TeamSupport

TeamSupport

Logiciel pour support client B2B

4.5/5 (745 avis)

TeamSupport - Présentation

Description du logiciel TeamSupport

Logiciel cloud de service client et de helpdesk conçu pour la technologie B2B et les éditeurs de logiciels avec un support client externe.

Team Support est un logiciel helpdesk conçu pour le support client B2B. Obtenez enfin de la visibilité sur vos clients et commencez à associer les cas d'assistance aux entreprises concernées ! Cette base de données client facile à utiliser avec relations parent-enfant, SLA (service-level agreement) personnalisables et index de santé client vous aide à gérer les cas d'assistance sur plusieurs niveaux afin de réduire les coûts de support tout en améliorant l'expérience client.

Vous en avez assez des allers-retours d'e-mails pour essayer de trouver en quoi consiste réellement le problème ? L'outil de capture d'écran intégré et le chat vidéo en direct permettent de communiquer plus facilement avec les clients et ainsi de résoudre les problèmes plus rapidement. Vous recherchez quelque chose de mieux ? Essayez les outils de collaboration axés sur le B2B, le reporting avancé, les produits et l'inventaire, le libre-service client, les intégrations natives, etc.

Vous recherchez quelque chose de mieux ? Essayez les outils de collaboration axés sur le B2B, le reporting avancé, les produits et l'inventaire, le libre-service client, les intégrations natives, etc.

La base de données client complète vous permet de voir toutes les interactions client, pas seulement les cas d'assistance individuels. Gérez les clients au niveau de l'entreprise ou du contact et arrêtez de voir un simple ensemble de cas d'assistance. Lorsqu'un client vous contacte, voyez immédiatement qui d'autre dans cette entreprise a été en contact, de quels produits il dispose actuellement et gérez vos clients de manière proactive au lieu de simplement réagir à des requêtes auprès du service d'assistance. La fonctionnalité de cas d'assistance associés vous permet même de consulter des cas d'assistance séparés.

Les SLA personnalisables sont assez souples pour couvrir plusieurs SLA par entreprise ou par produit, tenir compte des fuseaux horaires et des jours fériés et être mis en pause en fonction de critères définis afin de ne plus jamais rater un accord de service.

La collaboration interne en temps réel apporte de la visibilité à tous les membres de votre équipe, afin que vous puissiez résoudre des problèmes plus complexes, partager des informations sur les clients ou les cas d'assistance et tenir informés les développeurs de produits et les commerciaux pour une meilleure gestion des incidents.

Les captures d'écran et de vidéo entièrement intégrées permettent aux agents d'envoyer des instructions détaillées, de créer des vidéos de formation pour la base de connaissances ou de faire en sorte que votre client effectue des captures d'écran montrant son problème exact.

La réorientation intelligente de soumission propose automatiquement des articles de la base de connaissances quand votre client commence à décrire son problème, ce qui contribue souvent à le résoudre sans avoir besoin de créer de nouveau cas d'assistance.

Ce portail avancé de service client est conçu pour s'intégrer directement à votre site web afin que vos clients puissent obtenir des réponses 24h/24, 7j/7 : ils peuvent soumettre et vérifier des cas d'assistance, faire des recherches dans la base de connaissances, ajouter des enregistrements d'écran, joindre des fichiers et participer aux forums de la communauté.

Le chat client visuel permet aux agents et aux clients de discuter par la voix ou par vidéo pour identifier et résoudre les problèmes plus rapidement.

TeamSupport est extrêmement facile à utiliser et les configurations par défaut offrent une utilisation clé en main pour que vous puissiez commencer immédiatement.

TeamSupport - Présentation

Prix

À partir de
50,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

TeamSupport - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, Europe, Allemagne, Inde et 4 autres, Mexique, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour TeamSupport : The customer record lets you better understand your customers, with related contacts, tickets, SLAs, even products & inventory!
Capture d'écran pour TeamSupport : The customer record lets you better understand your customers, with related contacts, tickets, SLAs, even products & inventory! Capture d'écran pour TeamSupport : TeamSupport's Customer Distress Index (CDI) helps you get more proactive by identifying potential at-risk customers before it's too late Capture d'écran pour TeamSupport : Customer Alerts are great for quickly sharing information with your team Capture d'écran pour TeamSupport : TeamSupport's robust customer database lets you manage at the company level for better visibility of your customers Capture d'écran pour TeamSupport : Complete contact database so you can keep track of every contact at every company Capture d'écran pour TeamSupport : The contact record also shows related tickets, notes, files, and even agent ratings Capture d'écran pour TeamSupport : The Ticket Page Capture d'écran pour TeamSupport : The Ticket Grid is where you can see all your tickets: open, closed, etc. and you can customize Ticket Views to see exactly what you need Capture d'écran pour TeamSupport : Built-in Screen and Video Recording make it so much easier to communicate with customers and solve issues faster Capture d'écran pour TeamSupport : Ticket Collision Prevention notifies users when another user is working on the same ticket.

TeamSupport - Avis

TeamSupport - Avis

Note globale
4.5
/
5
Excellent
434

Très bien
255

Moyen
50

Médiocre
5

Mauvais
1

Rapport qualité-prix
4.4
Fonctionnalités
4.3
Simplicité d'utilisation
4.4
Support client
4.5
92% des utilisateurs recommandent cette application
Deb L.

Great Solution

We use it as our one-stop shop for all IT service issues. We utilize a 3rd party provider for network and hardware setup type needs, but our users are now trained to simply use our internal Team Support service desk for all things IT related. We triage and forward to our 3rd party IT provider, as needed, but most things we are able to self serve from our internal IT team. Our users know that we are responding and feel like their IT needs are being serviced much quicker and more accurately the first time.


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Nelida D.

East Ticket Tracking

We are solving the overall customer experience when issues at a customer site arises.


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Gary M.

i enjoyed using team support

i had a great experience using this software. it was a joy in teaching y sales team how to use it and they all had great feedback


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Balasubramani A.

Inventory Management

I personally like Team Support as it has optimized our business operations considerably. We create support tickets on this platform. We are able to track our inventory, we are able to create support tickets and keep them open till the issue is resolved. We are able to schedule email reports about the overall use of our company time and resources. We are delighted to see that Team Support is bringing new features on a periodic basis.

I truly appreciate the webinars conducted by Team Support where they talk about new features and how to make best use of the software. I have acquired some interesting insights during the webinars and passed it on to my peers.

Overall we like Team Support as it meets our current requirements and expectations .


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Rod M.

RodsReview

Been on the system of a year and half and the same issue still plague me. I have submitted Numerous Feature Request and the sit in Pending or are denied. I have Many Many open Cases that are Bugs and they seem to go no where as well. I have one in particular the happens to me every day, But was told it wasnt a over all a big deal, and the work around is to copy and paste my action to a notepad, Hit Refresh on the Ticket, Start a new Action, Copy and paste my notepad back into the New Action. This seems a little much. I was also told of a Feature that was very important to us, would be coming. After a month or two on the system I inquired about it, and was told, nope cant do it. We constantly have to refresh the interface, Hangs up a lot. System Performance is a big issue. Does seem that all the server issues that were going on are better, but that was painful. We get a ton of SPAM cases, There needs to be a way to filter that by domain name.


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Deb L.
Secteur d'activité: Biens de consommation
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
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Great Solution

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 14/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We use it as our one-stop shop for all IT service issues. We utilize a 3rd party provider for network and hardware setup type needs, but our users are now trained to simply use our internal Team Support service desk for all things IT related. We triage and forward to our 3rd party IT provider, as needed, but most things we are able to self serve from our internal IT team. Our users know that we are responding and feel like their IT needs are being serviced much quicker and more accurately the first time.

Avantages

Setting up Team Support for our use was generally painless. We knew that we needed a cloud-based solution that offered "out of the box" functionality that could grow as our needs changed. We applied the KISS concepts and have tweaked as needed. Tweaking and customization is not complex; it's very straight forward plus we were provided with great coaching along the way. We also love using the Portal and Wiki, and often refer our users to both. And our users have adopted very well for the most part.

Inconvénients

It works. Like anything I wish for a couple of minor things. It would be nice if I didn't have to refresh at times to cause a "read" ticket to no longer show as "unread", but eh, that's no big deal in the grand scheme of things.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Nelida D.
Secteur d'activité: Sécurité publique
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
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East Ticket Tracking

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 08/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We are solving the overall customer experience when issues at a customer site arises.

Avantages

The Dashboard and ability to quickly see current ticket status and quantities. Additionally, the ease in finding customer information quickly, products owned, etc.

Inconvénients

Reports. The reports that come out of the box are good, however, creating your own report is not easy. Creating a report needs more wizard assistance so that most anyone can create a report for the details they are looking for.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Gary M.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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i enjoyed using team support

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 19/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

i had a great experience using this software. it was a joy in teaching y sales team how to use it and they all had great feedback

Avantages

i like the fact that team support is straight to the point with b2b and helps teams communicate efficiently
unique ticket id which helps major

Inconvénients

it would be good if we did not have to refresh all the time for the unread to say read

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Balasubramani A.
Secteur d'activité: Banque
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Inventory Management

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 14/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I personally like Team Support as it has optimized our business operations considerably. We create support tickets on this platform. We are able to track our inventory, we are able to create support tickets and keep them open till the issue is resolved. We are able to schedule email reports about the overall use of our company time and resources. We are delighted to see that Team Support is bringing new features on a periodic basis.

I truly appreciate the webinars conducted by Team Support where they talk about new features and how to make best use of the software. I have acquired some interesting insights during the webinars and passed it on to my peers.

Overall we like Team Support as it meets our current requirements and expectations .

Avantages

I primarily use Team Support for Inventory Management.

I like that I am able to search a terminal based on the serial number alone.

It is helpful to leave a note for each terminal, I use the notes to indicate the current status of a terminal, whether it is ready to be loaned out or if it already been loaned etc. Team Support has a provision to assign an inventory item to a Customer. I find that very helpful.

I like the feature where I am able to schedule the reports to be emailed to more than one email address. These reports need to be sent at particular time and day without fail. Auto scheduling the email report saves me a lot of time and complications.

I also like the fact that Team Support is compatible for API Integration. We are looking to develop a centralised platform in our firm and want to be able to fetch info from Team Support for Data Analysis. This is in our pipeline and we are looking to implement this sometime in the future.

In the past the upper management used to shoot us emails enquiring about the particular issue. It takes up our time to email the management back with the status of that issue. Now the upper management simply logs into team support to view and oversee the status of a ticket/issue

Inconvénients

However, the frustrating part of Team Support is the reporting section. When I open up the inventory report, it displays a list of all the terminals I have added to the inventory and when I want to get more information on a particular terminal, I notice that I cannot click on the terminal to navigate to that terminals page. Not only that, I cannot copy the serial number of the terminal from the inventory report. This applies to pretty much all the reports. All reports are in read only format. I humbly request Team Support to make the items on the report as clickable and actionable in the future.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Rod M.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

RodsReview

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 05/07/2016
Provenance de l'avis : Capterra

Been on the system of a year and half and the same issue still plague me. I have submitted Numerous Feature Request and the sit in Pending or are denied. I have Many Many open Cases that are Bugs and they seem to go no where as well. I have one in particular the happens to me every day, But was told it wasnt a over all a big deal, and the work around is to copy and paste my action to a notepad, Hit Refresh on the Ticket, Start a new Action, Copy and paste my notepad back into the New Action. This seems a little much. I was also told of a Feature that was very important to us, would be coming. After a month or two on the system I inquired about it, and was told, nope cant do it. We constantly have to refresh the interface, Hangs up a lot. System Performance is a big issue. Does seem that all the server issues that were going on are better, but that was painful. We get a ton of SPAM cases, There needs to be a way to filter that by domain name.

Avantages

-Its Cheap per seat,
-Its customization of fields

Inconvénients

-Being able to share a custom field between company and ticket, This is huge to us, Salesforce did it.
-Your Text Formatting and editor is terrible. It constantly changed font sizes
-The fact the you always have to refresh and update. If you have a ticket open on your tabs and something comes in, you have to refresh or close and reopen. Your new Screen capture program as it is easier to use the quality is terrible compared to what was there a year ago or whenever it was switched out.
-The fact that I dont get my submits actions sent to my email, This needs to a field I can chose to receive or not
-The fact that you cant duplicate a ticket
-Cant Create Ticket Views for Individual user
-Need Action the Save button at the top of the action as well as the bottom.
-NeedFloating Formatting bar
-Add option to minimize or +/- actions on ticket page
-A way when a customer has multiple tickets open, and replies to the wrong ticket - To be able to move/merge that action to the proper ticket.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Recommandation utilisateur
8.5/10
Basé sur 745 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

TeamSupport - Prix

TeamSupport - Prix

À partir de
50,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.4/5
Basé sur 745 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

TeamSupport - Fonctionnalités

TeamSupport - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Champs personnalisables
Données en temps réel
Enquêtes et feedback
Gestion des calendriers
Importation et exportation de données
Intégration CRM
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.3/5
Basé sur 745 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

TeamSupport - FAQ

TeamSupport - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur TeamSupport.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour TeamSupport ?

Types de licences disponibles pour TeamSupport :

À partir de: 50,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel TeamSupport ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de TeamSupport.

Q. Qui utilise TeamSupport ?

Utilisateurs habituels du logiciel TeamSupport :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, PME

Q. Dans quelles langues TeamSupport est-il disponible ?

Langues dans lesquelles TeamSupport est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour TeamSupport ?

Types de licences disponibles pour TeamSupport:

Abonnement

Q. TeamSupport prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par TeamSupport :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications TeamSupport peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à TeamSupport :

Akita, CozTel, Customer Thermometer, Help Desk Migration, Natero, Nicereply, Twitter, VICIdial, Wordpress, Zoho SalesIQ

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour TeamSupport ?

Ressources d'aide disponibles pour TeamSupport :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo