Kickserv

Un logiciel parmi les plus conviviaux pour gérer une entreprise de services.

4,3 /5 (291 avis) Donnez votre avis !

Kickserv - Présentation

Description du logiciel Kickserv

Conçu et approuvé par une multitude de professionnels des services. Kickserv offre une gestion complète en matière de tâches, CRM, planification, estimation, accès mobile, facturation, distribution, etc. Kickserv se synchronise également avec QuickBooks (version bureau et en ligne) et Xero afin d'éliminer les doublons et de réaliser un gain de temps et d'argent.

Jobber est conçu pour les services de plomberie, de CVC, de réparation d'ordinateurs, d'électriciens, d'artisans, de nettoyage de tapis, d'aménagement paysager et d'entretien des pelouses, de nettoyage, de lutte antiparasitaire, etc. Kickserv permet de gérer les offres et les estimations, les travaux, la planification, la distribution, la facturation et les tâches avec un calendrier en ligne partagé au sein duquel vous pouvez effectuer des tâches. Si vous utilisez QuickBooks, profitez d'une intégration bidirectionnelle fluide, sans aucune double saisie.

D'un seul coup d'œil, les utilisateurs peuvent consulter les performances de leur entreprise. Avec Kickserv, les leads, les tâches et les factures sont tous à portée de main de l'utilisateur. Avec l'aide de Kickserv, les utilisateurs avec statuts automatisés peuvent effectuer toutes leurs tâches facilement. De la fermeture d'un lead à la gestion d'une équipe en passant par la collecte des paiements des clients, Kickserv aide les entreprises à fonctionner de manière fluide grâce à des outils faciles d'utilisation pour toute l'équipe.

Kickserv - Présentation

Prix

À partir de
0,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Kickserv - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie
Langues
anglais

Media

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1070
1071
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591141
Kickserv video Capture d'écran pour Kickserv : Dashboard Capture d'écran pour Kickserv : Invoice Capture d'écran pour Kickserv : Invoices Capture d'écran pour Kickserv : Jobs Capture d'écran pour Kickserv : Opps Capture d'écran pour Kickserv : Resource - Week Capture d'écran pour Kickserv : Schedule

Kickserv - Avis

Kickserv - Avis

Note globale
4,3
/
5
Excellent
161

Très bien
94

Moyen
22

Médiocre
6

Mauvais
8

Rapport qualité-prix
4,3
Fonctionnalités
4,1
Simplicité d'utilisation
4,3
Support client
4,3
88% des utilisateurs recommandent cette application
Cyndi F.

Get your DISPTACH house in order

We have been with Kick Serv through a lot of growing pains. As a "non techy" person, I was very frustrated in the beginning but now have become a believer that THIS IS a great program for our growing business. I am looking forward to see which upgrades are coming for 2019. (Allow techs to search for specific job numbers in the field, colors change as job phases are uploaded with new people assigned to same job, adding the use of our standard quote forms, time sheet management)


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Utilisateur vérifié

Best Service-Based Business Asset!!

My service-based business is using kickserv both in office and out in the field. It's dispatching feature is perfect when I am scheduling carpet cleaning jobs geographically to lessen drive times. I'm also able to pull reports of which customers we served this time last year so that I can re-connect and try to get them scheduled again. The phone APP is perfect for my teams. They are able to see all of the information they need on jobs scheduled for them during the week. Overall, A++


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Scott R.

Kickserv is a great app that I have used for my Piano Service Company.


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Scott N.

Kickserv Review

Kickserv allows us to go semi paperless and cuts out time from dispatch to accounting.


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Amir J.

Best CRM Platform!!

-Easy way to download and calculate jobs for accounting.
-Great way to have clear access for everyone in the company to the CRM via the app. The detailed and yet simple organizational process with Kickserv has added tremendous value to us.


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Cyndi F.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Get your DISPTACH house in order

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 01/03/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We have been with Kick Serv through a lot of growing pains. As a "non techy" person, I was very frustrated in the beginning but now have become a believer that THIS IS a great program for our growing business. I am looking forward to see which upgrades are coming for 2019. (Allow techs to search for specific job numbers in the field, colors change as job phases are uploaded with new people assigned to same job, adding the use of our standard quote forms, time sheet management)

Avantages

Able to track all incoming calls with a glance at calendar screen. See every tech (color coded) daily, weekly and monthly. Track days off, vacations, in a glance, with customer on the phone!

Inconvénients

Still no way to automatically change color coding as each phase of a project is completed and we need to add different tradesmen to the job. We have to "open" each job BEFORE we schedule a tech to see if he/she is already assigned to an ongoing job.

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Réponse de Kickserv

Hello Cyndi,
Many thanks for the abundance of positive feedback. And as always the suggestions to make our product better and more user friendly is what we thrive on here.

To quickly gather what jobs a technician or tradesman is on go directly to our Jobs index page and use the "assign to" filter.

Ping me back from within the app if you'd like to discuss this idea further. We are here to help.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Services environnementaux
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Best Service-Based Business Asset!!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

My service-based business is using kickserv both in office and out in the field. It's dispatching feature is perfect when I am scheduling carpet cleaning jobs geographically to lessen drive times. I'm also able to pull reports of which customers we served this time last year so that I can re-connect and try to get them scheduled again. The phone APP is perfect for my teams. They are able to see all of the information they need on jobs scheduled for them during the week. Overall, A++

Avantages

This software is VERY EASY TO USE AND LEARN. My company has been using this system (and the SUPPORTING iPHONE APP) for over 8 years. Since our start, we have ALWAYS seen improvements being made behind the scenes like REPORTING FUNCTIONS, ADDITIONAL DATA FIELDS, MAPS, DISPATCHING AND QB SYNCS.

Inconvénients

There aren't any prominent cons to kickserv. If I could improve one thing it would be MAKING THE ABILITY TO PULL CUSTOM REPORTS EASIER. Other than that, the reports that are pre-populated give me the information I need when I need it.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Scott R.
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Kickserv is a great app that I have used for my Piano Service Company.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 24/06/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

All inclusive connectivity of all the data needed to run my (Piano Service) business. I consider myself a fairly expert user of kickserv, using it from its early inception, then called ' Service Sidekick'. I am totally on board to help bring it to its fullest potential, so dont take the cons section too hard...I use the system every day, all through the day, and my entire operation depends on this most awesome application.

Inconvénients

Software is gradually degrading. Latest update published makes KS sluggish, screen freezes constantly during scrolling. Reports have been altered to the point of useless.
Quadruple redundant data entry, creating and closing an event, then a job.
No auto fill on repeated fields.
Phone numbers require dashes be entered. Format the field for straight 10 digit entry.
Area code, city, and state are almost always the same in my service area. Why dont these fields hold and auto fill the last data entered? Internet standard these days is that the state is a 'state' field, only accepting 2 CAP characters in verified state identifiers.
No notification if email is successful, and no notice when messages fail. This has caught me with my pants down with customers...( yes customers, not contacts) emailing time sensitive invoices and opportunitys.... guys, they are ESTIMATES, Not opportunitys!!
Stripe send a payment received email notification...Awesome.
The text is the problem. First words of auto generated notification says Congratulations!.
Congratulations? We are small businesses....we take money, every day, all day. It is inapropriate, and smacks of a Condesending viewpoint.

Miss labled fields: My customers are my 'customers' , not my 'contacts'. New address verify is great on service address, Why does it not verify billing address? Getting paid is a very important aspect of small business. Makes no sense.

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Réponse de Kickserv

Hello Scott,
We agree that April and May were not good months for Kickserv. We are so very sorry. We did correct the couple of issues that were inherited from the massive migration of hundreds of original customers from our legacy platform. We regret not anticipating those issues prior.
I would like to clarify some points you made:
1. We do not require dashes in phone numbers fields.
2. We do indicate if an email has failed in your Dashboard > email activity page.
3. Opportunities is a way to make our program more applicable to more people. When you do send out the template it does say estimate. We can help you with how it looks if you need something custom. Let me know.
4. Regarding your comment about the billing address, typically we are not verifying the address so much as we are just indicating on the map where that service address located for routing purposes and driving instructions.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Scott N.
Secteur d'activité: Automatisation industrielle
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Kickserv Review

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 12/07/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Kickserv allows us to go semi paperless and cuts out time from dispatch to accounting.

Avantages

The ability to store everything together.

Inconvénients

It did not integrate with QuickBooks Online as we had hoped. It integrates with it, but not everything transfers.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Amir J.
Secteur d'activité: Services aux consommateurs
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Best CRM Platform!!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 24/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

-Easy way to download and calculate jobs for accounting.
-Great way to have clear access for everyone in the company to the CRM via the app. The detailed and yet simple organizational process with Kickserv has added tremendous value to us.

Avantages

-Organization of data and customer list
-Convenient way to calculate weekly, monthly jobs sold.
-

Inconvénients

-Sometimes it does not load properly
-Would be great what time notes are added to NOTES section for each tab

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Réponse de Kickserv

Hello Amir,
Thank you for your feedback and EXCELLENT scoring. We have been doing field service work for well over 30 years now. Plus, thank you for your feature request since I was able to submit it within our Product Board.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,4/10
Basé sur 291 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Kickserv - Prix

Kickserv - Prix

À partir de
0,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,3/5
Basé sur 291 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
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Kickserv - Fonctionnalités

Kickserv - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,1/5
Basé sur 291 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
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Catégories

Kickserv - FAQ

Kickserv - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Kickserv.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Kickserv ?

Types de licences disponibles pour Kickserv :

À partir de: 0,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Kickserv ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Kickserv.

Q. Qui utilise Kickserv ?

Utilisateurs habituels du logiciel Kickserv :

PME, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Kickserv est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Kickserv est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Kickserv ?

Types de licences disponibles pour Kickserv:

Gratuit, Abonnement

Q. Kickserv prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Kickserv :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Kickserv peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Kickserv :

Dropbox Business, Google Calendar, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks, QuickBooks Online, QuickBooks Online, Stripe, Xero, Xero

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Kickserv ?

Ressources d'aide disponibles pour Kickserv :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo