G Suite

Suite d'applications de collaboration pour les équipes

4,7 /5 (9938 avis) Donnez votre avis !

G Suite - Présentation

Description du logiciel G Suite

G Suite (anciennement Google Apps for Work) combine tous les outils de productivité et de collaboration habituels de Google et les regroupe dans une suite tout-en-un pour un accès universel dans toutes les équipes. La liste des applications comprend : Gmail, Hangouts, Agenda, Google+, Drive, Sites, ainsi que Google Docs, Sheets, Forms et Slides. La gouvernance de ces applications est fournie par la console d'administration Google et Google Vault.

La console d'administration Google permet aux entreprises d'ajouter des utilisateurs, de gérer des appareils et de configurer les paramètres de sécurité de leurs données. Les administrateurs peuvent ajouter et supprimer des utilisateurs, configurer des groupes, ajouter des étapes de vérification et une authentification unique (SSO) à partir d'une seule console. Cette fonctionnalité inclut également la gestion des appareils mobiles pour faciliter le BYOD et garantir la mise en œuvre de politiques de sécurité sur les appareils iOS et Android. Google Vault aide les utilisateurs à archiver, rechercher et exporter sur la messagerie électronique de l'entreprise et les discussions officielles à des fins de reporting et d'audit.

G Suite - Présentation

Prix

À partir de
6,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

G Suite - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois et 20 autres, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc, ukrainien, thaï

Médias

Turn meetings into video conferences from any camera-enabled device
Store and share files in the cloud then access, view and edit them from a computer, tablet or phone
Protect company data and devices with single-sign-on & two-factor authentication options
Enjoy professional, ad-free, custom email with 30GB of inbox storage
Schedule teams efficiently with integrated, online, shareable calendars
Share ideas and collaborate with coworkers using Google+
Keep files centrally stored and synced across devices
Collaborate in real time with synchronous, auto-save, real-time editing
Create and edit spreadsheets from any device
Create custom forms for online surveys and questionnaires
Vidéo de G Suite Capture d'écran pour G Suite : Turn meetings into video conferences from any camera-enabled device Capture d'écran pour G Suite : Store and share files in the cloud then access, view and edit them from a computer, tablet or phone Capture d'écran pour G Suite : Protect company data and devices with single-sign-on & two-factor authentication options Capture d'écran pour G Suite : Enjoy professional, ad-free, custom email with 30GB of inbox storage Capture d'écran pour G Suite : Schedule teams efficiently with integrated, online, shareable calendars Capture d'écran pour G Suite : Share ideas and collaborate with coworkers using Google+ Capture d'écran pour G Suite : Keep files centrally stored and synced across devices Capture d'écran pour G Suite : Collaborate in real time with synchronous, auto-save, real-time editing Capture d'écran pour G Suite : Create and edit spreadsheets from any device Capture d'écran pour G Suite : Create custom forms for online surveys and questionnaires

G Suite - Avis

G Suite - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
7333

Très bien
2072

Moyen
409

Médiocre
59

Mauvais
65

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,6
Simplicité d'utilisation
4,6
Support client
4,2
95% des utilisateurs recommandent cette application
Margarita E.

The total IT solution for schools!

We use Gsuite for gradebooks, report cards, student information systems, HR forms, office programs, storage of photos and videos and email online 'drive' cloud storage for all our needs.


Traduire avec Google Translate
Shiva M.

G Suite review

Overall G suite is best for any organization and you have to compromise for some of the features such as collaboration tools, Comparing to Skype or Team their hangout isn't great so far. Overall I can proudly recommend this services to anyone with their own research (what they want?).


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Aaron P.

G Suite is powerful, flexible, and customizable; but clumsy and unintuitive

I use G Suite primarily to host my business domain's e-mail via Gmail; however I rarely use the Gmail interface directly as I use a local email client. A number of my clients use G Suite for nearly all their office needs - including email, Google Apps, and Google Drive - but not a single client is truly happy with what G Suite has to offer.


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Paul D.

Arguably essential for any serious small to large businesses

If you're a small business then it's a no brainer: one low monthly fee and you get enterprise-level email, cloud storage and collaboration tools. I use it for my own business, and I recommend it to any of the small to medium-sized businesses we work it.


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Utilisateur vérifié

All in one solution for new companies

There is hardly any other tool that offers this much at this price. Google Drive and all its document creation features are essentially a must in any modern company, and the only other option is Office 365 which is still miles away due to their late online adoption and unreasonable price. And it comes attached with the de-facto email manager and a calendar that works out of the vox in almost any android device.
The value for money is very competitive.


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Margarita E.
Secteur d'activité: Enseignement primaire et secondaire
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

The total IT solution for schools!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 26/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We use Gsuite for gradebooks, report cards, student information systems, HR forms, office programs, storage of photos and videos and email online 'drive' cloud storage for all our needs.

Avantages

Gsuite offers all the tools you need for collaborative document creation from forms, surveys, spreadsheets, slides (powerpoint), cloud storage, calendars, note taking, accounting and reports.

The templates available for education have many solutions available from lesson planners, calendars, quiz creation, gradebook, reports and meeting programs. Templates can be shared within the community and you can find templates that other schools use and share if it is not available in the standard set. The organizational email system is way more user friendly than other systems. I have worked with a team to establish Gsuite in two schools as the main system, and we are a Google school and the staff and admin do not need Microsoft office anymore as this system covers alternatives to those program.

It auto-saves your work and when working on collaborative documents it is easy to see who has input different items and easily go back and restore previous versions if needed.

Easily compatible to connect data to Google sites.

Inconvénients

I wish that all the options that are available for excel exist in the Google Spreadsheets - e.g. being able to select multiple tabs and edit all of them at the same time.

As a private international school it is fairly costly with a charge per staff user. Support education in the private sector too - it needs a substantial budget for large schools.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Shiva M.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

G Suite review

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 07/09/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall G suite is best for any organization and you have to compromise for some of the features such as collaboration tools, Comparing to Skype or Team their hangout isn't great so far. Overall I can proudly recommend this services to anyone with their own research (what they want?).

Avantages

Well, A complete google package is suitable for any business. Premium google adds on packages are bonuses. Storage is a very excellent buy for literally anything. There is no need for any special training for employees. Anyone can easily use it. No hassle to train employees. Very organized and fully cloud-based. Gmail, drive, Voice are great development.

Inconvénients

Apart from good features there are few things that people don't like about this product. This is entirely webbased and many of us don't like this. Very average/poor support system comparing to their competitors. Collaboration tools are not great as their competitors offer. Pricing should be even more better.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Aaron P.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français
Traduire en français

G Suite is powerful, flexible, and customizable; but clumsy and unintuitive

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 20/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I use G Suite primarily to host my business domain's e-mail via Gmail; however I rarely use the Gmail interface directly as I use a local email client. A number of my clients use G Suite for nearly all their office needs - including email, Google Apps, and Google Drive - but not a single client is truly happy with what G Suite has to offer.

Avantages

G Suite is extremely comprehensive, providing everything from e-mail (Gmail) to cloud storage (Google Drive) to office applications (Docs, Sheets and Slides). An organization can effectively use G Suite for nearly all of one's offices needs. G Suite has fantastic collaboration tools - especially when multiple people are working on the same document. In addition, G Suite's admin console allows for some impressive tweaks and customizations.

Inconvénients

G Suite's interface is beyond clunky, especially when it comes to the Google Apps side of things. Using a web browser to work on a spreadsheet (Google Sheets) can be a lesson in frustration, as a good chunk of the interface is taken up by not only the web browsers interface, but various unnecessary items within the Google Apps interface. In addition, delving into any of G Suite's backend settings will take you down a rabbit hole of complexity and confusion.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Paul D.
Secteur d'activité: Médias en ligne
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Arguably essential for any serious small to large businesses

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 16/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

If you're a small business then it's a no brainer: one low monthly fee and you get enterprise-level email, cloud storage and collaboration tools. I use it for my own business, and I recommend it to any of the small to medium-sized businesses we work it.

Avantages

- Best in class office suite (docs, sheets, slides with collaborative editing and versions)
- Collaboration and sharing is easy (from shared docs, cloud storage and video calls)
- Reliable, spam-protected, email service (gmail)
- Constant improvements: g-suite has come on in leaps and bounds in recent years ; it's only getting better
- So, so much more capability if you want to dive into everything from user-roles to managing employee devices and dedicated apps...

Inconvénients

Sometimes Google's menus can be a bit unituitive. There's almost too much here (especially if you're a smaller organisation)! It would be nice to have a click-and-go set up process with tooltips explaining the features for those new to the service. But generally everything is well-documented.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

All in one solution for new companies

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

There is hardly any other tool that offers this much at this price. Google Drive and all its document creation features are essentially a must in any modern company, and the only other option is Office 365 which is still miles away due to their late online adoption and unreasonable price. And it comes attached with the de-facto email manager and a calendar that works out of the vox in almost any android device.
The value for money is very competitive.

Avantages

GSuite is a plug and play set of productivity tools for virtually any company but specially but starting companies (as early choices may have large impacts down the road). If you're looking into having your email account set up with your domain name, this is the way to go as it works seamlessly to provide a gmail account in that domain (little configuration). Plus, along comes a calendar, video-calls, cloud space for files, and a suite of document creation tools (docs, sheets, slides, etc). Since all of these are very connected with each other, this was a no-brainer choice and very powerful for startups.

Inconvénients

Google created an amazing product by just stiching several of its already existing products and making them work together really well, but beyond that (which is already a lot) there is little else. For example, it's just normal that people enter and leave a company, and the support for forwarding emails or managing these "old accounts" is limited. Other specific functionalities are also limited or a bit too complicated in comparison with the rest of the suite, like managing rooms, creating email lists, or controlling permissions.
Also, one misses a Slack-like functionality. Where is google's version of slack? It could so easily be integrated in Gsuite.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9,1/10
Basé sur 9 938 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

G Suite - Prix

G Suite - Prix

À partir de
6,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,6/5
Basé sur 9 938 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

G Suite - Fonctionnalités

G Suite - Fonctionnalités

API
Chat
Commentaires
Contrôle d'accès
Espace de travail collaboratif
Fonctionnalité de recherche
Gestion des autorisations
Gestion des documents
Gestion des fichiers
Gestion des flux de travail
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Projections
Rapports et statistiques
Stockage de documents
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,6/5
Basé sur 9 938 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

G Suite - FAQ

G Suite - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur G Suite.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour G Suite ?

Types de licences disponibles pour G Suite :

À partir de: 6,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel G Suite ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de G Suite.

Q. Qui utilise G Suite ?

Utilisateurs habituels du logiciel G Suite :

PME, Grandes entreprises, Administration publique, À but non lucratif, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues G Suite est-il disponible ?

Langues dans lesquelles G Suite est disponible :

arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, turc, ukrainien, thaï

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour G Suite ?

Types de licences disponibles pour G Suite:

Abonnement

Q. G Suite prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par G Suite :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications G Suite peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à G Suite :

ClickMeeting, DeskAway, DirectIQ, GroupCamp Project, ONE UP, OneLogin, SuperSaaS, WorkforceGrowth, Zoho Analytics, Zoho CRM

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour G Suite ?

Ressources d'aide disponibles pour G Suite :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo, Forum