En savoir plus sur SugarCRM

Automatisation de la force de vente
Sugar optimise les performances de vos équipes de ventes en permettant à vos commerciaux de suivre et partager les contacts et opportunités, gérer et ajouter des ventes dans les comptes déjà existants, prévoir les revenus, visualiser leurs performances grâces aux tableaux de bords, gérer les devis et contrats, travailler hors-ligne grâce aux applications mobiles et collaborer grâce aux intégrations possibles avec Microsoft Outlook, Lotus Notes et autres autres outils collaboratifs.

Automatisation marketing
SugarCRM complémentarise la relation entre ventes et marketing. Vous pouvez créer, entreprendre et suivre vos campagnes sur canaux multiples grâce au gestionnaire de campagnes. Développez des programmes d'email marketing attractifs et enregistrez vos leads directement sur votre CRM avec les formulaires "web-to-lead". Vous pouvez aussi gérer et assigner vos leads à vos commerciaux et suivre le ROI marketing de vos programmes

Support client
Acquérir de nouveaux clients est souvent plus coûteux que de vendre à des clients déjà existants. Avec le support client de SugarCRM, vous avez l'assurance que vos cas clients vont être pris en charge rapidement et efficacement. En effet, il centralise les requêtes de vos clients provenant de différents canaux afin de permettre aux entreprises de gérer les emails entrants, de diagnostiquer les bugs, de partager les connaissances et de résoudre les différents problèmes de vos clients, le tout en une seule interface. De plus, les entreprises abonnées aux offres Enterprise et Ultimate peuvent défrayer les coûts relatifs au support client avec le portail client en self-service intégré.

Options de tarification dès :

40,00 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Version gratuite
  • Abonnement

SugarCRM - Principaux avantages

  • Multi-devises, multi-languages, multi-support

  • Intégration Google Apps, principaux services de messagerie, API...

  • Customisation

  • Intégration réseaux sociaux

  • Outils de collaboration

  • Campagnes marketing, email marketing...

  • Appareils

    Pour quelle entreprise ?

    TPE PME GE

    Disponible dans les pays suivants

    Australie, Canada, Chine, Royaume-Uni, Inde, États-Unis

    Langues

    anglais

    Options de tarification dès :

    40,00 $US/mois

    • Essai gratuit
    • Version gratuite
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    Images

    Social CRM
    Social CRM
    Mobile CRM
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    Capture d'écran pour SugarCRM : Social CRM Capture d'écran pour SugarCRM : Social CRM Capture d'écran pour SugarCRM : Mobile CRM

    Fonctionnalités

    Nombre total de fonctionnalités pour SugarCRM : 53

    • API
    • Accès mobile
    • Alertes/Notifications
    • Analyse du service client
    • Analyse prédictive
    • Automatisation des processus et flux de travail
    • Automatisation du marketing
    • Base de données de clients
    • Base de données de contacts
    • Catalogage/catégorisation
    • Contacts partagés
    • Contrôle des réponses par e-mail
    • Devis
    • Distribution de leads
    • Données démographiques et firmographiques
    • Gestion des appels
    • Gestion des campagnes
    • Gestion des connaissances
    • Gestion des contacts
    • Gestion des contrats/licences
    • Gestion des e-mails
    • Gestion des flux de travail
    • Gestion des leads
    • Gestion des opportunités
    • Gestion des pipelines
    • Gestion des tâches
    • Gestion des ventes sur le terrain
    • Gestion du pipeline de ventes
    • Gestion du territoire
    • Génération d'offres
    • Importation et exportation de données
    • Intégration des médias sociaux
    • Intégration du chat interne
    • Mesure des performances
    • Multiples modèles de notation
    • Notation personnalisable
    • Outils de prospection
    • Portail libre-service
    • Prévision
    • Prévision des ventes
    • Qualification de leads
    • Rapports et analyses
    • Recherche/Filtre
    • Saisie de leads
    • Segmentation
    • Segmentation de leads
    • Stockage de documents
    • Suivi des interactions
    • Suivi des références
    • Suivi des sources
    • Support client
    • Système de calendrier et de rappel
    • e-mail marketing

    Alternatives

    Salesforce Sales Cloud

    4,4
    Alternative n° 1 à SugarCRM
    Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

    Zoho CRM

    4,2
    Alternative n° 2 à SugarCRM
    Zoho CRM est un logiciel CRM cloud qui aide les entreprises de toutes tailles à conclure des transactions plus...

    Insightly

    3,9
    Alternative n° 3 à SugarCRM
    Développez votre entreprise plus rapidement que jamais en établissant des relations plus solides avec vos clients, en...

    amoCRM

    4,5
    Alternative n° 4 à SugarCRM
    amoCRM est un des premiers CRM optimisés par messagerie au monde. La solution comprend des pipelines de ventes...

    Avis

    Note globale

    3,8 /5
    (346)
    Rapport qualité-prix
    3,8/5
    Fonctionnalités
    3,8/5
    Simplicité d'utilisation
    3,6/5
    Support client
    3,7/5

    Vous avez déjà SugarCRM ?

    Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

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    Afficher 5 avis sur 346
    Victoria G.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Pétrole et énergies
    • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

    Excellent Community CRM

    Publié le 12/02/2019

    SugarCRM Community edition has been a great daily driver for my music business. It's reliable, and...

    SugarCRM Community edition has been a great daily driver for my music business. It's reliable, and has enough functionality to enable me to record all the key data that I need. The ability to self-host the platform is fantastic, because it helps keep costs down, and when you work on a small-scale, you don't need all of the processing power of a paid hosted solution. Definitely a great option if you have the savvy to install and maintain your own instance on your web server.

    Avantages

    I used the self-hosted community CRM for several years for my own music business. It has a ton of functionality that matches a lot of the basic features you find in Salesforce Classic. It's a great tool for keeping track of client data, deal tracking, etc. It's also nice to be able to self-host the platform as well as it's a lot more affordable than using a paid SaaS solution.

    Inconvénients

    SugarCRM Community Edition looks pretty dated. If you don't have a lot of experience with the typical CRM data model concept, it can be hard to figure out how to use the system. The interface could be modernized to make it easier to navigate and find your way around. Another downside to being the Community Edition is that you need to know how to install and maintain the platform on your own server, but this is also a plus if you do have these skills.

    Utilisateur vérifié
    Note globale
    • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
    • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Support client
    • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

    Indeed a great CRM with effective results

    Publié le 26/05/2019

    Overall my experience with this CRM is great. I am using it daily and I can say that my daily work...

    Overall my experience with this CRM is great. I am using it daily and I can say that my daily work is incomplete without it. It is so simple to use and provides amazing results for reports and dashboards, their customer's support team is very responsive.

    Avantages

    I am using it for more than three years and like almost everything about it. This CRM is very easy to use because of its simple design and easy to use user interface. I like the way SugarCRM provides reports and dashboards which is very easy to understand. SugarCRM provides secruity of data and information and now I can handle the different campaigns, create a different campaign for anyone and even get a complete picture of it very easily.

    Inconvénients

    I would like to highlight one thing that I dislike about it which is its overall cost. A small organization may not afford this CRM but overall it is worth to spend on it.

    Josh B.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Transport routier/ferroviaire
    • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Support client
    • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

    SugarCRM Review - Walz Scale

    Publié le 16/03/2017

    We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down...

    We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down to fully utilize the software. The tool is fairly simple to use, I like the reporting functions, but the feedback I get from my sales team is that it is just 'clunky' to use. I'll give you one little example. For the Opportunity 'Actual Closed Won' date, I found through coming across some bad sales data for the month, that if you close a sale in January, and that same month you mark it as Closed Won. But lets say in March you want to go in and add a note to the description. Once you edit that note, (thus changing the Modify date) you autimatically changed the 'Actual Closed Won' date to March. Really messes up sales reports! When I contacted Sugar, there really wasnt an easy fix. We found SierraCRM (third part software) and Bill Convis from there helped with a solution to this problem. We have now purchased this software and believe that this will help take us to the next level of using Sugar. Sugar Support via email is usually pretty prompt, but as far as hearing from our 'Account Manager', just 2 weeks ago was the first time I heard from someone regarding our account. At that point, I had already reached out to SierraCRM, so I did not need anything from Sugar.
    To summarize: Great tool, though a little clunky, but the price is not bad. Customer service could be improved, especially for companies like us who are invested in the process, and just need some help taking our sales process to the next level. Thanks!

    Avantages

    I like the Online (sugar on demand) that allows Sugar Support to get into your software and look and something you may be struggling with, like reports...

    Inconvénients

    Design is little clunky. Think with some improvements, it might be easier to convert leads, update opportunities. Need less clicks!

    Paul H.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
    • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
    • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Support client
    • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

    Ok application, better, cheaper alternatives exist

    Publié le 21/01/2021

    It is an OK application, Sugar has stood still in time and, when you consider the app out of the...

    It is an OK application, Sugar has stood still in time and, when you consider the app out of the box, its pretty much standard. Sugar has divided its stack into various products for marketing, for sales, for support only making it a very expensive when you consider other options in the market

    Avantages

    Very stable, solid
    easy to use, administer
    Easy to implement and deploy
    Reporting is good and allows fro complex reports to be built

    Inconvénients

    It has not changed in a looong time (perhaps years?)
    For the functionality, it is expensive - better options exist
    Marketing is poor (unless you go for Sugar marketing apps which are expen$ive!)

    Katie F.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Marketing et publicité
    • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
    • Logiciel utilisé Autre pendant 1 à 5 mois
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Support client
    • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

    The Pros and Cons of Sugar

    Publié le 14/01/2020

    Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price...

    Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price point!) for marketing and advertising agencies that are looking to build out custom flows. Their customer care team was incredibly helpful and knowledgeable, and I really enjoyed working with them.

    Avantages

    The SugarCRM team was incredibly helpful and supportive during our decision between various CRMs we were testing out, namely Salesforce and SugarCRM. They were flexible, accommodating and had amazing customer service throughout the process, even willing to develop new APIs to integrate with our proprietary billing system 90% of our clients were on. I really enjoyed the visuals of Sugar - as all the bells and whistles were there, but it didn't seem overwhelming (as Salesforce can) and it's geared more towards marking service teams, like my division of the business. I also really find the dashboard visuals to be superior to Salesforce. Overall, the price point was better than Salesforce, too.

    Inconvénients

    Since Sugar is geared towards marketing and sales teams, it wasn't a great fit for the other teams within our organization (i.e. one-time products like printing, etc.). Though workflows are cleaner and more intuitive than Salesforce, there wasn't quite as many bells and whistles (i.e. it was difficult to build in processes that involved external teams that we outsource to).

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    SugarCRM - FAQ

    Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SugarCRM.

    Types de licences disponibles pour SugarCRM :

    • À partir de: 40,00 $US/mois
    • Type de licence: Gratuit, Abonnement
    • Essai gratuit: Disponible

    Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de SugarCRM.

    Utilisateurs habituels du logiciel SugarCRM :

    Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

    Langues dans lesquelles SugarCRM est disponible :

    anglais

    Appareils pris en charge par SugarCRM :

    Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

    Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par SugarCRM.

    Ressources d'aide disponibles pour SugarCRM :

    Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

    Catégories connexes

    Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour SugarCRM.