Zoho People

Zoho People

Système d'information sur les ressources humaines

4.3/5 (164 avis)

Zoho People - Présentation

Description du logiciel Zoho People

Gestion du temps simplifiée
Avec le logiciel intuitif et simple d'emploi Zoho People, vous pouvez gérer plus efficacement la présence des employés, les congés et les feuilles de présence. Activer ou configurer des restrictions IP pour les employés à leur arrivée et à leur départ. Vous pouvez importer des données à partir d'un appareil biométrique dans le système Zoho People. Les employés peuvent demander un congé et suivre leurs heures de travail directement à partir de l'application mobile. Ils peuvent également consigner des horaires, créer des feuilles de présence et les associer facilement aux clients dans Zoho CRM.

Formulaires personnalisables
Pour vous donner un contrôle total, des formulaires personnalisables sont fournis pour répondre aux besoins de chaque entreprise. Choisissez parmi un éventail de formulaires précréés ou, si le besoin s'en fait sentir, il est possible de créer un formulaire depuis le début, en utilisant simplement la fonction glisser-déposer. Aucune connaissance en programmation n'est nécessaire pour créer un formulaire personnalisé.

Intelligent Automation
Intégrer les renseignements dans le système avec une fonctionnalité d'automatisation. Pour les RH, l'exécution des processus métier prend beaucoup de temps en raison des nombreuses communications en va-et-vient avec les différents services. Grâce aux outils d'automatisation de Zoho People - listes de vérification, approbations, flux de travail et rappels, vous pouvez effectuer ces processus sans difficulté.

Portail des employés et libre-service
Ce logiciel vous permet de ne plus mettre à jour manuellement les feuilles de calcul et de conserver toutes vos données SIRH à un seul emplacement. Le portail des employés de ZPeople est un outil de recherche de personnes et le portail en libre-service permet aux employés de partager des idées, des informations, leurs capacités, performances et, de collaborer avec leur équipe en temps réel. Les responsables et les employés sont en mesure de gérer eux-mêmes leurs données en libre-service. Cela augmente la précision des données, réduit les tracasseries administratives et la paperasserie.

Zoho People - Présentation

Prix

À partir de
0,83 $US/année

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Zoho People - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Canada, Chine, Europe et 5 autres, Inde, Amérique latine, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
chinois (simplifié), néerlandais, anglais, français, allemand et 6 autres, italien, coréen, portugais, russe, espagnol, suédois

Captures d'écran

Capture d'écran pour Zoho People : You can assign goals, set a weightage and track the progress. Goals can be added as a part of the appraisal cycle for review.
Capture d'écran pour Zoho People : You can assign goals, set a weightage and track the progress. Goals can be added as a part of the appraisal cycle for review. Capture d'écran pour Zoho People : Sensitive information can be restricted to users with user access control. Capture d'écran pour Zoho People : Leave tracker lists the days of absence of an employee. Employees can directly apply for leave and check the available and eligible days of leave. Capture d'écran pour Zoho People : Forms help you to gather information for any action that you'd like to perform. You can customize the forms with simple drag and drop option. Capture d'écran pour Zoho People : An employee form is where all employee details are registered. This will help in easy search of any employee within your organization and to collect information for other purposes. Capture d'écran pour Zoho People : The user report gives you a comprehensive view of all your employees working hours. There are other reports like daily reports, status reports & hours report. Capture d'écran pour Zoho People : This screen is where the time log for each project gets listed. You can also start logging time from this wizard. Capture d'écran pour Zoho People : The dashboard gives you a bird's eye view of your organization's status. You can view the total employees, attrition and retention rate and also perform certain quick actions.

Zoho People - Avis

Zoho People - Avis

Note globale
4.3
/
5 164 avis
Excellent
78

Très bien
64

Moyen
14

Médiocre
6

Mauvais
2

Rapport qualité-prix
4.4
Fonctionnalités
4.2
Simplicité d'utilisation
4
Support client
4
87% des utilisateurs recommandent cette application
Luis daniel R.

Best app for your employees

Non intrusive, robust and easy to use hr tool.


Traduire avec Google Translate
Adam J.

Great HRMS for the Money

great - has been an excellent step into the HRMS world from our spreadsheets and manual processes. Good support, great price, deep feature set.


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David P.

Zoho Peoples Review

It is marginal over all


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Utilisateur vérifié

As usual with ZoHo - A good idea that's not working out

(I ran out of room in the "What did i like least) section.. so I'll continue here)

The many many times I contacted support they were very slow to respond, unhelpful, and more than a little condescending...

Many times I wound up skipping customer support and contacting the sales representative who was trying to get me to use the software (he was financially motivated to help me)

Overall - Zoho People is an unrefined, difficult to use and poorly supported piece of software. I wish it weren't so! But.. alas...


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David C.

Customer Support is non existent

Very, very, very disappointed in the customer support at Zoho People. We tried calling customer support and got a voicemail. I have sent emails and no response. If the interface was more user friendly I would not have to call them. Coming from WIW the customer service was amazing. Now we don't even get a response.


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Luis daniel R.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Best app for your employees

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 18/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Non intrusive, robust and easy to use hr tool.

Avantages

This app is great for companies that don't have a clock in/out system, a file repository per each employee for HR documents and a company calendar with events or things that will be done in the company per employee. It's a valuable resource since it also provides geolocation limits so you can check where your employees are clocking in and out and securely host important documents like tax forms for your employees. You can also use it to tabulate the work hours an employee has made for the week or month and export it for you to use with any payroll programs. You can also keep track of personal days, vacation days and sick days. This is basically the best suit for managing employees. It has a mobile app as well! So you can clock in and out or view your documents on the go.

Inconvénients

The mobile app can be a little buggy sometimes, they patch it a lot. But the geolocation feature, it's a little buggy since they've done improvements, because in the past you could spoof the location by faking the GPS coordinates, but now you cannot do that since it does some work with the IP Addresses to triangulate where you are, but sometimes it gets the location of the ISP and not from where you are, so sometimes you will have problems checking in and out.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Adam J.
Secteur d'activité: Institutions religieuses
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
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Great HRMS for the Money

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 26/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

great - has been an excellent step into the HRMS world from our spreadsheets and manual processes. Good support, great price, deep feature set.

Avantages

Very reasonable pricing, with a great depth of features. You can customize everything, build out approvals, workflows, automation and even custom script entire new modules. If you use other products in the Zoho Suite, it has incredible integrations as well. It was a huge step up (but small commitment in terms of cost) from our spreadsheets and manual processes.

Inconvénients

Complicated to set up - but that is expected given the level of customization, flexibility and functionality involved. HR is a complex thing - setting up HR Software to conform with your policies is too. But this software provides great value. Also, shifts feature was a bit lacking for how we operate, but that was not a critical feature need for us.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

David P.
Secteur d'activité: Télécommunications
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
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Zoho Peoples Review

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 14/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

It is marginal over all

Avantages

They have a lot of HR related resources pre-configured, time sheet and check-in/out services

Inconvénients

not able to configure the time sheets to match our payroll cycle, it's only based on a bi-monthly or monthly calendar only. They take over 24 hrs to respond to any assistance needed

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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As usual with ZoHo - A good idea that's not working out

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 08/09/2018
Provenance de l'avis : Capterra

(I ran out of room in the "What did i like least) section.. so I'll continue here)

The many many times I contacted support they were very slow to respond, unhelpful, and more than a little condescending...

Many times I wound up skipping customer support and contacting the sales representative who was trying to get me to use the software (he was financially motivated to help me)

Overall - Zoho People is an unrefined, difficult to use and poorly supported piece of software. I wish it weren't so! But.. alas...

Avantages

There's a lot of conceptual things to like about zoho people - as with most Zoho products out there (And believe me.. I have tried just about all of them) There are a lot of great ideas..

Zoho promises the ability to track time, integrate with Zoho projects, track and measure performance, create employee profiles and in short manage every aspect of your employees.

As i'll describe below - these things don't actually pan out the way they should.

Since I have to pick one thing I like most about this software (That isn't theoretical) I would say it's ability to (almost) easily integrate with other zoho platforms - notably the various messaging systems

Inconvénients

Zoho People is like every other Zoho software I have ever used - Too good to be true.

What makes most of the zoho software so attractive seems to stem from two things...

1. The price is always fantastic

2. The marketing team is clearly miles ahead of the development team (in other words, it looks better than it is)

With specific regard to Zoho people.. to start with, you definitely feel like you need to be a developer to set it up.

They have pretty extensive support documentation but it's often out of date - and at least a half dozen times I went to the documentation and found it was missing the specific problem/issue or feature I was trying to figure out.

Zoho people uses a lot of labels for things that aren't adequately explained which oftens leaves the user thinking that they are doing one thing.. only to find out they aren't.

An easy example is that you can have employees, or users - and sometimes employees are users, but not always.. I wish I could tell you more about it but honestly I have no idea what it means.

If you manage to get any pieces of this software set up, you will find that the functionality is more limited than planned. It doesn't integrate well with things like projects and it always seems to be lacking that ONE feature you really needed.. (for me, it was project task time tracking)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 2.0/10

David C.
Secteur d'activité: Services financiers
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire avec Google Translate

Customer Support is non existent

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 01/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Very, very, very disappointed in the customer support at Zoho People. We tried calling customer support and got a voicemail. I have sent emails and no response. If the interface was more user friendly I would not have to call them. Coming from WIW the customer service was amazing. Now we don't even get a response.

Avantages

Tons of features that some of the other time tracking programs don't have

Inconvénients

Not the most user friendly. Then on top of that you are lucky to get anyone to respond to customer support inquiries.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 1.0/10

Recommandation utilisateur
8.1/10
Basé sur 164 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Zoho People - Prix

Zoho People - Prix

À partir de
0,83 $US/année
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.4/5
Basé sur 164 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Zoho People - Fonctionnalités

Zoho People - Fonctionnalités

API
Base de données des employés
Gestion des employés
Gestion des performances
Gestion du recrutement
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des collaborateurs
Notifications automatiques
Portail des employés
Portail employés
Portail libre-service
Rappels
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Suivi des candidatures
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.2/5
Basé sur 164 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Zoho People - FAQ

Zoho People - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Zoho People.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Zoho People ?

Types de licences disponibles pour Zoho People :

À partir de: 0,83 $US/année

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Zoho People ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Zoho People.

Q. Qui utilise Zoho People ?

Utilisateurs habituels du logiciel Zoho People :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Zoho People est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Zoho People est disponible :

chinois (simplifié), néerlandais, anglais, français, allemand, italien, coréen, portugais, russe, espagnol, suédois

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Zoho People ?

Types de licences disponibles pour Zoho People:

Gratuit, Abonnement

Q. Zoho People prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Zoho People :

Android, iPhone

Q. Avec quelles applications Zoho People peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Zoho People :

Adobe Document Cloud, Rewarderrr, Workato, Zoho CRM, Zoho Cliq, Zoho Expense, Zoho Flow, Zoho Projects, Zoho Recruit, Zoho Sign

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Zoho People ?

Ressources d'aide disponibles pour Zoho People :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne