Jobber

Jobber

Devis, planification et facturation pour les entreprises de services à domicile.

4.6/5 (544 avis)

Jobber - Présentation

Description du logiciel Jobber

Jobber est une solution de gestion des interventions hébergée dans le cloud et conçue pour les petites et moyennes entreprises. Conçu et élaboré pour une prise en main rapide et une utilisation facile, Jobber dispose de tous les outils et fonctionnalités flexibles nécessaires pour effectuer le travail.

Jobber est conçu pour les entreprises intervenant sur le terrain, telles que la plomberie, l'aménagement paysager et l'entretien des pelouses, le ménage des chambres, la réparation d'ordinateurs, la CVC, les électriciens de lutte antiparasitaire, les petits dépannages, le nettoyage de moquettes, etc.

Jobber prend en charge une grande variété de flux de travaux planifiés et non planifiés, offrant des possibilités de contrats ponctuels ou récurrents. La grille de planification et la vue cartographique de Jobber garantissent que les équipes sont entièrement affectées et efficacement routées.

Le système de facturation de Jobber est étroitement intégré à la plateforme de planification. Il permet de facturer en un clic une ou plusieurs tâches avec un suivi et des rapports garantissant que l'entreprise est payée pour chaque tâche. De nombreux utilisateurs de Jobber éliminent les coûts supplémentaires d'un système de comptabilité tiers.

Les responsables des interventions sur site sont en mesure de suivre les données spécifiques des clients et des tâches directement dans Jobber. Des champs personnalisés aux formulaires de travail personnalisés en passant par l'ajout de notes et de pièces jointes, les équipes seront préparées pour leur mission. Les employés peuvent accéder aux informations dont ils ont besoin, quand ils en ont besoin sur le terrain et les responsables disposeront d'un enregistrement clair pour chaque client et chaque intervention.

Robustes, mais faciles à utiliser depuis n'importe quel appareil, les fonctionnalités de planification, de devis et de facturation aident les entreprises à rester organisées et concentrées sur la réalisation de leur travail. Grâce à des ajouts et des améliorations apportées presque quotidiennement, Jobber est un système d'entreprise hébergé dans le cloud activement et énergiquement développé pour les entreprises d'interventions sur le terrain.

Jobber - Présentation

Prix

À partir de
29,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Jobber - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, Europe, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Jobber : Jobber is accessible everywhere via native iTunes and Android apps
Capture d'écran pour Jobber : Jobber is accessible everywhere via native iTunes and Android apps Capture d'écran pour Jobber : The calendar tool allows users to schedule jobs with a drag and drop interface Capture d'écran pour Jobber : All jobs are logged within the Jobber system with client history and billing information Capture d'écran pour Jobber : Invoices can be created within the system Capture d'écran pour Jobber : Jobber integrates with QuickBooks Online for data synchronization Capture d'écran pour Jobber : Jobber time tracking allows employees to track time spent on jobs Capture d'écran pour Jobber : Invoices and payments can be managed within Jobber

Jobber - Avis

Jobber - Avis

Note globale
4.6
/
5
Excellent
380

Très bien
134

Moyen
15

Médiocre
7

Mauvais
8

Rapport qualité-prix
4.6
Fonctionnalités
4.3
Simplicité d'utilisation
4.6
Support client
4.7
94% des utilisateurs recommandent cette application
Andy W.

Jobber is the BEST

I first started using jobber almost 5 years ago when I decided to test out the free trial. Since that day, I have continued using the software and have grown my business over 400%. I think one of my favourite parts about jobber is the level of exceptional customer service; not only online but also in person. Additionally, my work flow for my business has improved a vast amount over the years. Invoicing: What used to take me hours, is now a simple 30 minute task. Quoting: What used to be done on a scrap piece of paper, is now done on my iPhone. Scheduling: What used to be done on excel, is now organized through the online calendar which can be accessed anywhere, anytime. Overall, I would recommend jobber to anyone running a service based business, and would be happy to answer any further questions.


Traduire avec Google Translate
Zianne S.

Just do it!


Traduire avec Google Translate
April D.

Easy Product To Use!

I have chosen to not subscribe after my free trial ends.


Traduire avec Google Translate
Ryaan T.

Best Field Service Software In the Biz !

Amazing !
With the best customer service and most affordable pricing , the experience has been amazing for both our team and clients.
Whats better than that?!


Traduire avec Google Translate
Mark R.

if you expect to grow your company, don't go with the jobber, go with SingleOps.com


Traduire avec Google Translate
Andy W.
Secteur d'activité: Eau/gaz/électricité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Jobber is the BEST

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 02/02/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I first started using jobber almost 5 years ago when I decided to test out the free trial. Since that day, I have continued using the software and have grown my business over 400%. I think one of my favourite parts about jobber is the level of exceptional customer service; not only online but also in person. Additionally, my work flow for my business has improved a vast amount over the years. Invoicing: What used to take me hours, is now a simple 30 minute task. Quoting: What used to be done on a scrap piece of paper, is now done on my iPhone. Scheduling: What used to be done on excel, is now organized through the online calendar which can be accessed anywhere, anytime. Overall, I would recommend jobber to anyone running a service based business, and would be happy to answer any further questions.

Avantages

-The jobber platform is very easy to use and can be learned quickly.
-Batch invoice creation is extremely helpful.
-Jobber makes quoting, booking and scheduling jobs a breeze!
-Having a client hub is a real crowd pleaser.

Inconvénients

Jobber is overall a 5/5 software system that has been the best thing for helping my business grow. Over the almost 5 years of using Jobber, the only thing I would like to remind people is that once you delete something, there is no way to get it back. I accidentally deleted an invoice once, and it was gone for good. This was my mistake, so as long as you're more cautious than I was that day, you'll be good.

Traduire en français

Réponse de Jobber Software

Andy! Thanks so much for this thorough feedback. We're so proud to work with your team and are so glad to hear we've been able to help make improvements across your processes.

Unfortunately we can't always recover deleted items, but sometimes we can, so always feel free to reach out to our Success Team in the event we can recover something just in case.

Thanks again for taking the time to leave a review :)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Zianne S.
Secteur d'activité: Services aux consommateurs
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Just do it!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

This is not just an app. I literally use Jobber for every aspect of my business. They’re always adding new and helpful features that will take your business to the next level of efficiency. I’ve never been this enthusiastic about giving a 5 star review— they really deserve it. They also care about community. I highly highly recommenced you choose this app/site if you’re looking for a platform to manage your service/booking based business. It will give you everything you’re looking for.

Inconvénients

To be completely honest, theres nothing I can pinpoint that I don't like. There was a request I had a while back regarding adding a new feature, and magically, they added it within months (To be able to manually input credit card payments for invoices). They seriously consider their customers requests. I have so much faith in them because they're always improving.

Traduire en français

Réponse de Jobber Software

Thanks so much for your thoughtful review, Zianne! We're so proud to work with the Elite team and it's been great having your involvement in some of our community events! So glad to have you on the team, and don't hesitate to keep those requests coming so we can work some more of that "magic" ;)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

April D.
Secteur d'activité: Hôtellerie
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Easy Product To Use!

Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
Publié le 06/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I have chosen to not subscribe after my free trial ends.

Avantages

Giving my customers access to the Client Hub is what I liked most about this software.

Inconvénients

The cost is what I liked least about this software. It's more expensive than the others that I have found.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Ryaan T.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Best Field Service Software In the Biz !

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 19/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Amazing !
With the best customer service and most affordable pricing , the experience has been amazing for both our team and clients.
Whats better than that?!

Avantages

Not only is the software amazing, so is Jobbers support team.
What';a better than being able to call and speak directly to someone that will help you navigate any issues , questions or concerns.
Our entire team utilizes this software for every facet of the business. From estimating, invoicing and scheduling to route optimization, email marketing and instant job reporting available for download within seconds.
With constant updates and an open API, this field service is very robust for any user.
Jobber is the future of this industry.

Inconvénients

One of the things that Jobber was lacking was an open API. But, they recently changed that and now you can integrate Zapier and many other amazing services.

It would be nice to see them finally add a "Mark-up" feature to their estimating, but other than that, there has not been much else we have wanted for.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Mark R.
Traduire en français

if you expect to grow your company, don't go with the jobber, go with SingleOps.com

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 01/06/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

I'm not going to take it away from jobber completely. Your customer service is awesome. They are super friendly, it got great attitudes. They answer the phones all the time. Except when they're in meetings anyway. But regardless they're very good at getting back with you and finding you good answers. Also, their user interface while I have a problem with a few things, for the most part is super super simple and intuitive. They are very good if you're a small business. But that's the problem. Is that where you're wanting to stay? I didn't think about it for years ago when I started. And now I kind of wish that I didn't. But I'll get to that here in a second.

Inconvénients

Their data export is horrible. If you want to see a clear picture of where your calls are coming from, you have to download for 5 files and concatenate them all and try to piecemeal them together to understand and have a full database file of your own clients. Honestly, that stinks. They don't give you an API, because they say that the one that they had slow down their servers and they don't want to offer that level of service to small businesses. Do you see what I mean? If your small they'll do business with you, but if you want to grow, they're not willing to go there.
So, if you want to grow, don't go with jober. Instead go with single Ops. They have an API.
This may not mean a lot to you now, but once you start dumping high amount a month in advertising, you absolutely want to know where every single call is coming from. If you don't, you end up wasting thousands of dollars a month.
And jobber will not give you the API. Worse, they could give you an API on a limited basis. For example they could limit it to Tim queries a day. That would not slow down their server significantly. But they don't. And that stinks. So you get all of this investment training all of your people with a specific system, and then once you start growing you have to leave. For this reason, I wish I would have gone with single Ops II begin with.

Traduire en français

Réponse de Jobber Software

Hey Mark, we appreciate you sharing your feedback. Our goal is to help our customers be successful, and often success means growth, so we would appreciate the opportunity to hear more about your export needs and workflow so we can share that with our product team.
We also might be able to offer some advice or workarounds, and further explain our API approach. Someone from our product team will be reaching out today, so please keep an eye out for an email from us.

Many of our customers sustain an efficient workflow in Jobber as they grow their businesses, but we do know that every business has different needs and hopefully we can find a way to make your evolving workflow work with Jobber.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Recommandation utilisateur
9/10
Basé sur 544 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Jobber - Prix

Jobber - Prix

À partir de
29,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.6/5
Basé sur 544 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Jobber - Fonctionnalités

Jobber - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.3/5
Basé sur 544 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Jobber - FAQ

Jobber - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Jobber.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Jobber ?

Types de licences disponibles pour Jobber :

À partir de: 29,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Jobber ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Jobber.

Q. Qui utilise Jobber ?

Utilisateurs habituels du logiciel Jobber :

Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Jobber est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Jobber est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Jobber ?

Types de licences disponibles pour Jobber:

Abonnement

Q. Jobber prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Jobber :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Jobber peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Jobber :

Authorize.net, Braintree, Mailchimp, NiceJob, PayPal, QuickBooks, QuickBooks Online, QuickBooks Online, Square Point of Sale, Stripe

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Jobber ?

Ressources d'aide disponibles pour Jobber :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo