Kickserv

Un logiciel parmi les plus conviviaux pour gérer une entreprise de services.

En savoir plus sur Kickserv

Conçu et approuvé par une multitude de professionnels des services. Kickserv offre une gestion complète en matière de tâches, CRM, planification, estimation, accès mobile, facturation, distribution, etc. Kickserv se synchronise également avec QuickBooks (version bureau et en ligne) et Xero afin d'éliminer les doublons et de réaliser un gain de temps et d'argent.

Jobber est conçu pour les services de plomberie, de CVC, de réparation d'ordinateurs, d'électriciens, d'artisans, de nettoyage de tapis, d'aménagement paysager et d'entretien des pelouses, de nettoyage, de lutte antiparasitaire, etc. Kickserv permet de gérer les offres et les estimations, les travaux, la planification, la distribution, la facturation et les tâches avec un calendrier en ligne partagé au sein duquel vous pouvez effectuer des tâches. Si vous utilisez QuickBooks, profitez d'une intégration bidirectionnelle fluide, sans aucune double saisie.

D'un seul coup d'œil, les utilisateurs peuvent consulter les performances de leur entreprise. Avec Kickserv, les leads, les tâches et les factures sont tous à portée de main de l'utilisateur. Avec l'aide de Kickserv, les utilisateurs avec statuts automatisés peuvent effectuer toutes leurs tâches facilement. De la fermeture d'un lead à la gestion d'une équipe en passant par la collecte des paiements des clients, Kickserv aide les entreprises à fonctionner de manière fluide grâce à des outils faciles d'utilisation pour toute l'équipe.

Options de tarification dès :

31,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Kickserv : 90

  • API
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Booking Management
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Comptabilité
  • Coût des tâches
  • Création de bons de travail
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Estimation
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion des activités
  • Gestion des admissions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des leads
  • Gestion des offres
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Gestion des équipements
  • Gestion financière
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Imagerie de documents
  • Importation et exportation de données
  • Indicateur de disponibilité
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance préventive
  • Modèles personnalisables
  • Paiements mobiles
  • Paiements électroniques
  • Photos et images
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification des tâches
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Pour entreprises de dératisation
  • Pour le secteur de la plomberie
  • Pour sous-traitants en commerce/électr. industrielle
  • Rapports en temps réel
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Réparation
  • Signature électronique
  • Stockage de fichiers
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'infestation
  • Suivi de l'usage des pesticides
  • Suivi des activités
  • Suivi des garanties
  • Suivi des interactions
  • Suivi des tâches
  • Suivi des équipements
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements

Alternatives

Jobber

4,5
Alternative n° 1 à Kickserv
Le logiciel primé de Jobber est idéal pour les entreprises de services à domicile qui souhaitent assurer le suivi des...

Arborgold

4,6
Alternative n° 2 à Kickserv
Arborgold est un logiciel de gestion client pour les entreprises d'élagage, d'entretien des pelouses et paysagistes...

QuickBooks Online Advanced

4,4
Alternative n° 3 à Kickserv
QuickBooks est une solution de gestion d'entreprise et de comptabilité qui permet aux PME de suivre les ventes,...

FieldEdge

4,3
Alternative n° 4 à Kickserv
FieldEdge est un logiciel de gestion des services idéal pour vous aider à gérer et à développer l'ensemble de votre...

Avis

Note globale

4,4 /5
(332)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
4,4/5
Support client
4,4/5

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5 avis affichés sur 332
Ted S.
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent functionality and ease of use

Publié le 29/11/2018

Kickserv offers us the opportunity to quickly reschedule and update work orders in real time. The...

Kickserv offers us the opportunity to quickly reschedule and update work orders in real time. The Quikbooks integration saves us time and money because we only enter customer info once.

Avantages

Kickserv enabled us to scale up the business and offers us excellent tracking for billing, communication, and customer service.

Inconvénients

There are no issues or downside for my company.

Réponse de Kickserv

Thank you Ted. Your loyalty and willingness to take a moment to give us feedback is worth a lot to us. I hope it also helps others.
Cheers!

Doug H.
Note globale
  • Secteur d'activité : Musique
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Servicing Company - Long-time User

Publié le 23/11/2021

Generally very good.

Generally very good.

Avantages

- As a CRM software, we are able to manage all of our customers, scheduling, invoicing and reporting (not as bookkeeping or Financial Statements) in a generally good way.
- The inter-connectionedness of the various parts of the software makes it easy to navigate from one function to another.
- Although there has been some down time (which can be very difficult because we cannot function), but over the long-term it has not be crucial. Being an online CRM allows me to use any device.
- We are able to save virtually anything (pics, docs, etc.) for future use, which has been crucially important to us.
- The integration with Stripe for payment from our customers is now essential to our processes. It has worked flawlessly, easy to use, and easy to deal with Stripe for various things we need to do, including refunds.
- It works well for both our field service and in-shop jobs. This is crucial because using two systems would be very difficult.
-We are easily able to tailor the Products/Services, pricing, descriptions, to our specific needs - not being locked into some format that we don't like.

Inconvénients

- Support is sometimes tedious.
- New features added (if we find out about them at all) can be very disruptive to our processes, and confusing. While some of them make sense in a wider world, they sometimes are baffling and frustrating in our business.
- We have 2 locations (and hope to have many more) and need to have separate systems. Kickserv requires us to use separate browsers for each. How are we going to be able to do that with 5 or 10 locations? And we're finding that some functions (e.g. access to support!) are no longer working on Firefox, one of the best and most popular browsers available. This is a serious problem for us.
- Although a great deal of our business is field work, we do not/cannot use the mobile app with our techs because it is far too limiting. They need to be able to access much more information than what is available to them, and so we have them login through a browser on their phones.
- There are essential functions that we have to do in business that Kickserv has not been able to program into the system (even when we offered to pay big $ to get them). E.g. There are several email templates, and auto sending emails: We need one to be sent as a follow up to Jobs, and another (sent out 6 or 12 months later) to remind people to schedule services . We have to do all of this manually, and would love to find a way to get it done automatically. Summary: Some things are hard to get into the software that other companies would also make good use of.

Réponse de KickServ

Thank you Doug for your continued support and taking the time to leave us some feedback. We greatly appreciate it. Know that your feedback does not fall on deaf ears and we are always working on ways to improve Kickserv.

Linda W.
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great Software

Publié le 30/04/2022

I am a lot more comfortable with the software now. However, in the beginning I used customer...

I am a lot more comfortable with the software now. However, in the beginning I used customer support A LOT. They were always prompt and helpful, which is a treat when learning a new software.

Avantages

I love the ease of use and the ability to create a customer account and follow it through from the iniital contact, scheduling an estimate and the actual work itself, keeping track of payments, keeping track of customer services/purchases , downloading customer job information and sending out receipts. For me, who does not a very good memory, the reminder notes is paramount. I refer to them multiple times during a job and these notes have saved me many times because I do a lot of followup and the ability to pull up each day's followup notes is just great. I don't generally tend to miss a beat with my customer service - all because of Kickserv!!

Inconvénients

The only think I can think of, based on what I use, is being able to get to the Reminder section as quickly as I want to. If I am in the Job section, I have to go back to the customer name and then go to the Reminder section. Not a BIG deal, just a little glitch.

Réponse de KickServ

Another satisfied customer of Kickserv. I agree with the use of the reminders. I have so much to remember and the reminder of notes is a great way to never miss task or a follow-up. Thank you Linda.

Josh B.
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

Lack of response to concerns. Converted us to new platform a day early while open.

Publié le 16/02/2017

Our experience with this software was average until the migration from SSK to Kickserv.

1) Our...

Our experience with this software was average until the migration from SSK to Kickserv.

1) Our migration was scheduled for the evening of 2/2/17 but instead was run during the morning.
2) This resulted in us not being able to access our entire database for the entire workday. We lost customers and business as a result.
3) The only response we have gotten from Kickserv is "Sorry about the confusion".
4) Responses to issues about the new platform are not helpful and delayed.
5) Cannot upload certain file-types as attachments (Old SSK allowed anything)
6) Editing estimates does not work correctly
7) There are problems with payment capturing in Kickserv. Kickserv seems to ignore some line items.
8) When asked how to permanently complete tasks for re-occurring jobs, the only response I got was "Let me see if I can explain how to do this one".
9) None of our questions or issues have been resolved.

Avantages

drag and drop capabilities

Inconvénients

Since switching over to the new platform, there are issues with billing and attaching. Customer support is not helpful

Réponse de Kickserv

The experience you had with the migration of your account was very unfortunate. Having your system not available during your working hours is a serious issue and we apologize for that error. We did work with your co-worker on the phone to handle the major issue which was mainly getting the sync working successfully again. To acknowledge some of your comments here we currently don't restrict file types. I have requested for your company to send us any file types that seem to not upload. Also, with the issues of editing estimates and capturing certain line items we are not aware of any issues and appreciate any specific feedback on these issues through the normal lines of support at any time. We will clarify with you on what occurred exactly with your earlier question via our support lines of how to complete tasks for re-occurring jobs.
We very much appreciate your loyalty with us and hope we can make up for the disruption to your business as we move forward.

Braeden D.
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Simple, affordable work managment software

Publié le 25/04/2022

I tested several work order managment products before choosing Kickserv as my platfoem. Makes...

I tested several work order managment products before choosing Kickserv as my platfoem. Makes scheduling, timecards, and customer history a non headache for me and my business. Totally love the product!!

Avantages

Kickserv is great for customer managment. Easily see past and future work orders for all customers. Love the ability to add attachments to customer profile and work orders. Great database.

Inconvénients

I have no dislikes. I would like to have the ability to select which items are shared per work order via the customer portal.

Réponse de KickServ

Hey Braeden, 10/10, all the stars, and no dislikes! We are grateful for the review.

We are glad to hear that you love our product and that Kickserv is meeting your expectations.

When you have some time send me an email at juan.herrera@kickserv.com so that I can get some more information about your request and we can submit it to our product team as a feature request!

Thank you again for your review and for being a part of the Kickserv family.

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Kickserv - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Kickserv.

Types de licences disponibles pour Kickserv :

  • À partir de : 31,00 $US/mois
  • Type de licence : Version gratuite, Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Kickserv :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50

Langues dans lesquelles Kickserv est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Kickserv :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Kickserv :

Dropbox Business, Google Calendar, Google Contacts, Mailchimp, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Stripe, Xero

Ressources d'aide disponibles pour Kickserv :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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