FreshBooks - Présentation

Description du logiciel FreshBooks

Freshbooks est une solution performante pour gérer votre temps et facturer vos clients. Conçu pour tout type de structure ou d'équipe, ce logiciel en ligne vous permet de gagner du temps, d'être payé plus vite et de donner une image plus professionnelle.

Envoyez et gérez vos factures en ligne : Freshbooks vous aide à créer et suivre les paiements et factures récurrents. Envoyez vos factures par e-mail ou via l'application. Vous pouvez collecter vos paiements en ligne par carte de crédit, Google Portefeuille ou PayPal.

Suivez et rapportez le temps et les dépenses de votre équipe en ligne. Pour cela, vous pouvez aussi utiliser l'application pour iPhone en déplacement.

Il est possible de manager des consultants sans effort. En invitant vos consultants à rejoindre votre équipe, vous pouvez suivre leur temps passé et recevoir leurs factures à un seul endroit.

FreshBooks - Présentation

Prix

À partir de
15,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Prix sur demande


FreshBooks - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne et 5 autres, Inde, Japon, Mexique, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour FreshBooks : The dashboard gives users an overview of revenue and profit
Capture d'écran pour FreshBooks : The dashboard gives users an overview of revenue and profit Capture d'écran pour FreshBooks : Custom invoices can be created Capture d'écran pour FreshBooks : Users can add their business' logo to their invoices Capture d'écran pour FreshBooks : Recurring invoice templates can be set up and managed Capture d'écran pour FreshBooks : Users can track invoice statuses to see which have been sent, viewed or paid Capture d'écran pour FreshBooks : Time entries can be recorded and total project hours logged can be tracked Capture d'écran pour FreshBooks : Billed and unbilled hours can be tracked Capture d'écran pour FreshBooks : Multiple timers can be added and run Capture d'écran pour FreshBooks : Expenses can be recorded and tracked Capture d'écran pour FreshBooks : Expenses can also be added and edited on mobile

FreshBooks - Avis

FreshBooks - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
1848

Très bien
1142

Moyen
221

Médiocre
31

Mauvais
21

Rapport qualité-prix
4,3
Fonctionnalités
4,3
Simplicité d'utilisation
4,5
Support client
4,4
92% des utilisateurs recommandent cette application
Utilisateur vérifié

Outil puissant

Il vraiment un outil puissant pour nous aider à lire et apprendre des choix


Frank N.

I wish I could rate it higher than a 10

Switching to it from one of those other software packages was one of the most liberating experiences of my career.


Traduire avec Google Translate
Blake B.

Reasonable competitive software to QuickBooks

We have several online businesses that feed into different accounting systems for ease of year end taxes and numbers. Freshbooks was a decent alternative to Quickbooks -- we chose Freshbooks because Quickbooks keeps raising their prices.


Traduire avec Google Translate
Sursh P.

Accounting is fun with FreshBooks

Overall Experience is good and This software gives me good reporting options, simple handling, and clear format to expend our Accounting details.


Traduire avec Google Translate
Susan B.

Really like FreshBooks but there's room for improvement

Here's the skinny on FreshBooks (the good, the bad, and the ugly):

The Good:
You can't beat the visual dashboard for tracking outstanding and past payments for clients. It's a great billing system for small businesses and especially consultants or freelancers. The recurring billing/invoicing system is FAB!

Like many platforms these days, Freshbooks showcases a library of "add-ons" to help enhance your experience. Some of the best ones (in my book, as a tech consultant and marketer) are Hubspot, Shopify, Mailchimp, Bidsketch, BaseCamp, and Podio.

There's a decent time tracking feature, along with the ability to track expenses. You can create/assign staff to project billing. Of course, you can issue "estimates" to prospects for future projects. As you send invoices through the Freshbooks system, it will log "sent" emails for you. And the system is designed to handle manual invoices for snail mail as well.

Each client/business that you bill receives their own "login" to your dashboard to view their invoice(s). This is a nice touch, as clients may often "misplace" that original email with your invoice in it...

It integrates very nicely with Stripe and PayPal (although I hear that may be changing - what? I know) plus Freshbooks has its own payment feature. I never have issues with payments, they always come through the system promptly (for online playing, 24-48 hours, the norm).

The Bad:
I'm not a fan of the reporting feature, while it's functional, it doesn't allow enough flexibility that a diverse consultant such as myself would like (need) to have. There are several reporting functions for each core feature (Accounting, Clients, Invoicing, and Time Tracking). But no option for custom reporting, which I often need as my diverse array of clientele has different process, set-ups, etc. At the very least, I would like to be able to customize the built-in reports on some level. I've not found an add-on that would assist me with this pain point.

The Ugly:
Finally, sadly, the worst thing I have to say about FreshBooks is that the Android app is greatly lacking. As the years (and technology) progress, that could eventually become a deal breaker. All the features in the world won't do a consultant much good if all of those same features can't be accessed via mobile device. We're ALL mobile these days, doncha know.

However, if you split your time between desktop/Mac and mobile, then Freshbooks is well worth a look!


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Automobile
Taille de l'entreprise: 201-500 employés

Outil puissant

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
Publié le 09/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Il vraiment un outil puissant pour nous aider à lire et apprendre des choix

Avantages

L'avantage est que il facilite les choix et les tâches et claire a manipulé

Inconvénients

Inconvénients c'est que ça demande du temps pour fa

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Frank N.
Secteur d'activité: Production audiovisuelle
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

I wish I could rate it higher than a 10

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 09/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Switching to it from one of those other software packages was one of the most liberating experiences of my career.

Avantages

It was so easy to add and remove third party apps if and when they were needed.Plus, there were lots of options for third party apps that I could plug in or switch out as needed.

Inconvénients

It never once made me a cup of coffee. I know that sounds like a weird joke but that's pretty much the only thing that it couldn't do for me.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Blake B.
Secteur d'activité: Exploitation minière et métaux
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Reasonable competitive software to QuickBooks

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
Publié le 13/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We have several online businesses that feed into different accounting systems for ease of year end taxes and numbers. Freshbooks was a decent alternative to Quickbooks -- we chose Freshbooks because Quickbooks keeps raising their prices.

Avantages

Reports & data download faster due to the FreshBooks server setup. The user interface is not very different from other entry-level accounting software, the data download speeds are much higher.

Inconvénients

Quickbooks customer service is truly superb. Not only do they understand accounting, but also software and tech. We had that service level expectation when we came to Freshbooks, and we were let down.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Sursh P.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Accounting is fun with FreshBooks

Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
Publié le 12/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall Experience is good and This software gives me good reporting options, simple handling, and clear format to expend our Accounting details.

Avantages

This software helps us to do all our Accounting Entries like Expenses, Sales, Purchase & Overall Organisation requirements.  It is excellent in terms of reporting.  I give a full 5 stars to this software and recommend it to all my clients.

Inconvénients

I love this software because

1. It saves more time.
2. It gives a Perfect report.
3. It is very user friendly

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Susan B.
Secteur d'activité: Conseil en gestion
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Really like FreshBooks but there's room for improvement

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 10/01/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Here's the skinny on FreshBooks (the good, the bad, and the ugly):

The Good:
You can't beat the visual dashboard for tracking outstanding and past payments for clients. It's a great billing system for small businesses and especially consultants or freelancers. The recurring billing/invoicing system is FAB!

Like many platforms these days, Freshbooks showcases a library of "add-ons" to help enhance your experience. Some of the best ones (in my book, as a tech consultant and marketer) are Hubspot, Shopify, Mailchimp, Bidsketch, BaseCamp, and Podio.

There's a decent time tracking feature, along with the ability to track expenses. You can create/assign staff to project billing. Of course, you can issue "estimates" to prospects for future projects. As you send invoices through the Freshbooks system, it will log "sent" emails for you. And the system is designed to handle manual invoices for snail mail as well.

Each client/business that you bill receives their own "login" to your dashboard to view their invoice(s). This is a nice touch, as clients may often "misplace" that original email with your invoice in it...

It integrates very nicely with Stripe and PayPal (although I hear that may be changing - what? I know) plus Freshbooks has its own payment feature. I never have issues with payments, they always come through the system promptly (for online playing, 24-48 hours, the norm).

The Bad:
I'm not a fan of the reporting feature, while it's functional, it doesn't allow enough flexibility that a diverse consultant such as myself would like (need) to have. There are several reporting functions for each core feature (Accounting, Clients, Invoicing, and Time Tracking). But no option for custom reporting, which I often need as my diverse array of clientele has different process, set-ups, etc. At the very least, I would like to be able to customize the built-in reports on some level. I've not found an add-on that would assist me with this pain point.

The Ugly:
Finally, sadly, the worst thing I have to say about FreshBooks is that the Android app is greatly lacking. As the years (and technology) progress, that could eventually become a deal breaker. All the features in the world won't do a consultant much good if all of those same features can't be accessed via mobile device. We're ALL mobile these days, doncha know.

However, if you split your time between desktop/Mac and mobile, then Freshbooks is well worth a look!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Recommandation utilisateur
8,4/10
Basé sur 3 263 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

FreshBooks - Prix

FreshBooks - Prix

À partir de
15,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Prix sur demande

Prix sur demande

Rapport qualité-prix
4,3/5
Basé sur 3 263 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

FreshBooks - Fonctionnalités

FreshBooks - Fonctionnalités

API
Analyse financière
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la comptabilité
Gestion de la conformité
Gestion des factures
Gestion des flux de travail
Importation et exportation de données
Intégration comptable
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Piste d'audit
Prise en charge de plusieurs devises
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Suivi des frais
Tableau de bord d'activités
Traitement des factures
Fonctionnalités
4,3/5
Basé sur 3 263 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Plus d'informations sur FreshBooks

Plus d'informations sur FreshBooks

Avantages

- Feuille de temps avec possibilité de facturer directement

- Notes de frais envoyées directement sur le système via un smartphone

- Import automatique de dépenses

- Applications iPhone

- Time tracking aussi depuis votre iPhone lors de déplacements

- Rappels de paiement en retard

FreshBooks - FAQ

FreshBooks - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur FreshBooks.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour FreshBooks ?

Types de licences disponibles pour FreshBooks :

À partir de: 15,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Prix sur demande

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel FreshBooks ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de FreshBooks.

Q. Qui utilise FreshBooks ?

Utilisateurs habituels du logiciel FreshBooks :

Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues FreshBooks est-il disponible ?

Langues dans lesquelles FreshBooks est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour FreshBooks ?

Types de licences disponibles pour FreshBooks:

Abonnement

Q. FreshBooks prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par FreshBooks :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications FreshBooks peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à FreshBooks :

Capsule, Comindwork, DeskAway, DirectIQ, Kayako, Payment Evolution, Podio, Receipt Bank, TriNet Expense, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour FreshBooks ?

Ressources d'aide disponibles pour FreshBooks :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo, Forum