En savoir plus sur Resource Guru

Des milliers d'entreprises à travers le monde utilisent des systèmes de planification du personnel qui ne répondent pas à leurs besoins. Alors que certains n'utilisent rien de plus sophistiqué qu'une feuille de calcul, beaucoup d'autres utilisent des solutions excessives, peu pratiques ou coûteuses, ce qui conduit souvent à de l'inefficacité et de la frustration. Resource Guru fournit une alternative conviviale basée sur le cloud dont l'interface glisser-déposer simple d'emploi ouvre la voie à une productivité accrue et à une meilleure collaboration en ligne, et est déjà utilisé par des entreprises comme Apple, Saatchi & Saatchi, Publicis et la NASA.

Resource Guru parvient à intégrer un ensemble de fonctionnalités puissantes dans une conception simple et intuitive. Il est possible d'ajouter, de déplacer et de supprimer des réservations de ressources en quelques secondes. La visibilité complète de l'équipe sur un unique calendrier intelligent permet de voir instantanément ce sur quoi chaque personne travaille. Un système de gestion des jours de congés simplifie la gestion des congés payés, des congés de maladie ou de tout autre type de congé. Les tableaux de bord personnels offrent aux utilisateurs un moyen facile de se connecter rapidement et de connaître exactement leurs tâches à effectuer pour la semaine. Et comme il n'y a aucun logiciel à installer ni de formation requise, vous et votre équipe pouvez commencer à l'utiliser immédiatement.

Options de tarification dès :

2,50 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Abonnement
Voir les tarifs

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Chine, Allemagne, Royaume-Uni et 3 autres, Inde, Japon, États-Unis

Langues

anglais

Options de tarification dès :

2,50 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Abonnement
Voir les tarifs

Images

Main Schedule
Add Bookings
Powerful Filters
Manage Time Off
Insightful Reports
Manage Overtime
En voir 7 de plus
Vidéo de Resource Guru Capture d'écran pour Resource Guru : Main Schedule Capture d'écran pour Resource Guru : Add Bookings Capture d'écran pour Resource Guru : Powerful Filters Capture d'écran pour Resource Guru : Manage Time Off Capture d'écran pour Resource Guru : Insightful Reports Capture d'écran pour Resource Guru : Manage Overtime

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Resource Guru : 63

  • API
  • Accès mobile
  • Archivage et rétention
  • Authentification unique
  • Base de données des employés
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Calendrier des événements
  • Calendriers d'équipe
  • Champs personnalisables
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Demande de congés
  • Distribution planifiée
  • Emplacements multiples
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de projets
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des capacités
  • Gestion des clients
  • Gestion des congés
  • Gestion des intégrations
  • Gestion des ressources
  • Gestion des réunions
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des tâches
  • Indicateur de disponibilité
  • Intégration Microsoft Outlook
  • Main-d'œuvre variable
  • Monitoring
  • Outils de collaboration
  • Planification de projets
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des ressources
  • Planification des tâches
  • Planification des événements
  • Planification du personnel
  • Planification et programmation de projets
  • Pointage
  • Portail libre-service
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Prévision
  • Prévision du travail
  • Rapport d'utilisation
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche/Filtre
  • Reporting et suivi de projet
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation

Alternatives

monday.com

4,6
Alternative n° 1 à Resource Guru
monday.com est un outil de collaboration et de gestion de projet conçu pour vous aider à tout gérer. Créez des...

ClickUp

4,7
Alternative n° 2 à Resource Guru
ClickUp est une plateforme de gestion de projet intuitive, conçue pour accroître la productivité des équipes...

Ravetree

4,4
Alternative n° 3 à Resource Guru
Ravetree est une solution de gestion du travail tout-en-un pour les organisations et les équipes dirigées par des...

Asana

4,4
Alternative n° 4 à Resource Guru
Asana est une solution de gestion de projet et de tâches pour les équipes. Vous pouvez tout organiser en un seul...

Avis

Note globale

4,6 /5
(279)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà Resource Guru ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
Afficher 5 avis sur 279
Myroslav P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Simple and very easy to use resource scheduling\tracking app.

Publié le 03/02/2020

Resource Guru is a great resource scheduling application for a simple use cases. It does what it...

Resource Guru is a great resource scheduling application for a simple use cases. It does what it promises perfectly. The UI is very friendly and pleasant - make for a great user experience. I used it to track the tasks for my team for almost a year. I would have kept using it but the company mandated a different tracking system and I had to abandon it. I like that Resource Guru'a focus on their product and customer service. I also appreciated the slow introduction of new features. Overall, very pleasant and satisfactory experience with a great application.

Avantages

- Ease of use
- Very pleasant UI
- Flexibility

Inconvénients

- Lack of features. The application does the simple scheduling\tracking perfectly though.
- Copy\paste of resource tasks was not available at the time

Isabella H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Extremely handy software, easy to use, visibly appealing, great to manage and schedule.

Publié le 25/11/2019

Positive, I do enjoy managing RG for our company. My company want us to migrate and start using the...

Positive, I do enjoy managing RG for our company. My company want us to migrate and start using the schedule planned for Office 365, but I had to push back and explain that this software is up to date, already does everything we need it too and Office 365 still has a long way to go before we can use it for what we want. It's safe to stick with RG that we know how to work, we know what it does and what i can't do and it works, no need to change something that isnt broken.

Avantages

I like the appearance of the software - its clear, self explanatory, easy to navigate, see the bigger picture to jiggle schedule resource about, etc.

I like how easy and quickly the support team are there to assist when needed.

I like how it shows you who has booked what and the daily reminders via email of what is coming up, etc.

Inconvénients

It isn't a negative but I would like to have a scheduling log, to see at what time and date did someone book a slot onto the schedule. I manage the Creative Studio, depending how many campaigns and the urgency in hitting these deadlines, I need to keep track of the entire departments availability, knowing when i can move things around in order to deliver last min projects. Only myself should have booking access, but I currently share it with Creative Directors, so they can schedule in my absence, but I can't see when they have booked them in so i can keep track. Is this something you could implement, please? Thanks,

Réponse de Resource Guru

Hi Isabella

Thanks for the great review - I'm so pleased to hear that you're enjoying Resource Guru :) I'm pleased to say that an activity log is very firmly on our roadmap, and I've made a note to contact you as soon as this is available. You can also keep up to date with new features by signing up to our Newsletter at the bottom of our homepage - https://resourceguruapp.com/

I hope this helps but please don't hesitate to reach out if there's ever anything we can do for you :)

Happy scheduling!
Kat

Russ U.
Note globale
  • Secteur d'activité: Appareils médicaux
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Awesome Tool for Resource Management

Publié le 01/03/2021

We moved from a home-grown Excel sheet to Resource Guru and it has made a HUGE improvement in...

We moved from a home-grown Excel sheet to Resource Guru and it has made a HUGE improvement in employee satisfaction, clarity of assignments, and projecting resource constraints and availability.

Avantages

Easy to use! Straight-forward user interface.

Inconvénients

I would love to see an easy way to see date/time of when an entry was placed on the schedule and who placed it there. It would be nice to have an "audit" trail of what changed, when, and by whom.

Réponse de Resource Guru

Hi Russ

Thanks for sharing your feedback :) We don't currently support a timesheets feature, but this is firmly on our roadmap for the future.
In the meantime you might be able to create your own DIY activity log by sending changes in your account to a spreadsheet using Zapier. You can read about using the Zapier integration here https://help.resourceguruapp.com/en/articles/2942116-using-the-resource-guru-zapier-app

I hope this helps, but please let me know if there's anything else I can do for you. I'm always happy to help!

Thanks,
Michelle

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Glorified spreadsheet

Publié le 08/07/2019

Causes more problems than it solves. We used to use a spreadsheet, it was much better than this.

Causes more problems than it solves. We used to use a spreadsheet, it was much better than this.

Avantages

Nothing at all. It has no redeeming qualities.

Inconvénients

Allows you to book time without tasks. When asked to change this was told couldn't because some companies want that function, ie it isn't an option as it should be. The drop downs are fiddle and make it easy to select a blank, but doesn't warn you. Can't toggle between scrolling list and typing to search without cl king out of area. You have a set number of hours per day you need to book but it doesn't highlight those that are short- you have to hover to see remaining time but that function doesn't work properly, resulting in multiple clicks to get it to trigger. Colour by project doesn't actually do it, I'm on 6 projects yet only see 2 colours. Can push to calendar but not pull- useless function as meetings are booked in calendar to allow invites, you want guru to pull that data in to autofill. Though it is web based it is impossible to use on a mobile. The popups are always off screen, making it impossible to use - mobile friendly websites have been around for a very long time, lazy to not have it here, particularly as would allow people who are on the road to log their time on he go.

Not worth the hassle even if free.

Pj S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Automatisation industrielle
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Clean, easy to use software with lots of room for growth

Publié le 25/01/2021

Overall, Resource Guru has been a welcome addition to our operational process. I have thoroughly...

Overall, Resource Guru has been a welcome addition to our operational process. I have thoroughly enjoyed using the software so far and it has certainly made things easier on myself and my team. Although I have a long list of things I think the software can improve on, I hope to work with the development team to open a dialogue on these additions. I know that our application for the software may be unique, but I'm sure the developments will be appreciated by others as well.

Avantages

Resource Guru is a very clean-looking software that provides an ease of use unlike I've seen in other products. No training was required to bring my team online with the software, much of it is intuitive. I appreciate the professional look and feel as well as the simplistic interface. Filtering is something that is crucial to our business, and while I love the functionality of it there is definitely room for improvement. Through implementing small workarounds we were able to bring this software online for a team of over 100 field service engineers with very short turnaround (less than three weeks of overlap between the old software and Resource Guru).

Inconvénients

While Resource Guru provides a clean and simple software, at times I find it too simple. There are some features that are built in some places but not others. For example I have the option of custom tags for filtering Resources. I can build out a filter for region, city, desired schedule, skillets, or even favorite food if I want to. However, none of this applies to Projects. I would love to be able to filter projects by region, city, state, or custom tags like skillset and software required. It seems to me that the exact same functionality could be copied and pasted over to Projects.

There are other minor tweaks to be made, like exiting a window. Sometimes I am met with an "are you sure you want to exit" window because I'm currently editing something, but more often than not I am allowed to simply click outside the window or hit escape and all of the editing in progress is lost.

Furthermore, it would be nice to be able to input repeating holidays or events. For example, New Year's Day is always on January 1st. Why do I have to scroll forward and manually input this holiday every year? It would be great to just set it and forget it.

Another addition I would love to see is the ability to mark jobs/projects as tentative or unconfirmed. This could be in the form of a checkbox that adds a gradient to the job so it looks different than the rest. Something simple to differentiate it from confirmed projects is all I'm looking for.

Afficher 5 avis sur 279 Lire tous les avis

Resource Guru - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Resource Guru.

Types de licences disponibles pour Resource Guru :

  • À partir de: 2,50 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Resource Guru.

Utilisateurs habituels du logiciel Resource Guru :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Resource Guru est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Resource Guru :

Applications s'intégrant à Resource Guru :

Google Calendar, Microsoft Outlook, Podio, Slack, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Resource Guru :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Resource Guru.