En savoir plus sur eFront

eFront est une plateforme LMS flexible pour les entreprises qui ont besoin de mesures de sécurité avancées et d'une personnalisation poussée pour former des masses d'employés, de partenaires et de clients.

Conçu pour être le LMS d'entreprise le plus adaptable du secteur, eFront vous procure un contrôle total sur votre environnement de formation virtuel et vos données. Il se fond harmonieusement avec toute autre infrastructure et a la capacité de croître au fur et à mesure que vous grandissez.

En fait, eFront aide votre entreprise à croître en gardant votre main-d'œuvre qualifiée, vos partenaires qualifiés et vos clients intelligents.

Options de tarification dès :

1 000,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Émirats arabes unis, Argentine, Australie, Belgique, Brésil, Canada, Suisse, Chili, Chine, Colombie, Cuba, Chypre, Tchéquie, Allemagne, Danemark, Estonie, Espagne, Finlande, France, Royaume-Uni, Grèce, R.A.S. chinoise de Hong Kong, Hongrie, Irlande, Israël, Inde, Islande, Italie, Japon, Corée du Sud, Luxembourg, Monaco, Malte, Mexique, Pays-Bas, Norvège, Nouvelle-Zélande, Pérou, Philippines, Porto Rico, Qatar, Arabie saoudite, Suède, Singapour, Turquie, Taïwan, États-Unis, Afrique du Sud

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, danois, espagnol, français, indonésien, italien, japonais, néerlandais, polonais, russe, suédois, tchèque

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Images

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour eFront : 63

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage collaboratif
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage mobile
  • Apprentissage synchrone
  • Authentification unique
  • Autoapprentissage
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Bibliothèque de contenu
  • Certification et licences
  • Classe virtuelle
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Conformité SCORM
  • Conférences vidéo
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de cours
  • Création de cours intégrée
  • Entreprises
  • Entreprises de formation
  • Entreprises de formation en ligne
  • Gamification
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion des affectations
  • Gestion des compétences
  • Gestion des cours
  • Gestion des dossiers de formation
  • Gestion des employés
  • Gestion des formations
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des évaluations
  • Intégration des collaborateurs
  • Intégration des employés
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • LMS intégré
  • Mesure des performances
  • Parcours et suivi d'apprentissage
  • Planification de la relève
  • Plans de développement individuel
  • Portail des apprenants
  • Portail des employés
  • Portail libre-service
  • Rappels
  • Rapports de suivi
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la conformité
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des certifications
  • Suivi des compétences
  • Suivi des cours
  • Tests et évaluations
  • Université/Écoles
  • Évaluation des compétences

Alternatives

WordPress

4,6
Alternative n° 1 à eFront
WordPress est une plateforme de création et de publication de sites web et de blogs, dotée d'outils pour la conception...

Saba Cloud

4,0
Alternative n° 2 à eFront
Saba propose un apprentissage à fort impact centré sur l'utilisateur à la fois personnalisé et évolutif doté de...

BrainCert

4,2
Alternative n° 3 à eFront
Tous les outils et l'expertise dont vous avez besoin pour apprendre, enseigner et collaborer en ligne, le tout au même...

SkyPrep

4,7
Alternative n° 4 à eFront
Vous avez l'opportunité de choisir un logiciel de formation en ligne simple et intuitif. Développer et former vos...

Avis

Note globale

4,6 /5
(34)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,3/5

Vous avez déjà eFront ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

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5 avis affichés sur 34
Michelle M.
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

A Quality lMS for the Mid-Size Business - FINALLY!

Publié le 30/10/2019

Overall, eFront checked all of our boxes all the way down to our yearly allotted budgetary...

Overall, eFront checked all of our boxes all the way down to our yearly allotted budgetary restrictions for an LMS. Here are literally most of the our requirements we used for our LMS research:

Intuitive UI
Full Admin Access (adding/deleting/editing)
Metrics
Reporting
Scalability
Email Options (e.g, Welcome, Reminders, Completed)
Responsive Support Team
Mobile Learning
Video Hosting
File Formats Supported (e.g., PDF, PP, Docx, SCORM, AICC)
Reusable Modules
Unlimited Space
Version Control
Course Completion Support?
Assessment/Evaluation Support (e.g., set up quizzes)
Easy Set Up/Maintenance
LMS Pricing (e.g., one time, annual, SaaS)
Onboarding Charge
Per User Charge
Webinar Support
Training Question Support (peer to peer or teacher/student)
Customization Portals (e.g., customer specific)
Social Networking
E-Commerce options (nice to have)
Sandbox account available

Bottom line, we really felt the value in our decision and never felt like we had to compromise on any of our requirements. Great LMS, Wonderful Experience, Excellent Customer Service!

Avantages

What we liked most about the software the adaptability. Like most companies we had specific user types and data we wanted to be able to collect from every user. We not only wanted to collect the data, we also wanted to be able to setup specific learning paths and be able to run reports based on our classifications. eFront provided specifc - adjustable fields and open misc. fields we could use to further filter our users.

Inconvénients

We didn't really have a con per se? We researched long and hard and worked in many sandboxes to find the right LMS for us. If we had any cons or concerns as we setup the LMS, eFront was available and more than willing to answer our concerns with workable options if necessary.

Réponse de Epignosis

Michelle, thank you for taking the time to leave this review. We're glad to hear that after a lot of searching, eFront has been able to meet all of your needs. We pride ourselves on adaptability and reliability, so it's great to hear that we've hit the mark in these areas for your organization.

We're glad that your organization feels the value in your decision to work with eFront and of course, our Support and Customer Success teams are always on-hand if you need any assistance along the way.

Joe R.
Note globale
  • Secteur d'activité : Enseignement primaire et secondaire
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Generally Easy yet Powerful

Publié le 25/05/2017

Overall it has been easy to use and fit our needs to compartmentalize our users quickly. We have...

Overall it has been easy to use and fit our needs to compartmentalize our users quickly. We have not even begun to use half of the features that are available just because the basics are so powerful. The reports can be quickly customized down to a specific user or course and all the way back up to total system logins and course completions.

Avantages

Ease of course creation
Flexible content types
Custom user types
Notifications by email of course completion and certificates
Flexible pricing options
Easily segment department using branches and putting an administrator over each branch
Customize reports

Inconvénients

Automatic updates don't always work
The notice of an expiring license is displayed in all branches (not just the main level)
Sometimes the backup is slow (which I believe causes temporary database "errors" that are resolved once the backup is complete)

Réponse de Fani

Hello Joe! We're thrilled to hear that eFrontPro has been helping you to cover your training needs! Our team works hard towards this end.
Also, you will be happy to know that with the latest release:
- the automatic upgrade process is undergoing a refactor and will become more user friendly (and completely unattended)
- License upgrade messages no longer appear in branches
- Automatic Backups can be turned off from system settings, and one can perform them manually at a convenient time.
Thanks a lot for sharing your feedback, it really helps us improve!

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Few things to know about efront

Publié le 13/10/2019

It helps to run a simple learning management system to run online classes.

It helps to run a simple learning management system to run online classes.

Avantages

1. It a simple to use SAAS application which allows to run an learning management system for a newbie.
2. I provides the ability to create membership program and assign different user roles to the members.

Inconvénients

1. It is way too complicated to make basic customization as it doesn't provide the access to its in built HTML files the only thing we could do is make changes in in built CSS files.
2. It costs higher than it should actually be priced at comparing with others.

Alternatives envisagées 

WordPress

Réponse de Epignosis

Thank you for leaving us a review. We're glad to hear that you're finding eFront easy to use and that you're making the most of eFront's functionality. In terms of customization, each HTML template can be customised by taking advantage of the powerful plugin infrastructure which safeguards the system from breaking changes through upgrades. Our support team would be happy to walk you through this. eFront offers a Private-cloud, enterprise-ready solution focusing on security and flexibility. These are important features that should be taken into consideration when comparing with other, primarily public cloud, offerings. If you have any questions along the way, our support and customer success teams would be more than happy to hear from you. Thanks again for your review!

Dennis B.
Note globale
  • Secteur d'activité : E-learning
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Highly engineered software - meant for professional level online eLearning companies.

Publié le 13/06/2017

Robust and comprehensive platform - expandable by developers and more technical-minded staff, but...

Robust and comprehensive platform - expandable by developers and more technical-minded staff, but also easy enough to set up and use out of the box for average level people.

Avantages

We most like the flexibility and robustness of the software. So many times, with many types of software like this, you find out only in the middle of a project that it won't accomplish everything you want it to. With eFront, it is quite the opposite - you will probably not need everything available, but as your enterprise expands and grows, the feature are there - waiting to be utilized.

Inconvénients

The user manual could be a lot more detailed. The software is proprietary, and very dependable, but we find ourselves contacting support many times to figure out where something is or how to customize something - the good news is, their support team is AMAZING and HIGHLY CAPABLE!! Very solid engineers and technical support.

Réponse de Epignosis

Hey Dennis,

Many thanks for your lovely feedback! We're very glad to hear that eFrontPro proved to fit your training needs this well! Our technical team is always here to provide solutions to your custom needs.

Thanks again!

Greg S.
Note globale
  • Secteur d'activité : Jeux vidéos
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Most Flexible LMS Available

Publié le 14/06/2017

Only LMS I found able to achieve the high level of customization we needed for our implementation.

Only LMS I found able to achieve the high level of customization we needed for our implementation.

Avantages

Full source code availability with pro services support make this the most flexible LMS for customized deployments. Able to achieve just about any kind of implementation, data collection, reporting, and UX desired. Incredibly good pricing model for corporate LMS deployments looking to own their final solution.

Inconvénients

Implementation and maintenance requires an engineer on staff. Definitely for professionals seeking customizations vs. easy out of the box. Although they have TalentLMS as an option for that if desired.

Réponse de Epignosis

Hello Greg,

Thanks very much for your positive feedback and for taking the time to leave a review for eFrontPro. We strive to make our LMS fit every client's custom needs and we're glad it fit your training needs this well!

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eFront - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur eFront.

Types de licences disponibles pour eFront :

  • À partir de : 1 000,00 $US/mois Voir les tarifs
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel eFront :

51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles eFront est disponible :

allemand, anglais, arabe, chinois, danois, espagnol, français, indonésien, italien, japonais, néerlandais, polonais, russe, suédois, tchèque

Appareils pris en charge par eFront :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à eFront :

Azure Active Directory, BigBlueButton, Braintree, Facebook for Business, Foxy, Fuze, GoToMeeting, Google Analytics, Google Calendar, Mailchimp, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, OpenSesame, PayPal, SCORM Cloud, Slack, Stripe, Twilio, Webex, WordPress, Zapier, ZenDesk Chat, Zendesk

Ressources d'aide disponibles pour eFront :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour eFront.