis
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

HôtelOgix, La solution idéale!

Publié le 23/07/2022

Tout ce qui concerne la gestion des réservation est assez aisé. Et l'avantage d'être facile à...

Tout ce qui concerne la gestion des réservation est assez aisé. Et l'avantage d'être facile à l'utilisation.

Avantages

L'aisance et la facilité de son utilisation

Inconvénients

Amélioration oui sur la gestion des informations des clients. Production de rapport détaillé par exemple de leurs dates d'anniversaires, leurs choix culinaires, leurs attentes,....

Ajoy
Ajoy
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Hx- an awesome product

Publié le 22/02/2019

Great and Whole some product, especially after using old Client-server products

Great and Whole some product, especially after using old Client-server products

Avantages

Its features and user friendliness, also the intuitive nature of the application, making it easy to work with

Inconvénients

Chat Support a little cumbersome and the report options are exhaustive

Réponse de Hotelogix

Thank you for your feedback, Ajoy. Congrats on making the switch from a server-based software to cloud. We are glad that you find Hotelogix PMS user-friendly and intuitive. At Hotelogix, we are always looking for ways to create a delightful customer experience for our 1500+ customers.

Mario
Note globale
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

It's features are comparable to any desktop PMS and better than all the cloud-based PMS I have...

Publié le 28/07/2017

We are able to better report our daily revenues, better track an accurate average daily rate. We...

We are able to better report our daily revenues, better track an accurate average daily rate. We find the night audit function to be very useful to promote security of the data for passed reservations and revenue reporting. The Housekeeping module really helps with cleaning of the room on time and the POS is very helpful for guests incidentals and room charges.

Avantages

In terms of functionality, ease of use, reporting, reservations management, Hotelogix's Property Management System cloud-based system is comparable to many non-cloud based (desktop) PMS such as RDPWin, Opera Lite, etc., and I have used most of the big desktop system and many cloud-based systems. I love the following features of Hotelogix's PMS.
- Front Desk Check-in and Check-out process is easy to use
- Able to do Split Reservations with ease
- Group Reservation and Management of Group Blocks
- Admin console is user-friendly and able to set-up or change rates with ease
- Creating special packages, promos and group codes is easy
- Corporate partners, travel agents can login to their accounts to track bookings, commission or invoice outstanding.
- Accounts Integration and Posting to City Ledger for Corporate bookings
- TripAdvisor Review Integration for clients
- Housekeeping Management of Rooms with ease
- Restaurant Point of Sale Module is superb
- Booking Engine easy to set-up and user-friendly
- Channel Manager Integration is quite easy to work with
- Revenue Report for Daily, Weekly or Monthly use. Helps with Revenue Management for hotel
- Export/Import Feature to Excel, CSV or PDF
- City Ledger Accounts integrate well with Xero account system and QuickBook imports
- Technical support team is always available to assist, even though we are worlds apart and in very different time zones (11 hours apart)

Inconvénients

No primary cons for me, except that the graphics of the Booking Engine could be improved and larger to fit screen for ease of viewing.

Réponse de Hotelogix

Hi Mario,

Thanks for taking the time to share your experience! It¿s great to know how Hotelogix has helped you to have a better control over your property. We appreciate your valuable suggestion, and this will be passed on to the team concerned.

Rodney
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Worst purchase of my life!

Publié le 21/03/2017

During the transition from one reservation software we were using to Hotelogix, they changed the...

During the transition from one reservation software we were using to Hotelogix, they changed the channel manager over before it was ready to be online and usable. We had to use both Hotelogix software and the previous software we had been using for about 3 weeks- transferring reservations back and forth so we could take payments and keep all of the reservations straight. They didn't get our payment processing set up for weeks after going live with their software. We had reservations coming into Hotelogix from Booking.com, Expedia and etc but couldn't process the credit card payments! I wouldn't recommend this software to my worst enemy! Also- they gave us a discount to pay a year in advance. Then they took about two months to get the software working for us. Then when I wasn't happy with it, they refused to refund ANY of my money! STAY AWAY from Hotelogix!!

Avantages

It looks good when they demo it quickly but beware. I can say it was easy to set up pricing, open and close rooms, tings like that but the good pales in comparison to the overall bad experience.

Inconvénients

It's not user friendly. There are way too many steps required to do even the most basic of operations. The support is horrible in that you can only email them and hope for a response. There is no number to call to get help if you are in the middle of checking a guest in and something goes wrong or you just have a question.

Réponse de Hotelogix

We have already addressed your concerns, as listed below,
Transition to New Channel Manager:
We had planned the transition and all existing reservations were uploaded. However, as with any system, the reservations that flow in during the transition time had to be manually uploaded. All new reservations from Channel Manager started flowing in to the PMS once the transition was completed.

Payment Gateway:
The payment gateway vendor from your end was unable to furnish required information for the integration. Eventually, when you switched to another Payment Gateway vendor, there was an issue with their sign-up which delayed the process further. Once the right version was signed-up, the integration was completed quickly.

Credit Card Issues:
Recording the Credit Card information within the PMS is against the PCI Compliance and industry accepted best practices. We offered an alternative solution that many of our clients use (Locator Emails) but this wasn’t taken up.

Support:
We have a dedicated account manager for all our clients to help resolve any issues on priority especially during onboarding. We also have a 24x7 live chat support for our clients, apart from the regular Email support. We have over 1000 clients in 100 countries that are using the system effectively. As with every system, there is a certain way of working to ensure the system integrity and best practices are followed and these can’t be changed upon individual client requests. We pride ourselves in the value that our product brings to the table and offer an unrestricted free trial for 15 days so the user can try the system in depth. Please note that you decided to go with discounted pricing for a yearly contract and such discounted yearly contracts are not refundable.
We are more than willing to discuss and resolve any open issues with our current or past clients. Also, we always appreciate feedback, whether positive or negative since it provides us with the opportunity to learn and grow as an organization.

Milka
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Smart desition

Publié le 18/07/2019

It has been great expirience and keep adding more features to it. Keeps improving.

It has been great expirience and keep adding more features to it. Keeps improving.

Avantages

We were looking for a software that would allow us miltiply user, live reports and that be accesable every and we found one that does more than that. One of the biggest plus that has is the support team always available to assist you in reaching you goals. This is one very important tools every business need to have to increase sales and make the operations more efficient.

Inconvénients

Technical support
Generals reports
Easy to use

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote

Pourquoi choisir Hotelogix 

Easier

Logiciel antérieur 

Canto

Pourquoi passer à Hotelogix

Has more feature and was easy to use

Réponse de Hotelogix

Hi Milka!
Thanks a lot for your review and yes, we promise to keep adding better and more features so hoteliers like you can have the best experience possible, on our platform. Thanks for choosing Hotelogix!

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Hotelogix - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Hotelogix.

Types de licences disponibles pour Hotelogix :

  • À partir de : 3,99 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Hotelogix :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Hotelogix est disponible :

allemand, anglais, arabe, espagnol, français, portugais, russe, thaï, turc

Appareils pris en charge par Hotelogix :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Hotelogix.

Ressources d'aide disponibles pour Hotelogix :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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