Help Scout

Help Scout

Service d'assistance hébergé dans le web conçu pour une meilleure expérience client

4.7/5 (153 avis)

Help Scout - Présentation

Description du logiciel Help Scout

Help Scout est un logiciel de service client et d'assistance destiné aux entreprises de toutes tailles. Les utilisateurs peuvent travailler de manière transparente dans tous les services ou gérer plusieurs produits/marques à partir d'un même compte. Help Scout permet de s'affranchir des tâches répétitives grâce à des flux de travail, notamment un système d'automatisation simple basé sur une logique if/then (si/alors). Les fonctionnalités de collaboration permettent de garder tout le monde sur la même page.

Grâce à la fonctionnalité de détection des collisions, les utilisateurs peuvent voir qui visualise ou répond en temps réel, grâce à des notes et des mentions @ qui permettent aux utilisateurs de collaborer en privé. Les utilisateurs peuvent utiliser le marquage pour classer les conversations ou déclencher des automatisations et tirer parti des réponses enregistrées pour un accès en deux clics aux réponses les plus courantes. Help Scout permet aux utilisateurs d'automatiser toutes les actions, d'envoyer des réponses groupées et de créer des dossiers personnalisés.

Les rapports et les analyses permettent aux utilisateurs de mesurer les performances de leur équipe, d'identifier les tendances pour éviter les problèmes et de surveiller la satisfaction des clients, sans ouvrir de feuille de calcul Excel. Help Scout s'intègre de manière transparente à des services tels que Olark et Snap Engage, de sorte que chaque discussion est automatiquement enregistrée dans le profil du client. Plus de 50 services de messagerie vocale sont pris en charge immédiatement.

Help Scout - Présentation

Prix

À partir de
12,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Help Scout - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Help Scout : Create multiple mailboxes for each shared email address to work seamlessly across departments, or manage several products/brands from a single account
Capture d'écran pour Help Scout : Create multiple mailboxes for each shared email address to work seamlessly across departments, or manage several products/brands from a single account Capture d'écran pour Help Scout : Mailbox Folder Capture d'écran pour Help Scout : Conversation: Help Scout’s collaboration features keep everyone on the same page. Happy and productive team members make for happy customers! Add notes, mention team members, see who is responding, and conversation history. Capture d'écran pour Help Scout : Reports: Help you keep track of all the key support metrics, employee performance and customer satisfaction. Capture d'écran pour Help Scout : Knowledge Base: Empower your customers to find answers when they need them Capture d'écran pour Help Scout : Reports: Help you keep track of all the key support metrics, employee performance and customer satisfaction. Capture d'écran pour Help Scout : Reports: Help you keep track of all the key support metrics, employee performance and customer satisfaction. Capture d'écran pour Help Scout : Reports: Help you keep track of all the key support metrics, employee performance and customer satisfaction. Capture d'écran pour Help Scout : Reports: Help you keep track of all the key support metrics, employee performance and customer satisfaction. Capture d'écran pour Help Scout : iOS App

Help Scout - Avis

Help Scout - Avis

Note globale
4.7
/
5 153 avis
Excellent
114

Très bien
36

Moyen
3

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4.6
Fonctionnalités
4.3
Simplicité d'utilisation
4.7
Support client
4.8
98% des utilisateurs recommandent cette application
Greg H.

Completely changed our business - for the better

Most companies using Help Desk software are in software development, tech or online commerce of some kind. We're in the boring, traditional business of veterinary medicine practice, and deal with hundreds of emails a day from clients and the rest of the outside world.

We're the only vet company I know of that uses a help desk, and we use Help Scout - and absolutely LOVE it. We did use Zendesk previously, but found that it's way too complicated and not very personal. Pet owners don't want to be given a ticket # and feel like they're speaking to a robot. Help Scout solved that immediately when we switched.

We have a lot of complex conversations via email that require multiple people being involved, communicating internal messages to each other about certain threads, etc. etc.

Help Scout is absolutely fantastic, because it's very elegant in it's simplicity - but tremendously powerful in it's capability.

On top of that, we've found their support team to be kick ass, highly responsive and always eager to try and figure out a solution to any issue we bring them.

We are very loyal Help Scout clients, and plan to be for a long time.


Traduire avec Google Translate
Celeste O.

Great customer focused company to work with!

Excellent. While there is some admittedly cool functionality that other CRMs offer at higher prices, they don't make sense for our current business needs and you really can't beat Helpscout when it comes to their customer service and help resources. It's excellent working with a team who really care what their customers and their customers' customers think.


Traduire avec Google Translate
Scott C.

Potentially good system for handling customer service

Help Scout serves its purpose well. And I like the fun congratulatory messages it gives anytime a folder is cleared out. All in all a good product.


Traduire avec Google Translate
Kayla Z.

Great Shared Inbox


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

I preferred Dropbox


Traduire avec Google Translate
Greg H.
Secteur d'activité: Vétérinaire
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire avec Google Translate

Completely changed our business - for the better

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 17/11/2016
Provenance de l'avis : GetApp

Most companies using Help Desk software are in software development, tech or online commerce of some kind. We're in the boring, traditional business of veterinary medicine practice, and deal with hundreds of emails a day from clients and the rest of the outside world.

We're the only vet company I know of that uses a help desk, and we use Help Scout - and absolutely LOVE it. We did use Zendesk previously, but found that it's way too complicated and not very personal. Pet owners don't want to be given a ticket # and feel like they're speaking to a robot. Help Scout solved that immediately when we switched.

We have a lot of complex conversations via email that require multiple people being involved, communicating internal messages to each other about certain threads, etc. etc.

Help Scout is absolutely fantastic, because it's very elegant in it's simplicity - but tremendously powerful in it's capability.

On top of that, we've found their support team to be kick ass, highly responsive and always eager to try and figure out a solution to any issue we bring them.

We are very loyal Help Scout clients, and plan to be for a long time.

Avantages

- extremely simple to use and understand as a user
- treats communications like human beings and provides a much more personal feel to communication (as opposed to making people feel like numbers)
- fantastic support team that's very responsive and solution focused
- solid API that allows you to bring in data from other apps so that you have a consolidated view of a client, beyond just their email history

Inconvénients

- wish that the interface could be a little more customized for our specific needs
- really don't have any downsides to it - it's a great product

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Celeste O.
Secteur d'activité: Impression
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire avec Google Translate

Great customer focused company to work with!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 12/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Excellent. While there is some admittedly cool functionality that other CRMs offer at higher prices, they don't make sense for our current business needs and you really can't beat Helpscout when it comes to their customer service and help resources. It's excellent working with a team who really care what their customers and their customers' customers think.

Avantages

Their entire philosophy is centered around customer satisfaction and success. This mirrors our own approach and it's great seeing that in action. They are also great at handling questions and service requests, and I love all the support and information resources they offer.

Inconvénients

I wish the reporting functions were better and more detailed. Sometimes when something wasn't functioning in a way that worked for it, their response was suggesting a work around that would require a service plan upgrade when I figured out a work around that could work at our current level, but that is a very minor gripe.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Scott C.
Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
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Potentially good system for handling customer service

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 09/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Help Scout serves its purpose well. And I like the fun congratulatory messages it gives anytime a folder is cleared out. All in all a good product.

Avantages

Help Scout allows customers to send requests to a centralized email address, rather than to an individual, helping ensure that someone on the customer service end will be able to reply promptly. On my team, I handle most customer service requests. However, if I happen to be out sick, on vacation, or in any way unavailable, I can rest assured that another qualified person on my team has access to--and is monitoring--Help Scout to ensure nothing slips through the cracks. Otherwise, a request might sit unanswered in my personal email inbox until I return. I also like that it's easy to store--and pull up-- information about the customer to see their history of past inquiries.

Inconvénients

Automatic workflows are somewhat complicated to set up. I've found them unnecessary for the most part, but I'm sure they could be more useful for higher customer volumes.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Kayla Z.
Secteur d'activité: Institutions religieuses
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
Traduire avec Google Translate

Great Shared Inbox

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 09/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

It's very easy to utilize with multiple members using at the same time. You can always see where other users are and leave comments to each other on specific messages.

Inconvénients

When copying in a new email to an existing chain (or when the HelpScout email is adding to an existing chain), attachments are usually lost and have to be reattached.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Études de marché
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire avec Google Translate

I preferred Dropbox

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 25/09/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

I thought the website design was clean and attractive.

Inconvénients

I only used it in training, but I didn't like the way the knowledge base was. I thought it was a much easier experience searching for my training materials in Dropbox.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Recommandation utilisateur
8.8/10
Basé sur 153 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Help Scout - Prix

Help Scout - Prix

À partir de
12,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.6/5
Basé sur 153 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Help Scout - Fonctionnalités

Help Scout - Fonctionnalités

API
Chat
Communication multicanal
Enquêtes et feedback
Gestion de la base de connaissances
Gestion des flux de travail
Gestion des tickets de support
Historique des contacts
Intégration CRM
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Messagerie instantanée
Monitoring
Notifications automatiques
Portail libre-service
Rapports et statistiques
Stratégie de marque personnalisable
Surveillance en temps réel
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.3/5
Basé sur 153 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Help Scout - FAQ

Help Scout - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Help Scout.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Help Scout ?

Types de licences disponibles pour Help Scout :

À partir de: 12,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Help Scout ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Help Scout.

Q. Qui utilise Help Scout ?

Utilisateurs habituels du logiciel Help Scout :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Help Scout est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Help Scout est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Help Scout ?

Types de licences disponibles pour Help Scout:

Abonnement

Q. Help Scout prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Help Scout :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Help Scout peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Help Scout :

Bitium, Campaign Monitor, Capsule, Customer Thermometer, Infusionsoft, Kissmetrics, PipelineDeals, Slack, SnapEngage, Zapier

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Help Scout ?

Ressources d'aide disponibles pour Help Scout :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo