ActiveCollab - Présentation

Description du logiciel ActiveCollab

ActiveCollab est un outil de gestion de projet pour les professionnels de la création, avec des outils pour la gestion des tâches, la collaboration d'équipe, ainsi que le suivi du temps et du budget. ActiveCollab a été développé en pensant aux professionnels de la création : gestionnaires de projet, développeurs de logiciels, responsables marketing, créateurs de contenu et concepteurs. Dans le but de limiter la perte de temps sur la correspondance et la confusion, ActiveCollab fournit des outils d'organisation et de planification tels qu'un tableau de bord centralisé, le filtrage des tâches, la gestion du flux de travail, un calendrier complet, le temps suivi et plus encore.

Les utilisateurs peuvent créer un projet et le diviser en petites tâches faciles à traiter. Définissez les dates d'échéance et déléguez. Gardez le contrôle et sachez ce qui se passe en tout temps. La plateforme ActiveCollab facilite la gestion des factures et le suivi des paiements, pour s'assurer que les travaux sont toujours payés en temps et que les clients sont rappelés des paiements impayés. Les factures peuvent être personnalisées avec l'image de marque de l'entreprise et envoyées depuis la plateforme ActiveCollab.

ActiveCollab - Présentation

Prix

À partir de
7,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Licence unique
Abonnement
Rapport qualité-prix

ActiveCollab - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
allemand, anglais, chinois (simplifié), espagnol, français et 10 autres, hongrois, italien, japonais, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, tchèque, turc

Médias

List of tasks with high priority options, assignees, due dates and task dependencies
Calendar view with task dependencies
Comment section with a Google Drive integration
Notification box with all recent updates
Dashboard and overview of projects
My work with tasklists and tasks with high priority options, assignees, due dates and task dependencies
Time and Expense Settings
Permission settings (owner, member, client, client+)
List of available Add-ons.
Setting up a recurring task
Vidéo de ActiveCollab Vidéo de ActiveCollab Capture d'écran pour ActiveCollab : List of tasks with high priority options, assignees, due dates and task dependencies Capture d'écran pour ActiveCollab : Calendar view with task dependencies Capture d'écran pour ActiveCollab : Comment section with a Google Drive integration Capture d'écran pour ActiveCollab : Notification box with all recent updates Capture d'écran pour ActiveCollab : Dashboard and overview of projects Capture d'écran pour ActiveCollab : My work with tasklists and tasks with high priority options, assignees, due dates and task dependencies Capture d'écran pour ActiveCollab : Time and Expense Settings Capture d'écran pour ActiveCollab : Permission settings (owner, member, client, client+) Capture d'écran pour ActiveCollab : List of available Add-ons. Capture d'écran pour ActiveCollab : Setting up a recurring task

ActiveCollab - Avis

ActiveCollab - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
212

Très bien
118

Moyen
18

Médiocre
7

Mauvais
2

Rapport qualité-prix
4,4
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4,5
Support client
4,4
92% des utilisateurs recommandent cette application
Aleksandar I.

Perfect Project management tool.

ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types.

If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more.

While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.


Traduire avec Google Translate
Jolie H.

Active Collab makes working together simple

My team is spread across the country and Active Collab allows us to work together on projects seamlessly. Our outside partners are also able to work with us easily.


Traduire avec Google Translate
Rachel C.

Convoluted structure is a hindrance to workflow

We ended up transferring from ActiveCollab to Teamwork fairly quickly because it caused some business problems for us. Issues were missed (especially subtasks), and we lacked the reporting structure we needed to keep a good grasp of resourcing and individual task progress. The time logging structure was also a pain point compared to alternate software options we've since pursued.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Simple and extensive

It was very good to us during 6 years.


Traduire avec Google Translate
Uroš Z.

Very easy to use but packs a big punch

Our overall experience is absolutely positive. We get to plan out our projects, go through them daily, track everything, and at the end exactly know what to invoice the client. It really covers all the basis that we need in our process and we love it for that.


Traduire avec Google Translate
Aleksandar I.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Perfect Project management tool.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 04/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types.

If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more.

While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.

Avantages

Great dashboard, different types of reports, milestone preview, calendars, time tracking tool are just a few of the features that make this software irreplaceable tool when it comes to project management.

Inconvénients

Lack of integration with Git or another version of control system.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jolie H.
Secteur d'activité: Biens de consommation
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

Active Collab makes working together simple

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 28/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

My team is spread across the country and Active Collab allows us to work together on projects seamlessly. Our outside partners are also able to work with us easily.

Avantages

Great tool for managing complex projects with multiple stakeholders
Pretty robust feature set
Simple to access and easy to invite collaborators in & out of my company

Inconvénients

Upgrades have been a bit buggy and while the team are responsive, they don't always believe that they've broken something

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Rachel C.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Convoluted structure is a hindrance to workflow

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 22/09/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We ended up transferring from ActiveCollab to Teamwork fairly quickly because it caused some business problems for us. Issues were missed (especially subtasks), and we lacked the reporting structure we needed to keep a good grasp of resourcing and individual task progress. The time logging structure was also a pain point compared to alternate software options we've since pursued.

Avantages

While I will say I don't like much about this software, the budget and description location/transparency works well for the task workflow. It is fairly easy to include all necessary information in an individual task, but detail tracking and dependencies are where this ease of use falls off.

Inconvénients

The relationship between tasks and subtasks is a pain point and lacks clarity/definition. Sometimes there would be dropoff when trying to upload attachments, and they would not actually post to the task. ActiveCollab doesn't have a great reporting structure (compared to Jira) for our specific needs, and that ended up being a hindrance to workflow. For as complicated as the reporting section looked, I felt it was lacking. While it isn't a functionality issue, I also dislike the visual design of the software - it feels antiquated and can be draining for such a frequently used tool. Time logging was difficult compared to the software we moved to later.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 1.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Simple and extensive

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 21/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

It was very good to us during 6 years.

Avantages

Web used Active Collab during several years in our servers. The database structure is very simple and allow us to create dashboards with user data.

Inconvénients

Lack of features like kanban and of user interface improvements during updates

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Uroš Z.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Very easy to use but packs a big punch

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 25/07/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Our overall experience is absolutely positive. We get to plan out our projects, go through them daily, track everything, and at the end exactly know what to invoice the client. It really covers all the basis that we need in our process and we love it for that.

Avantages

I really appreciate the simplicity and the power behind the features it delivers. On the surface, it offers just a list of tasks me and my team manage throughout our design and development process, but under the hood it offers task dependencies, estimates, time tracking and many other cool things that make it deceptively powerful.

Inconvénients

Probably the speed of the app on some larger projects. It's lightning fast for everything small to medium, but on larger projects it can take a while to load everything.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,5/10
Basé sur 357 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

ActiveCollab - Prix

ActiveCollab - Prix

À partir de
7,00 $US/mois
Essai gratuit
Licence unique
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,4/5
Basé sur 357 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

ActiveCollab - Fonctionnalités

ActiveCollab - Fonctionnalités

API
Diagrammes de Gantt
Gestion de projets
Gestion des tâches
Hiérarchisation
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Planification de projets
Planification des tâches
Projections
Projets multiples
Rapports et statistiques
Suivi de la progression
Suivi des activités
Suivi des projets
Suivi des tâches
Suivi du temps des projets
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 357 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

ActiveCollab - FAQ

ActiveCollab - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ActiveCollab.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ActiveCollab ?

Types de licences disponibles pour ActiveCollab :

À partir de: 7,00 $US/mois

Type de licence: Licence unique, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel ActiveCollab ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de ActiveCollab.

Q. Qui utilise ActiveCollab ?

Utilisateurs habituels du logiciel ActiveCollab :

PME, Grandes entreprises, Administration publique, À but non lucratif, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues ActiveCollab est-il disponible ?

Langues dans lesquelles ActiveCollab est disponible :

allemand, anglais, chinois (simplifié), espagnol, français, hongrois, italien, japonais, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, tchèque, turc

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ActiveCollab ?

Types de licences disponibles pour ActiveCollab:

Licence unique, Abonnement

Q. ActiveCollab prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par ActiveCollab :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications ActiveCollab peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à ActiveCollab :

Avaza, Bugsnag, Cyfe, Hubstaff, ProjectManager.com, Shift, TimeCamp, Usersnap, Workato, Xero

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour ActiveCollab ?

Ressources d'aide disponibles pour ActiveCollab :

FAQ, Support téléphonique, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo