Kickserv

Un logiciel parmi les plus conviviaux pour gérer une entreprise de services.

En savoir plus sur Kickserv

Conçu et approuvé par une multitude de professionnels des services. Kickserv offre une gestion complète en matière de tâches, CRM, planification, estimation, accès mobile, facturation, distribution, etc. Kickserv se synchronise également avec QuickBooks (version bureau et en ligne) et Xero afin d'éliminer les doublons et de réaliser un gain de temps et d'argent.

Jobber est conçu pour les services de plomberie, de CVC, de réparation d'ordinateurs, d'électriciens, d'artisans, de nettoyage de tapis, d'aménagement paysager et d'entretien des pelouses, de nettoyage, de lutte antiparasitaire, etc. Kickserv permet de gérer les offres et les estimations, les travaux, la planification, la distribution, la facturation et les tâches avec un calendrier en ligne partagé au sein duquel vous pouvez effectuer des tâches. Si vous utilisez QuickBooks, profitez d'une intégration bidirectionnelle fluide, sans aucune double saisie.

D'un seul coup d'œil, les utilisateurs peuvent consulter les performances de leur entreprise. Avec Kickserv, les leads, les tâches et les factures sont tous à portée de main de l'utilisateur. Avec l'aide de Kickserv, les utilisateurs avec statuts automatisés peuvent effectuer toutes leurs tâches facilement. De la fermeture d'un lead à la gestion d'une équipe en passant par la collecte des paiements des clients, Kickserv aide les entreprises à fonctionner de manière fluide grâce à des outils faciles d'utilisation pour toute l'équipe.

Options de tarification dès :

31,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

Options de tarification dès :

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Images

Kickserv Logiciel - 1
Kickserv Logiciel - 2
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Kickserv : 88

  • API
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Booking Management
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Comptabilité
  • Coût des tâches
  • Création de bons de travail
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Estimation
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion de la communication
  • Gestion des activités
  • Gestion des admissions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des leads
  • Gestion des offres
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des produits chimiques
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Gestion des équipements
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Imagerie de documents
  • Importation et exportation de données
  • Indicateur de disponibilité
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance préventive
  • Modèles personnalisables
  • Paiements mobiles
  • Paiements électroniques
  • Photos et images
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification des tâches
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Pour sous-traitants en commerce/électr. industrielle
  • Rapports en temps réel
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Réparation
  • Réservation en ligne
  • Signature électronique
  • Stockage de fichiers
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'infestation
  • Suivi de l'usage des pesticides
  • Suivi des activités
  • Suivi des garanties
  • Suivi des interactions
  • Suivi des tâches
  • Suivi des équipements
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements

Alternatives

Jobber

4,5
Alternative n° 1 à Kickserv
Le logiciel primé de Jobber est idéal pour les entreprises de services à domicile qui souhaitent assurer le suivi des...

ServiceTitan

4,5
Alternative n° 2 à Kickserv
ServiceTitan est une solution cloud de gestion des interventions conçue pour les entreprises de services d'électricité,...

BookingKoala

5
Alternative n° 3 à Kickserv
BookingKoala est un logiciel de réservation en ligne conçu pour aider les entreprises de toutes envergures à gérer la...

QuickBooks Time

4,7
Alternative n° 4 à Kickserv
TSheets est un service en ligne de gestion du temps et de la main-d'œuvre qui permet aux utilisateurs de gérer leur...

Avis

Note globale

4,3 /5
(305)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,3/5

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Samuel s A. Samuel s A.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Kickserv has transformra

Publié le 24/11/2021

Awesome

Awesome

Avantages

This product was very Convenient...thank you [SENSITIVE CONTENT]

Inconvénients

Stipe fee are too much ....other than the I love it

Katielynn K. Katielynn K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best Value for Scheduling/invoicing software

Publié le 23/11/2021

Overall, I have been more than satisfied with Kickserv. I initially navigated the platform pretty...

Overall, I have been more than satisfied with Kickserv. I initially navigated the platform pretty easily, along with ample help from the support team. Whenever I experience a problem, I receive help via the chat function from the same customer support members who are quick to provide solutions.

Avantages

This product makes it easy to store a lot of data for our business including customers, project history, photos of job sites, notes for customers, dispatching crews to jobs, invoicing customers.

Inconvénients

We experience some software bugs throughout use, which are often resolved with time. If I delete something on accident, there is not an undo button. If we change an estimate for a customer, there is no easy access to old records of past versions of the estimate unless we duplicate them every time we make a change. This can put us in a situation sometimes we are trying to substantiate claims to contractors about original estimates and the changes we made. Sometimes Kickserv will not work at all for a short period of time while our crews are on jobsites trying to upload photos/information or find their next jobsite, though this fairly rare. I wish there was an option to not allow credit card payments for certain invoices such as our contractors who are much larger jobs. Though, we have worked around this with different options such as sending a PDF instead.

Alternatives envisagées 

ServiceTitan

Pourquoi passer à Kickserv

I did a one hour conference call with the ServiceTitan team and the platform seemed like it would be difficult to learn and was extremely expensive. They promised we would save money with the efficiencies the program would provide, but I just did not see it. Many of the functions they provided were completely unnecessary for our business when considering the cost of their service.
Josh B. Josh B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

Lack of response to concerns. Converted us to new platform a day early while open.

Publié le 16/02/2017

Our experience with this software was average until the migration from SSK to Kickserv.

1) Our...

Our experience with this software was average until the migration from SSK to Kickserv.

1) Our migration was scheduled for the evening of 2/2/17 but instead was run during the morning.
2) This resulted in us not being able to access our entire database for the entire workday. We lost customers and business as a result.
3) The only response we have gotten from Kickserv is "Sorry about the confusion".
4) Responses to issues about the new platform are not helpful and delayed.
5) Cannot upload certain file-types as attachments (Old SSK allowed anything)
6) Editing estimates does not work correctly
7) There are problems with payment capturing in Kickserv. Kickserv seems to ignore some line items.
8) When asked how to permanently complete tasks for re-occurring jobs, the only response I got was "Let me see if I can explain how to do this one".
9) None of our questions or issues have been resolved.

Avantages

drag and drop capabilities

Inconvénients

Since switching over to the new platform, there are issues with billing and attaching. Customer support is not helpful

Réponse de Kickserv

The experience you had with the migration of your account was very unfortunate. Having your system not available during your working hours is a serious issue and we apologize for that error. We did work with your co-worker on the phone to handle the major issue which was mainly getting the sync working successfully again. To acknowledge some of your comments here we currently don't restrict file types. I have requested for your company to send us any file types that seem to not upload. Also, with the issues of editing estimates and capturing certain line items we are not aware of any issues and appreciate any specific feedback on these issues through the normal lines of support at any time. We will clarify with you on what occurred exactly with your earlier question via our support lines of how to complete tasks for re-occurring jobs.
We very much appreciate your loyalty with us and hope we can make up for the disruption to your business as we move forward.

Doug H. Doug H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Musique
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Servicing Company - Long-time User

Publié le 23/11/2021

Generally very good.

Generally very good.

Avantages

- As a CRM software, we are able to manage all of our customers, scheduling, invoicing and reporting (not as bookkeeping or Financial Statements) in a generally good way.
- The inter-connectionedness of the various parts of the software makes it easy to navigate from one function to another.
- Although there has been some down time (which can be very difficult because we cannot function), but over the long-term it has not be crucial. Being an online CRM allows me to use any device.
- We are able to save virtually anything (pics, docs, etc.) for future use, which has been crucially important to us.
- The integration with Stripe for payment from our customers is now essential to our processes. It has worked flawlessly, easy to use, and easy to deal with Stripe for various things we need to do, including refunds.
- It works well for both our field service and in-shop jobs. This is crucial because using two systems would be very difficult.
-We are easily able to tailor the Products/Services, pricing, descriptions, to our specific needs - not being locked into some format that we don't like.

Inconvénients

- Support is sometimes tedious.
- New features added (if we find out about them at all) can be very disruptive to our processes, and confusing. While some of them make sense in a wider world, they sometimes are baffling and frustrating in our business.
- We have 2 locations (and hope to have many more) and need to have separate systems. Kickserv requires us to use separate browsers for each. How are we going to be able to do that with 5 or 10 locations? And we're finding that some functions (e.g. access to support!) are no longer working on Firefox, one of the best and most popular browsers available. This is a serious problem for us.
- Although a great deal of our business is field work, we do not/cannot use the mobile app with our techs because it is far too limiting. They need to be able to access much more information than what is available to them, and so we have them login through a browser on their phones.
- There are essential functions that we have to do in business that Kickserv has not been able to program into the system (even when we offered to pay big $ to get them). E.g. There are several email templates, and auto sending emails: We need one to be sent as a follow up to Jobs, and another (sent out 6 or 12 months later) to remind people to schedule services . We have to do all of this manually, and would love to find a way to get it done automatically. Summary: Some things are hard to get into the software that other companies would also make good use of.

Richard Z. Richard Z.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services environnementaux
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

#1 in Customer Relationship Management & Dispatching software

Publié le 12/05/2021

Kickserv has streamlined my service-based business. It's easy to use for dispatching and task...

Kickserv has streamlined my service-based business. It's easy to use for dispatching and task reminders. It also syncs with my bookkeeping software, google calendar, reputation management software and Stripe.

Avantages

It is easy to start using the kickserv system, especially since they have such a phenomenal support staff

Inconvénients

I have used this software for over 8 years and the ONLY thing I still would like to see is a more robust search ability. For example, if I were to look for every job that I did "carpet cleaning," I would get a list (instead of having to pull a report).

Alternatives envisagées 

Highrise et Salesforce Field Service

Pourquoi passer à Kickserv

Easy of use with all of the integrations I need to grow my business.

Réponse de KickServ

Hello Richard - You have been a fabulous advocate of Kickserv over the years. I'm glade we are helping your business.

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Kickserv - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Kickserv.

Types de licences disponibles pour Kickserv :

  • À partir de: 31,00 $US/mois
  • Type de licence: Version gratuite, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Kickserv :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50

Langues dans lesquelles Kickserv est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Kickserv :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Kickserv :

Dropbox Business, Google Calendar, Google Contacts, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Stripe, Xero

Ressources d'aide disponibles pour Kickserv :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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