En savoir plus sur SugarCRM

Automatisation de la force de vente
Sugar optimise les performances de vos équipes de ventes en permettant à vos commerciaux de suivre et partager les contacts et opportunités, gérer et ajouter des ventes dans les comptes déjà existants, prévoir les revenus, visualiser leurs performances grâces aux tableaux de bords, gérer les devis et contrats, travailler hors-ligne grâce aux applications mobiles et collaborer grâce aux intégrations possibles avec Microsoft Outlook, Lotus Notes et autres autres outils collaboratifs.

Automatisation marketing
SugarCRM complémentarise la relation entre ventes et marketing. Vous pouvez créer, entreprendre et suivre vos campagnes sur canaux multiples grâce au gestionnaire de campagnes. Développez des programmes d'email marketing attractifs et enregistrez vos leads directement sur votre CRM avec les formulaires "web-to-lead". Vous pouvez aussi gérer et assigner vos leads à vos commerciaux et suivre le ROI marketing de vos programmes

Support client
Acquérir de nouveaux clients est souvent plus coûteux que de vendre à des clients déjà existants. Avec le support client de SugarCRM, vous avez l'assurance que vos cas clients vont être pris en charge rapidement et efficacement. En effet, il centralise les requêtes de vos clients provenant de différents canaux afin de permettre aux entreprises de gérer les emails entrants, de diagnostiquer les bugs, de partager les connaissances et de résoudre les différents problèmes de vos clients, le tout en une seule interface. De plus, les entreprises abonnées aux offres Enterprise et Ultimate peuvent défrayer les coûts relatifs au support client avec le portail client en self-service intégré.

Options de tarification dès :

40,00 $US/mois

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à SugarCRM

SugarCRM - Principaux avantages

  • Multi-devises, multi-languages, multi-support

  • Intégration Google Apps, principaux services de messagerie, API...

  • Customisation

  • Intégration réseaux sociaux

  • Outils de collaboration

  • Campagnes marketing, email marketing...

  • Appareils

    Pour quelle entreprise ?

    TPE PME GE

    Disponible dans les pays suivants

    Australie, Canada, Chine, Royaume-Uni, Inde, États-Unis

    Langues

    anglais

    Options de tarification dès :

    40,00 $US/mois

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    Les 5 meilleurs logiciels similaires à SugarCRM

    Images

    SugarCRM Logiciel - 1
    SugarCRM Logiciel - 2
    SugarCRM Logiciel - 3
    En voir 4 de plus
    SugarCRM Logiciel - 1 SugarCRM Logiciel - 2 SugarCRM Logiciel - 3

    Fonctionnalités

    Nombre total de fonctionnalités pour SugarCRM : 55

    • API
    • Accès mobile
    • Alertes/Notifications
    • Analyse du service client
    • Analyse prédictive
    • Automatisation des processus et flux de travail
    • Automatisation du marketing
    • Base de données de clients
    • Base de données de contacts
    • Catalogage/catégorisation
    • Contacts partagés
    • Contrôle des réponses par e-mail
    • Devis
    • Distribution de leads
    • Données démographiques et firmographiques
    • Gestion des appels
    • Gestion des campagnes
    • Gestion des connaissances
    • Gestion des contacts
    • Gestion des contrats/licences
    • Gestion des e-mails
    • Gestion des flux de travail
    • Gestion des leads
    • Gestion des opportunités
    • Gestion des pipelines
    • Gestion des tâches
    • Gestion des ventes sur le terrain
    • Gestion du pipeline de ventes
    • Gestion du territoire
    • Génération d'offres
    • Importation et exportation de données
    • Intégration des médias sociaux
    • Intégration du chat interne
    • Mesure des performances
    • Multiples modèles de notation
    • Notation personnalisable
    • Outils de prospection
    • Portail libre-service
    • Pour iPad
    • Pour les start-ups
    • Prévision
    • Prévision des ventes
    • Qualification de leads
    • Rapports et analyses
    • Recherche/Filtre
    • Saisie de leads
    • Segmentation
    • Segmentation de leads
    • Stockage de documents
    • Suivi des interactions
    • Suivi des références
    • Suivi des sources
    • Support client
    • Système de calendrier et de rappel
    • e-mail marketing

    Alternatives

    Zoho CRM

    4,3
    Alternative n° 1 à SugarCRM
    Zoho CRM est un logiciel CRM cloud qui aide les entreprises de toutes tailles à conclure des transactions plus...

    Salesforce Sales Cloud

    4,4
    Alternative n° 2 à SugarCRM
    Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

    Salesforce Retail CRM

    5
    Alternative n° 3 à SugarCRM
    Salesforce Retail CRM is a cloud-based retail management system that helps eCommerce businesses analyze shoppers’ needs...

    SuiteCRM

    4,3
    Alternative n° 4 à SugarCRM
    SuiteCRM est un CRM modulaire open source qui peut être configuré pour les départements de vente, de marketing,...

    Avis

    Note globale

    3,8 /5
    (352)
    Rapport qualité-prix
    3,8/5
    Fonctionnalités
    3,8/5
    Simplicité d'utilisation
    3,6/5
    Support client
    3,7/5

    Vous avez déjà SugarCRM ?

    Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

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    Afficher 5 avis sur 352
    Victoria G. Victoria G.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Pétrole et énergies
    • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

    Excellent Community CRM

    Publié le 12/02/2019

    SugarCRM Community edition has been a great daily driver for my music business. It's reliable, and...

    SugarCRM Community edition has been a great daily driver for my music business. It's reliable, and has enough functionality to enable me to record all the key data that I need. The ability to self-host the platform is fantastic, because it helps keep costs down, and when you work on a small-scale, you don't need all of the processing power of a paid hosted solution. Definitely a great option if you have the savvy to install and maintain your own instance on your web server.

    Avantages

    I used the self-hosted community CRM for several years for my own music business. It has a ton of functionality that matches a lot of the basic features you find in Salesforce Classic. It's a great tool for keeping track of client data, deal tracking, etc. It's also nice to be able to self-host the platform as well as it's a lot more affordable than using a paid SaaS solution.

    Inconvénients

    SugarCRM Community Edition looks pretty dated. If you don't have a lot of experience with the typical CRM data model concept, it can be hard to figure out how to use the system. The interface could be modernized to make it easier to navigate and find your way around. Another downside to being the Community Edition is that you need to know how to install and maintain the platform on your own server, but this is also a plus if you do have these skills.

    Katie F. Katie F.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Marketing et publicité
    • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
    • Logiciel utilisé Autre pendant 1 à 5 mois
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Support client
    • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

    The Pros and Cons of Sugar

    Publié le 14/01/2020

    Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price...

    Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price point!) for marketing and advertising agencies that are looking to build out custom flows. Their customer care team was incredibly helpful and knowledgeable, and I really enjoyed working with them.

    Avantages

    The SugarCRM team was incredibly helpful and supportive during our decision between various CRMs we were testing out, namely Salesforce and SugarCRM. They were flexible, accommodating and had amazing customer service throughout the process, even willing to develop new APIs to integrate with our proprietary billing system 90% of our clients were on. I really enjoyed the visuals of Sugar - as all the bells and whistles were there, but it didn't seem overwhelming (as Salesforce can) and it's geared more towards marking service teams, like my division of the business. I also really find the dashboard visuals to be superior to Salesforce. Overall, the price point was better than Salesforce, too.

    Inconvénients

    Since Sugar is geared towards marketing and sales teams, it wasn't a great fit for the other teams within our organization (i.e. one-time products like printing, etc.). Though workflows are cleaner and more intuitive than Salesforce, there wasn't quite as many bells and whistles (i.e. it was difficult to build in processes that involved external teams that we outsource to).

    Alternatives envisagées 

    Salesforce Sales Cloud

    Pourquoi passer à SugarCRM

    We didn't - we ended up choosing Salesforce over Sugar, simply due to the fact that we had to incorporate other areas of the business already in Salesforce and ultimately they were able to provide all the necessary features. For other orgs, I would recommend Sugar, as it's an amazing product.
    Cynthia C. Cynthia C.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Conseil en gestion
    • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Simplicité d'utilisation
    • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

    A good CRM

    Publié le 07/10/2021

    Avantages

    SugarCRM is customizable and can be tailored to meet the specific needs of your organization .The way you can store and access customer data is intuitive . It is also easy to pull out the data you need on Excel files and then add it to the program(s) you use for analytics .

    Inconvénients

    The interface on mobile is noticeably different than on desktop and the app is overall slow and buggy . You can't log in simultaneously from multiple devices .SugarCRM doesn't integrate with almost any other program and information transfers have to be done manually .

    Josh B. Josh B.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Transport routier/ferroviaire
    • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Support client
    • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

    SugarCRM Review - Walz Scale

    Publié le 16/03/2017

    We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down...

    We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down to fully utilize the software. The tool is fairly simple to use, I like the reporting functions, but the feedback I get from my sales team is that it is just 'clunky' to use. I'll give you one little example. For the Opportunity 'Actual Closed Won' date, I found through coming across some bad sales data for the month, that if you close a sale in January, and that same month you mark it as Closed Won. But lets say in March you want to go in and add a note to the description. Once you edit that note, (thus changing the Modify date) you autimatically changed the 'Actual Closed Won' date to March. Really messes up sales reports! When I contacted Sugar, there really wasnt an easy fix. We found SierraCRM (third part software) and Bill Convis from there helped with a solution to this problem. We have now purchased this software and believe that this will help take us to the next level of using Sugar. Sugar Support via email is usually pretty prompt, but as far as hearing from our 'Account Manager', just 2 weeks ago was the first time I heard from someone regarding our account. At that point, I had already reached out to SierraCRM, so I did not need anything from Sugar.
    To summarize: Great tool, though a little clunky, but the price is not bad. Customer service could be improved, especially for companies like us who are invested in the process, and just need some help taking our sales process to the next level. Thanks!

    Avantages

    I like the Online (sugar on demand) that allows Sugar Support to get into your software and look and something you may be struggling with, like reports...

    Inconvénients

    Design is little clunky. Think with some improvements, it might be easier to convert leads, update opportunities. Need less clicks!

    Jon B. Jon B.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Automobile
    • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Simplicité d'utilisation
    • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

    Good data, slow to navigate

    Publié le 29/07/2021

    its a good basic tool which is easy to use however, the spinning wheel every time I update, save or...

    its a good basic tool which is easy to use however, the spinning wheel every time I update, save or switch fields is testing my patience

    Avantages

    Its a relatively simple and easy to navigate tool once you understand a few parameters. basic crm features included

    Inconvénients

    everytime you move to another group it loads and takes time. I cant imagine how much time my company wastes as a whole looking at the spinning wheel

    Afficher 5 avis sur 352 Lire tous les avis

    SugarCRM - FAQ

    Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SugarCRM.

    Types de licences disponibles pour SugarCRM :

    • À partir de: 40,00 $US/mois
    • Type de licence: Version gratuite, Abonnement
    • Essai gratuit: Disponible

    Utilisateurs habituels du logiciel SugarCRM :

    Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

    Langues dans lesquelles SugarCRM est disponible :

    anglais

    Appareils pris en charge par SugarCRM :

    Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

    Applications s'intégrant à SugarCRM :

    Campaign Monitor, CloudAgent, CloudHub, Constant Contact, Hootsuite, LiveOps, Mailchimp, Olark, Pardot, SyncApps, WhosOn, Zapier, Zendesk

    Ressources d'aide disponibles pour SugarCRM :

    Support 24/7 (réponse directe), Chat

    Catégories connexes

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