Sage Business Cloud Accounting

Logiciel de comptabilité en ligne pour les petites entreprises et les start-up

En savoir plus sur Sage Business Cloud Accounting

Pastel My Business Online est une application de comptabilité facile à utiliser. Les tableaux de bord, les graphiques et les analyses approfondies de toutes les transactions vous permettent, à vous et à votre comptable, d'avoir une vue d'ensemble de votre activité à tout moment via le web.

Les fonctionnalités incluent l'historique des ventes des clients et les achats des fournisseurs. Les importations de relevés bancaires vous aident à gérer vos opérations bancaires et vos flux de trésorerie.

Pastel My Business Online est compatible avec les smartphones. Vous pouvez vous connecter et afficher les informations client ou enregistrer des notes à tout moment à l'aide de votre appareil Android ou de votre iPhone.

Recherchez des clients et contactez-les directement depuis votre appareil. Ou traitez des devis et envoyez-les à vos clients au fur et à mesure. Et si vous êtes perdu, vous pourrez toujours retrouver votre chemin vers les bureaux de vos clients grâce aux liens de la carte.

Options de tarification dès :

10,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Les 5 meilleurs logiciels similaires à Sage Business Cloud Accounting

Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, Guernesey , Irlande, Inde, Jersey, États-Unis

Langues

allemand, anglais, espagnol, français

Options de tarification dès :

10,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Les 5 meilleurs logiciels similaires à Sage Business Cloud Accounting

Images

Sage Business Cloud Accounting Logiciel - 1
Sage Business Cloud Accounting Logiciel - 2
Sage Business Cloud Accounting Logiciel - 3
Sage Business Cloud Accounting Logiciel - 4
Sage Business Cloud Accounting Logiciel - 5
En voir 5 de plus
Sage Business Cloud Accounting Logiciel - 1
Sage Business Cloud Accounting Logiciel - 2
Sage Business Cloud Accounting Logiciel - 3
Sage Business Cloud Accounting Logiciel - 4
Sage Business Cloud Accounting Logiciel - 5

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Sage Business Cloud Accounting : 83

  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Alerte de paiement en double
  • Application mobile
  • Base de données de contacts
  • Budgétisation et prévision
  • Cabinets d'expertise comptable
  • Calcul des taxes
  • Collecte des paiements
  • Comptabilité
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité de base
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité des projets
  • Comptabilité fournisseurs
  • Compte de résultat
  • Conformité fiscale
  • Coût des tâches
  • Création des factures
  • Devis
  • Détection de fraude
  • Entreprises multiples
  • Estimation
  • Extraction de données
  • Facturation
  • Facturation automatique
  • Facturation des dépenses imprévues
  • Facturation des projets
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Facturation à l'heure
  • Factures personnalisables
  • Fonctions pour gouvernement
  • Fonctions pour secteur immobilier
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la paie
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de trésorerie
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des stocks
  • Gestion financière
  • Grand livre comptes clients
  • Grand livre général
  • Historique des factures
  • Intégrations de tiers
  • Paiements en ligne
  • Paiements mobiles
  • Paiements partiels
  • Paiements électroniques
  • Portail de facturation
  • Pour les petites entreprises
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en compte des revenus
  • Prévision
  • Prévision des ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapprochement bancaire
  • Rapprochement bancaire
  • Rapprochement des bons de commande
  • Relevés clients
  • Reporting des dépassements de coûts
  • Reporting financier
  • Revenu et bilan comptable
  • Rédaction de chèques
  • Répartitions des constructions
  • Suivi de l'évolution des factures impayées
  • Suivi des frais
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Traitement des chèques
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH
  • Traitement des trop-perçus
  • Transfert électronique de fonds
  • À but non lucratif

Alternatives

Salesforce Sales Cloud

4,4
Alternative n° 1 à Sage Business Cloud Accounting
Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

Dynamics 365

4,3
Alternative n° 2 à Sage Business Cloud Accounting
Microsoft Dynamics AX est un logiciel de planification des ressources d'entreprise (ERP) multilingue et multidevises....

MNprogram

3
Alternative n° 3 à Sage Business Cloud Accounting
MNprogram is a cloud-based system designed to help businesses in legal, medical, healthcare, and other industries...

TallyPrime

4,3
Alternative n° 4 à Sage Business Cloud Accounting
On-premise business management solution that helps small to midsize businesses manage accounting, inventory, compliance,...

Avis

Note globale

4,1 /5
(246)
Rapport qualité-prix
3,8/5
Fonctionnalités
4,0/5
Simplicité d'utilisation
3,9/5
Support client
3,8/5

Vous avez déjà Sage Business Cloud Accounting ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 246
Andy
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

A good all round accounting product, good integration, but pricey as the users increase

Publié le 22/11/2022

We replaced Sage50 with Sage200, and also Sap B1 was migrated to Sage200, with the help of Sage...

We replaced Sage50 with Sage200, and also Sap B1 was migrated to Sage200, with the help of Sage partners at TN4 this was a relatively pain free migration in all cases, and they all worked well to meet our timescales and requirements, as well as helping us find other partners to integrate Sage200 with other related solutions such as barcode scanning, shipping, and MRP solutions that are not in Sage out of the box.

Avantages

This software does everything a small, medium or relatively large sized business would need. The backend database is SQL server, so it's fast and well structured, and we found lots of modules and external products integrate well with it.

Inconvénients

Implementation and training needed external consultants to do it at scale and at speed. The licence model is per user, so as soon as you start adding quite a few employees the cost of running the software gets rather pricey, though it's comparable to SAP B1 for example. We used our own servers to host the application and database, and although it's called "cloud" it's really not, but perhaps in the future.

Alternatives envisagées 

SAP Business One

Pourquoi choisir Sage Business Cloud Accounting 

Sage50 could no longer cope with the number of transactions due to its outdated database setup, and SAP B1 was migrated across when we acquired a business that used this but needed to be integrated.

Logiciel antérieur 

Sage 50cloud Accounting et SAP Business One

Pourquoi passer à Sage Business Cloud Accounting

We already had Sage 200 Business Cloud Accounting so it was logical to migrate everything into this, also SAP B1 was slightly more expensive.
James
Note globale
  • Secteur d'activité : Production alimentaire
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Really Easy Software for Non-Accountants

Publié le 14/06/2022

I honestly, couldn't imagine running my business without it. It's such an integral part of my...

I honestly, couldn't imagine running my business without it. It's such an integral part of my business and frees up my time so that I can focus on other things. Truly outstanding!

Avantages

I love the usability of this product. As a non-accountant, I feel able to easily keep track of my small business accounts with Sage Business Cloud Accounting. Plus, if ever there is a time where I don't know something and my accountant isn't available, the Sage help is excellent. I love the new addition of the Sage University which is going to be a real help in training my team.

Inconvénients

I feel that for me personally, the cash flow forecasting is a bit complicated, but I'll admit I haven't fully explored this side of things, I tend to do all my budgeting on a spreadsheet but it would be handy to have it integrated with my accounts. Maybe a section that can look at the P&Ls for past years and recommend budgets for the months, quarters and year ahead. Again, it's not something I've fully looked into so it may already exist on the platform.

Alternatives envisagées 

Quickbooks Online et Xero

Pourquoi passer à Sage Business Cloud Accounting

It was recommended to me by my accountant who was already using the software for some other clients and after trialling it, I found it great.
Jason
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Cloud Accounting Package that is easy to use with limitations

Publié le 22/09/2021

Overall for our purposes the software is easy to setup and use. I like the ability to access it...

Overall for our purposes the software is easy to setup and use. I like the ability to access it anywhere and the ability to attach documents to transactions in the system. Modifying the chart of accounts was easy but the lack of customization on the layout of financial statements is frustrating.

Avantages

We have used the software version of sage products such as Sage Business Works and Sage 50 so the product and company are familiar to us. The ability to login to the software from anywhere and to no longer have to have client/server environment is great. The software was easy to signup for and was relatively easy to implement.

Inconvénients

There are 2 large cons to this software in comparison to it's direct competitors.
Con #1: The package has no ability to custom group GL accounts. So for example, if you have a section on your income statement for sales and you want to group sales by category and have a sub-total for that sales section you cannot do that. There is really no ability to edit the income statement layout or the balance sheet layout to add in sections and sub totals so you are stuck with the canned version of the software.

Con #2: In an environment where you have multiple small companies, you look after you cannot have one userid and password to access all the companies. You have to setup each company with it's own userid an password then invite another user via an email link to join.

Alternatives envisagées 

Xero

Pourquoi choisir Sage Business Cloud Accounting 

We made the switch as we wanted to get away from a client/server based software solution and wanted a cloud based solution.

Pourquoi passer à Sage Business Cloud Accounting

Our thought was to stay with the same company thinking that the transition would be easier and we had been happy with their other product offerings in the past. The user interface also was easy to understand and utilize in comparison to quick books an xero accounting as we were already familiar with how Sage products work overall.
Rendani
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Sage Business Cloud Accounting review

Publié le 28/06/2021

Capability to meet the objectives of the finance department while also making the workflow much...

Capability to meet the objectives of the finance department while also making the workflow much easier in terms of maximizing efficiency

Avantages

The installation and implementation procedures are straightforward. I like how easy the features are to use, even for non-accountants. It enables clients and colleagues to share files in real-time, saving time and eliminating the need to send invoices via email. This streamlines and lowers the cost of debtor management. When one is on the go, having access via a mobile device is extremely useful. The software is also reasonably priced, and it includes a free trial period. Sage's customer service is excellent.

Inconvénients

One suggestion is that when adding a new Item from the Invoice screen, the new Item screen includes all features (such as selecting the Purchase account). You must currently exit the Invoice, create a new Item, and then return to the Invoice.

Alternatives envisagées 

Xero

Pourquoi passer à Sage Business Cloud Accounting

We were able to combine our accounting and payroll systems by using Sage One. It enables us to manage our accounts from any location and using any device. It also relieved us of the responsibility of backing up and protecting our financial records.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Sage Business Cloud Accounting

Publié le 27/05/2021

Sage Business Cloud Accounting is easy to set up and use. I loved that it easily integrated with...

Sage Business Cloud Accounting is easy to set up and use. I loved that it easily integrated with our existing business. With internet access, the software is accessible from anywhere and is available on mobile devices. It makes bank reconciliation and invoicing easy.

Avantages

Installation and implementation are easy. I like that the features are easy to use even for non-accounting persons. It enables real time sharing of files with clients and colleagues which saves on time and eliminates the need to direct email invoices. This makes debtor management easy and less costly. Accessibility from a mobile device is a huge plus when one is on the move. The software is also affordable and has a free trial. Sage has good customer support.

Inconvénients

Since the software can only be accessed online, it is difficult to work with when internet speeds are slow or when there is no connection at all. Sometimes bank sync feed is slow and the handling of foreign currency bank transactions could do with some improvements.

Alternatives envisagées 

Quickbooks Online

Pourquoi passer à Sage Business Cloud Accounting

Sage is user friendly even to persons with no book keeping knowledge while Quickbooks Online requires so basic book keeping knowhow. Sage has better customer support compared to Quickbooks Online. Considering our business needs, Sage seemed more affordable for us.
Afficher 5 avis sur 246 Lire tous les avis

Sage Business Cloud Accounting - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Sage Business Cloud Accounting.

Types de licences disponibles pour Sage Business Cloud Accounting :

  • À partir de : 10,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Sage Business Cloud Accounting :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50

Langues dans lesquelles Sage Business Cloud Accounting est disponible :

allemand, anglais, espagnol, français

Appareils pris en charge par Sage Business Cloud Accounting :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Sage Business Cloud Accounting :

AutoEntry, Stripe

Ressources d'aide disponibles pour Sage Business Cloud Accounting :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Sage Business Cloud Accounting.