ManageEngine OpManager

Logiciel de monitoring et de gestion du réseau

4,6 /5 (31 avis) Donnez votre avis !

ManageEngine OpManager - Présentation

Description du logiciel ManageEngine OpManager

OpManager est un produit de gestion de réseau proposant une solution unique sur console permettant de gérer l'ensemble du réseau informatique de n'importe quelle organisation, que celle-ci soit petite, moyenne ou grande. Il inclut une fonctionnalité robuste de gestion des défaillances et des performances sur tout un éventail de routeurs, commutateurs, pare-feu, liaisons WAN, liaisons VoIP, points d'accès sans fil, plateformes multiserveurs telles que Windows, Unix, Linux, HP UX, IBM AIX et Solaris, serveurs virtuels ESX et ESXi/MS Hyper-V), équilibreurs de charge, imprimantes, capteurs de température et autres composants informatiques du réseau.

OpManager est un logiciel de monitoring réseau complet qui offre des fonctions avancées de gestion des défaillances et des performances pour contrôler les ressources informatiques critiques telles que routeurs, liaisons WAN, commutateurs, pare-feu, chemins d'appels VoIP, serveurs physiques, serveurs virtuels, contrôleurs de domaine et autres dispositifs d'infrastructure informatique. En outre, le logiciel de monitoring réseau, combine une interface facile à utiliser qui vous permet de déployer rapidement le produit pour la production et également appliquer en vitesse les politiques de surveillance de votre organisation sur plusieurs appareils.

ManageEngine OpManager - Présentation

Prix

À partir de
245,00 $US

Types de licence

Essai gratuit
Licence unique
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

ManageEngine OpManager - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
chinois (simplifié), chinois (traditionnel), anglais, allemand, italien, japonais, espagnol

Media

78145
78146
78147
78148
78149
78150
78151
591228
ManageEngine OpManager video ManageEngine OpManager video ManageEngine OpManager video ManageEngine OpManager video ManageEngine OpManager video ManageEngine OpManager video Capture d'écran pour ManageEngine OpManager : Capture d'écran pour ManageEngine OpManager : Capture d'écran pour ManageEngine OpManager : Capture d'écran pour ManageEngine OpManager : Capture d'écran pour ManageEngine OpManager : Capture d'écran pour ManageEngine OpManager : Capture d'écran pour ManageEngine OpManager : Capture d'écran pour ManageEngine OpManager :

ManageEngine OpManager - Avis

ManageEngine OpManager - Avis

Note globale
4,6
/
5
Excellent
18

Très bien
13

Moyen
0

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,4
Simplicité d'utilisation
4,3
Support client
4,5
100% des utilisateurs recommandent cette application
David G.

It simplified my work.


Traduire avec Google Translate
Rajneesh B.

Truly single pane of glass for monitoring Heterogeneous IT environment

We love the fact that product has always been enriched upon, with new features and functionalities. Adore pro-active support from ME OpsManager support team. They do lots of seminar as well roadshows, so user engagement is always the top priority of ME OpsManager team.


Traduire avec Google Translate
Reski A.

If you want to understand your IT infrastructure more clearly, use this application

This application makes monitoring many infrastructure simple to the user-friendly dashboard, If you want to understand your IT infrastructure more clearly, then take a look at the ManageEngine OpManager


Traduire avec Google Translate
Daniel F.

OpManager is a full feature monitoring tool at a great value

It has been great. We started with simply needing a monitoring tool for our network and have since leveraged many of the other components for monitoring connected devices for rogue devices, NetFlow and many other things. The canned reports are great.


Traduire avec Google Translate
Sampath C.

Best NMS application for ICT professionals

As an OPM Administrator I'm weekly & dally communicating with the Zoho Support. So, they have given good support service for my all the works. If any issues they are attending to work as soon as submitting support ticket. Team follow up is good recording our issues and solutions are providing with new releases also they explain about issue and difficult point in deeply. Team support is available even in the weekends . With overall experience I'm very much happy with ManageEngine.


Traduire avec Google Translate
David G.
Traduire en français

It simplified my work.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 19/05/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

In my work, bandwidth is scarce and the amount of computers puts the entire infrastructure in an insane state. I found it easier to find problems in the cabling by looking at the MS that was between one group of computers and another, from the server. Being able to leave the scheduled tests and then be able to send the results to the mail has also helped me a lot to save time. I also managed to find applications that from time to time consumed a large amount of bandwidth, complementing a third-party program to mitigate that leak of resources.

The installation and programming of the program was much faster than what they predict on their website.

Inconvénients

In the short time I have using this program I have not yet found any disadvantage, until the use of program resources (processor and RAM) my server is only an "I3" and everything runs smoothly I really love this program.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Rajneesh B.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Truly single pane of glass for monitoring Heterogeneous IT environment

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 09/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We love the fact that product has always been enriched upon, with new features and functionalities. Adore pro-active support from ME OpsManager support team. They do lots of seminar as well roadshows, so user engagement is always the top priority of ME OpsManager team.

Avantages

3d Dashboard is very much useful in diagnosing, as well prior Onsite engineer visit in Datacentre; Admire custom monitoring useful for monitoring any Device type, be it Storage, Network appliance; APM can be enabled as an Add-on, same goes for NCM helps in bringing Automation across Network appliances; Firewall management, IPAM, SPAM, Deep packet analysis can be enabled, based on Individual organization requirement; Very easy to setup and configure in no time; Don't require consultants to setup. Not to mention, Individual components of OpManager such as NCM, FWA, APM can be utilize separately as a standalone solution in their own. That way, organization can pick and choose the modules, per their requirement.

Inconvénients

Nothing at the moment. Our varied clients have taken extensive benefit of custom monitoring, which enables monitoring of any Appliance as long they can be reached via SNMP.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Reski A.
Secteur d'activité: Services financiers
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
Traduire en français

If you want to understand your IT infrastructure more clearly, use this application

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 14/04/2019
Provenance de l'avis : Capterra

This application makes monitoring many infrastructure simple to the user-friendly dashboard, If you want to understand your IT infrastructure more clearly, then take a look at the ManageEngine OpManager

Avantages

- As you’ve seen, this application has the ability to greatly simplify the way most businesses manage IT. And, the tools deliver value to operations experts, service managers, IT planners and the executive. The business-centric dashboard will deliver value to managers who want assurance that critical business functions are online.

- The focus on business-context also means that staff can more easily understand the impact of outages, enabling them to prioritize their work on mission-critical systems, and simplify the IT workflow.

Inconvénients

I have used Manage Engine IT360, software development cannot be predicted, so when calculating the annual budget, the price of software updates is much more expensive because the price of the license changes the functionality needed

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Daniel F.
Secteur d'activité: Services financiers
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

OpManager is a full feature monitoring tool at a great value

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 21/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

It has been great. We started with simply needing a monitoring tool for our network and have since leveraged many of the other components for monitoring connected devices for rogue devices, NetFlow and many other things. The canned reports are great.

Avantages

I would say the OpManager team support stands out the most to me. I was very apprehensive at first about what my experience would be with the support team if I needed them, but each time I have worked with them I have been impressed.

Inconvénients

Due to the modular nature of the OpManager product (OpManager, OpUtils, NCM, etc.) the product can feel a little disunited at times if you have an issue. Sometimes it is hard to tell what component the issue is with, but that hasn't happened much and their support is always able to resolve it.

Traduire en français

Réponse de ManageEngine

Hey Daniel, thanks for your valuable feedback. This drives us to keep improving our products.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Sampath C.
Secteur d'activité: Textile
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

Best NMS application for ICT professionals

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 17/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

As an OPM Administrator I'm weekly & dally communicating with the Zoho Support. So, they have given good support service for my all the works. If any issues they are attending to work as soon as submitting support ticket. Team follow up is good recording our issues and solutions are providing with new releases also they explain about issue and difficult point in deeply. Team support is available even in the weekends . With overall experience I'm very much happy with ManageEngine.

Avantages

Application has very user-friendly environment. Functionality is very accurate when compare to other systems. Device real time monitoring, email and SMS alert are very useful for us as ICT & system engineers. They have built trust between the application and Zoho team support. reports are very easy to handle specially downtime reports and availability reports are very useful for our KPI indicates.

Inconvénients

Application updated are releasing continually that time we must get downtime to update application. SMS function should work without discontinuation some time due to com port errors SMS is getting stop but Email are working as expected. Some time browser cash issues are generating so that time we need to clear complete browser cash and use application. Other than I don't have any issue with the product.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,8/10
Basé sur 31 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

ManageEngine OpManager - Prix

ManageEngine OpManager - Prix

À partir de
245,00 $US
Essai gratuit
Licence unique
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,5/5
Basé sur 31 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

ManageEngine OpManager - Fonctionnalités

ManageEngine OpManager - Fonctionnalités

API
Alertes et remontée des problèmes
Audit
Autorisations basées sur les rôles
Contrôle d'accès
Données en temps réel
Gestion de la conformité
Gestion des autorisations
Gestion des flux de travail
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Suivi des activités
Surveillance en temps réel
Tableau de bord d'activités
Visualisation de données
Fonctionnalités
4,4/5
Basé sur 31 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

ManageEngine OpManager - FAQ

ManageEngine OpManager - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ManageEngine OpManager.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ManageEngine OpManager ?

Types de licences disponibles pour ManageEngine OpManager :

À partir de: 245,00 $US

Type de licence: Licence unique, Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel ManageEngine OpManager ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de ManageEngine OpManager.

Q. Qui utilise ManageEngine OpManager ?

Utilisateurs habituels du logiciel ManageEngine OpManager :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues ManageEngine OpManager est-il disponible ?

Langues dans lesquelles ManageEngine OpManager est disponible :

chinois (simplifié), chinois (traditionnel), anglais, allemand, italien, japonais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour ManageEngine OpManager ?

Types de licences disponibles pour ManageEngine OpManager:

Licence unique, Gratuit, Abonnement

Q. ManageEngine OpManager prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par ManageEngine OpManager :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications ManageEngine OpManager peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à ManageEngine OpManager :

Applications Manager, Applications Manager, ManageEngine AlarmsOne, ManageEngine ServiceDesk Plus, ManageEngine ServiceDesk Plus, Slack

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour ManageEngine OpManager ?

Ressources d'aide disponibles pour ManageEngine OpManager :

Support téléphonique, FAQ, Base de connaissances, Forum, Tutoriels vidéo, Support en ligne