Infusionsoft

Infusionsoft

Logiciel de CRM, de ventes et de marketing pour les petites entreprises

4.1/5 (1053 avis)

Infusionsoft - Présentation

Description du logiciel Infusionsoft

Infusionsoft fournit une solution de gestion de la relation client (CRM), de marketing automation, d'e-commerce et de paiement, ainsi qu'un site marchant d'applications, d'intégrations et de consultants stratégiques. En centralisant toutes les informations de contact au même endroit, le CRM d'Infusionsoft améliore l'efficacité des équipes commerciales. Infusionsoft élimine les activités commerciales redondantes et, grâce à des outils robustes de marketing et d'e-commerce, aide les petites entreprises à améliorer leurs ventes en automatisant le workflow des ventes et en accompagnant les prospects jusqu'à ce qu'ils soient prêts à acheter.

Infusionsoft intègre pleinement de puissants outils marketing qui aident les utilisateurs à communiquer avec les prospects par e-mail, sur les réseaux sociaux et via des canaux hors ligne pour nouer et conserver des relations. Et parce que les messages marketing sont liés aux CRM et aux données d'e-commerce, les entreprises peuvent créer des communications personnalisées pour augmenter les conversions.

Avec Infusionsoft, il n'est pas nécessaire d'utiliser des systèmes en ligne distincts pour les activités commerciales. Il comprend une gamme d'outils d'e-commerce nécessaires pour créer une vitrine ou des pages de commande, gérer la facturation et les encaissements, déclencher un suivi après l'achat, etc. L'outil d'e-commerce est également lié aux systèmes de gestion de la relation client existants, ce qui permet aux utilisateurs de créer facilement des messages et des offres ciblés. Avec Infusionsoft, les utilisateurs peuvent tirer parti de l'automatisation pour rechercher des pistes, déclencher des communications basées sur le comportement, rationaliser le workflow, gagner du temps et créer un système plus cohérent et plus opportun pour gérer les processus de vente et de marketing.

Être payé ne devrait pas être une source de stress - Infusionsoft Payments vise à simplifier les choses. La plupart des clients seront approuvés et capables d'accepter les cartes de crédit en quelques minutes. Infusionsoft Payments applique un faible taux fixe de 2,9 % + 0,30 dollar par transaction. Les fonds sont généralement disponibles sous 48 heures. Les entreprises ont même la possibilité de décider à quelle fréquence elles souhaitent que leurs fonds soient déposés.

Infusionsoft - Présentation

Prix

À partir de
79,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Infusionsoft - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, Europe, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
arabe, néerlandais, anglais, français, allemand et 6 autres, hébreu, italien, japonais, portugais, espagnol, suédois

Captures d'écran

Capture d'écran pour Infusionsoft : Organize daily tasks using Infusionsoft CRM
Capture d'écran pour Infusionsoft : Organize daily tasks using Infusionsoft CRM Capture d'écran pour Infusionsoft : Contact records in Infusionsoft's CRM Capture d'écran pour Infusionsoft : Infusionsoft E-Commerce tools Capture d'écran pour Infusionsoft : Lead management in Infusionsoft for visual lead scoring Capture d'écran pour Infusionsoft : Custom branded email marketing campaign with Infusionsoft Capture d'écran pour Infusionsoft : Infusionsoft dashboard Capture d'écran pour Infusionsoft : Mobile responsive email builder Capture d'écran pour Infusionsoft : Responsive email templates to choose from Capture d'écran pour Infusionsoft : Engagement tracking & follow-up message customization Capture d'écran pour Infusionsoft : Calendar and task management

Infusionsoft - Avis

Infusionsoft - Avis

Note globale
4.1
/
5
Excellent
497

Très bien
340

Moyen
124

Médiocre
48

Mauvais
44

Rapport qualité-prix
3.8
Fonctionnalités
4.1
Simplicité d'utilisation
3.5
Support client
4.1
79% des utilisateurs recommandent cette application
Matt L.

Diverge Performance Therapy Review

The biggest problems Infusionsoft has solved for me has been easily tracking and managing all new leads coming into my business, as well as giving me an easy way to stay in touch with and market to everyone on my email list. It's also allowed me to build out nurture systems to automatically send out emails and communications to new leads who haven't quite made the decision to book with me. The best part is all of this is working for me 24/7 behind the scenes without any work on my part now, so it allows me to focus my time on growing my business and working with my clients.


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Tiffani Z.

Offers a lot and not enough at the same time.

Overall it does what it advertises to do and then more, it is ideal for company owners and will help you manage your customers and keep your site organized. It can be over complicated and gets messy fast! Tier 1 tech support was something I outgrew pretty quickly and can only really help with the basics (which is actually a lot).


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Dallas M.

Infusion soft seems like a good CRM for smaller-medium sized businesses

It has been pretty good. I have used other products in the past, but like anything, I think you get used to what you use now. Infusionsoft is good, maybe not the best, but it seems to be a pretty great product for our needs and our company size. I don't know much about the pricing, but I have heard that it's a great value comparatively.


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Mark H.

Great Software BUT Big Learning Curve

Overall I am happy with the software. I am happy with their level of support as well. I would recommend it to someone that is serious about building an online business.


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Suzanne D.

Great for eCommerce... Unfortunately, our sites are not eCommerce


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Matt L.
Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
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Diverge Performance Therapy Review

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 28/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

The biggest problems Infusionsoft has solved for me has been easily tracking and managing all new leads coming into my business, as well as giving me an easy way to stay in touch with and market to everyone on my email list. It's also allowed me to build out nurture systems to automatically send out emails and communications to new leads who haven't quite made the decision to book with me. The best part is all of this is working for me 24/7 behind the scenes without any work on my part now, so it allows me to focus my time on growing my business and working with my clients.

Avantages

Infusionsoft has been invaluable for the growth of my business. As a one man show currently running a cash based physical therapy practice, the biggest struggle I had prior to Infusionsoft was organizing and tracking all of my new leads, and implementing an easily trackable and repeated follow-up system. With Infusionsoft, I'm now able to tag and track every single lead that inquires about my services from the initial touch point all the way up to becoming a paying client. It's taken the stress out of managing new leads and follow-ups and has given me the freedom to focus on my clients. Not only that, but I've also been able to create campaigns that target patients after they're done working with me in addition to easily sending out broadcast emails weekly, which allows me to easily stay in touch with all the people that I've worked with. This helps me to stay top of mind so that when something does pop-up, or a friend of theirs has a need, I'm the first person they think of. In short. Infusionsoft has been invaluable for the growth of my business and I'd highly recommend it to any small business who is serious about growing.

Inconvénients

The only con to speak of would be the learning curve. Luckily, I had some professional training to start my Infusionsoft experience, otherwise learning the ins and outs of the system would have been a little overwhelming. That said, it's completely worth investing the time to learn because once you've learned the system, it makes the day to day operations of running your business SO much easier.

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Réponse de Infusionsoft

Hi Matt,

Wow, thank you so much for taking the time to write us a detailed review on Capterra! We appreciate your input and the high marks!

Cheers,
Sarah, Advocacy Manager at Infusionsoft

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Tiffani Z.
Secteur d'activité: Formation professionnelle et coaching
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Offers a lot and not enough at the same time.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 27/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall it does what it advertises to do and then more, it is ideal for company owners and will help you manage your customers and keep your site organized. It can be over complicated and gets messy fast! Tier 1 tech support was something I outgrew pretty quickly and can only really help with the basics (which is actually a lot).

Avantages

This program does so much! It helps you maintain your contacts, market, automate, sell, track analytics, organize products and manage a team!

Inconvénients

Sometimes it does soooo much it is a little over complicated! Then just when you think it does it all you hit a roadblock and you can’t get it to do what you want it to do!

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Réponse de Keap

Thank you for your feedback. We are so glad you have been able to use Infusionsoft to automate your business! We're sorry that you are finding it a bit difficult to use. We do offer coaching services as well as Partners who assist with implementation. You can find those resources here: https://marketplace.infusionsoft.com/home

All the best,
Paige, Social Media Specialist at Keap

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Dallas M.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Infusion soft seems like a good CRM for smaller-medium sized businesses

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 22/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

It has been pretty good. I have used other products in the past, but like anything, I think you get used to what you use now. Infusionsoft is good, maybe not the best, but it seems to be a pretty great product for our needs and our company size. I don't know much about the pricing, but I have heard that it's a great value comparatively.

Avantages

What I like most about infusionsoft is probably unique to my company, but our marketing person here use to work at infusionsoft, so he is very VERY well versed in the product, an subject matter expert almost. Our campaigns are set up perfectly, and I like using my dashboard to keep track of things. The automation that can occur in infusionsoft seem vast, and you can really build out some great marketing tools inside of it.

Inconvénients

I would say sometimes the structure of things being in opportunities as opposed to companies, with multiple opportunities or contacts inside of that company can be confusing at times. I also don't think I would have had such a good experience if we didn't have a former infusionsoft employee as our marketing manager helping set everything up, I could see how it could be confusing if you were coming into this product blind.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Mark H.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Great Software BUT Big Learning Curve

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall I am happy with the software. I am happy with their level of support as well. I would recommend it to someone that is serious about building an online business.

Avantages

I use Infusionsoft by Keap which is the more advanced version of Keap. One of my favorite parts of the software is the automation capabilities. There is really nothing you can't automation with the campaign builder. It is the strongest part of the software.

Inconvénients

There is a big learning curve. I have been using the software now for over 5 years. It is not user-friendly. There is a lot of functionality parts that are scattered and on different pages when they should all be on one.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Suzanne D.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Traduire en français

Great for eCommerce... Unfortunately, our sites are not eCommerce

Publié le 24/05/2016
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Avantages

InfusionSoft was great at first and exciting to learn the platform and start building campaigns. The campaign builder is by far the best part as it is very easy to understand and super easy to visualize your campaign the way it maps out. The elements, processes, communications, etc. are all on a grid map with arrows connecting and directing contacts where to go based on criteria, tags, and triggers you define and set. Once your developers connect everything you need, it is fun to create campaigns.

Inconvénients

Two problems: the CRM is subpar and some integration connections are not ideal. In terms of CRM, there are a lot of preloaded fields as you could expect. The problem is that if there are fields you do not need or use for your business, you're stuck looking at them no matter what. You can create and add up to 100 new custom fields and define the type of field they are, but you cannot remove or even hide existing fields or tabs. Also, we used ScheduleOnce to connect to schedule leads who interacted with our site by filling out a form. Sometimes ScheduleOnce would update their system and cause problems with InfusionSoft and vice versa. Support from IS was quick to address and fix this when it was on their end though.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Recommandation utilisateur
7.7/10
Basé sur 1 053 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Infusionsoft - Prix

Infusionsoft - Prix

À partir de
79,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
3.8/5
Basé sur 1 053 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Infusionsoft - Fonctionnalités

Infusionsoft - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Champs personnalisables
Données en temps réel
Enquêtes et feedback
Gestion des calendriers
Importation et exportation de données
Intégration CRM
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.1/5
Basé sur 1 053 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Infusionsoft - FAQ

Infusionsoft - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Infusionsoft.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Infusionsoft ?

Types de licences disponibles pour Infusionsoft :

À partir de: 79,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Infusionsoft ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Infusionsoft.

Q. Qui utilise Infusionsoft ?

Utilisateurs habituels du logiciel Infusionsoft :

PME

Q. Dans quelles langues Infusionsoft est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Infusionsoft est disponible :

arabe, néerlandais, anglais, français, allemand, hébreu, italien, japonais, portugais, espagnol, suédois

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Infusionsoft ?

Types de licences disponibles pour Infusionsoft:

Abonnement

Q. Infusionsoft prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Infusionsoft :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Infusionsoft peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Infusionsoft :

3CLogic, Bitium, Click2Mail, Direct Mail Manager, HappyFox, Help Scout, Instapage, Velocify, WebMerge, ion interactive

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Infusionsoft ?

Ressources d'aide disponibles pour Infusionsoft :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo