Pipedrive

Pipedrive

Avec Pipedrive CRM tool plus rien n’arrête les vendeurs

4.6/5 (2175 avis)

Pipedrive - Présentation

Description du logiciel Pipedrive

Pipedrive est un outil CRM simple, intuitif et entièrement personnalisable afin de vous assister dans la gestion des négociations de vente.
Son interface en glissé-déposé vous permet de visualiser vos processus de ventes en pipeline ou en calendrier, de gérer vos contacts, vos activités et vos produits en toute simplicité.
Intégrez vos mails, appels et progrès pour suivre les résultats et avancements de votre équipe en temps réel.
De plus Pipedrive est entièrement modulable car compatible avec une multitude d'applications et intégrable avec Google Apps. Vous pouvez ainsi importer vos données depuis un grand nombre de CRM, et les exporter à tout moment. Enfin, il est mutilingue, multi-devises, et disponible sur mobile et tablette.

Pipedrive - Présentation

Prix

À partir de
15,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

3 plans avec tarifs par utilisateur et par mois (15€, 29€ et 75€). Réductions si paiement annuel


Pipedrive - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
néerlandais, anglais, finnois, français, allemand et 9 autres, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, turc

Captures d'écran

Capture d'écran pour Pipedrive : Pipeline with Activity
Capture d'écran pour Pipedrive : Pipeline with Activity Capture d'écran pour Pipedrive : List View Capture d'écran pour Pipedrive : Timeline Capture d'écran pour Pipedrive : Contact View Capture d'écran pour Pipedrive : Take Notes with @mentions Capture d'écran pour Pipedrive : Plan for Follow-Ups Capture d'écran pour Pipedrive : Live Dashboard Capture d'écran pour Pipedrive : Statistics View in Pipedrive Capture d'écran pour Pipedrive : Healthy Pipeline Capture d'écran pour Pipedrive : Seamless Android and iOS Mobile apps

Pipedrive - Avis

Pipedrive - Avis

Note globale
4.6
/
5 2175 avis
Excellent
1422

Très bien
640

Moyen
89

Médiocre
17

Mauvais
7

Rapport qualité-prix
4.5
Fonctionnalités
4.3
Simplicité d'utilisation
4.6
Support client
4.4
95% des utilisateurs recommandent cette application
Guillaume D.

Bon produit


Peter L.

Pipedrive - selected ahead of HubSport

Very happy so far with PipeDrive - agonised initially about using it because of weaker marketing automation features and 1000 email limit on emails, but still its quick and easy to use and less 'how do you do that' than any of the other five or so CRM's we experimented with.

Strongly recommend.


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Kandice E.

Pipedrive makes it easy!!!

We have had a great experience. When we first on boarded Pipedrive, any questions we had were easily answered by the Pipedrive team. Truly great.


Traduire avec Google Translate
Scott K.

EASY PEASY!

We haven't found a better system for the price or one that didn't require another 6-month long "consultant" to customize it, only to learn that what we really wanted was not doable. I'm finished searching for and customizing CRM's because Pipedrive has done the job well-enough for us.


Traduire avec Google Translate
Alan ..

Pipedrive - it could be so good

its a crm doing what we want a crm to do - collecting and storing client information and allowing you to book in future contact with them. It has some pretty clever features but also some annoying ones.


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Guillaume D.
Secteur d'activité: Loisirs, voyage et tourisme
Taille de l'entreprise: 2-10 employés

Bon produit

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 01/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Facile , possibilité d ajouter et de connecter beaucoup d’appli

Inconvénients

Pas possible de connecter Smartsupp et Dialoga sword

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Peter L.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Pipedrive - selected ahead of HubSport

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 15/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Very happy so far with PipeDrive - agonised initially about using it because of weaker marketing automation features and 1000 email limit on emails, but still its quick and easy to use and less 'how do you do that' than any of the other five or so CRM's we experimented with.

Strongly recommend.

Avantages

Well integrated CRM that works. Clear, easy-to-navigate from company to lead to deal.

Does not try to pretend to be a jack-of-all-trades. An excellent integrations universe provides options for superior specialist apps to provide improved functionality in that area of speciality. Looking at you Ontraport.

Pricing is reasonable:- we are paying £150 for three users. Not cheap - its on the edge of our own affordability, but not as expensive as the frankly ridiculous HubSpot pricing.

Nice free trial process and easy to start without nonsense of having to be sold to be some US-based rep for which I just do not have the time. Keap lost out to us here...

Inconvénients

Maximum of 1 000 names on an email. Even as a small SaaS business we will be hitting this limit with six months. The work around is relatively simple: we have used MailChimp, for which there is a great integration in PipeDrive.

Using MailChimp means we do not need PipeDrive Professional (and MailChimp is cheaper than the extra cost of Professional over Advanced) but I would rather pay a bit more for an integrated solution.

Design is perhaps not as slick as HubSpot, but the ease of adding additional fields to contacts, jumping between companies and contacts is better.

Weak/no LinkedIn integration. Surely this must be the most important tool for B2B lead gen? Really should be more tightly integrated (e.g. add a lead directly from LinkedIn)

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Kandice E.
Secteur d'activité: Électronique grand public
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Pipedrive makes it easy!!!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 06/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We have had a great experience. When we first on boarded Pipedrive, any questions we had were easily answered by the Pipedrive team. Truly great.

Avantages

We love everything about Pipedrive. It has so many desirable features for keeping your customer database as well as your sales 'deals' organized. It is a one stop shop, truly. We would love more than anything if every single department had something as easy as Pipedrive. It has never taken us more than one day to get someone trained on using Pipedrive, it's that easy!!! It keeps all dollar amounts, products, customer information, emails, reminders, notes, attachments, reporting, analytics, social profiles from your customers information, and more!! I highly recommend Pipedrive.

Inconvénients

We truly have no cons about this application..

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Scott K.
Secteur d'activité: Immobilier commercial
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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EASY PEASY!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 21/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We haven't found a better system for the price or one that didn't require another 6-month long "consultant" to customize it, only to learn that what we really wanted was not doable. I'm finished searching for and customizing CRM's because Pipedrive has done the job well-enough for us.

Avantages

We have tried and bought countless CRM's for our small Commercial Real Estate firm. We've spent over $100,000 reviewing, consultants, setting-up time (dedicated payroll) and purchasing the CRM software. No matter how many times we try to move-on to the latest and greatest CRM software with all the newest features, we keep going back to Pipedrive. The simplicity, clean layout, customization (without a consultant) and price just keeps us coming back to Pipedrive.

We can make countless custom form fields, add phone, text, chat, IVR, email. They have a generic version of AI which looks up a contacts Social Media info and business data. There are management controls and reporting.

The software could be more robust and add more Multi-Channel marketing features, but we haven't found a better system for the price or one that didn't require another 6-month long "consultant" to customize it, only to learn that what we really wanted was not doable. I'm finished searching for and customizing CRM's because Pipedrive has done the job well-enough for us.

Inconvénients

The software could be more robust and add more Multi-Channel marketing features. We prefer CRM's that have all of the communication features included, such as email, chat, text, call, etc. Recently, Pipedrive added a phone system, but you are required to upgrade to a "Pro" account. We would prefer to just pay for the feature per agent, vs increasing the price for all of our agents for a simple feature like adding a phone, etc.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Alan ..
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Translate to français

Pipedrive - it could be so good

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 24/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

its a crm doing what we want a crm to do - collecting and storing client information and allowing you to book in future contact with them. It has some pretty clever features but also some annoying ones.

Avantages

The map function is great - it shows your contacts on a map which is really handy. the way you can customise filters in any field and save it is as a filter is great and easy to use. The search searches everything including

Inconvénients

Live chat with customer service was great when we were on free trial, not sure if its a coincedence but once we started paying and using it the response time has changed from minutes to hours or days. It was great at first and wouldn't have used it without it being so quick but i guess thats the point...
Had heaps of troubles with imports, still not sorted out and there is only 1 person in Australia who can assist but i think it is a secondary line of business for him. Would have been happy to pay for support
It doesnt manage people well if their email address is not in there - default is it creates a new person which means lots of duplicates (with weird names automatically created from email address)or the other option is Pipedrive turn off this function by request and it does nothing - our previous crm had unassigned email where all the emails sat until you created a new person or assigned an existing one - it was the main method we used for adding contacts to the crm so not having it is a problem, we will have to work out some way of tagging existing contacts and then go through weekly and filter out non tagged ones and fix them so theres a workaround but its annoying for something i thought would be a pretty common issue.
if you click on an activity in your activitiy list it gives a pop up screen to edit the activity and only allows you to see info about that activity not anything on the company, if you go from the company page and click on the activity is better but n

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Recommandation utilisateur
8.9/10
Basé sur 2 175 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Pipedrive - Prix

Pipedrive - Prix

À partir de
15,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

3 plans avec tarifs par utilisateur et par mois (15€, 29€ et 75€). Réductions si paiement annuel

3 plans avec tarifs par utilisateur et par mois (15€, 29€ et 75€). Réductions si paiement annuel

Rapport qualité-prix
4.5/5
Basé sur 2 175 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Pipedrive - Fonctionnalités

Pipedrive - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Champs personnalisables
Données en temps réel
Enquêtes et feedback
Gestion des calendriers
Importation et exportation de données
Intégration CRM
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.3/5
Basé sur 2 175 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Plus d'informations sur Pipedrive

Plus d'informations sur Pipedrive

Pipedrive - Principales fonctionnalités

  • 24/7 Support
  • Apps Mobile
  • Calendrier Google et Contacts Integration des Contacts
  • Creation d'objectifs et rapports
  • Customisation totale
  • Historique des contacts
  • Intégration Email
  • Multi-Languages
  • Pipeline de ventes visuel - Super control et visualisation des ventes
  • Postes et visualisation de la structure d'équipes
  • Puissantes intégrations

Avantages

- Visualisation optimale de vos négociations
- Plannification facile avec l'outil vue en calendrier
- Entièrement customisable
- Reporting en temps réel
- Gain de temps : Elimination de fonctionnalités superflues
- Synchronisation Google Drive, Calendar, Contacts, Dropbox pour Gmail
- Se connecte à de nombreux logiciels : Mailchimp, Rightsignature, Contactually, Ecquire Easily + API disponible pour customiser les intégrations
- Vous pouvez même l'utiliser pour recruter !

Pipedrive - FAQ

Pipedrive - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Pipedrive.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Pipedrive ?

Types de licences disponibles pour Pipedrive :

À partir de: 15,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

3 plans avec tarifs par utilisateur et par mois (15€, 29€ et 75€). Réductions si paiement annuel

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Pipedrive ?

Fonctionnalités du logiciel Pipedrive :

  • 24/7 Support
  • Historique des contacts
  • Intégration Email
  • Customisation totale
  • Creation d'objectifs et rapports
  • Calendrier Google et Contacts Integration des Contacts
  • Apps Mobile
  • Multi-Languages
  • Puissantes intégrations
  • Postes et visualisation de la structure d'équipes
  • Pipeline de ventes visuel - Super control et visualisation des ventes

Q. Qui utilise Pipedrive ?

Utilisateurs habituels du logiciel Pipedrive :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, PME

Q. Dans quelles langues Pipedrive est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Pipedrive est disponible :

néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, turc

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Pipedrive ?

Types de licences disponibles pour Pipedrive:

Abonnement

Q. Pipedrive prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Pipedrive :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Pipedrive peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Pipedrive :

ActiveCampaign, Acuity Scheduling, Bitium, Freshdesk, Help Scout, HubSpot Marketing, PieSync, SeamlessGov, Survicate, Zapier

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Pipedrive ?

Ressources d'aide disponibles pour Pipedrive :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo