VanillaSoft

Logiciel de gestion des leads et solution CRM - Le pouvoir de la simplicité

4,7 /5 (141 avis) Donnez votre avis !

VanillaSoft - Présentation

Description du logiciel VanillaSoft

La philosophie fondamentale et le processus de développement de VanillaSoft sont centrés sur un concept : Le pouvoir de la simplicité. Grâce à ce principe, VanillaSoft offre une plateforme qui permet aux clients de constater une productivité accrue, des taux de contact plus élevés et des outils uniques de responsabilisation commerciale.

VanillaSoft est l'outil spécialement conçu pour les commerciaux. Alors que le CRM classique offre une gestion des comptes, une gestion des commandes et un service client, VanillaSoft fournit des outils de génération de leads et de maintenance des leads indispensables pour une gestion efficace et la conclusion de nouveaux contrats. Si vous appelez des leads, faites appel au démarchage téléphonique ou tout autre moyen intermédiaire, VanillaSoft est la solution de vente par téléphone qui vous conviendra le mieux.

VanillaSoft - Présentation

Prix

À partir de
100,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

VanillaSoft - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie
Langues
anglais

Médias

3-panel-call-screen
call activity dashboard
4-panel-call-screen
calendar
Vidéo de VanillaSoft Capture d'écran pour VanillaSoft : 3-panel-call-screen Capture d'écran pour VanillaSoft : call activity dashboard Capture d'écran pour VanillaSoft : 4-panel-call-screen Capture d'écran pour VanillaSoft : calendar

VanillaSoft - Avis

VanillaSoft - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
106

Très bien
32

Moyen
3

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,7
Fonctionnalités
4,5
Simplicité d'utilisation
4,7
Support client
4,6
98% des utilisateurs recommandent cette application
Melissa A.

Appointment Setting & Prospect Management for the professional


Traduire avec Google Translate
Jeremy O.

SDR Sales Simplified

We use this product for cold calling and setting appointments. Works great. Let’s you script calls, setup sequences, and automate workflows. Allows reps to focus on the quality of the conversation because everything else is automated. Our SDR team would not exist if we would not have implemented VanillaSoft. Dump leads in and get to work.


Traduire avec Google Translate
Rebecca H.

Where's the App and Pause Calling?

Should have more portability (create an app) for those on the go and better functionality. Lose the browser only.


Traduire avec Google Translate
Scott C.

The ultimate "Phone" prospecting tool for businesses

Overall, this is my "go to" system. I wish it was a little cheaper but it does what we need it to do and it does it very well! If you work in this system every day, it will make you successful! Hit the start button and go!


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Kent P.

Revolutionized our organization

VanillaSoft has eliminated many problems such as:
-multiple calls to one prospect from different callers
-calling existing customers as prospects
-time wasting manual reporting
-lack of caller activity visibility


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Melissa A.
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Appointment Setting & Prospect Management for the professional

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 30/03/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Responsive and knowledgeable internal customer support and top notch staff interactions. Google calendar integration allows you to set appointments with confidence that the representative (external agent) will be available for them! Automatic timezone allocation for prospect records which allows appointments to be set for representatives who operate nationwide with no manual accounting for timezone needed; the software is nearly goof proof in calendaring considerations. Unlimited projects allowed and robust customization ensures that every project/marketing campaign is uniquely set up to meet your company or client's needs. I really appreciate the ability to customize result codes and the fact that you are not regulated to rigid categories or outcome processes. Each result can trigger multiple functions and this gives the administrator the power to control and maintain appropriate routing of prospects with minimal user effort. A decent dashboard system and intuitive reporting creation.

Inconvénients

My top complaint has to be with the WYSIWYG editor for scripts and email templates, it is sufficient. However, in the NEW VS interface pasting text with from Google Docs or Word invariably produces an error (complete hang on selecting that script, only fixable by reverting to previous version interface) if the document was over a page long, unless pasted as plain text. Even if the original document has all formatting removed prior to copying. I would greatly appreciate a fix for this and support for pasting simple formatting options without errors.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jeremy O.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

SDR Sales Simplified

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 23/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We use this product for cold calling and setting appointments. Works great. Let’s you script calls, setup sequences, and automate workflows. Allows reps to focus on the quality of the conversation because everything else is automated. Our SDR team would not exist if we would not have implemented VanillaSoft. Dump leads in and get to work.

Avantages

Allows for SDR sales automation, custom rules and workflows, and gets results.

Inconvénients

Could be prettier, I suppose. I’m being picky here - it’s great at what it does.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Rebecca H.
Secteur d'activité: Conseil en gestion
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Where's the App and Pause Calling?

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 14/03/2018
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Should have more portability (create an app) for those on the go and better functionality. Lose the browser only.

Avantages

Easy to use for end user. Open platform and superior navigation/disposition functions. Easy to add tagged fields to pull data in a variety of ways.

Inconvénients

No stand alone apps for android, iOS, pc or mac. Just browser functionality. Cannot pause calling (for reporting). If agents stay logged in on their browser it acts like active hours. No way to adjust have to manually adjust reporting.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Scott C.
Secteur d'activité: Assurance
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

The ultimate "Phone" prospecting tool for businesses

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 25/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, this is my "go to" system. I wish it was a little cheaper but it does what we need it to do and it does it very well! If you work in this system every day, it will make you successful! Hit the start button and go!

Avantages

I have used this system on and off since 2009 and it's come a long way since then. I keep going back to it because it does the main important things very well. Also, I've had telemarketers try two other systems and they all loved Vanillasoft the most. In fact, after deciding to go with a cheaper option, they would come back to me and ask if we could use VS again. Including my son who just told me yesterday that he always loved Vanillasoft because it took the guesswork out of the picture and only showed you one lead at a time. I think that's one of the main benefits.

1. It puts one lead in front of you at a time. It eliminates the question "who should I call?".
2. It doesn't let you think too much or waste time.
3. The follow up system works great. Meaning, it's easy to leave a note and schedule a call back whether its using the calendar feature or using the dispositions that automatically put the lead back in your que at a predetermined date. Either way you do it, I always felt completely confident that once I finished with a lead that it would come back to me at the appropriate time without me having to think about it. That's huge!
4. The activity dashboard is awesome. It tells you how many dials, conversations, appts, length of time spent on calls, etc. It really puts all the data right in front of you.
5. Emailing and Document Library: Email right from the system using templates and store docs. Very Easy!
6. Hands down, best customer service in the business!!!

Inconvénients

Price: For the first user its going to cost you about $200 if you want all the features. $100 for the basics and then $30 for auto-dialing, $30 for their phone and $30 to record and store calls. Every other user is $80 for the basics + $90 for the rest. So, two users with everything will cost you about $370 a month. With that said, I always go back to it. So, better to spend money on something that will get you results.

Reports: They are great and endless... just wish they were easier to put together. It takes some time to really understand how to generate them. Also, wish they had automated reports that once you set up, they just get emailed to you everyday.

Integrations: This is a phone marketing system with "some" email capabilities. It's not going to do social or look up lead data etc... I wish it would integrate with other email marketing systems like constant contact. It does tell you when someone opens an email if you're in the lead... but it doesn't tell you how often they opened and I don't believe it lets you call just the people who open your emails. It might but I'm not sure how if it does.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Kent P.
Secteur d'activité: Vente en gros
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

Revolutionized our organization

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

VanillaSoft has eliminated many problems such as:
-multiple calls to one prospect from different callers
-calling existing customers as prospects
-time wasting manual reporting
-lack of caller activity visibility

Avantages

VanillaSoft streamlines our selling efforts and has completely revolutionized the way we run our company. We've gone from literally using printouts, excel sheets etc to manage our accounts and prospects to everything being through VanillaSoft. VanillaSoft has made us more efficient in calling, reporting, closing new business, pretty much every area of our company has improved by using VanillaSoft.

Inconvénients

There are not many things I dislike about VanillaSoft. Anytime I have a problem, their customer service is very responsive and helpful, and they even take your suggestions for new features and are constantly rolling out improvements.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9,3/10
Basé sur 141 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

VanillaSoft - Prix

VanillaSoft - Prix

À partir de
100,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,7/5
Basé sur 141 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

VanillaSoft - Fonctionnalités

VanillaSoft - Fonctionnalités

API
Analyse des ventes
Base de données de contacts
Données en temps réel
Fonctionnalité de recherche
Gestion des contacts
Gestion des flux de travail
Gestion des leads
Importation et exportation de données
Intégration CRM
Intégration de tiers
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Rapports sur les ventes
Saisie de leads
Suivi des activités
Suivi des ventes
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,5/5
Basé sur 141 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

VanillaSoft - FAQ

VanillaSoft - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur VanillaSoft.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour VanillaSoft ?

Types de licences disponibles pour VanillaSoft :

À partir de: 100,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel VanillaSoft ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de VanillaSoft.

Q. Qui utilise VanillaSoft ?

Utilisateurs habituels du logiciel VanillaSoft :

PME, Grandes entreprises, À but non lucratif, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues VanillaSoft est-il disponible ?

Langues dans lesquelles VanillaSoft est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour VanillaSoft ?

Types de licences disponibles pour VanillaSoft:

Abonnement

Q. VanillaSoft prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par VanillaSoft.

Q. Avec quelles applications VanillaSoft peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à VanillaSoft :

Authorize.net, DocuSign, FluentStream, Fonality, Salesforce Sales Cloud, VerticalResponse, Vonage Business

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour VanillaSoft ?

Ressources d'aide disponibles pour VanillaSoft :

Base de connaissances, Support téléphonique