ActiveCollab - Présentation

Description du logiciel ActiveCollab

ActiveCollab est un outil de gestion de projet pour les professionnels de la création, avec des outils pour la gestion des tâches, la collaboration d'équipe, ainsi que le suivi du temps et du budget. ActiveCollab a été développé en pensant aux professionnels de la création : gestionnaires de projet, développeurs de logiciels, responsables marketing, créateurs de contenu et concepteurs. Dans le but de limiter la perte de temps sur la correspondance et la confusion, ActiveCollab fournit des outils d'organisation et de planification tels qu'un tableau de bord centralisé, le filtrage des tâches, la gestion du flux de travail, un calendrier complet, le temps suivi et plus encore.

Les utilisateurs peuvent créer un projet et le diviser en petites tâches faciles à traiter. Définissez les dates d'échéance et déléguez. Gardez le contrôle et sachez ce qui se passe en tout temps. La plateforme ActiveCollab facilite la gestion des factures et le suivi des paiements, pour s'assurer que les travaux sont toujours payés en temps et que les clients sont rappelés des paiements impayés. Les factures peuvent être personnalisées avec l'image de marque de l'entreprise et envoyées depuis la plateforme ActiveCollab.

ActiveCollab - Présentation

Prix

À partir de
6,25 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Licence unique
Abonnement
Rapport qualité-prix

ActiveCollab - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
chinois (simplifié), tchèque, néerlandais, anglais, français et 10 autres, allemand, hongrois, italien, japonais, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc

Captures d'écran

Capture d'écran pour ActiveCollab : Dashboard and overview of projects
Capture d'écran pour ActiveCollab : Dashboard and overview of projects Capture d'écran pour ActiveCollab : List of tasks with high priority options, assignees, due dates and task dependencies Capture d'écran pour ActiveCollab : Calendar view with task dependencies Capture d'écran pour ActiveCollab : Notification box with all recent updates Capture d'écran pour ActiveCollab : Comment section with a Google Drive integration Capture d'écran pour ActiveCollab : My work with tasklists and tasks with high priority options, assignees, due dates and task dependencies Capture d'écran pour ActiveCollab : Time and Expense Settings Capture d'écran pour ActiveCollab : Permission settings (owner, member, client, client+) Capture d'écran pour ActiveCollab : List of available Add-ons. Capture d'écran pour ActiveCollab : Setting up a recurring task

ActiveCollab - Avis

ActiveCollab - Avis

Note globale
4.5
/
5 352 avis
Excellent
211

Très bien
116

Moyen
17

Médiocre
6

Mauvais
2

Rapport qualité-prix
4.5
Fonctionnalités
4.2
Simplicité d'utilisation
4.5
Support client
4.4
93% des utilisateurs recommandent cette application
Sinoun C.

Great, but a lot of improvements can be made.

Overall, I like ActiveCollab, but I want to so bad love it more. There is a lot of potential with AC and room for improvement, and I really hope they listen to people's suggestions and needs! Either way, I do highly recommend ActiveCollab, especially if you're a web designer like me who manages hundreds of sites.


Traduire avec Google Translate
Uroš Z.

Very easy to use but packs a big punch

Our overall experience is absolutely positive. We get to plan out our projects, go through them daily, track everything, and at the end exactly know what to invoice the client. It really covers all the basis that we need in our process and we love it for that.


Traduire avec Google Translate
Joe C.

I can't say enough good things about ActiveCollab

ActiveCollab keeps our company organized, on task and on budget. From tracking work and projects to tracking the financials surround ing those projects, we couldn't live without ActiveCollab. I love how ease to use it is and how easy to navigate it is.


Traduire avec Google Translate
Michael J.

The Right Project Management Tool for Small to Medium Sized Team

It's easy to use and worth the cost.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

ActiveCollab is the worst project management system I have ever used.

No business problems are being solved through ActiveCollab, they are only being created.


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Sinoun C.
Secteur d'activité: Internet
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire avec Google Translate

Great, but a lot of improvements can be made.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 12/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, I like ActiveCollab, but I want to so bad love it more. There is a lot of potential with AC and room for improvement, and I really hope they listen to people's suggestions and needs! Either way, I do highly recommend ActiveCollab, especially if you're a web designer like me who manages hundreds of sites.

Avantages

Before I decided to go with ActiveCollab a few years ago, I researched and tried all the project management softwares I could find. I ended up going with ActiveCollab for a number of reasons.

One, their interface is simple, practical, and easy on the eye. I found other project management softwares trying to hard and it essentially complicated simple things. Also, I loved how my projects can be displayed and searched. I know this sounds trivial, but when you manage hundreds of projects (websites), I need an interface that works for me. Their interface works perfectly for someone with my needs. I constantly have to go back and forth on so many notes for projects and ActiveCollab has made it user-friendly for me to do this.

Second, ActiveCollab had awesome customer service when I had any issues or questions. This was a big plus because I then knew I was in good hands.

Third, they had some add-ons other softwares didn't have so it was nice to have features I wanted to use all in one place, like time tracking and invoicing.

Fourth, it was reasonably priced.

Inconvénients

While I went with ActiveCollab, I am still frustrated with some of their features:

One, I use notes A LOT. Their notes interface design looks like something from the 90's.

Two, while they have the invoicing option available, it's sub-par. There are a lot of things they can improve with their invoicing. I wish I could use it, but it's just very limited. An example of a limitation is that you can't even enter or send an invoice without "inviting" the client to join ActiveCollab. I tried testing an invoice by putting an email manually because they claimed you could, but nothing gets sent, unless I "invite" someone into my account. This is silly. Another issue I have with the invoicing is that it shows "Active Collab" as the sender and you do NOT have the option to change this. Kinda stupid.

Three, you only have a measly 3 ways to categorize or filter projects: Client, Category, and Label. This can be very limiting depending on what you're doing.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Uroš Z.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Very easy to use but packs a big punch

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 25/07/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Our overall experience is absolutely positive. We get to plan out our projects, go through them daily, track everything, and at the end exactly know what to invoice the client. It really covers all the basis that we need in our process and we love it for that.

Avantages

I really appreciate the simplicity and the power behind the features it delivers. On the surface, it offers just a list of tasks me and my team manage throughout our design and development process, but under the hood it offers task dependencies, estimates, time tracking and many other cool things that make it deceptively powerful.

Inconvénients

Probably the speed of the app on some larger projects. It's lightning fast for everything small to medium, but on larger projects it can take a while to load everything.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Joe C.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire avec Google Translate

I can't say enough good things about ActiveCollab

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

ActiveCollab keeps our company organized, on task and on budget. From tracking work and projects to tracking the financials surround ing those projects, we couldn't live without ActiveCollab. I love how ease to use it is and how easy to navigate it is.

Avantages

Active collab is intuitive, easy to use and easy to navigate. There are MANY other project management tools out there and I've used a number of them. Active Collab is the best in my opinion in light of the integrations and ease of use.

Inconvénients

There are a number of more in-depth features that are sometimes hard to find in ActiveCollab. Nothing a simple support ticket can't solve though.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Michael J.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire avec Google Translate

The Right Project Management Tool for Small to Medium Sized Team

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 06/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

It's easy to use and worth the cost.

Avantages

My team and I do really like the simplicity of the software. It helps us focus on doing the tasks rather than figuring out how to use the software correctly to assign tasks.

Inconvénients

- Unmaintained mobile apps, both iOS and Android versions.
- No function to duplicate tasks list.
- Zipping attachments from a task to be downloaded, takes forever.
- Bulk actions on tasks seem to need an improvement on UX so that it's more user friendly to use. Currently, we need to scroll up and down to choose the actions.
- On the Reports page for Tasks, every time we choose a Custom Report, the columns and "sort by" are always reset.
- As admin, I can't see the full list of other user's Activities. I can only see the last 5 or something.

I might be able to give some more feedback. Do let me know if it helps improve your product :)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire avec Google Translate

ActiveCollab is the worst project management system I have ever used.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 02/10/2018
Provenance de l'avis : Capterra

No business problems are being solved through ActiveCollab, they are only being created.

Avantages

I truly do not really like anything about ActiveCollab, but the feature that allows you to hide things from clients is nice.

Inconvénients

The title says all of it - ActiveCollab is the single worst project management system I have ever used. Their customer service is the worst part, because it makes solving all of the other issues that go on almost impossible. The timer never works and deletes people's work, the server is often down for days at a time, clients will lose access for no reason at all and not be able to login, we'll stop receiving ActiveCollab email notifications and tasks will show either for the wrong day or not at all. When we reach out to ActiveCollab, they more often than not have absolutely no solution and just say "they are working on it".

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 1.0/10

Recommandation utilisateur
8.6/10
Basé sur 352 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

ActiveCollab - Prix

ActiveCollab - Prix

À partir de
6,25 $US/mois
Essai gratuit
Licence unique
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.5/5
Basé sur 352 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

ActiveCollab - Fonctionnalités

ActiveCollab - Fonctionnalités

API
Diagrammes de Gantt
Feuilles de temps
Gestion de projets
Gestion des tâches
Hiérarchisation
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Planification de projets
Projections
Projets multiples
Rapports et statistiques
Suivi de la progression
Suivi des activités
Suivi des projets
Suivi des tâches
Suivi du temps des projets
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.2/5
Basé sur 352 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

ActiveCollab - FAQ

ActiveCollab - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ActiveCollab.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ActiveCollab ?

Types de licences disponibles pour ActiveCollab :

À partir de: 6,25 $US/mois

Type de licence: Licence unique, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel ActiveCollab ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de ActiveCollab.

Q. Qui utilise ActiveCollab ?

Utilisateurs habituels du logiciel ActiveCollab :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues ActiveCollab est-il disponible ?

Langues dans lesquelles ActiveCollab est disponible :

chinois (simplifié), tchèque, néerlandais, anglais, français, allemand, hongrois, italien, japonais, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ActiveCollab ?

Types de licences disponibles pour ActiveCollab:

Licence unique, Abonnement

Q. ActiveCollab prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par ActiveCollab :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications ActiveCollab peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à ActiveCollab :

Avaza, Bugsnag, Cyfe, Hubstaff, ProjectManager.com, Shift, TimeCamp, Workato, Xero, Xero

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour ActiveCollab ?

Ressources d'aide disponibles pour ActiveCollab :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo