Jobber

Devis, planification et facturation pour les entreprises de services à domicile.

En savoir plus sur Jobber

Jobber est une solution de gestion des interventions hébergée dans le cloud et conçue pour les petites et moyennes entreprises. Conçu et élaboré pour une prise en main rapide et une utilisation facile, Jobber dispose de tous les outils et fonctionnalités flexibles nécessaires pour effectuer le travail.

Jobber est conçu pour les entreprises intervenant sur le terrain, telles que la plomberie, l'aménagement paysager et l'entretien des pelouses, le ménage des chambres, la réparation d'ordinateurs, la CVC, les électriciens de lutte antiparasitaire, les petits dépannages, le nettoyage de moquettes, etc.

Jobber prend en charge une grande variété de flux de travaux planifiés et non planifiés, offrant des possibilités de contrats ponctuels ou récurrents. La grille de planification et la vue cartographique de Jobber garantissent que les équipes sont entièrement affectées et efficacement routées.

Le système de facturation de Jobber est étroitement intégré à la plateforme de planification. Il permet de facturer en un clic une ou plusieurs tâches avec un suivi et des rapports garantissant que l'entreprise est payée pour chaque tâche. De nombreux utilisateurs de Jobber éliminent les coûts supplémentaires d'un système de comptabilité tiers.

Les responsables des interventions sur site sont en mesure de suivre les données spécifiques des clients et des tâches directement dans Jobber. Des champs personnalisés aux formulaires de travail personnalisés en passant par l'ajout de notes et de pièces jointes, les équipes seront préparées pour leur mission. Les employés peuvent accéder aux informations dont ils ont besoin, quand ils en ont besoin sur le terrain et les responsables disposeront d'un enregistrement clair pour chaque client et chaque intervention.

Robustes, mais faciles à utiliser depuis n'importe quel appareil, les fonctionnalités de planification, de devis et de facturation aident les entreprises à rester organisées et concentrées sur la réalisation de leur travail. Grâce à des ajouts et des améliorations apportées presque quotidiennement, Jobber est un système d'entreprise hébergé dans le cloud activement et énergiquement développé pour les entreprises d'interventions sur le terrain.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie

Langues

anglais

Images

Jobber is accessible everywhere via native iTunes and Android apps
The calendar tool allows users to schedule jobs with a drag and drop interface
All jobs are logged within the Jobber system with client history and billing information
Invoices can be created within the system
Jobber integrates with QuickBooks Online for data synchronization
Jobber time tracking allows employees to track time spent on jobs
Invoices and payments can be managed within Jobber
En voir 8 de plus
Vidéo de Jobber
Capture d'écran pour Jobber : Jobber is accessible everywhere via native iTunes and Android apps Capture d'écran pour Jobber : The calendar tool allows users to schedule jobs with a drag and drop interface Capture d'écran pour Jobber : All jobs are logged within the Jobber system with client history and billing information Capture d'écran pour Jobber : Invoices can be created within the system Capture d'écran pour Jobber : Jobber integrates with QuickBooks Online for data synchronization Capture d'écran pour Jobber : Jobber time tracking allows employees to track time spent on jobs Capture d'écran pour Jobber : Invoices and payments can be managed within Jobber

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Jobber : 111

  • Accès hors ligne
  • Alertes de risque
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes mobiles
  • Alertes par e-mail
  • Analyse d'entreprise
  • Antécédents professionnels
  • Audit
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Calendriers d'équipe
  • Champs personnalisables
  • Contrôle d'accès
  • Contrôle de la main-d'œuvre mobile
  • Données en temps réel
  • Détection de doublons
  • Emplacements multiples
  • Estimation
  • Facturation
  • Feuilles de temps
  • Fonctionnalité de recherche
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion de la communication
  • Gestion des activités
  • Gestion des affectations
  • Gestion des autorisations
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des itinéraires
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des ressources
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des tâches
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Historique des contacts
  • Historique des transactions
  • Importation de données
  • Importation et exportation de données
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration CRM
  • Intégration GPS
  • Intégration comptable
  • Intégration de tiers
  • Intégration des SMS
  • Intégration des cartes bancaires
  • Intégration des e-mails
  • Intégration mobile
  • Lecture de codes-barres
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notes sur les projets
  • Notifications automatiques
  • Notifications en temps réel
  • Notifications par e-mail
  • Optimisation des itinéraires
  • Paiements partiels
  • Paiements électroniques
  • Piste d'audit
  • Planification de la maintenance
  • Planification des tâches
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Rappels
  • Rapports d'état
  • Rapports de l'activité des clients
  • Rapports de synthèse
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de signature mobile
  • Saisie de signature électronique
  • Sauvegarde automatique
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'historique
  • Suivi des activités
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des frais
  • Suivi des présences
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Synchronisation du calendrier avec Google
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des lots
  • Tâches récurrentes

Alternatives

Workiz

4,6
Alternative n° 1 à Jobber
Gérez votre entreprise de maintenance sur site avec Workiz, anciennement Send A Job. Planifiez des tâches et suivez...

ServiceWorks

4,4
Alternative n° 2 à Jobber
ServiceWorks est une solution cloud de gestion des opérations d'intervention qui fournit des outils de planification,...

ServiceTitan

4,5
Alternative n° 3 à Jobber
ServiceTitan est une solution cloud de gestion des interventions conçue pour les entreprises de services d'électricité,...

Loc8

3,7
Alternative n° 4 à Jobber
Loc8 est une plateforme de gestion des tâches pour les petites entreprises. Facile à utiliser grâce aux éditions...

Avis

Note globale

4,6 /5
(566)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà Jobber ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
Afficher 5 avis sur 566
Andy W.
Note globale
  • Secteur d'activité: Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Jobber is the BEST

Publié le 02/02/2019

I first started using jobber almost 5 years ago when I decided to test out the free trial. Since...

I first started using jobber almost 5 years ago when I decided to test out the free trial. Since that day, I have continued using the software and have grown my business over 400%. I think one of my favourite parts about jobber is the level of exceptional customer service; not only online but also in person. Additionally, my work flow for my business has improved a vast amount over the years. Invoicing: What used to take me hours, is now a simple 30 minute task. Quoting: What used to be done on a scrap piece of paper, is now done on my iPhone. Scheduling: What used to be done on excel, is now organized through the online calendar which can be accessed anywhere, anytime. Overall, I would recommend jobber to anyone running a service based business, and would be happy to answer any further questions.

Avantages

-The jobber platform is very easy to use and can be learned quickly.
-Batch invoice creation is extremely helpful.
-Jobber makes quoting, booking and scheduling jobs a breeze!
-Having a client hub is a real crowd pleaser.

Inconvénients

Jobber is overall a 5/5 software system that has been the best thing for helping my business grow. Over the almost 5 years of using Jobber, the only thing I would like to remind people is that once you delete something, there is no way to get it back. I accidentally deleted an invoice once, and it was gone for good. This was my mistake, so as long as you're more cautious than I was that day, you'll be good.

Réponse de Jobber Software

Andy! Thanks so much for this thorough feedback. We're so proud to work with your team and are so glad to hear we've been able to help make improvements across your processes.

Unfortunately we can't always recover deleted items, but sometimes we can, so always feel free to reach out to our Success Team in the event we can recover something just in case.

Thanks again for taking the time to leave a review :)

Joel K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Équipements publics
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Overall a great program

Publié le 19/05/2020

Ease of use and quickly putting in jobs. Could do a lot better if their software handled client...

Ease of use and quickly putting in jobs. Could do a lot better if their software handled client credit on account and texting freestyle and dropped their monthly payment to more reasonable price for small business to use.

Avantages

Great look and ease of use. Works on all devices.

Inconvénients

Compared to other programs like this, The cost for options is quite high. They are pushing more to have credit cards processed through them and have done away with paypal payments. There is only texting of canned messages. My biggest issue. Over all though the $130.00 a month for half way decent options is to high. If you pay a full year in advance then that price goes to 99.00 a month. So charging you 30 more paying by the month is another down fall for this software. To pay in advance for small business it penalizes them. Another downfall is how it handles your clients that over pay or pay in advance by applying credit to their account. I does not handle this very well at all!

Réponse de Jobber Software

Hi Joel, thank you for your review and this feedback. We'd like to make sure you're getting the most value of your plan so it's more than worth your monthly investment. Please reach out to our Success Team via phone (1-888-721-1115), chat, or email (support@getjobber.com), and we'll do our best to make sure you're getting the most value out of Jobber. We'd also like to collect some additional feedback around what could be more helpful for your business, and do our best to potentially offer some alternative workflows that work best for you and your team. Thank you again for your feedback!

Vince B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

The simple version is great

Publié le 27/01/2021

We really enjoyed the invoicing and quoting software, and it was just what we needed....

We really enjoyed the invoicing and quoting software, and it was just what we needed. Unfortunately, when we wanted to look into adding more features and making our interactions with Jobber more robust, it was a big jump in pricing that wasn't justified by what they offered.

Avantages

We use this for invoicing and quoting, and it is excellent at those tasks. Has a really good setup for keeping all your jobs in order from leads through invoicing, and it did this for a very fair rate.

Inconvénients

When we started looking at adding more features that we were needing in our business, the cost to get more features seemed disproportionately expensive

Adam S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 4.0 /10

Get you in and keep your money and don't honor trial

Publié le 15/08/2019

Lost Money

Lost Money

Avantages

The customer service people were great. The scheduling and time sheet function was quite easy to manage.

Inconvénients

I began using the trial then I receive a call from one of there team and we go over the functions of the product. I asked them about the estimating process and if I could have primary headers and then sub categories and he said yes in the description section. The problem is there is no pricing function in the description area for estimating your job. So I call and they customer service says oh it won't do that it will all have to be entered in per line to do it that way. I then ask is there a way to have services cost not show on the final estimate and it does, but if you add any products that would be bought from a store those items also would end up not showing with a price. So your bid would end up as a sub total with everything combined or you have to show everything to get it to show. Now I have just given a free pass to the owners to pass my bid around to see what I charge per line item. I called them to address this 5 days after signing up based on sales persons information and when I call them to get a refund of the $104 I paid. I asked if I could speak to billing and oh guess what billing doesn't have a phone. So I asked for them to speak with them and I get told since I paid the money to get the discount to move out of the trial and have an account I don't qualify for the 14 day guarantee.

Also, the job form doesn't go along with the job from day to day. It resets to a new job form for each day. So you have to go back find the job in schedule and review there.

Réponse de Jobber Software

Hi Adam, our customers have many different workflows and are some of the busiest people out there, so being transparent about whether or not Jobber will be a good fit for a business is something very important to us. Because of this we're really sorry to hear if we weren't on the same page about what you were looking for and about your negative experience. A manager on our team will be reaching out to you to gather some more information on your experience, and we'll do our best to help determine the best solution for your business.

Rich A.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Jobber - MY Business OSS

Publié le 04/12/2020

My overall experience with Jobber has been quite positive as it helps me immensely run my business....

My overall experience with Jobber has been quite positive as it helps me immensely run my business.
It is my OSS today. It assigns and tracks all work requests, quotes, jobs and tasks. It also does our invoicing and passes data nicely to Quickbooks for great financial reporting. I just wish I had more robust reporting features with it.

Avantages

Having a system that can be quickly and easily implemented and used by small business that incorporates features including integrates that addresses 'quote to cash' work flow was essential. Jobber does the job nicely, quickly, easily and is quite affordable for any small business. It integrates nicely with financial systems such as QuickBooks too.

Inconvénients

Reporting is weak with the version I currently have. There are some standard reports that provide some fair data qualities but to customize reports using custom fields or job fields is quite weak. Exporting any report to Excel does not work well. I dont get the attachment file when attempting.

Réponse de Jobber Software

Hi Rich, thanks so much for your review. We're glad things are going well overall, and have noted your feedback for more advanced reporting. We're always looking at providing better business insights to our customers, so if you have additional info you'd like to share with us don't hesitate to reach out to our Success Team and we can collect that for our Product Team. Cheers!

Afficher 5 avis sur 566 Lire tous les avis

Jobber - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Jobber.

Types de licences disponibles pour Jobber :

  • À partir de: 29,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Jobber.

Utilisateurs habituels du logiciel Jobber :

PME, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Langues dans lesquelles Jobber est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Jobber :

Android, iPhone, iPad

Applications s'intégrant à Jobber :

Authorize.net, Mailchimp, NiceJob, PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Square Point of Sale, Stripe, magicplan

Ressources d'aide disponibles pour Jobber :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Jobber.