En savoir plus sur SAP Customer Experience

SAP CRM On Demand propose une gamme d'outils pour répondre aux besoins du personnel de vente, de marketing et de service client, ainsi que des responsables et des propriétaires d'entreprises. Le centre d'interactions du CRM fournit une plateforme permettant de gérer la communication client à partir de plusieurs canaux. Toutes les interactions avec les clients, qu'il s'agisse d'appels, d'e-mails, de réseaux sociaux ou de chat en direct, peuvent être suivies, gérées et évaluées. Les tâches et les dates peuvent être hiérarchisées, les suivis planifiés et la vente en équipe prise en charge, le tout à l'aide du CRM.

La gestion intégrée des connaissances, ainsi que la gestion de la messagerie basée sur des règles, aident les agents à résoudre les problèmes plus rapidement dans le CRM. Grâce aux fonctionnalités d'analyse marketing et commerciale associées aux outils de reporting proposés dans SAP CRM, les services marketing et commerciaux peuvent affiner leur stratégie de campagne. Alignez les équipes sur les objectifs de l'entreprise et ceux des équipes en analysant les performances et en coordonnant les efforts à l'aide de listes d'appels, de scripts d'agent et de campagnes promotionnelles.

Créez et réalisez des campagnes marketing avec les données collectées via SAP CRM On Demand. Les efforts de campagne marketing peuvent être mis en œuvre à l'échelle mondiale, régionale ou locale. Les performances des campagnes peuvent être suivies en temps réel et des campagnes basées sur des scénarios peuvent être effectuées. Les outils de gestion du pipeline proposés par SAP CRM permettent aux commerciaux de qualifier les leads plus efficacement et de tirer parti des opportunités de vente croisée et de vente incitative. Ils peuvent utiliser l'intégration à SAP ERP pour gérer plus efficacement les commandes, les devis et les contrats, ainsi que le traitement et la clôture des transactions.

Options de tarification dès :

58,00 $US/mois

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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Chine, Allemagne, Royaume-Uni , Inde, Japon, États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour SAP Customer Experience : 20

  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des clients
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des leads
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Pour les petites entreprises
  • Pour start-ups
  • Prévision
  • Rapports et analyses
  • Routage
  • Routage automatisé
  • Segmentation de leads
  • Suivi des plaintes de clients
  • Suivi du ROI

Alternatives

Salesforce Commerce Cloud

4,3
Alternative n° 1 à SAP Customer Experience
Salesforce B2C Commerce aide les entreprises à concevoir, lancer et gérer des sites web d'e-commerce pour gérer les...

Salesforce B2B Commerce

4,8
Alternative n° 2 à SAP Customer Experience
Salesforce B2B Commerce est une plateforme basée sur le cloud qui aide les commerces de détail, les grossistes et les...

Adobe Commerce

4,3
Alternative n° 3 à SAP Customer Experience
La plateforme logicielle d'e-commerce Magento fournit des solutions de boutiques en ligne pour les grandes entreprises...

Airdesk

4,5
Alternative n° 4 à SAP Customer Experience
Airdesk is a centralized workspace with a 360º view of all your services. With it, businesses can manage customers and...

Avis

Note globale

4,2 /5
(209)
Rapport qualité-prix
3,9/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
3,8/5
Support client
4,1/5

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5 avis affichés sur 209
Arvind Kumar
Note globale
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Easy to learn and work with, yet most powerful Java based eCommerce platform

Publié le 17/12/2019

Avantages

1. SAP Hybris is based on Spring framework. Because Spring is the most widely used framework in Java fraternity, finding developers and architects who can be quickly made productive on the Hybris platform is much easier as compared to that on other platforms. Moreover, there are strong SAP Hybris communities at answers.sap.com and stackoverflow.com.

2. SAP Hybris has been consistently at the top position as rated by Gartner and ForresterWave. The selection criteria for these two agencies have been most respected for many years.

3. The business tooling is very extensive and business users find the merchandising tools quite intuitive. Hybris SmartEdit (which is a tool enabling the business users to make changes to the website content as intuitive as editing a live site and previewing it on multiple devices before publishing the changes to the live site) is the only tool of its kind provided by any Java-based eCommerce platforms.

4. SAP Hybris sticks to releases as per the roadmap published well in advance. At the same time, SAP Hybris comes up with the required patches (e.g. security patches) immediately when they are deemed critical for businesses.

5. The documentation is quite rich and there are more than one sites (e.g. help.hybris.com, wiki.hybris.com, www.sap.com/cxworks etc.) where relevant help is available.

6. The licensing is very flexible.

7. There are many deployment options e.g. on-premise, on SAP cloud infrastructure, on a public cloud infrastructure.

Inconvénients

1. The CMS and personalization still have some room for improvement.

2. SAP needs to campaign for SAP Hybris as AWS does for its cloud. After having worked with many different eCommerce platforms (including the top three), I can say that it is the best platform. Yet, because of the lack of proper campaign many customers, are not aware of its strengths and the array of features.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Understand the customers and proactively find their needs with SAP Customer Experience

Publié le 24/11/2021

It is an excellent tool for us to maintain excellent customer relations. If you are using it...

It is an excellent tool for us to maintain excellent customer relations. If you are using it regularly, you can easily understand what you should do next for customers.

Avantages

It is an excellent tool for tracking the customer relationship because of its multiple channels and customizable tools.

Inconvénients

It is not easy to use if you are not relevant with the SAP. However, after you are familiar with the interface everything is easier.

Anastasiia
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits chimiques
  • Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

SAP as a primary tool for managing Customer Expierience

Publié le 11/09/2022

Good - it is easy to get the job done with SAP, but the user experience is quite poor.

Good - it is easy to get the job done with SAP, but the user experience is quite poor.

Avantages

SAP offers a lot of features than can address most of the possible business cases.

Inconvénients

The User Interface and User Experience is on a very low level - the interfaces seem to be very outdated when compared to the modern competitors.

Aneesh
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

An end to end solution with seamless integration capabilities

Publié le 19/06/2015

Avantages

SAP CRM is a very robust product and SAP has done well over the past decade to cater to the CRM needs of customers across industries. The best part of SAP CRM is that it not only integrates seamlessly with other SAP softwares but also with various non-SAP softwares providing options to enterprises to keep using certain legacy systems at the same time. CRM solutions in general are very customer centric and SAP has done exceptionally well over the past few releases to come up with advanced features like Social Media Integration to capture market vibe in a more structured and organized fashion. While some of the core CRM modules keep getting better with frequent bug fixes, focus has been on adding new features to cater to industry specific needs. Another important aspect of this software is its ever improving UI. Since CRM 7.0 there has been considerable change in the UI which I should say is extremely friendly now. For customer who want to deploy SAP CRM solution faster, SAP provides them with Rapid Deployment Solution which reduces the implementation time and cost drastically. SAP CRM Best Practices are now successfully used across industries as a proven tool to successfully run business. SAP CRM on HANA platform has made data retrieval a very quick and hassle free affair. SAP also has a great community of developers and professionals who help to share ideas and answer questions when it comes to configuring and customizing their solutions. Another important thing is that for customers who do not want to invest in huge IT infrastructure , SAP CRM comes as an on demand (cloud) solution with most of the features from its on premise version.

Inconvénients

SAP CRM releases newer version at a relatively slower rate than most of its competitors. Configurations in SAP CRM backend still remains pretty complex and require highly skilled and experienced professionals to do so. Though SAP CRM can be used as a standalone product but the usability is drastically reduced when SAP ERP is not implemented. Standalone SAP CRM analytics is very basic in its present form and cannot cater to customer need without complex customization.Lastly, lets face it, SAP solutions are still heavily priced compared to other vendors and quite understandably SAP CRM consultants are pretty expensive to hire.

Logan
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

A hearty program to organize details

Publié le 15/04/2019

Helpful but exhaustive.

Helpful but exhaustive.

Avantages

SAP gives the user the ability to organize multiple operations and is transparently available to anyone in the company to view and edit if need be. Helpful for large companies to create and organize portfolios for individual transactions.

Inconvénients

I found SAP to be a steep learning curve as there are many steps to do just one thing. It is not very creative and can be more of an exhaustive step in the job process than a streamlined step. It communicates with multiple internal parts so one change in one part may affect another so being highly detail oriented is recommended for this program.

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SAP Customer Experience - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SAP Customer Experience.

Types de licences disponibles pour SAP Customer Experience :

  • À partir de : 58,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel SAP Customer Experience :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles SAP Customer Experience est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par SAP Customer Experience :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par SAP Customer Experience.

Ressources d'aide disponibles pour SAP Customer Experience :

Chat

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