SugarCRM

SugarCRM

Logiciel de CRM en ligne

3.8/5 (332 avis)

SugarCRM - Présentation

Description du logiciel SugarCRM

Automatisation de la force de vente
Sugar optimise les performances de vos équipes de ventes en permettant à vos commerciaux de suivre et partager les contacts et opportunités, gérer et ajouter des ventes dans les comptes déjà existants, prévoir les revenus, visualiser leurs performances grâces aux tableaux de bords, gérer les devis et contrats, travailler hors-ligne grâce aux applications mobiles et collaborer grâce aux intégrations possibles avec Microsoft Outlook, Lotus Notes et autres autres outils collaboratifs.

Automatisation marketing
SugarCRM complémentarise la relation entre ventes et marketing. Vous pouvez créer, entreprendre et suivre vos campagnes sur canaux multiples grâce au gestionnaire de campagnes. Développez des programmes d'email marketing attractifs et enregistrez vos leads directement sur votre CRM avec les formulaires "web-to-lead". Vous pouvez aussi gérer et assigner vos leads à vos commerciaux et suivre le ROI marketing de vos programmes

Support client
Acquérir de nouveaux clients est souvent plus coûteux que de vendre à des clients déjà existants. Avec le support client de SugarCRM, vous avez l'assurance que vos cas clients vont être pris en charge rapidement et efficacement. En effet, il centralise les requêtes de vos clients provenant de différents canaux afin de permettre aux entreprises de gérer les emails entrants, de diagnostiquer les bugs, de partager les connaissances et de résoudre les différents problèmes de vos clients, le tout en une seule interface. De plus, les entreprises abonnées aux offres Enterprise et Ultimate peuvent défrayer les coûts relatifs au support client avec le portail client en self-service intégré.

SugarCRM - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Facturation annuelle, prix par utilisateur et par mois.

- Sugar Professional : 40$

- Sugar Enterprise : 65$

- Sugar Ultimate : 150$


SugarCRM - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Canada, Chine, Europe et 5 autres, Inde, Amérique latine, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour SugarCRM : Mobile CRM
Capture d'écran pour SugarCRM : Mobile CRM Capture d'écran pour SugarCRM : Social CRM Capture d'écran pour SugarCRM : Social CRM

SugarCRM - Avis

SugarCRM - Avis

Note globale
3.8
/
5 332 avis
Excellent
96

Très bien
117

Moyen
88

Médiocre
24

Mauvais
7

Rapport qualité-prix
3.8
Fonctionnalités
3.8
Simplicité d'utilisation
3.6
Support client
3.7
64% des utilisateurs recommandent cette application
Damion W.

SugаrCRM: Bооst yоur busіnеss

Thе Sugаr рlаtfоrm wоrks vеry wеll аnd іs quіtе sсаlаblе асrоss оrgаnіzаtіоns оf аll sіzеs.


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Mark S.

SugarCRM for great for the marketing emails.

SugarCRM is so great software because it really help us to taking our sales process more faster. It really allow the small business companies to track sales, invoices, bills and market to our customers in a better way. This CRM is so easy to use just because of its great users interface. Hence, SugarCRM software makes my life so much easier.


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Katie F.

The Pros and Cons of Sugar

Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price point!) for marketing and advertising agencies that are looking to build out custom flows. Their customer care team was incredibly helpful and knowledgeable, and I really enjoyed working with them.


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Michael G.

Good CRM System

It does the job it is supposed to do but could be more user friendly.


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Josh B.

SugarCRM Review - Walz Scale

We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down to fully utilize the software. The tool is fairly simple to use, I like the reporting functions, but the feedback I get from my sales team is that it is just 'clunky' to use. I'll give you one little example. For the Opportunity 'Actual Closed Won' date, I found through coming across some bad sales data for the month, that if you close a sale in January, and that same month you mark it as Closed Won. But lets say in March you want to go in and add a note to the description. Once you edit that note, (thus changing the Modify date) you autimatically changed the 'Actual Closed Won' date to March. Really messes up sales reports! When I contacted Sugar, there really wasnt an easy fix. We found SierraCRM (third part software) and Bill Convis from there helped with a solution to this problem. We have now purchased this software and believe that this will help take us to the next level of using Sugar. Sugar Support via email is usually pretty prompt, but as far as hearing from our 'Account Manager', just 2 weeks ago was the first time I heard from someone regarding our account. At that point, I had already reached out to SierraCRM, so I did not need anything from Sugar.
To summarize: Great tool, though a little clunky, but the price is not bad. Customer service could be improved, especially for companies like us who are invested in the process, and just need some help taking our sales process to the next level. Thanks!


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Damion W.
Secteur d'activité: Biotechnologie
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
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SugаrCRM: Bооst yоur busіnеss

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 06/06/2019
Provenance de l'avis : GetApp

Thе Sugаr рlаtfоrm wоrks vеry wеll аnd іs quіtе sсаlаblе асrоss оrgаnіzаtіоns оf аll sіzеs.

Avantages

Eхсеllеnt dаtаbаsе systеm. Cаn bе соріеd tо оthеr sеrvеrs. Custоm fіеlds. Abіlіty tо lіnk CRM dаtа tо dеаls. Gооd usеr іntеrfасе. Wе usе SugаrCRM аs оur рrіmаry tооl іn trасkіng аррlісаtіоns, dеtеrmіnіng еlіgіbіlіty, аnd mаnаgіng раymеnts fоr сhіldrеn іn рublісly fundеd рrеsсhооl рrоgrаms. Althоugh іt wаs рrіmаrіly dеsіgnеd аs а sаlеs tооl, wе usе іt lеss аs fоr sаlеs (gіvеn thаt wе аrе nоt а sаlеs оrgаnіzаtіоn) аnd mоrе аs а rеlаtіоnshір mаnаgеmеnt аnd ассоuntіng tооl. Wе hаvе а vеry smаll tеаm (10 реорlе tоtаl), but wе аll usе Sugаr оn а dаіly bаsіs.

Inconvénients

Rеаlly, rеаlly fіnd іt а hаsslе (аt lеаst rіght nоw) tо synс Sugаr wіth оur mаrkеtіng аutоmаtіоn sоftwаrе. Wе usе а 3rd раrty API аs оur соnnесtоr bеtwееn thе twо systеms but I fіnd glіtсhеs іn іt thаt соnсеrn mе аnd mаkе mе wоndеr іf аll my іnfоrmаtіоn іs bеіng ассurаtеly trаnsmіttеd аnd mаtсhеd uр. Sugаr wаsn't vеry іntuіtіvе whеn I fіrst bеgаn usіng іt. Wе rесеntly hаd а 3rd раrty соmе іn tо rеdеsіgn thе systеm fоr us аnd оnсе іt wаs сustоmіzеd, іt wаs muсh bеttеr. Sеаrсh funсtіоn dоеsn't аlwаys sееm tо wоrk іn thе tор nаv bаr- frustrаtіng whеn I'm tryіng tо fіnd sоmеthіng fаst аnd dоn't wаnt tо gо іntо а mоdulе tо dо іt.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Mark S.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
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SugarCRM for great for the marketing emails.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 09/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

SugarCRM is so great software because it really help us to taking our sales process more faster. It really allow the small business companies to track sales, invoices, bills and market to our customers in a better way. This CRM is so easy to use just because of its great users interface. Hence, SugarCRM software makes my life so much easier.

Avantages

SugarCRM is one of the best marketing platform which really help small business to grow faster and that's why it is also known as the business market smarter software. The best thing about this software is that it always provide the best customer relationships marketing software. We have been use the SugarCRM software foor the sales and marketing purpose because it has the great ability to customization's. Hence, the users interface is very responsive and the well designed.

Inconvénients

The first obvious thing I don't like about this software is that SugarCRM does not have a users-friendly users interface software. The another problem that we faced is that it take a lot of time to setup the everything but the documentations is always great. When we started using this software then we don't find the file manager as so intuitive.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Katie F.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
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The Pros and Cons of Sugar

Logiciel utilisé Autre pendant 1 à 5 mois
Publié le 14/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price point!) for marketing and advertising agencies that are looking to build out custom flows. Their customer care team was incredibly helpful and knowledgeable, and I really enjoyed working with them.

Avantages

The SugarCRM team was incredibly helpful and supportive during our decision between various CRMs we were testing out, namely Salesforce and SugarCRM. They were flexible, accommodating and had amazing customer service throughout the process, even willing to develop new APIs to integrate with our proprietary billing system 90% of our clients were on. I really enjoyed the visuals of Sugar - as all the bells and whistles were there, but it didn't seem overwhelming (as Salesforce can) and it's geared more towards marking service teams, like my division of the business. I also really find the dashboard visuals to be superior to Salesforce. Overall, the price point was better than Salesforce, too.

Inconvénients

Since Sugar is geared towards marketing and sales teams, it wasn't a great fit for the other teams within our organization (i.e. one-time products like printing, etc.). Though workflows are cleaner and more intuitive than Salesforce, there wasn't quite as many bells and whistles (i.e. it was difficult to build in processes that involved external teams that we outsource to).

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Michael G.
Secteur d'activité: Assurance
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
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Good CRM System

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 12/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

It does the job it is supposed to do but could be more user friendly.

Avantages

Good for managing relationships and records of work with clients. Does everything a CRM system needs to do.

Inconvénients

It is not the most user friendly system to use and may take some time to fully understand how to use it.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Josh B.
Secteur d'activité: Transport routier/ferroviaire
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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SugarCRM Review - Walz Scale

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 16/03/2017
Provenance de l'avis : Capterra

We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down to fully utilize the software. The tool is fairly simple to use, I like the reporting functions, but the feedback I get from my sales team is that it is just 'clunky' to use. I'll give you one little example. For the Opportunity 'Actual Closed Won' date, I found through coming across some bad sales data for the month, that if you close a sale in January, and that same month you mark it as Closed Won. But lets say in March you want to go in and add a note to the description. Once you edit that note, (thus changing the Modify date) you autimatically changed the 'Actual Closed Won' date to March. Really messes up sales reports! When I contacted Sugar, there really wasnt an easy fix. We found SierraCRM (third part software) and Bill Convis from there helped with a solution to this problem. We have now purchased this software and believe that this will help take us to the next level of using Sugar. Sugar Support via email is usually pretty prompt, but as far as hearing from our 'Account Manager', just 2 weeks ago was the first time I heard from someone regarding our account. At that point, I had already reached out to SierraCRM, so I did not need anything from Sugar.
To summarize: Great tool, though a little clunky, but the price is not bad. Customer service could be improved, especially for companies like us who are invested in the process, and just need some help taking our sales process to the next level. Thanks!

Avantages

I like the Online (sugar on demand) that allows Sugar Support to get into your software and look and something you may be struggling with, like reports...

Inconvénients

Design is little clunky. Think with some improvements, it might be easier to convert leads, update opportunities. Need less clicks!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Recommandation utilisateur
7/10
Basé sur 332 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

SugarCRM - Prix

SugarCRM - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Facturation annuelle, prix par utilisateur et par mois.

- Sugar Professional : 40$

- Sugar Enterprise : 65$

- Sugar Ultimate : 150$

Facturation annuelle, prix par utilisateur et par mois.

- Sugar Professional : 40$

- Sugar Enterprise : 65$

- Sugar Ultimate : 150$

Rapport qualité-prix
3.8/5
Basé sur 332 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

SugarCRM - Fonctionnalités

SugarCRM - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Champs personnalisables
Données en temps réel
Enquêtes et feedback
Gestion des calendriers
Importation et exportation de données
Intégration CRM
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
3.8/5
Basé sur 332 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Plus d'informations sur SugarCRM

Plus d'informations sur SugarCRM

Avantages

  • Multi-devises, multi-languages, multi-support

  • Intégration Google Apps, principaux services de messagerie, API...

  • Customisation

  • Intégration réseaux sociaux

  • Outils de collaboration

  • Campagnes marketing, email marketing...

  • SugarCRM - FAQ

    SugarCRM - FAQ

    Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SugarCRM.

    Q. Quels sont les types de licence disponibles pour SugarCRM ?

    Types de licences disponibles pour SugarCRM :

    Type de licence: Abonnement

    Essai gratuit: Disponible

    Facturation annuelle, prix par utilisateur et par mois. - Sugar Professional : 40$ - Sugar Enterprise : 65$ - Sugar Ultimate : 150$

    Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel SugarCRM ?

    Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de SugarCRM.

    Q. Qui utilise SugarCRM ?

    Utilisateurs habituels du logiciel SugarCRM :

    Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

    Q. Dans quelles langues SugarCRM est-il disponible ?

    Langues dans lesquelles SugarCRM est disponible :

    anglais

    Q. Quels sont les types de licence disponibles pour SugarCRM ?

    Types de licences disponibles pour SugarCRM:

    Abonnement

    Q. SugarCRM prend-il en charge les appareils mobiles ?

    Appareils pris en charge par SugarCRM :

    Android

    Q. Avec quelles applications SugarCRM peut-il s'intégrer ?

    Applications s'intégrant à SugarCRM :

    CogniDox, EasyEvent, Evergage, InterWeave Quickbooks Integration, InterWeave Salesforce.com integration with Quickbooks, InterWeave Smart Payment Gateway, InterWeave SugarCRM integration with Quickbooks, InterWeave eMail Gateway, WhosOn, Zendesk

    Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour SugarCRM ?

    Nous n'avons pas d'informations sur les ressources d'aide disponibles pour SugarCRM.